Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Mono »

JP_Vette kirjoitti:Varasin öljynvaihdon RengasTurkuun maanantaiks. Tulee 15tkm täyteen... Öljynpinta edelleen maksimis :)

Kyselin sieltä sitä dexos 1 gen 2 -öljyä, mutta eivät saa mistään. Kehottivat kysymään LänsiAutolta, niin suorittavat öljynvaihdon asiakkaan omilla öljyillä. Soitto Länkkäriin, eikä heilläkään sitä öljyä ole :mrgreen: Maahantuojallaki loppu. Hyvin Opel hoitaa :mrgreen:

Noh, Rengasturku on sitä mieltä, että he huoltavat ohjeiden mukaan, koska Autodata käskee laittaa Dexos 2. Auton ohjekirja sanoo myös Dexos 2. Myös Länsiautolla sanottiin, että vain valitustapauksis Dexos 1gen2 ja muuten voi ajaa Dexos 2 eikä vaikuta takuuseen. Sit se netis levinny GM:n tiedote sanoo, että käytettävä Dexos 2 jos uutta ei ole saatavilla. Okei, kysytty Rengasturulta, ei saa. Kysytty Länkkäriltä, ei saa. Eli ajetaan sitte vanhalla. Ei mun yöuniin vaikuta, paitti tietty kun kone laukee ja maahantuojan takuukäsittelijät lukee mun ketjun jossa tiedostan asian. Mutta en ole autoalan ihminen. Suuttuuhan ne lääkärikki, jos googlesta haetaan diagnoosi ja pyydetään vain lääkettä :mrgreen: Miksen mä vaa ostanu sitä hinnat alkaen -Avensista?

Ja miksen vie LänsiAutoon? Koska Rengasturku on 150e halvempi :D Köyhä mikä köyhä. Ja tosiaan ei heilläkää sitä öljyä olis, joten ihan sama sit siltäki kantilta...
Tuo Redline on Dexos1: https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=2&pcid=21

Motonetin kuvauksessa kuitenkin lukee Dexos2: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590107/ ... oljy-946ml

Asia varmistuisi jos joku menisi lukemaan vielä purkin kyljestä.

-edit-

Niin, onko tuo Gen 2 ?
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Dexos 1 gen 2 on eri kuin dexos 1 :wink:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Mono »

JP_Vette kirjoitti:Dexos 1 gen 2 on eri kuin dexos 1 :wink:
Kyl.. tuossa suluissa on tarkennuksia, mitä lie tarkoittavat: GM dexos1® (GM-LL-A-025, GM6094M and GM4718M)
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

http://www.centerforqa.com/dexos-brand2015/

Tuollahan noita on lueteltu aika pitkä lista. Melkein vois yleistää, et about jokanen öljy on ton mukaan sille speksattua. En sitte tiä, et mitenkä LänsiAuto on saanu siitä tehtyä niin ison haloon, että sitä ei muka mistään saa. Samaa rutistaan myös opelclubfinlandin puolella - kaikki myyvät eioota.

Yleistäminen kuitenkin on vähä noloa, koska pikasella selailulla Motonetin listoilla yksikään öljy ei täsmää tonne. Yksi tuttu veikkaus kuitenkin osuu:

GM Tech Gasoline General Motors dexos1™ Gen 2 5W-30 D10044GD014 Global

Toi hassunhauska sarjanumero ei kuitenkaan johda Googlella mihinkään. Toisaalta öljykorkissa lukee 0W20, eli olisko toi 5W30 sitä samaa vanhaa tuttua "Saab-öljyä". Kauhee haloo taas tästäki. Sitähän mulla on nytki konees. Ja silti nakuttaa. Ehkä se on vain paska auto ja sillä siisti :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Mono »

Ajatko 95 vai 98 oktaanisella?
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ysikasilla. Se on se nakutuski vähä hankala kun ei ole vertailupohjaa muihin. Ilmeisesti jokku kuulee sen selkeästi sisälle lasit kii ja tehoki voi uupua. Lisäks moni väittää, et se on hankala toistaa tahallisesti. Tää mun rouskutinhan tekee sen aina lappu lattias, mut sitä pitää kuunnella lasit auki ja mielellään just josain tunnelis tai kallioleikkauksen vieres, jossa heijastuma korostaa sitä. Ehkä täs ei oo vikaa. Mä vaan haluan uskoa niin, koska ennakko-odotus alkaa oleen se, että tää on oikeasti paska auto.

Eilen lukemalla 15232 tms RengasTurus vaihdettiin öljyt. Öljynvaihtoindikaattori tais olla 30% ja se nyt nollattiin samalla, vaikka 5tkm päästä oliski saanu ilmasen öljynvaihdoin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niin se taisi olla pre-ignition syypää eikä varsinainen tavallinen nakutus?

Pre-ignition käynnistyy usein palotilassa olevista öljypisaroista joten öljylaadun kanssa temppuilu liittyy todennäköisesti siihen että minimoidaan öljyn syttyvyyttä ilman että muut ominaisuudet kärsii liikaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En moottoreista paljoa ymmärrä, mutta siis joo google-viisauteen nojaten juurikin lspi kyseessä. Se on kyllä hauska, että jos se olis niin öljystä riippuvaista ja niin vaarallista, niin miksi sitä öljyä ei sitten ole saatavilla :roll: LänsiAutossa olivat tosiaan sitä mieltä, että hekin kaatavat "väärää ja vanhaa" öljyä koneeseen, koska sitä god tier -öljyä ei ole saatavilla.

Ei enää tähän liity, mutta jos olisin ennen ostoa tajunnu tän suoraruuttabensojen ongelman halkeilevista männistä, niin olisin saattanu valita dieselin. Tosin ongelmansa niissäkin, etenkin nyt uusien päästömittausrajojen aikakaudella.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitä sitä turhaan murehtia takuunalaisessa autossa, ajelee normaalisti vaan. Tai onhan se ikävä jos matka jää kesken ja omat aikataulut menee pipariksi, mutta ongelmansa tosiaan kaikissa uusissakin autoissa.

Paitsi ehkä Toyotassa :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo turhaan mä stressaan. Takuu on voimassa, mitä väliä. Ja eihän toi ole edes mun auto. Omistaja on Danske Financial tjsp.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Tuhlataas vähän millimetrejä sun Opel-topikista kulutukselle.

Oma 1.0TSI näyttää nyt long-term kulutusta 4,9l per 100km. Kerran olen reilu puolitankkia tankannut parilla naksautuksella ja todennut ajotietokoneen olleen riittävän tarkka omaan seurantaan. Long term sisältää talviset tuulilasin ja moottorinlämmitykset ekologisesti tyhjäkäynnillä.
Säästäväisellä ajotavalla tuosta lähtee litra heittämällä pois. Alla ns. matalan vierintävastuksen renkaat.

Vagarenalla joku oli ajanut 3,3l 100km samalla moottorilla. Epäilen hänen olevan jonkinlainen saaristoteiden ritari, joko perjantaina tai sunnuntaina :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Käännäks sä veistä haavas? Noh, puolen litran ero tekee mulla 375€ vuodes, et ei sillä sitä vajaan kympin hintaeroa perustele. Toisaalta todellinen hinta paljastuu sitte kun autosta pitäs päästä eroon.

Renkaina mulla on Misukan energy saverit tjsp, eikös neki matalan vierintävastuksen omaa. Paineina 2,8bar joka nurkas.

Toi saariston säästökierros alkaa konkretisoitumaan. Kesäkuus ajoin perjantaina iltapäivästä ihan vain Paraisille ja takasi ja voi ristus ku ihmiset ajaa 65 todellista Kuusistosta Paraisille asti :x Jos ei osaa lukea rajotusmerkkejä, niin menisivät vaikka taksilla.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

EIEIEIEIII, kun kannustaa vähäpäästöisiin suorituksiin liikenteessä. Edellyttäen ettei liikennettä takana :lol:

Kympin hintaero? Leoniin? Leon oli 21269,- led ja stylepackilla, talvirenkailla, nollakorolla, lasitummennuksilla, lacroella ja metallivärillä. Varsinaiset sun arvostamat herkut kuten automaatti ja panokatto uupuivat.

Renkaat ja paineet kuulostaa hyviltä. Sä vaan ajat liian lujaa :D Kyllä satagrammainen menee pienellä kun laittaa menemään.

Jos niillä Paraislaisilla on Opelin liikennemerkkitunnistin ja se näyttää aina 60? Ei Paraislaiset ny mitään urpoja ole, eihän.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:... ja voi ristus ku ihmiset ajaa 65 todellista Kuusistosta Paraisille asti :x
Olit ilmeisesti nopeana päivänä liikkeellä, kun noin kovaa pääsit :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Näemmä Leon ei olis missään olosuhteissa käyny, koska siinä ei saa kolmepyttysen kans nahkapenkkejä. Ja alcantara ei ole nahkaa... Se siitä siis :D

Lasikattoa mä en kaipaa, ellei siihen saa avattavaa luukkua, kuten joihinki saa. Mitä mä sillä lasilla, haluan siirtää sen sivuun. Ainaki Inkus tais olla lasikatos viä erillinen luukku.

Ei Opelin tunnistin näytä koskaan alakanttiin. Sillä saa sakkoja, ei vihasia katseita. Taas maanantaina Kustavintiellä oli "tietyö" eli merkit ja 50 rajotus varmaa 10km matkalla. Työkoneita tai -miehiä ei näkyny. Jonkin matkaa Opel usko, että on 50, mutta kyllä sillä taas usko loppu ja heitti 70 tauluun, joka on "oikea rajotus". Noh, pian tuli risteys, jonka jälkeen se taas bongas 50 lätkän ja sillä taas mentiin.

^Joo se oli hyvä päivä. Ei saa valittaa liikaa. Pitäs taas käydä Utös pikakeikka heittämäs, mut sinne joutuu valitettavasti lähtemään aamulla, niin ei pääse todistamaan hitauttaa Korppooseen saakka. Periaattees vois sinne perjaintaina iltapäivän puolellaki mennä, mut tulis niin hemmetin pitkä työpäivä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin