Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

JP_Vette kirjoitti:Olis kiva tietää, et paljoko tostaki on todellisuudes hyvitetty asiakkaalle ja kuinka pienellä ne sen olis valmiita myymään ulos :roll: Veikkaan et alle kymppi niillä on siinä kii, aika riskihän tollanen on ku ostajia tosi vähä. Toisaalta vähä on tarjontaaki ja ostajia tarvitaan vain yks :roll:
Kyllä niillä enemmän kuin kymppi siinä on kiinni, pelkät verot on jo viitisen tonnia, saati muut tuontikulut. Ja ei noita kauhean halvalla saa edes Ruotsista, jossa noiden hintataso on yleisesti halvin. Saa olla liikkeellekin löytö, jos alle 10k on saanut ostettua noilla kilsoilla. Itse uskon, että tuollaisessa autossa on liikkeellä 17-18k kiinni keskiarvona kaikkine kuluineen ja veroineen, tota luokkaa myös hyvitykset ovat.
Toki joku yksittäinen auto saattaa tehdä poikkeuksen, jos on tehty löytöjä. Noita kun ei enää mistään liisareiden huutokaupoistakaan löydy..

Muuten jälleenmyyntiarvo kolmen myydyn kokemuksella, ja varmaan aika monen kymmenen kysytyn tarjouksen perusteella käyttäytyy kuin muissakin; eli vanhat liikkeet lähtökohtaisesti hyvittää ihan naurettavasti noin 6-8k vähemmän kuin pyytävät vastaavista, kun ei mene kaupaksi ja vaikea myydä ja jotenkin niin helvetin nihkeää aina se kaupanteko. Toki jotain poikkeuksia on kun kyselee 6kk hallissa seisonutta autoa, josta kukaan ei ole ollut kiinnostunut, niin silloin tietysti hyvityskin on ollut parempi myös perinteisissä liikkeissä.

Kamuxin kanssa hyvitykset pyörineet about siinä, että hyvittävät vaihdossa 2-3k vähemmän kuin pyynti ja suoraan ostaessa taas tonnin pari vähemmän kuin hyvityshinta. Kai ihmiset sitten vaihtaa niin harvoin autoa, että niille on ihan sama saako siitä kaksi tai kolme tonnia vähemmän kuin viereisestä liikkeestä, mutta itsellä kun autot vaihtuu kohtuu tiuhaan, niin tuolla välirahalla on aika paljon suurempi merkitys. Ei hanuri kestäis kuuden tonnin takkia per auto :) Ja toki itsellä aika rajoittunut kokemus autokaupasta myyjänä, mutta kyllä NG herättää paaaaljon enemmän kiinnostusta kuin on herättänyt esim. nettiauton halvin OG-viiru tai Citroen C5. Citroen C6 puolestaan on aika paljon kiinnostusta herättänyt, mutta sitäkään kun ei viitsi ihan ilmaiseksi pistää eteenpäin.
Tomppa & Saabit myyty :(
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti:Toihan tekee just niitä b-profiileja ja näemmä sama nystyrä on siinä puristavas kolos :) Sit kun viä jostain löytäis abikoja, joissa on noi puristettavat sakarat pystys eikä sillai valmiiks kiinni, kuten halpiksis yleensä.
Näitä Biltemasta saatavan kaltaisia liittimiäkö ? Näytti olevan vain holkkeja...
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^No ehkä se femma on sit vain kallis... Mä jo ajattelin, et se on koijattu joltain, joka dumpannu sen vaihdos kaikkine vikoineen ja nyt sit kääritään viimesiltä saabisteilta rahat pois :lol: Tosin voi se siltiki olla niin, ellei oo tuontiauto.

^Kävin Biltemas hypistelemäs liittimiä ja pihtejä tänään. Löysin noita ja pihdikki. Täytyy vaan myöntää, etten ostanu :lol: Vajaa 40€ setti kamaa jos olis ottanu pihdit ja muutaman rasian liittimiä. Kolvaan viä seuraavat. Pieni menoerä koko autoilun kuluis, mut tällä kertaa näin :) Tietää mistä ettiä kun taas tulee tarve. Ja ennenkaikkea mitä ettiä... Ostin kuitenki ohutta kaapelia ja pari kytkintä keskimmäisen lisävalon kytkemiseen ja koko patteriston sammuttamiseen.

Aito-Saab oli IFin vakuuttama, kun Tapiola ei suostunu sille suostunu katsastusasemalla jostain syystä arpomaan liikennevakuutusta. Myöhemmin sitte IFin myyjätyttö soitti ja halus tarjota myös Opeliin vakuutusta ja mähän otin tarjouksen vastaan. IFin tarjous 622,81e kaskoineen päivineen. Tapiolasta nykynen on 602,68e ja siitä Juntti-Bonusta 5% eli loppusummaks jää 572,55e. Miksi vaihtaa kalliimpaan? Okei, jotain eroja voi olla jossain mut pääpiirteittäin molemmis on kaikki elukkatörmäykset kärpäsestä norsuun ja lasivakuutus. Omavastuuki oli molemmis näemmä 200e. Voiski hilata sen taas sinne tonnin kintaalle, niin hinta tippuu mukavasti... Eikä tartte taas hetkeen IFiltä kysyä. Ja tuskin muiltakaan. Tapiola ollu aina halvin mun tapaukses kun vähän väliä niitä vertailen.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Otin uhallakin koeajoon opelin taas. Tähän asti ainut mikä on pompannut esiin on rengasmelu joka on aika vastaavaa kuin -04 farkkufemmassa, tosin hieman eri laatuista. Femmassa epätasainen alusta puskee koriin ryminää mutta opelissa se on ihan suhinaa renkaista. Femman alustaa ja ryminää epätasaisella ei tule ikävä opelin ratissa.
Pikku eristyshommia konttiin akkukotelon kylkiin ja penkin alle + kunno massat pyöränkoteloihin ni varmaa ois siedettävä.
Tutkat ei kyllä piipittänyt markettireissussa mitään ylimääräisiä toisin kuin moititaan.

En oikeen ole keksinyt muutakaan mielenkiintoista vaihtoehtoa opelin verrokiksi tuosta hintaluokasta.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Aiaiaiaiai, saadaanko toinenki Astra-vuodatusketju tälle foorumille? :D Onhan tää edelleenki ihan nussakka auto jos tietyt ongelmat viittaa kintaalla. Lähinnä siis kaukosäätimen muodot, turhat piipitykset ja kojelaudan heijastukset. Sit tietty toi EasyTronic on oma lukunsa, mut siitä pääsee kun ottaa mehuvatkaimen tai manuaalin. LSPI sivuutetaan Dieselillä.

Octaviaa, Golfia ja Focusta kaikki jaksavat ylistää. En tiä sitte ovatko kummempia todellisuudessa. Useimmiten just sitä kehutaan, johon otti ison kulutusluoton, tai sitte vastaavasti sitä haukutaan, josta ABC:n kahvijonossa tiedetään. Minä sivuutin nuo ylemmät jo sillä, että pervo lisävarusteluhimo nosti niitten hinnat tämmösen kädestä suuhun elävän köyhän ulottumattomiin :D Ja kun Opelista ei koeajoilla mitään erikoisempaa paskuutta tullut ilmi, niin kaupathan siitä tuli pitkän väännön jälkeen.

Mut joo. Otin itseäni niskasta kiinni, ja hoidin "puolen tunnin viimeistelyn" valojen osalta. Eli kaksi ja puoli tuntia siihen kuitenki meni aikaa. Mut nyt toimii.

Eli releiden maajohtoja kabiiniin. Läpivienti meni nussakasti lohkiksen sisätilanpistokkeen kyljestä sisään. Samalla huomasin, että nois lämppäreiski on nykyään joku oma liitin eli perus töpselirasiaa ei tuu enää autojen sisälle. Ihanaa, tai ainakin naittaa homman Defan tuotteisiin. Toisaalta eipä liene suuri puute tän ruoskan yhteiselossa. Sisätilois laiskuus iski eli puristin tolleen noita abikoja. Konehuonees kolvi sauhus ja tinaa suli.

Kuva

Noitten toimivuus on sinänsä aivan se ja sama, koska ne korjaa minuutis ja toisaalta toisen maan toimimattomuus aiheuttaa sen, että en voi erikseen kytkeä lisäpitkiä pois ja toisen porsiminen sitte sammuttaa pistevalon keskeltä. Eli aivan sama. Kyl se tän max yhden talven ajot kestää kunnes puran pois...

Maadotuspiste taas löyty mukavasti sivupalkista kynnyslistan alta. Helppo ja lyhyt vetäsy.

Kuva

Kytkimet vetäsin pelkääjän jalkatilaan.

Kuva

Katkasijat on siks eri päin keskenään, koska toisella lyödään maihin jotta syttyy ja toisella lyödään maihin, jotta koko paketti sammuu. XBB:n oma ohjaus siis kyseessä.

Aivan huikea ja silloin harvoin kun tarttee, niin kuskin paikalta kyllä yltää kopeloimaan tonne.

Kuva

Kuva

Releellä katkasin pistevalon miinuspuolta, jotta ei koko auto pala jos joku liitos hinkkaa väärään paikkaan. Ja toki onhan tos sulakkeet käytös et sinänsä ei vaaraa muutenkaan.

Kuva

Ohjainboksilta otin virrat sitte päiväajopuolelta mutta releen ohjausvirran taas otin toisesta lisävalopiuhasta. Eli startates tulevat hetkellinen sytytys ei koske tätä kun virran kulku katkeaa miinuspuolella olevaan releeseen.

Kuva

Hojohojo, valot toimii, auto ei viä palanu, lähti jopa käyntiin, ei vikavaloja, ei mitää. Pallosalama kestää siis myös jälkiasenteisia sähköjä!

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Octaviaa ajelin tuossa keväällä yhden 500km ja ei se kyllä paljon autuaampi laite ollut kuin opeliski. Eikä sekään farkkuna ole mikään hiljaisin kun sellaisen kyydissä tulee aika usein istuttua. Ei ainakaan ajolleen voi väittää paremmaksi. Varusteethan tuossa opelissa kiinnostaa ja muotoilukaan ei ärsytä.
Onhan siinä jossain kohtaa halvan jälkiä mutta jotenkinhan ne pitäisi ne kalliimmat autot erottua edukseen halvemmasta luokasta.
Pitänee pohtia mitä tässä tekisi.

Ajoin muuten äsken pimeässä astman led ajovaloilla ja ei ne ihan samoin näytä kaus kuin femman vanhat galogeenit, mutta muuten varsin pätevät. Onha ne toki melko hintavat tuikut.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

JP_Vette kirjoitti:
Octaviaa, Golfia ja Focusta kaikki jaksavat ylistää. En tiä sitte ovatko kummempia todellisuudessa. Useimmiten just sitä kehutaan, johon otti ison kulutusluoton, tai sitte vastaavasti sitä haukutaan, josta ABC:n kahvijonossa tiedetään. Minä sivuutin nuo ylemmät jo sillä, että pervo lisävarusteluhimo nosti niitten hinnat tämmösen kädestä suuhun elävän köyhän ulottumattomiin :D
Octaviaa 1.6tdi dsg:llä ja tutkilla ajaneena, voin vannoa, että ei ole tässä ketjussa raportoituja ongelmia läsnä. Perin mainio ei ketään ärsyttävä vekotin. Vaan se, että hintaa tulee varustelulle, pitää kyllä paikkansa. Listahinta nykyiselle liisinkipommille hinautui päälle 30ke:n, palkka-arvo täydellä autoedulla ja 99g/km päästöillä on karvan yli 300€/kk.

Vielä reilu vuosi sitten ei muita alle 99g/km automaatteja ollut saatavilla, mutta 2017 focus tuli ja muutti pelikentän. Edelliseen bensamanuaalifocukseen vertaamalla uskaltaisin kyllä koittaa tota 99g/km powershift focustakin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei tosiaa ledit tee kesää. Varmasti valkosempaa valoa joka näyttää paremmalta, mutta TM:n viiden luksin käppyröis ledit on käytännös pitkis vain leveämmällä kuviolla ja ainoastaan lyhkäset on "huomattavasti" paremmat. Tää on sit hyshys, ei kannata yleisesti haukkua ledejä, tääl voi kritisoida rauhas :mrgreen:

Kuva

Kuva

Kuva

Viittasin aikasemmin siihen "80tkm unelmaduuniin" ja homma on edenny niin pitkälle, et tuli kutsu haastatteluun. Kattoo kui käy ja jos käy hyvin, niin sehän vain lyhentää kärsimystä tän auton suhteen. Saattaapi olla, että tulis kaasu-Skoda tilalle. On se Venäjältä tuotu maakaasu kuitenki pykälää halvempaa kuin bensa. Toisaalta sit pitäs kiertää joka päivä kaasuaseman kautta, ja se jos joku olis turhauttavaa... Toisaalta tommonen vapaa autoetu olis kans jees niin ei tarttis olla 30k€ autolainaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:Samalla huomasin, että nois lämppäreiski on nykyään joku oma liitin eli perus töpselirasiaa ei tuu enää autojen sisälle. Ihanaa, tai ainakin naittaa homman Defan tuotteisiin.
Niitä on Defalla kahta eri laatua. Stanutökkeleitäkin saa edelleen, pitää vaan olla kaupassa tarkkana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

JP_Vette kirjoitti:... Toisaalta tommonen vapaa autoetu olis kans jees niin ei tarttis olla 30k€ autolainaa.
Tää liisinkietu ei olisi mitenkään järkevä, ellei firma maksais tota päästöjenmukaista 40 prosenttia. Mutta kun nyt sattuu maksamaan, niin vaikeeta on löytää vastaavaa vapailta markkinoilta. Puhdas Polttoainekulu meillä jo se reilu 200e/kk,eli auton lyhennys sais olla sen reilu 100e/kk...sisältäen kaikki vakuutukset yms...
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja koistha »

Noista valoista sen verran, että nuo Octavian xeroxit on lyhyiden osalta ihan jees ja niissä on jonkinlaiset pesuritkin (jos sillä nyt on mitään merkitystä). Pitkät, no voiko niitä nyt edes pitkiksi kutsua kun vertaan entiseen -03 femmaan eli suunnitelmissa on edelleen lisäkaukovalot. Varmaan joku siro ledipalkki rekkarikilven päälle on se ratkaisu, kunhan Trafi saa määräykset julkaistua. Laki, joka sallii Trafin muuttaa valomääräyksiä näyttää astuvan voimaan 28.8.2017. Trafin julkaiseman määräksen jälkeen tuo Astran keulakin on laillinen valojen lukumäärän osalta, jos ennakotiedot pitävät paikkansa
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^^Onkohan toski sitte viä niin, että Calixilla on tässäkin lähes samalta näyttävä liitin, joka ei tietenkään sovi ristiin tän Defan tökkelin kans :lol:

^^Halpaa autoilua sulla kun karkeasti voi jo laskea, että verot+vakuutukset+katsastus on ton satasen kuus...

^Jaa se on nyt siirtyny tolleen. Mä jo pitkään ihmettelin, et mihkä se muutos haudattiin kun joka tuutista sitä mainostettiin ja yhtäkkiä kaikki hiljeni. Tää nykyuutisointi on kyl kehnoa näitten osalta. Tekniikan maailmas tais olla pieni uutinen, et jäi jonkun toisen päätöksen jalkoihin.

Pessim...siis realistiminä ennustaa, että jos pariton määrä lisävaloja hyväksytään, niin niihin isketään joku tehoratsia heti ekoilla syyspimeillä ja sillon katotaan kellä on lailliset valot ja kellä ei. Tästä mun patteristosta on vaikea saada laillista kun omat on 20+20, laitimmaiset lisävalot on 37,5+37,5 ja keskellä 50. Vaikka sammuttais omat pitkät, niin edes kolmella 37,5 lampulla ei olis laillinen, koska referenssit menee yli. Toki pelimies käyttäis ilman referenssilukuja olevia laseja, niin silloin olis laillisuuden pykälät täyttävä 5x20 :lol:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja koistha »

Oikein hyvällä säkällä sulle sattuu se poliisi, joka ei osaa lukea eikä laskea :P Inhorealistina tosin ennustan, että tulet ajamaan saman päivän aikana kahteen valoratsiaan, jossa sitten ihmetellään noita referenssilukuja.

Se oli se sote vissiinkin, joka sotki kaiken hyödyllisen eduskunnassa.
Viimeksi muokannut koistha, Ke Elo 09, 2017 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Toivottavasti. Toisaalta mulla ei oo (ainakaan viä) xenoneita eikä ledejäkään ja umpiotkin on lailliset eikä kiinasta ostetut merkittömät ledit, joten voihan poliiseillakin joku seula olla. Ei heidän resurssit ihan jokasen patteriston tarkastamiseen riitä. Sitte ku joka umpios palaa parkki ja koko korttelin radiot rätisee valot päällä, niin voihan se olla herkemmin sakotettava tapaus.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kävin suuntaamas ihan perinteisellä jätesäkkimenetelmällä lisävalot.

Kuva

Hirviki oli viereisellä pellolla kaverina. Tietää, miks näitä asennellaan...

Kuva

Mäes näkyvä tienviittaa (heijastaa valkosena) on GPS:n mukaan 260 m etäisyydellä. Valoisuus on siis siellä sen verran, että oikeasti sen peuran/hirven/karhun/norsun näkee. Kuvien valotus sinänsä on huono. Kameras oli jokases kuvas sama aukko, valotusaika ja herkkyys.

Kaikki valot päällä.

Kuva

Pistevalo sammutettuna.

Kuva

Vain omat pitkät.

Kuva

Lyhkäset.

Kuva

Summasummarum: hyvin on valoa ja erinomainen kuvio. Ilman pistevaloa tosi tasanen valojakauma eikä mitää kirkkaita kohtia missää. 29 e/kpl vehkeiks täys kymppi+ :)

Mitä tohon ref 50 "pistevaloon" tulee, niin joo, sen huomaa. Käytännös kuitenkaa sillä ei oo mitää virkaa noitten kahden leveän kuvion välis. Vois melkein sanoa, että täysin turha sakkomagneetti. Mut en mä kyl sitä siitä poiskaa ala ottamaan. Ainut on sitte jos hifistelee niin vaihtaa siihen tilalle ref 37,5 umpion. Tosin seki lienee jo yliliiottelua vaikkaki viukan leveyttä sais sillä vähä lisättyä. Hyvät nää näinki on. Ei voi valittaa. Sitte vaa xenonia tilaukseen :lol:

EDIT: Viä tämmönen pikanen töherrys tosta sotkusta mitä nyt pysty töhertään. Eli ylin kaikilla, keskellä ilman pistevaloa ja alhaalla vain omat pitkät. Tosin täs on totuus vähä menny jo oikeesti överiks, koska pistevalon vaikutus ei ihmissilmällä oo noin kova mitä tos söherrykses :|

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin