Väärin pysäköidyn auton naarmut...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
morotu
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Elo 30, 2012 17:46
Paikkakunta: Hämeenlinna

Väärin pysäköidyn auton naarmut...

Viesti Kirjoittaja morotu »

Hei,

Työpaikan parkkipaikalla tuuli kaatoi betonijalkaan kiinnitetyn liikennemerkin auton päälle (onneksi liikkeellä vääränmerkkisellä =D).
Merkki teki jälkiä konepeltii, pilariin ja peiliin.

Merkki osoittaa pysäköintialueen olevan merkistä oikealle.
Oman autoni olin jättänyt merkin vasemmalle puolelle (ns. sakkopaikalle) samoin kuin viisi muuta,
tästä ei ole koskaan sakotettu koska autot eivät ole kenenkään tiellä.

Voiko maanomistaja (tässä tapauksessa sairaala) ilmoittaa että eivät maksa korvauksia koska auto ei ollut merkityllä pysäköintipaikalla vaan sen ulkopuolisella alueelle? Itse olen sitä mieltä että maanomistajan vika. Mitäs mieltä raati.

Väärinpysäköinnistä voi antaa pysäköintivirhemaksun tai hinauttaa auton pois,
mutta ei kai sitä rusikoida saa?

Mistäköhän pitäisi hakea oikeutta asiaan, jos nyt ees olen oikeassa... =P
#5986
Mitsubishi Outlander PHEV -17
Volvo Amazon -66
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Väärin pysäköidyn auton naarmut...

Viesti Kirjoittaja mestari »

ei vaikuta asiaas maanomistaja on vastuussa liikennemerkeistään ja korkeintaan saat sakon,mutta ei välttämättä, joka varmaan on pienempi kuin korjauskustannukset
kannattaa riitauttaa asia.
jos liikennemerkki olisi kaatunut esim vanhuksen päälle kyseessähän ei ole liikennevahinko vaan maanomistajan huolimattomuus joka taasen luonnollisesti siirretään huoltoyhtiön miehien viaksi.
onko maastopysäköinti kielletty teilläpäin
jykylässä siiitä sakotetaan ja stena hinaa autosi veke ja takasin saaminen se vasta maksaakin eli maksaa auton hinnan, kuten minulla kun lunastin autoni niin jouduin heti sen myymäänkin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
morotu
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Elo 30, 2012 17:46
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Väärin pysäköidyn auton naarmut...

Viesti Kirjoittaja morotu »

Enpä ole kuullut että maastopysäköinnistä olisi sakotettu.

Piha-alueella on useita parkkipaikkoja, asfalttialueilla sakotetaan merkkien ulkopuolisia heti kun mahdollista.
Tuolla hieman kauempana olevalla hiekkaparkkipaikalla en ole koskaan nähnyt autoissa sakkolappuja vaikka olisivat miten parkissa.
Merkki siis kaatunut juuri tällä hiekka-alueella
#5986
Mitsubishi Outlander PHEV -17
Volvo Amazon -66
Vastaa Viestiin