Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitkäs on tän Astran huoltovälit? Tuossa tutkiskelin taas noita Länsiauton kampanjoita "Uusi auto ilman käsirahaa xx kk:n sopimuksella ja takuuhyvityshinnalla nyt xxx €/kk". Astran osalta siis 24 kk sopimus 1.0 Turbo manuaalina 299 €/kk tai automaattina 319 €/kk, ja ryhdyin kokonaiskuluja laskiessa pohtimaan ehtisikö auto tuon 24 kk:n aikana käydä huollossa nolla, yksi vai kaksi kertaa.

Nopeasti laskien totesin että mun ajomäärällä (8-10 tkm/v) ja arvioidulla 6-7 litran kulutuksella, Trafin antamalla ajoneuvoverolla (166 €/v) ja Fennian vakuutushinnalla (377 €/v liikenne ja kasko) menisi omassa käytössä kokonaiskulut reiluun viiteen tonniin vuodessa, siihen vielä nuo huoltokäynnit päälle. Rengaskuluista ei tarvitsisi huolehtia kun ei ne ehdi kulua loppuun, korjaukset menee takuuseen paitsi jos itse jotain hajottaa ja pissapoikaa ja pesua kaipaa jokainen auto yhtäläisesti, joten niitä en huomioi. Katsastusmiestäkään ei tarvitsisi vaivata kun vaihtaisi aina 24 kk välein uuteen autoon edellyttäen, että tuollainen kampanja olisi aina tajolla. Pääomaa ei sitoutuisi euroakaan kun ei ole käsirahaa maksettavana, eli sen puolesta diiliin voisi suhtautua kuin leasingiin.

Toi viisi tonnia vuodessa nyt sattuu olemaan suunnilleen sama kuin se mitä olen kolmen vuoden omistusaikana saanut laskettua vuosikustannukseksi loppuunajetulle.

Verottajan autoetulaskurin mukaan tuon Astran saisin vapaalla autoedulla käyttöön n. 4600 eurolla vuodessa, joten siinä säästyisi sitten vielä satasia, eikä auto olisi edes omalla riskillä enää.

Farkkuinsigniaa 1.5 Turbolla ja automaatilla tarjoavat 30 kk:n sopimuksella 399 €/kk. Se tulisi noin tonnia kalliimmaksi itse hankittuna per vuosi, kun vakuutukset ja verotkin on Astraa kalliimmat. Työsuhdeautona kääntyisi itse asiassa hieman kalliimmaksi kuin itse omistettuna, koska kampanja-Insignian ovh on 35 t€ ja kapanja-Astran vain reilu 23 t€.

Mutta siis, miten ne huoltovälit näissä menee?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Mites on? Laskeeko kukaan mielenrauhalle hintaa? Uuden auton voisi olettaa olevan stressivapaa ja lähtevän pakkasaamunakin aina heittämällä käyntiin.
Ja katsastus..voi hemmetti et se on rasittavaa touhua :D -Ota tost kuppi kahvia, niin mä käyn kattoo. Hyvä oli paitsi että....vikavikavika.

299eur kk on 8970eur 30kk, eikä varmaan ihan mahdottomasti sisällä kilometrejä. Vanhanaikaisella tavalla ja pienellä korolla pääset varmasti halvemmalla. Toisaalta taattu hyvityshinta vois taas antaa sitä mielenrauhaa.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5315
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Astran huoltoväli on 1v / 30tkm, ainaki bensakoneissa. TOSIN noi bensakoneet eivät niin pitkälle mene mulla eikä Opel-foorumilla. 22 tkm alkaa olla maksimi, kun vinkuu huoltoon. Ja taas Länsiautolla sanoivat, että jos on "selkeästi alle huoltorajan" niin maahantuoja maksaa ylimääräsen öljynvaihdon. Itse en ole testannut, kun huollatan muualla.

Bensois 30 tkm on Mikki Hiiri -huolto, 60 tkm "iso" eli ilmansuodatin, tulpat, raitisilmasuodatin ja se Mikki Hiiri -lista päälle. Mun on huollettu Auto Datan mukaan, se mitä Opel sanoo voi olla eri.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä sillä mielenrauhalla ja omalla ajallakin on hintansa. Mielenrauhaa ei oma käyttis ole tosin koskaan kauheasti vaivannut, kun oma elämä ei ole päivittäin riippuvainen autosta, ja puolet vuodesta on käytössä vähintäänkin toinen auto jolla pääsee liikkeelle, jos käyttis pettää.

Mutta se oma aika. Tähän asti olen suhtautunut käyttiksiinkin puoliksi kuin harrasteautoihin, eli niiden pitää olla luotettavia mutta saa niissä vähän olla ropattavaakin. Saabismin aloittamisen jälkeen on vain tuo elämäntilanne muuttunut sen verran parin mukulan, vanhan omakotitalon ja muutamien muiden projektien myötä, että alan hiljalleen etsiä lisää vapaa-aikaa maksamalla niistä asioista joista saa riittävän korvauksen saavutetulle vapaa-ajalle. Jossain vaiheessa kun sitä hoksaa, että aikaa on rajallisesti ja rahaa...

...no ei sitäkään rajattomasti, mutta joku muutama satanen tai tonni vuodessa siitä että ei tarvitse käyttää vapaa-aikaa käyttiksen ranettamiseen ei ole mikään kallis paukku suhteessa panostukseen. Eri asia joskus opiskelijana kun satanen oli kuukauden ruokabudjetti ja aikaa oli kaiket illat, päivät ja viikonloput ja sen allokoimisesta sai vielä päättää täysin itse.
hei9n kirjoitti:299eur kk on 8970eur 30kk, eikä varmaan ihan mahdottomasti sisällä kilometrejä. Vanhanaikaisella tavalla ja pienellä korolla pääset varmasti halvemmalla. Toisaalta taattu hyvityshinta vois taas antaa sitä mielenrauhaa.
Kilsoja saa kerätä 40 tkm tuon omistuskauden aikana. Astran osalta siis kausi oli 24 kk eli siinä on jo yli tuplasti kilsoja mun omiin tarpeisiin ja kohtuu hyvin ihan tavallisen autoilijan kannalta.

Tuon kamppiksen kk-maksun voi jakaa helposti rahoituskuluihin ja arvonalenemaan, koska diilin ehdoissa mainitaan mikä on taattu hyvityshinta omistuskauden loputtua (=rahoitusta jäljellä tässä kohtaa). Insignialla kampanjahinta autolle talvirenkaineen on 33727 € ja hyvityshinta 23350 €. 30 kk pitoajalla tästä tulee arvonalenemaksi 10377 €, mikä vastaa 13,7 % menojäännösarvonalenemaa per annum. Ei ihan huono luku uudelle autolle. Kannattaa myös huomioida että tuolla 33727 kampanjahinnalla saa auton jonka ovh varusteineen on 35 t€, eli siinä on kuitenkin vähän alennustakin sisällä, eikä mennä ihan listahinnoilla.

Astran osalta luvut ovat kampanjahinta 21646 € (Ovh. 23 700 €), takuuhyvitys 15528 € ja arvonalenema 6118 € eli 15,3 % per annum (24 kk pitoaika).

Rahoitusehdothan noissa diileissä on mielestäni melko vakiot:
Korko 0,9 %, perustamiskulu 195 €, käsittelymaksu 10 €/kk. Todellinen vuosikorko 2,11 %
Eli menet sitten rahoittamaan autoa kampanjalla tai perinteisellä metodilla, niin aika samat ehdot taitaa irrota. Jotta perinteinen metodi olisi merkittävästi kannattavampi tapa hankkia auto, pitäisi arvonaleneman olla huomattavasti pienempi kuin nuo lasketut prosentit. Ainahan voi saada sen hillotarjouksen kahden vuoden päästä, mutta aika usein ei. Siitäkin kannattaa jotain maksaa, että se jäännösarvoriski on jollakulla muulla kuin itsellä.

Mutta melkeinpä tärkein pointti on kuitenkin se, että riski on epäsymmetrinen. Jos jostain syystä kahden vuoden päästä MY2018 Astra onkin arvokkaampi kuin 15528 €, eli saat sen hillotarjouksen, mikään ei estä myymästä autoa paremmalla hinnalla ja erotus jää nettona omaan kouraan.

Ja kiitos huoltodatasta, mitään 1000 km ensihuoltoa ei siis ole, ja voisin ajatella että omalla alle 10 tkm/v ajomatkalla bensaooppeli kävisi huollossa siis yhden tai maksimissaan kaksi kertaa 24-30 kk pitoajalla (+ lukuisat takuukorjaukset :mrgreen: )
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Mä oon vaihtanut öljyn vapaaehtoisesti 15tkm kohdalla ihan ominpäin ja sillä se huoltoväli jaksaa mennä kolmeenkymppiin. Se huoltolamppu syttyy nimenomaan öljyn laadusta, näin olen hämmästyksekseni huomannut. Luulin että se vaihtelee tuulen suunnan ja mambojambon mukaan, eikä oikeen perustu mihinkään mutta toisin on. Ainakin volkkarin tapaisissa.

Itselle mukavampi tapa:
öljyt 15tkm vaikka itse vaihtaen
huolto 30tkm
öljyt 45tkm vaikka itse vaihtaen
huolto 60tkm
sen sijaan että tekis 3xhuolto 20tkm välein merkkiliikkeessä. Ja näyttäähän tuo ihan hyvältä seuraavan käyttäjän silmissä.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5315
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Onko tuo Opelin tarjous sillain, että auton haltijana on yksityinen ihminen? Lähinnä mietin, että miten (ja millä hintaa) auto vakuutus on.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Käsittääkseni ihan normaalin rahoitusmallin mukaan mennään, eli auto on rahoitusyhtiön omistuksessa ja haltijana sitten se joka on auton hankkinut. Tuossa kampanjassahan ei ole mitään muuta erikoista normaaliin autorahoitukseen nähden kuin se että Länsiauto suostuu ottamaan asiakkaan niin vaatiessa auton kampanja-ajan jälkeen sovitulla hinnalla, mutta muuten rakenne on ihan kuin normaali autorahoitus.

Kampanjan malli ei itse asiassa rajoitu vain Opelille, vaan Länsiauto tarjoaa mm. MB C180 AMG Editionia samalla rakenteella 499/kk, Qashqaita 299 €/kk ja VW Pololle ja Golfillekin löytyy omat vastaavat kampanjansa.

Tuolta noita löytyy: https://www.lansiauto.fi/ajankohtaista/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:Ensi kuun Geneven autonäyttelyssä paljastetaan muuten uusi Berlingo/Partner/Combo. Jos alikessumerkki tai ranskalaisuus on se henkinen kynnys, niin uutta mallia tulee saamaan siis myös saksalaisena pallosalamana. Sitä ei ehkä ainakaan voi enää vastustaa?
PSA ottikin varaslähdön, ja tässä se nyt sitten on:
https://www.is.fi/autot/art-2000005573262.html
https://tekniikanmaailma.fi/opelin-uude ... on-verran/
https://www.motor1.com/news/233412/2018 ... -revealed/
https://www.motor1.com/news/233084/2018 ... -revealed/

Makuasia valitseeko opelin vai Sitikan. Noita kuvia hetken tuijoteltuani oma valintani olisi ehdottomasti Berlingo.

Ihmetystä herättää lähinnä se, että Opelissa raportoidaan olevan pari sataa litraa pienemmän tavaratilan kuin Sitikassa.

Sitten vaan Länsiautoon kinumaan edukasta 299 €/kk rahoitustarjousta takuuvaihtohyvityksellä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5315
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Opel on kuitenkin se himoitsemasi kirahvinkuljetusauto :lol:

Kuva

Ihan kivan modernilta näytti sisältä. Kosketusnäytöstä kyl miinusta, ku kuitenki heijastaa liikaa auringonvaloa. Sit ku Opel viä julkasis hinnaston ja myyjä ruuvaa hyvityksen Astrasta ns. tontille. Edellyttäen tietty AGR-penkkejä :wink:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kirahviparat jonottaa siinä väärään bussiin :mrgreen:

Taitaa mennä syksyyn ennen kuin noita saadaan Suomeen kauppoihin. Pitää käydä kyttäämässä ja katsoa mielenkiinnolla myös miten hinnoittelupolitiikka menee; eli miten paljon Linkon hinta nousee ja miten tulee olemaan hintaeroa Opelin, Sitikan ja Pösön välillä. Nykymalleillahan politiikka on se, että Pösöä saa perusvarusteltuna halvemmalla kuin Sitikkaa, mutta kun ruksii Pösöön samat rojut kuin Sitikassa on, niin hinnat on yhteneväiset.

Hienoa muuten, että eivät ole lisää kasvattaneet auton ulkomittoja. Monet automallit on pilattu kasvattamalla niitä kuin pullataikinaa. Nyt tosin tarjolle tulee henkilömallinakin pidempi versio, joten 7-paikkaista kaipaavillekin saadaan oikea vaihtoehto. Lyhyen mallin 775 litraa tavarakonttia on kyllä aika suoritus noissa kuorissa.

Edit: pösönkin kuvat jo julki. Hyvännäköinen keula ja kojelauta on selvästi erilainen kuin sitikassa, toisin kuin nykyisessä mallissa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=81683.0

Nimi vaihtuukin näköjään Partnerista Rifteriksi ja huhut kertoo tulevasta nelivetoversiosta. Hinnat karkaa..
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5315
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eikai ne hintaa nykysestä voi nostaa. Eli alkaen 20k, 22k saa jo lasikaton ja loput himmelit sit muutaman tonnin... Toi Pösön esittely osu silmään:
Liikennemerkkien tunnistus, joka tunnistaa nopeusrajoitukset ja mahdollistaa vakionopeussäätimen asetuksen asettamisen tunnistetuista liikennemerkeistä
Työttömille ihan ok, kun päiväsakot ei maksa "mitään", mutta jokaiselle työssäkäyvälle kyllä kallis varuste päiväsakkojen muodossa, jos yhtään on sama logiikka "tunnistuksessa" kuin K Astrassa :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä mä pelkään että hinnat karkaa, kun lukee just noita varustehehkutuksia. Vanhasta kunnon no-nonsense-mallista tulee nykyajan mukainen joulukuusi jossa auton pitää lukea liikennemerkit, katsoa kaistaviivat ja pystyä pysäköimään, jarruttamaan, kiihdyttämään ym. kuskin puolesta. Vanha malli kun on kymmenen vuotta vanha, niin prässien hinnat on kuoletettu aikapäiviä sitten ja hinnat on voitu pitää viiden vuoden takaisilla tasoilla. Nyt kun tulee uutta ja mennään taas piirun verran kohti kaikkien merkkien himoitsemaa "preemiumia" niin pian alkaa Linkon hinta järkivarusteilla jo kolmosella. Nykymallin hintaahan ei sinne saakka saa vaikka ruksisi kaiken mitä sitikkakauppiaalta löytyy ja vähän vielä naapurinkin puolelta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5315
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kieltämättä kun sen noin ajattelee, niin onhan toi vaarana. Etenki jos miettii Tourneon ja nyt vaikka Zafiran hintoja... Pitääki käydä koeajamas toi wanhan liiton Berlingo nopsaa. Voin sit myydä sen sulle kolmen vuoden päästä 300 tkm ajettuna, jos sillon edelleen loppuunajetut on haaveis :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5315
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Citroen on jo Suomenki sivuilla. Opelia ei. Pösöö en edes kattonu.

http://www.citroen.fi/vehicle/uusi-citroen-berlingo/
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

:mrgreen: Loppuunajettu Berlingo ♥
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin