Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Pikainen kulutus & kulumispäivitys.
Tuossa tuli tankkailtua kerrankin korkeimman omakätisesti tankki täyteen kahteen kertaan peräkkäin, eli tripissä oli kilometrit tankillisesta (frouva ei näe tarpeelliseksi trippimittareita nollailla). Tokihan saman datan (siis ajomäärän edellisestä tankkauksesta) näkee näytöltäkin, mutta kuitenkin...
Tietokone tiesi kertoa keskikulutukseksi 5,0l/100km. Kilometreistä ja litroista laskien olikin sitten 5,7l/100km. Prosentuaalisesti jo aika merkittävä ero näytön ja oman laskennan kesken...Webastoa toki huudatettu, eli ei vissiin sitä osaa sitten laskea lainkaan mukaan?
Ensiasennuskesäcontinentaleissa oli etusissa pintaa yli 4mm mutta alle 5mm. Takana oli 5-6mm. Leaseplanin vaihtorajahan on se 4mm, eli eipä päästä noilla(kaan) kahta kokonaista kesärengaskautta. Viime kesänä Heinäkuun puolivälissähän skeida meille tuli ja varmaan menee kesärengassetti viimeistään ensi kesäksi vaihtoon.
Tuossa tuli tankkailtua kerrankin korkeimman omakätisesti tankki täyteen kahteen kertaan peräkkäin, eli tripissä oli kilometrit tankillisesta (frouva ei näe tarpeelliseksi trippimittareita nollailla). Tokihan saman datan (siis ajomäärän edellisestä tankkauksesta) näkee näytöltäkin, mutta kuitenkin...
Tietokone tiesi kertoa keskikulutukseksi 5,0l/100km. Kilometreistä ja litroista laskien olikin sitten 5,7l/100km. Prosentuaalisesti jo aika merkittävä ero näytön ja oman laskennan kesken...Webastoa toki huudatettu, eli ei vissiin sitä osaa sitten laskea lainkaan mukaan?
Ensiasennuskesäcontinentaleissa oli etusissa pintaa yli 4mm mutta alle 5mm. Takana oli 5-6mm. Leaseplanin vaihtorajahan on se 4mm, eli eipä päästä noilla(kaan) kahta kokonaista kesärengaskautta. Viime kesänä Heinäkuun puolivälissähän skeida meille tuli ja varmaan menee kesärengassetti viimeistään ensi kesäksi vaihtoon.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Joo, ei osaa laskea - on tunnettu ominaisuus näissä Pirkka-Audeissa.V.J.S kirjoitti:Webastoa toki huudatettu, eli ei vissiin sitä osaa sitten laskea lainkaan mukaan?
Tuossa meikäläisen kinnerissä on alla Dunlopin tennispallot mallia Sport Blueresponse, niistä sanotaan, että ne "sulavat" alle eli saas nähdä miten kauan kestävät.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ei tästä kikottimesta oikein saa ihmeempää raportoitavaa vaikka kuinka yrittäisi. Jatkaa kulkuaan vailla murheita, eikä tästä oikein mitään ärsyttäviäkään piirteitä ole eteen tullut, ainakaan niillä vähillä ajoilla jotka tuolla itse ajelen. Nyt on karvan yli 31tkm mittarissa.
Sen sijaan sorruin mainonnan uhriksi ja ostin Korrek Prota mätänetistä. Joku TFC pinnoite ja siihen vielä viimeistelymyrkky. Mainospuheet on mainospuheita, mutta ei tommosta kolmen sentin hiekkasorapaskan peittämää autoa kyllä "vartissa" puleeraa edes tuolla ihmeaineella
Ensin tartti pestä, johon jo siihen menee kaikkine lerssien virityksineen se melkein vartti. Sitten ruutattiin pinnoite märkään peltiin ja leviteltiin sienellä, jonka jälkeen huuhtelu kylmällä vedellä ja kuivaus "mikrokuituliinalla" (luetaan Paippisissa: akan vanhat kalsarit, käytöstä poistetut pyyhkeet yms. rievut).
SItten vielä viimeistelyaine "mikrokuituliinalla" levittäen. Aikaa paloi toista tuntia ja kaljaakin kaksi tölkkiä ja yksi pullo. Ei ihan niin persettä hommaa ku normivahoilla spedeily ja onneksi tuota ei tartte mainoslauseiden mukaan uusia ku vasta puolen vuoden päästä (luetaan Paippisissa: vähän ennen liisingin loppumista n. kolmen vuoden päästä) Foordsonin taisin vahata kahdesti neljään vuoteen, tuskin tätä tulee sen useammin puunattua ainakaan omin pikku kätösin
Notta kiiltääkö vaiko eikö? Noh, hämmästelkää kuvista ja tuomitkaa itse.
https://goo.gl/photos/tkuRPaA7WuC2cJVAA
https://goo.gl/photos/WL2hsrmScH757rGMA
https://goo.gl/photos/5yMm5mqcWukYMmYq6
Sen sijaan sorruin mainonnan uhriksi ja ostin Korrek Prota mätänetistä. Joku TFC pinnoite ja siihen vielä viimeistelymyrkky. Mainospuheet on mainospuheita, mutta ei tommosta kolmen sentin hiekkasorapaskan peittämää autoa kyllä "vartissa" puleeraa edes tuolla ihmeaineella
Ensin tartti pestä, johon jo siihen menee kaikkine lerssien virityksineen se melkein vartti. Sitten ruutattiin pinnoite märkään peltiin ja leviteltiin sienellä, jonka jälkeen huuhtelu kylmällä vedellä ja kuivaus "mikrokuituliinalla" (luetaan Paippisissa: akan vanhat kalsarit, käytöstä poistetut pyyhkeet yms. rievut).
SItten vielä viimeistelyaine "mikrokuituliinalla" levittäen. Aikaa paloi toista tuntia ja kaljaakin kaksi tölkkiä ja yksi pullo. Ei ihan niin persettä hommaa ku normivahoilla spedeily ja onneksi tuota ei tartte mainoslauseiden mukaan uusia ku vasta puolen vuoden päästä (luetaan Paippisissa: vähän ennen liisingin loppumista n. kolmen vuoden päästä) Foordsonin taisin vahata kahdesti neljään vuoteen, tuskin tätä tulee sen useammin puunattua ainakaan omin pikku kätösin
Notta kiiltääkö vaiko eikö? Noh, hämmästelkää kuvista ja tuomitkaa itse.
https://goo.gl/photos/tkuRPaA7WuC2cJVAA
https://goo.gl/photos/WL2hsrmScH757rGMA
https://goo.gl/photos/5yMm5mqcWukYMmYq6
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Edelleenkin ihmettelen noita kolmioviisteitä takaluukussa rekisterikilven ympärillä. Muotoilullisesti eivät oikein istu. Lienevätkö jotkin placeholderit takavalojen levittämiselle luukkuun jossain faceliftissä?
Mutta hyvin kiiltää! Pitäisi itselläkin levitellä Prot pintaan jossain välissä.
Mutta hyvin kiiltää! Pitäisi itselläkin levitellä Prot pintaan jossain välissä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ehkä suunnittelijat ovat tarvinneeet perään jonkun kikan, jolla tunnistavat itse vanhan mallin uudesta, kun auton liikenteessä näkevät
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Jonkun lehtijutun mukaan ne ovat urheilulliset ja tuovat perään särmää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Helpottaa se tulevia ruostekorjauksiaki. Tollasia muotoja on paljo kivempi kitata kuin pitkää kaarta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
No ei noille takakontin "klommoille" mitään ihmeempää selitystä tartte. Ainakin omaan silmään on yksi niistä eniten merkille pantavista muutoksista, joka erottaa tuon auton edellisestä sukupolvesta, ja nimenomaan hyvässä. Kuten jossain jo aiemmin tulikin mainittua, niin kyl tää malli on valovuosia edellä edeltäjäänsä mitä muotoiluun tulee. Yksi osa siitä varmaan kreditoitava tolle perän muodolle. Vielä ei ole päässyt livenä näkemään, että miten viimeisin facelift eroaa tästä meikäläisen versiosta muuten kun keulan ilmeen osalta. Katotaan. VAG konsernilla toki aika maltillisia olleet nämä faceliftit, eli vaatii ihan harrastuneisuutta että eron huomaa
Kun tota Korrek Prota oli vielä jäljellä, niin riipasinpa 316+ tkm ajetun pösön pintaan loput litkut (jämät jäikin vielä). Toimii kyllä. Pösö kiiltää ku paavin pallit. Pitää varmaan heittää vähän kuraa pelleille ennen ku kehtaa lähtee kylille kruisailemaan, luulevat varmaan vielä että ihan tosissani yritän elvistellä jollain 307:n rähjällä jos tolla kiillolla lähtee kylille
Kun tota Korrek Prota oli vielä jäljellä, niin riipasinpa 316+ tkm ajetun pösön pintaan loput litkut (jämät jäikin vielä). Toimii kyllä. Pösö kiiltää ku paavin pallit. Pitää varmaan heittää vähän kuraa pelleille ennen ku kehtaa lähtee kylille kruisailemaan, luulevat varmaan vielä että ihan tosissani yritän elvistellä jollain 307:n rähjällä jos tolla kiillolla lähtee kylille
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^Huomenta vaan Paippisiin ! On kyllä erittäin huolestuttavaa kehitystä, että Skeidasta ei saa enempää juttua. Mihinkään ei enää voi luottaa... No, onneksi me ollaan lätkytetty Hiacesta ja Opelista senkin edestä. Siihen malliin Skodillacciin kuitenkin kilometrejä tahkotaan, että pieni toivo on takaraivossa sen näyttävän oikean karvansa ihan kohta Eipä kyllä ole Egoboostistakaan tullut kommentoitua, se on ollut reissussa jatkuvasti emännän ohjastamana, kommentteja ei ole tullut, joten toiminee kuten pitääkin. Jos joku päivä ehtisi kurkata nesteet ja katsoa, paljonko matkamittari näyttää. Vähän on sellainen kutina, että 2500 km/kk ei nyt viime aikoina ole riittänyt.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
No se ois ny sit vuoden päivät kurvailtu Skodillacilla. Vaivatonta menoa ollut toistaiseksi, vaikka jokunen kilometri kerittiin rullailemaan.
https://photos.app.goo.gl/ycVRowCj0BuL6hiJ3
Jatketaan tästä, kolme vuotta pitäisi vielä painaa menemään tällä
https://photos.app.goo.gl/ycVRowCj0BuL6hiJ3
Jatketaan tästä, kolme vuotta pitäisi vielä painaa menemään tällä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Joo, reilut kaksi vuotta nyt takana ja eipä ole kyllä juurikaan kertynyt raportoitavaa. Ei syö edes öljyä eikä muitakaan nesteitä. DSG toimii edelleen yhtä sulavasti kuin uutenakin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Taitaa toi dsg olla kans mallia "vain 300tkm kestävä gt17". Ehkä ne on ensiversioista sen verran kehittyny, et sellasen uskaltaa jo ostaa. Puhuin eilen RengasTurus Opel-fanin kans, eikä kuulemma niissäkää se M32 ihan niin paska ole kuin annetaan ymmärtää.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Jos ei lasketa sitä start-stopilta liikkeelle lähtöä, niin joo, onhan tuo hiton hieno vaihteisto. Mutta kestää kyllä pirun pitkään herääminen tosta start stopilta. Manuaali-foordissa moinen toiminto ei haitannut lainkaan, mutta tässä automaagissa sen kyllä huomaa. Tuumaustauko jarrun nostolta on vaan sen ~puoli sekuntia liian pitkä. Muuten ei ole kun hyvää sanottavaa, ja tuostakin "vaivasta" pääsee kun painaa sart-stopin pois päältä.3J kirjoitti: DSG toimii edelleen yhtä sulavasti kuin uutenakin.
Ja on toi kompuutteri tosiaan aika tarkka kun webastoa ei käytä. Edellisellä tankkauksella tietämyskone kertoi 4,8l/100km, ja kilometreistä + tankatusta dieselistä laskettu oli 4,87 l/km.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Se on jo iskostunut alkutoimiin että ensin napista käyntiin ja sitten napista start-stop pois päältä. Jos sitten tulee oikeasti pitempi pysähdys niin laitan sen taas napista päälle jos jaksan. Momenttimuunninautomaatilla lähtö on toki nopeampi kun se jo suurin piirtein starttimoottorilla ryömii eteenpäin. DSG:n kanssa pitää lisäksi odottaa että auto aloittaa ryöminnän, sillä jos liian hätäisesti polkaisee kaasua niin sitten ottaa sporttisemman lähdön. Sama jos jarruttaa vaikka valoihin mutta valot vaihtuu ennen kuin kerkeää pysähtymään. Nuo ärsytti muutaman viikon mutta ne oppi nopeasti kyllä, enää ei edes ajattele koko asiaa. Niin ja tyhjäkäyntikulutus kun on n. 0,5 litraa tunnissa niin aika kauan saa start-stoppia käyttää ennen kuin näkyy säästöä missään. Kulutuslukema on maantiellä yleensä 0,1 litran tarkkuudella oikein, kaupungissa pätkäajossa heittää jonkin verran ja heittelyssä ei tunnu olevan logiikkaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Meillä on takana vajaa vuosi ja autossa ei ole mitään sen erityisempää raportoitavaa. Hienosti vie paikasta toiseen ja eleettömästi. Itseasiassa sillä on kiva ajaa, sellainen lupsakka laitos ja tilaa on erinomaisesti. Start&Stop systeemissä olen huomannut samat eleet kuin mitä aikaisemmissa kommenteissa. DSG on hieno vaihteisto. Jos autossa olisi peruspenkkejä hieman paremmat jakkarat, niin alkaisi olla aika lähellä erinomaista ajonautintoa. Kun muistelee menneitä autoja perheessä, niin minkään auton penkit ei ole vielä vetäneet vertoja bmw:n sporttijakkaroille. Ne kun vielä saisi tähän. Hyvän auton ovat VAG-Tsekit silti tehneet. Alfassa Start&Stop systeemi toimii hienosti ja ripeä liikkeellelähtökin onnistuu, kunhan se ykkönen menisi aina ensiyrittämällä silmään .3J kirjoitti:Joo, reilut kaksi vuotta nyt takana ja eipä ole kyllä juurikaan kertynyt raportoitavaa. Ei syö edes öljyä eikä muitakaan nesteitä. DSG toimii edelleen yhtä sulavasti kuin uutenakin.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08