Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itseänikin kiinnostaa b-luokan työkalut. Löytyykö linkkiä tuotteeseen?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti: ^Sait parhaan kolmepyttysen sit koeajolle. Jos on karvalakki, niin ei turhia piippaile ja vingu. Mikä on yleisfiilis näin sunnuntaina?
Kyllä muuten piippailee - pysäköintitutka huutaa ihan liian aikaisin tai ainakin turhan herkästi.

En ole vielä käynyt tankilla, joten kokonaiskuva ei ole täydellinen. Kirjoittelen myöhemmin lisää mutta sen voi sanoa jo nyt, että rengasmelu on aikamoinen. En ihmettele, että ihmiset laitattavat äänieristeitä lisää isolla rahalla.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja koistha »

Dodii, nyt on tankki täytetty palautusta varten. Viikonloppuna tuli ajettua noin 400 kilsaa, josta 270 oli moottoritietä välillä kehä 1 - Lusi. Keskikulutus tankkauksesta laskien pääältä 7 litraa satasella olettaen, että tankki oli oikeasti täynnä kun sain auton.

Moottori on miellyttävän oloinen mutta kun on tottunut tehokkaampaan ja paremmin vääntävään koneeseen niin tuntuihan se laiskalta. Hyvin kuitenkin jaksoi pitää cruisella ajettaessa nopeuden, joten homma on niiltä osin kunnossa, testimiehityksenä oli nelihenkinen perhe ja viikonlopun kevyehköt pakaasit.
Vaihteisto toimi jouheasti varsinkin verrattuna femman vaihteistoon vaikka se olisi ehjäkin.
Ja ajettavuus oli mielestäni kohdallaan.
Mittariston ns. kromikehykset meinasivat saada aikaan totaalisen räjähdyksen päässäni - en ymmärrä miksi mittariston reunaan sellainen on ängetty. Perjantaina kun meniin pohjoiseen, niin matalalta paistanut aurinko peilasi todella ilkeästi tuosta kehyksestä ja nopeusmittarista ei nähnyt juuri mitään.

Toinen ärsyttävä asia oli rengasmelu. Kuten jo aikaiaemmin mainitsin, en yhtään ihmettele intoa lisäeristykseen.

Kokonaisuutena ihan kelpo peli mutta nuo kojelaudan ja mittariston muka-kromit voisi tunkea paikkaan, johon ei aurinko paista. Ja peräkontin äänieristys voisi olla parempi. Minun makuuni pitäsi myös olla tehokkaampi kone, ehkä se 1.4:n olisi jo riittävä.
Ei alkanut harmittamaan, että tuli jätettyä Astra kauppaan viime talvena ja poimittua tuo idän ihme matkaaan. Tai ainakaan yhden viikonlopun perusteella, tiedä sitten mikä olisi fiilis jos olisi pyörittänyt eri moottorilla olevaa autoa.

edit: Ei toi ollutkaan ihan karvalakki vaan ilmeisesti varustettu Enjoy More-paketilla.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

AZP kirjoitti:Itseänikin kiinnostaa b-luokan työkalut. Löytyykö linkkiä tuotteeseen?
Biltemasta löytyi ainakin noille krouvemmille johdoille passeli. Pienempiä johtoja varten sopivan crimpperin hommasin ebaysta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva

Tommosilla saa puristeltua pienen b-profiilin eristämättömiin liittimiin. Sitte se, jolla tekee semmosta jälkeä, jota autosähköis on tehtaan jäljiltä, vaatii varmaan erilaiset liittimet jo. Kalliimmat todennäköisesti :lol:

^^Jos yli seittemän söi, niin tankki ei ollu täynnä. Seittemää toi litranen ei vie edes ankaras kaupunkipyöritykses. Ainostaan ajamalla motaria 140 mittaris saa menemään yli seiskaa...

Muutenhan sua tuntuu ärsyttävän samat ongelmat kuin muaki (pl rengasmelu on mun mielestä ihan siedettävä, tosin femman rinnalla silti aika kova). Täällä niistä saa avautua vapaasti eikä kukaan vedä herneitä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti: ^^Jos yli seittemän söi, niin tankki ei ollu täynnä. Seittemää toi litranen ei vie edes ankaras kaupunkipyöritykses. Ainostaan ajamalla motaria 140 mittaris saa menemään yli seiskaa...
No viisari oli pohjassa, muuta en osaa sanoa, autovuokraamon sedän mielestä tankki oli täynnä. Laskettu kulutus oli siis 7.25.Totuus on tosiaan ehkä jotain muuta. Autossa oli neljä henkeä + viikonlopun kamat. Vaihteleva nopeus tuntuu olevan myrkkyä kulutukselle 120 -> 50 -> 120 tai myönnetään 120+toleranssit. Noita on tällä hetkellä nelostiellä useita. Eilen oli myös pussittajia ja ohituskaistalla asujia ehkäpä normaalia enemmän liikkeellä, jolloin nopeusvaihteluita oli suhteellisen paljon.
JP_Vette kirjoitti: Muutenhan sua tuntuu ärsyttävän samat ongelmat kuin muaki (pl rengasmelu on mun mielestä ihan siedettävä, tosin femman rinnalla silti aika kova).
Vertaan normaalisti käytössä olevaan autoon eli tuohon idän ihmeeseen. Se on selkeästi muilta osin hiljaisempi auto paitsi koneäänien puoleta. Farkkufemmahan ei ole oikeasti mikään hiljainen auto ainakaan 17 tuuman renkailla ja uretaanipuslilla.
Viime syksynä autokauppiasetä sanoi, että Enjoy-mallilla voi nauttia karusta kokemuksesta ja että Innovationissa olisi erilainen äänimaailma. Eikös toi sun vehkeesi ollut Inhovation ? Se voisi osaltaan selittää asioita.
Moottoripuolesta pitää muistaa se fakta, että tuossa kolmimukisessa taisi maksimivääntö olla 170 newtonia ja kun vaggineessa on tuplasti,niin täytyyhän sen jossain näkyä.

Allekirjoitan myös näkemyksesi Saabistien käyttäytymisestä. En ole edes viitsinyt rekisteröityä VAG-arenaalle kun siellä näyttää pääsääntöisesti olevan ihme vääntöä aivan kummallisista asioista. Täällä voi edelleen kirjoittaa vääränmerkkisistä ja siitä huolimatta keskustelun taso on jotakuinkin asiallista. Autostadium vaikuttaa asialliselta foorumilta, siellä näyttää jopa pyörivän joitain samoja nimimerkkejä kuin täällä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä olen jo vuosien aikana puristellut liittimet tällaisilla pihdeillä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/763062/J ... pihdit-PRO

Hyvä on ollut ja yhtäkään liitosta en ole joutunut uusimaan. Ei kyllä tule mitään B-profiilia liitokseen, nuo toimii enemmän voimalla kuin fiksuudella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Itsesensuuri iski taas veljeskuntamme merkkifoorumin käyttäytymisen kommentoinnista :mrgreen: Sinä ehdeit lukemaan, moni muu tuskin ei :lol:

Oliko sun femmailut faceliftaamattomasta vai uudemmista? Ne ekat menee ihan sukkasillaan. Avopuolisolla on MY00 17" kiinarenkailla ja se lipuu aika äänettömästi. Taas tuo mun faceliftattu MY02 on aika kova melutasoltaan, myös kitkarenkailla. Tosin tos avopuolison autos on kumipuslat, mun autos uretaania...

K Astran polttoaineviisari makaa maksimis ekat 100 km... Eli sieltä voi hyvinki puuttua 5-6 litraa ainetta ja auto väittää tankin olevan täys.

Innovationis oli varmaan joskus jotain eroa karvalakkiin, mut jossain välis ne on samaa kaikki. Jotain äänieristeitä on poistettu ja ehkä huononnettu, kukaan ei oikeen osaa sanoa mitä. Watt's linkage vissiin kans auttaa melus, mut seki oli vain alkupään malleis kaikis. Nykyään on vain joissain malleis, toisaalta Saksas saa karvalakkiinki rahalla. Moni puhuu, harva tuntuu tietävän, et mitä on karsittu ja mistä. Hiljasempia ne ekat kuitenki oli kuin nää nykyset.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Kyl noiki varmaa on hyvät. Itse puristelin halpispihdeillä (jotka vain puristi) suojattuja abikoja ja se oli niin turhaa hommaa et siirryin juottamiseen kaikes, jonka pitäis kestää päivää pidempään :D Yksi askel eteenpäin voisi olla, jos unohtais ne suojatut abikot ja käyttäis suosiolla suojaamattomia, mutta toisaalta se kolvaus on sekunnin homma niin en oo jaksanu asiaan perehtyä ennenkö nyt, kun täällä tuli ilmi juotospuolen heikkoudet pitkällä tähtäimellä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti:Oliko sun femmailut faceliftaamattomasta vai uudemmista?
-03.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

AZP kirjoitti:Mä olen jo vuosien aikana puristellut liittimet tällaisilla pihdeillä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/763062/J ... pihdit-PRO

Hyvä on ollut ja yhtäkään liitosta en ole joutunut uusimaan. Ei kyllä tule mitään B-profiilia liitokseen, nuo toimii enemmän voimalla kuin fiksuudella.
Mulla on tämäntyyppisiä parit. Yhdet ohkaisemmille ja yhdet paksummille johdoille. Ovat olleet kyllä hintansa väärti.
https://www.moddiy.com/products/Profess ... -Tool.html
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Toihan tekee just niitä b-profiileja ja näemmä sama nystyrä on siinä puristavas kolos :) Sit kun viä jostain löytäis abikoja, joissa on noi puristettavat sakarat pystys eikä sillai valmiiks kiinni, kuten halpiksis yleensä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tänään taas klubin VHS-arkiston paris häärätes oli aikaa chättiauton selailuun. Saab, diesel, maltilliset kilsat... Klik

https://m.nettiauto.com/saab/9-5/896796 ... 6&vifNav=Y

Toihan olis bueno, kun kysees on viä tod.näk. paskasti kaupaks menevä ruoska, niin vaihdokin kans ei ehkä ottais niin paljoa takkiin :?

Mut en ehtiny edes pohtimaan koeajoa kun realiteetit iski naamalle:
-Seitsemän vuotta vanha
-Insignioita saa kaks yhden tommosen hinnalla
-Toihan on lopulta vain Insignia
-Nyt mulla on tatti ottas Opelin takia, miks vaihtaisin toiseen Opeliin?

Autokuume oli ja meni. Jos koittais kestää tätä Opelia viä edes takuun loppuun. Avopuolisoki tätä jo haukkuu. Tosin en tiä haukkuuko aiheesta vai onko asenne vaa tarttunu. Muksu kuitenki suostuu viä matkustaan ilman suurempia kitinöitä, joten kai tää menettelee. Tai sit pitää tän vaan kiusalla, kun avopuoliso vihaa tätä enemmän kuin mä, vaikkei käytännös edes aja tällä juuri ollenkaan :mrgreen:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oli aika, kun NG-femmat oli halpoja. Silloin ne maksoi sen noin 20 t€, mutta oli vasta jotain kolmisen vuotta vanhoja. Nyt ne maksaa saman verran, mutta autot on jo 6-7 vuotta vanhoja. Ne on alkuromahduksen jälkeen pitäneet kyllä arvonsa tosi hyvin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Olis kiva tietää, et paljoko tostaki on todellisuudes hyvitetty asiakkaalle ja kuinka pienellä ne sen olis valmiita myymään ulos :roll: Veikkaan et alle kymppi niillä on siinä kii, aika riskihän tollanen on ku ostajia tosi vähä. Toisaalta vähä on tarjontaaki ja ostajia tarvitaan vain yks :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin