Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Eipä ole näkynyt. Ei tosin pahemmin minkään muunkaan merkkisiä. Onneksi Toyota paljastaa ulospäin, onko isompia ongelmia odotettavissa. Kun kohdistaa katseensa takapyörän eteen helmaan ja siitä 10 cm keulaan päin, ynnä ei niin usein mutta aika usein kuitenkin, etupyörän taakse sama homma mutta toisinpäin, niin Toyota paljastaa korttinsa aika hyvin. Jos siellä on näkyvää ruostetta tai hitsilappu tms., niin silloin jos ei pääse tsekkaamaan, kannattaa jättää ostamatta. Nimittäin saattaa silloin myös tuo taka-apurunko olla jo turhan hapero ja sen vaihtaminen, kun korjata ei saa, on turhan tyyris homma.
Mulla kun nämä ostot osuvat nykyään melkein aina 2005-2010 haarukkaan, niin sama homma kaikissa, Yaris-Corolla-Auris-Avensis. Äkkiseltään kyllä sanoisin tämän Avensiksen perusteella, että kenties malliston yläpäätä kohti mentäessä myös laatu ja odotettavissa olevat ongelmat vähenevät.
Vaan päteehän tämä moneen muuhun merkkiinkin, en esim, äkkiseltään muista koska olen viimeksi tarkastellut myytävänä olevaa 9-5, jossa ei ole tuo sama Toyotankin ongelmapaikka, eli helma takapyörän edessä, ruosteessa. Kai se näissä Suomen olosuhteissa on se paikka joka eniten osumaa ottaa. Täytyy kyllä sanoa, että esim, tässä omassa Avensiksessa se tosiseikka, että siinä on eturoiskeläpät, on säästänyt etuhelmaa paljolta. Samaten mun Hiacessa, jossa on läpät sekä takana, että edessä ja vielä omatoimisesti pidennettyinä versioina, on helmoiltaan poikkeuksellisen hyvässä kunnossa (toki kiitos myös Finikor x 2 ja pari epävirallista suojausta siihen päälle). Nykyään kun tulee noita myytävänä olevia silmäiltyä, kiinnitän tuohon roiskeläppäasiaankin aina huomiota. Pari kertaa on nyt kuitenkin joutunut ostosta hitsauttamaan (Yaris, Prius), niin on alkanut varovaiseksi.
Mulla kun nämä ostot osuvat nykyään melkein aina 2005-2010 haarukkaan, niin sama homma kaikissa, Yaris-Corolla-Auris-Avensis. Äkkiseltään kyllä sanoisin tämän Avensiksen perusteella, että kenties malliston yläpäätä kohti mentäessä myös laatu ja odotettavissa olevat ongelmat vähenevät.
Vaan päteehän tämä moneen muuhun merkkiinkin, en esim, äkkiseltään muista koska olen viimeksi tarkastellut myytävänä olevaa 9-5, jossa ei ole tuo sama Toyotankin ongelmapaikka, eli helma takapyörän edessä, ruosteessa. Kai se näissä Suomen olosuhteissa on se paikka joka eniten osumaa ottaa. Täytyy kyllä sanoa, että esim, tässä omassa Avensiksessa se tosiseikka, että siinä on eturoiskeläpät, on säästänyt etuhelmaa paljolta. Samaten mun Hiacessa, jossa on läpät sekä takana, että edessä ja vielä omatoimisesti pidennettyinä versioina, on helmoiltaan poikkeuksellisen hyvässä kunnossa (toki kiitos myös Finikor x 2 ja pari epävirallista suojausta siihen päälle). Nykyään kun tulee noita myytävänä olevia silmäiltyä, kiinnitän tuohon roiskeläppäasiaankin aina huomiota. Pari kertaa on nyt kuitenkin joutunut ostosta hitsauttamaan (Yaris, Prius), niin on alkanut varovaiseksi.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onko epävirallinen ruostesuojaus samassa laatikossa kuin esim AD tehty huolto kun ei ole merkki liikkeessä tehty
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Hiacen tapauksessa ne on tehty edellisen omistajan toimesta ja merkattu huoltokirjaan, sen tarkempaa tietoa niistä ei ole, Finikoreista on normitodistukset.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kyllä saanut huomata, että Toyotassa siisti ulkokuori ei välttämättä kerro taka-akselin ympäristön ruostetilanteesta mitään. Se mun "Lapin Avensis" oli kyllä siistimpi 305tkm jälkeen kuin kuvien Porvoon yksilö, toki tässäkin ruoste oli vaan pitkälti kosmetiikkaa.
Saman asian jouduin karvaasti toteamaan perjantaina, kun vein Mondeon katsastukseen. Kaikki muuten Ok, mutta takana jarruputket oli ihan valmiit. Toinen jo vuoti siitä mutkasta, josta taittuu letkuille päin. Eli peli suorilta korjaamolle odottamaan, että asentaja taivuttelee edestä taakse uudet putket ja sitten uusintanäyttö.
Saman asian jouduin karvaasti toteamaan perjantaina, kun vein Mondeon katsastukseen. Kaikki muuten Ok, mutta takana jarruputket oli ihan valmiit. Toinen jo vuoti siitä mutkasta, josta taittuu letkuille päin. Eli peli suorilta korjaamolle odottamaan, että asentaja taivuttelee edestä taakse uudet putket ja sitten uusintanäyttö.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Tuotahan se on näitten +15-vuotiaitten kanssa. Tässä omassa Avensiksessa jarruputket olivat erinomaisessa kunnossa ja muutenkin vedetty fiksusti, hyvin näkyvillä, eikä missään paskaa keräävässä kolossa mutkittelemassa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Vaikkei kelit suosineet lomalla ja ne kelit mitä tilattiin alkoivat vasta pari päivää sitten, niin sain kuitenkin nuo jo kuukausi sitten kasatut koivupöllit,
muutettua toisennäköisiksi.
Saatoin tänään tuohon päästäkseni hieman urakoida. Tänään meni aikaa joku 5-6 tuntia ja kenties neljä muuta sellaista muutaman tunnin sessiota kerrallaan tuohon meni aikaa. Kai sen sitten ilmojen haltija sillain laski, että kyllä sä ehdit, vaikka suurempi osa lomasta tuli niskaan kaikkea mahdollista.
Tulipahan nyt sitten otettua iisistikin välillä. Ei kai siitäkään haittaa ole.
muutettua toisennäköisiksi.
Saatoin tänään tuohon päästäkseni hieman urakoida. Tänään meni aikaa joku 5-6 tuntia ja kenties neljä muuta sellaista muutaman tunnin sessiota kerrallaan tuohon meni aikaa. Kai sen sitten ilmojen haltija sillain laski, että kyllä sä ehdit, vaikka suurempi osa lomasta tuli niskaan kaikkea mahdollista.
Tulipahan nyt sitten otettua iisistikin välillä. Ei kai siitäkään haittaa ole.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Parin työmatkan perusteella tuossa ajossa kaupunkipyörityksineen, kulutus pyörii Avensiksessa siinä 7-7.5 välillä. Perinteinen testi bensamittarilta kotipihaan antoi ihan kelpo tuloksen, menee tarvittaessa vähällä noin isoksi autoksi.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ja tässä SAABin kulutusta...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Säästöpossu !
Kun nyt kerran keli ja vapaat kohtasivat, niin otin Hiacen työn alle. Eli huolellinen pesu ja kuivaus. Vastapestynä, odottamassa, että isäntä saa Avensiksen pois tallista.
Auto on nyt pinnoitettu Korrekin Pro:lla ja samalla suoritettu pikku paikkamaalauksia yms. tarpeellista ulkokuoreen. Ennen pinnoitusta myllytin pinnat tarvittavilta osin.
Huomenna käyn ostamassa vähän tarvikkeita ja alan hioa helmoja. Laitetaan uusi bitumipohjainen ruosteensuojamaali telalla tässä lähipäivien aikana, kun saa pohjat tehtyä. Näytti ensi viikolla taas kylmenevän, joten huomisen ja ylihuomisen aikana pitää hoitua.
Näillä eväillä mennään sitten syys-lokakuuhun, jolloin talvea vasten ainakin uusi pinnoitus. Siinä välissä tehdään täydentävä alustasuojaus, takaluukun ruman kohdan osalta katselen, onko inspiraatiota tehdä se paremmin, meneehän se noinkin. Sen verran ison homman tein viime syksynä, että aika vähällä nyt pääsee, semmoista pikku paikkailua aina sen mukaan jos joku asia alkaa silmää häiritsemään.
Olen tästä touhuilustani Hiacen kanssa ja fiiliksistä mitä se herättää tullut siihen päätelmään, että Hiace on tullut jäädäkseen, ainakin niin kauaksi aikaa kuin auton ylläpitokustannukset pysyvät järjellisissä rajoissa.
Kun nyt kerran keli ja vapaat kohtasivat, niin otin Hiacen työn alle. Eli huolellinen pesu ja kuivaus. Vastapestynä, odottamassa, että isäntä saa Avensiksen pois tallista.
Auto on nyt pinnoitettu Korrekin Pro:lla ja samalla suoritettu pikku paikkamaalauksia yms. tarpeellista ulkokuoreen. Ennen pinnoitusta myllytin pinnat tarvittavilta osin.
Huomenna käyn ostamassa vähän tarvikkeita ja alan hioa helmoja. Laitetaan uusi bitumipohjainen ruosteensuojamaali telalla tässä lähipäivien aikana, kun saa pohjat tehtyä. Näytti ensi viikolla taas kylmenevän, joten huomisen ja ylihuomisen aikana pitää hoitua.
Näillä eväillä mennään sitten syys-lokakuuhun, jolloin talvea vasten ainakin uusi pinnoitus. Siinä välissä tehdään täydentävä alustasuojaus, takaluukun ruman kohdan osalta katselen, onko inspiraatiota tehdä se paremmin, meneehän se noinkin. Sen verran ison homman tein viime syksynä, että aika vähällä nyt pääsee, semmoista pikku paikkailua aina sen mukaan jos joku asia alkaa silmää häiritsemään.
Olen tästä touhuilustani Hiacen kanssa ja fiiliksistä mitä se herättää tullut siihen päätelmään, että Hiace on tullut jäädäkseen, ainakin niin kauaksi aikaa kuin auton ylläpitokustannukset pysyvät järjellisissä rajoissa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Pari päivää on kulunut rattoisasti Hiacen helmojen kanssa. On se vaan pitkä auto ! Eilen sain hiottua ja vedeltyä ekat kerrokset kuskin puolelle, ynnä melkein hiottua oikean puolen. Tänään hioin loppuun oikean puolen ja vetäisin sinne ekat kerrokset ja kuskin puolelle täydentävät kerrokset. On kyllä melko tuhtia tököttiä ja pitäisi varmaan olla happinaamari, mutta ei ole, kun meinaa taju lähteä maalatessa.
Eka kerros hiottuun ja rasvasta putsattuun pintaan näyttää vielä ihan siistiltä,
,
mutta se seitsemäs kerros kirkkaan ledin valossa juuri laitettuna näyttääkin jo aika raisulta
Huomenna jatkuu, vedän täydennyskerrokset oikealle puolelle ja tasoittelen tuota vasenta siistimmäksi, täytyy kehittää joku töpöttelytyökalu, jolla painelee tuon pinnan tasaisemmaksi. No, eipähän noita kukaan kurki, pääasia että tuli tehtyä asia, joka vaivasi. Jos tökötti pitää mitä lupaa niin en usko, että noita helmoja tarvisee enää rapsutella, vaikka tällä ajelisi muutamankin vuoden.
En sano, että olisi kova homma, mutta kyllähän tuohon työtunteja uppoaa +10 ainakin, kun yli kuusi metriä hioo helmoja, työasentona enimmäkseen pää alaspäin, tietää tehneensä. Jotenkin oli helpoin hahmottaa valon yms. kannalta, kun seisoi jalat harallaan ja lasketteli laikalla menemään ns. jalkojen välistä, pää alaspäin. Jos alhaaltapäin tekee, pitäisi olla nosturi tai potero, maan pinnan tasalta ihan mahdotonta hommaa.
Eka kerros hiottuun ja rasvasta putsattuun pintaan näyttää vielä ihan siistiltä,
,
mutta se seitsemäs kerros kirkkaan ledin valossa juuri laitettuna näyttääkin jo aika raisulta
Huomenna jatkuu, vedän täydennyskerrokset oikealle puolelle ja tasoittelen tuota vasenta siistimmäksi, täytyy kehittää joku töpöttelytyökalu, jolla painelee tuon pinnan tasaisemmaksi. No, eipähän noita kukaan kurki, pääasia että tuli tehtyä asia, joka vaivasi. Jos tökötti pitää mitä lupaa niin en usko, että noita helmoja tarvisee enää rapsutella, vaikka tällä ajelisi muutamankin vuoden.
En sano, että olisi kova homma, mutta kyllähän tuohon työtunteja uppoaa +10 ainakin, kun yli kuusi metriä hioo helmoja, työasentona enimmäkseen pää alaspäin, tietää tehneensä. Jotenkin oli helpoin hahmottaa valon yms. kannalta, kun seisoi jalat harallaan ja lasketteli laikalla menemään ns. jalkojen välistä, pää alaspäin. Jos alhaaltapäin tekee, pitäisi olla nosturi tai potero, maan pinnan tasalta ihan mahdotonta hommaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hiace on nyt jotakuinkin valmis, tasoittelin helmat tuollaisella 10cm leveällä telalla, reuna kuin piparitaikinaa ikään tasaiseksi ja muuten tökkäilin helman kanttauksen terävään kohtaan, niin tuli jonkinlainen tasaisehko pinta. Oikealle puolelle laitoin pari kerrosta lisää ja se ei ollut ihan kunnolla kuivunut kun tässä iltasella tasoittelin, mutta melkein.
Toivottavasti pysyy, vielähän se oli vähän sellaista muovailuvahaa, vaikka pitäisi mainoksen mukaan tulla kova pinta. Tuota CTK:n mönjäähän myydään mm. audioliikkeiden puolesta äänieristykseen pyöränkoteloihin. Varmasti siis Hiacen melutaso tämän käsittelyn johdosta laski ainakin 0,001%, kun sieltä helmoista tuleva kumu on nyt taltutettu
Siistinpä vielä kuskin kynnyksen, jossa reunassa havaittavaa kulumaa ja rusketusta, kai se jalka siihen säännöllisesti osuu, vaikka kuinka yrittää ponnistaa muovikynnykselle. Toimenpide uusitaan taas sitten kun alkaa näkymään kulumaa seuraavan kerran.
Huolsin siinä joutessani myös 30-40-vuotiaat ruohonleikkurini. Tuoretta bensaa tankki täyteen, vanhat öljyt pois, uudet Motul Sae 30 mineraalit sisään. One more summer ! Kumpikin lähti toisella nykäyksellä käyntiin ja homma hoidossa. Ensi viikolla on sen verran kylmä, ettei taida paljon ruoho kasvaa, mutta eiköhän sitäkin vitsausta saa työstää vielä ennen syksyä.
Avensiksen pesin ja kävin ottamassa myyntikuvat, ovatpa sitten valmiina, kun sen ilmoituksen laatimisen aika joskus tulee. Koska, en tiedä, selvitellään huomenna katsastuskuviota.
Toivottavasti pysyy, vielähän se oli vähän sellaista muovailuvahaa, vaikka pitäisi mainoksen mukaan tulla kova pinta. Tuota CTK:n mönjäähän myydään mm. audioliikkeiden puolesta äänieristykseen pyöränkoteloihin. Varmasti siis Hiacen melutaso tämän käsittelyn johdosta laski ainakin 0,001%, kun sieltä helmoista tuleva kumu on nyt taltutettu
Siistinpä vielä kuskin kynnyksen, jossa reunassa havaittavaa kulumaa ja rusketusta, kai se jalka siihen säännöllisesti osuu, vaikka kuinka yrittää ponnistaa muovikynnykselle. Toimenpide uusitaan taas sitten kun alkaa näkymään kulumaa seuraavan kerran.
Huolsin siinä joutessani myös 30-40-vuotiaat ruohonleikkurini. Tuoretta bensaa tankki täyteen, vanhat öljyt pois, uudet Motul Sae 30 mineraalit sisään. One more summer ! Kumpikin lähti toisella nykäyksellä käyntiin ja homma hoidossa. Ensi viikolla on sen verran kylmä, ettei taida paljon ruoho kasvaa, mutta eiköhän sitäkin vitsausta saa työstää vielä ennen syksyä.
Avensiksen pesin ja kävin ottamassa myyntikuvat, ovatpa sitten valmiina, kun sen ilmoituksen laatimisen aika joskus tulee. Koska, en tiedä, selvitellään huomenna katsastuskuviota.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Varustelekasta vanha nasse matkaan. Toimii hyvin noissa auton alla könyymisissä, ja läträyksissä. On naama ja silmät suojassa, sekä aktiivihiilisuodatin poistaa huurut.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Siinä oliskin jo aika komiaa menoa.
Avensikselle on sovittu aika ensi maanantaille, käyvät läpi ja käyttävät myös leimalla, jos ei löydy mitään ihmeellistä.
Kelejä luvattiin sellaisia lähiajoiksi, että taidan keskittyä taas tähän.
Jostain oli pöllikeiju taas lyönyt nuo kuormalavat täyteen tekemistä. Tänään pari tuntia lämmittelin, täytyy tehdä muutama tunti päivässä, jos ei sateet vaivaa, hyvää nollausta työpäivän jälkeen seisoskella Split-merkkisen halkaisukoneen äärellä. Huomasin tänään työskennellessäni, että laite täyttää 20 vuotta. Sähköjä on matkan varrella laitettu uusiksi ja starttinappi on ainakin toinen, mutta muutenhan tuo on palvellut italialaiseksi laitteeksi erinomaisesti, kymmeniätuhansia klapeja on sillä tehty vuosien saatossa.
Avensikselle on sovittu aika ensi maanantaille, käyvät läpi ja käyttävät myös leimalla, jos ei löydy mitään ihmeellistä.
Kelejä luvattiin sellaisia lähiajoiksi, että taidan keskittyä taas tähän.
Jostain oli pöllikeiju taas lyönyt nuo kuormalavat täyteen tekemistä. Tänään pari tuntia lämmittelin, täytyy tehdä muutama tunti päivässä, jos ei sateet vaivaa, hyvää nollausta työpäivän jälkeen seisoskella Split-merkkisen halkaisukoneen äärellä. Huomasin tänään työskennellessäni, että laite täyttää 20 vuotta. Sähköjä on matkan varrella laitettu uusiksi ja starttinappi on ainakin toinen, mutta muutenhan tuo on palvellut italialaiseksi laitteeksi erinomaisesti, kymmeniätuhansia klapeja on sillä tehty vuosien saatossa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kävin ostoksilla. Kun halvalla sai (Sulo Vilén). Ihan varta vasten, mainoksen huomattuani.
En voi sanoa koskaan kuulleeni moisesta öljystä/valmistajasta, mutta Belgiassa näytti valmistetun ja firma on Hollannista ja nähtävästi valmistanut tuotteitaan jo vuodesta 1955 lähtien. Ne jotka tietää kertoivat myös, että aine on ruskeaa ja liukasta ja putelin kyljessä on luokitus, joka sopii tuohon pihan romutarhaan, CF Hiacelle ja SN Hondille, viskositeetti se sama kuin nytkin koneissa eli 5w-40.
Kylkeen ostin Boschilaisen öljynsuodattimen Hiaceen (made in South Africa) ja kaksi AMC:tä (made in Holland) Hondiin. Siinäpä olisi sitten noiden kolmen auton seuraavan öljynvaihdon ainesosat valmiina, yhteishintaan 77,57 euroa. Tuo ostettu 16 litraa riittää justiinsa parin desin marginaalilla.
Jos kaikkien motti leipoo kiinni noilla öljyillä, niin ajatushan oli Susi jo syntyessään Vaikka eihän nää mitään Fiiatteja ole, kuitenkaan. Minä vähän luulen, en tiedä, että nykyään ei markkinoilla sellaista öljyä olekaan, jolla ei noita meidän vehkeiden 5000-6000 km vaihtovälejä selvittäisi.
En voi sanoa koskaan kuulleeni moisesta öljystä/valmistajasta, mutta Belgiassa näytti valmistetun ja firma on Hollannista ja nähtävästi valmistanut tuotteitaan jo vuodesta 1955 lähtien. Ne jotka tietää kertoivat myös, että aine on ruskeaa ja liukasta ja putelin kyljessä on luokitus, joka sopii tuohon pihan romutarhaan, CF Hiacelle ja SN Hondille, viskositeetti se sama kuin nytkin koneissa eli 5w-40.
Kylkeen ostin Boschilaisen öljynsuodattimen Hiaceen (made in South Africa) ja kaksi AMC:tä (made in Holland) Hondiin. Siinäpä olisi sitten noiden kolmen auton seuraavan öljynvaihdon ainesosat valmiina, yhteishintaan 77,57 euroa. Tuo ostettu 16 litraa riittää justiinsa parin desin marginaalilla.
Jos kaikkien motti leipoo kiinni noilla öljyillä, niin ajatushan oli Susi jo syntyessään Vaikka eihän nää mitään Fiiatteja ole, kuitenkaan. Minä vähän luulen, en tiedä, että nykyään ei markkinoilla sellaista öljyä olekaan, jolla ei noita meidän vehkeiden 5000-6000 km vaihtovälejä selvittäisi.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Niillä tutuilla, jotka ovat Wolfilla ajaneet, on nimenomaan Fiat -sukuiset koneet toimineet Wolfilla varsin nätisti .IC1970 kirjoitti: ↑Ti Touko 07, 2024 17:47Jos kaikkien motti leipoo kiinni noilla öljyillä, niin ajatushan oli Susi jo syntyessään Vaikka eihän nää mitään Fiiatteja ole, kuitenkaan. Minä vähän luulen, en tiedä, että nykyään ei markkinoilla sellaista öljyä olekaan, jolla ei noita meidän vehkeiden 5000-6000 km vaihtovälejä selvittäisi.
...toki tässon semmonen pointti takana, että jostain syystä kaikki Wolf-kokemukset olen kuulut italoautoilijoilta, joten Fiat-sukuisuus on vahvasti yliedustettuna n. 100% osuudella. Mutta ihan kelposta litkua pitäsi tietääkseni olla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla