Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nyt pakkasten tultua pakittelunylkytys on todella paha. Etenki jos auto seisoo tunnin kaks, niin tasasellakaan ei pakittelusta tuu mitään, ellei laita lappua lattiaan kerrasta. Varasin sitte takuuhuoltoajan tammikuulle. Sopii toivoa, että olis vaa kytkimen sopetus tms valohoitoa, ei oikeen oo intoa seisottaa autoa remontis.

Muutenhan tää on toiminu hyvin. Kävin masentamassa itseäni Auto Palinilla vaihtoarvosta ja melkonen poliitikko siä pöydän takana istu. Tarpeeks kun muotoili kysymyksiä uudelleen, niin sain vaihtoarvoarviot:
1v 80tkm: 18k€
2v 160tkm: 14k€

Auton hankintahinnan ollessa 26k€, alkaa vaikutta siltä, että toinen vuosi ajetaan, ellei saa jotain todella suklaatarjousta vaihtamiseen jo ensi keväänä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Topikin tähti bongattu Kalevan Prisman liepeillä Hervannan valtaväylältä kääntymässä. :D Monta identtistä ruskeaa farmari-Astraa olen bongannut, mutta nyt oli ensimmäinen, jossa oli katolla lisävalot ja klubin kilventausta. :mrgreen:

Nimim. Paskan peittämä punainen Accord takananne.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei mul kyl lisävaloja oo katolla, vaikka siä päin ajoinki. Pienet on piirit. Jokohan pian sais raahattua ittensä potkijaisiin :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Risto »

^ Onko katolla kuitenkin klubin kilventausta? 8O
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei kyl oo. Ehkä Rattivaihteella meni ajatus sekaisin. Jos hän yritti pysyä VTECillään mun kolmepyttysen peräs, niin kyllähän hän varmasti bongasi katolla olevat vilkut, joita voisi nopeasti vilkaistuna luulla vaikka pakkivaloiksi. Tai perässäroikkujien sokaisuvaloiksi ("työvalot"). Eli joo, kilventaustat on päädyis, saatanallinen valoviritys keulalla ja ylimääräsiä valoja katolla sekä maskissa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Opel Astra, vuoden auto 2016! Nyt talven tullen pohtii, että jos auto on korkeintaan keskinkertainen sekä kesällä että talvella, niin kuinka huonoja ne kilpailijat sitten ovatkaan? Ehkä wanha Saab eli OG9-5 on sitten vain the auto. Kesä pähkinänkuoressa:
-Ilmastointi ei puhalla kunnolla kylmää.
-Aurinko häikii tingentangeleista.
-Vesisateella vesi ropisee kuin pellipurkis olis sisällä.

Talvi pähkinänkuoressa:
-Vetoluistonesto on paska. Auto pomppii kuin vanha Transiitti hitaasti ajaessa ellei luistonestoa kytke pois. Jyskytys kuulostaa niin rankalta, että lieneekö edes terveellistä voimansiirrolle?
-Oven nappi jäätyy. Tosin se ei välttämättä ole miinus, koska ohjekirjan mukaan sen voisi kai ohittaa eli täysin automaattilukitus, sitte on tietysti myös ihan nappi kaukosäätimessä ja tietenki myös hätävarana perinteinen tiirikka avaimen sisällä. Mut vähä nounou siltikin.
Kuva

-Takaovet keräävät lunta oven ja korin väliin.
Kuva
Kuva

Muutenhan tää on talviautona ihan jees. Lähtee napista käyntiin, penkinlämmitin on nopea, ratinlämmitin on viä nopeampi, lämpöä tulee kabiiniin sähkövastuksen ansiosta about heti ja ainaki -7 asteen pakkasilla lämpömittari nousee lukemaan 90 aika nopeasti. Se mitä moottorin lämmöt on, on sitten toinen tarina. OBD on paljastanut, että vähän Saab-sukuisuutta on lämpömittarissa. Mittarissa on asteikko asteina, mutta todellisuudessa se näyttää lämpötila-alueita. Mittari, joka näyttää asteikkoonsa nähden väärin, on melko turha. Sama siis myös Saabeissa, en vain Opelia kritisoi. Näissä sentään on mittarit, toisin kuin vaikka Sprintereissä.

Vetoluistonesto on uskomattoman heikko esitys, mutta ajonvakautus on todella sulava. Ei töki kuten vaikka Citroen C4. Toisaalta vetoluistonestoki pelaa sit juoksuvauhtia kovemmas menos, eikä katkase vetoa kuin seinään (vrt. OG9-5).

Talvituskailu jatkuu myös lisävalojen kanssa.

Kuva

Valot pitää putsata aina liikkeelle lähtiessä, sillä ne eivät sula auki itsestään. Tai sulavat, mutta jäälumisohjo ei poistu lasin edestä. Lisäksi kovalla lumisateella ne muurautuvat muutenkin umpeen. Syy? Muotoilu. Lasit ovat syvennyksessä ja muovireunukset ovat edempänä. Se on siis ihan kirjaimellisesti kuin kattila keulalla. Sohjoksi lämmennyt lumi ei pääse sieltä kattilan pohjalta pois.

Aikaisempia kokemuksia lisävaloista ovat Hella FF300 ja Bosch Rallye 225, jotka molemmat ovat kuin kattilat, mutta pohja eteenpäin. Eli sohjoutunut lumi siirtyy pois lasin edestä ihan ajoviiman ansiosta. En muista, että niitä olisin koskaan putsaillut lumesta ja se paksukin jääkerros suli nopsaa kun laitto virrat halogeeneihin.

Kuva

Kuva

Bilteman valot ovat halvat ja hyvät, mutta ääriolosuhteissa toteutus hieman ontuu... Noh, nykyään kun näen risukasassa aina myös ne valonpilkahdukset, niin voin vain kuvitella niiden kuskien tuskaa, joilla on jokku tonnin ledit biltemalaisiakin suuremmalla syvennyksellä ja lämpöä ei tule juuri yhtään :mrgreen: Mahtaa harmittaa rapsutellessa sentin teräsjääkerrosta ledihimmelin muovilasin päältä pois.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4207
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Biltemalaisiin saa ne kiveniskusuojat jotka poistavat tuon ongelman.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kannatti siis avautua! Täytyyki käydä shoppailemas. Ja samalla sit ehdottaa, et muuttavat tuotteen nimeks jäänestosuoja :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Pitänee tulla ulos kaapista ja tunnustaa että sorruin minakin ostamaan my18 mallin farkku Astman isolohko 1.4 koneella ja keppivaihteilla.

Sinällään toimiva ja monipuolinen kampe ja ihan jees ajettava. Manuaalivaihteisto on kyllä toimivuudeltaan hunajaa verrattuna og9-5 askiin, mutta kyllähän sitä saabin moottorin ja vaihteiston yhteistyötä jää joka kerta kaipaamaan kun opelia ajaa. Tuota kuusilovista kun saa vatkata jatkuvasti.
Moottori sinällään on ihan puhdikas ja omissa sekalaisissa perheajoissa vienyt 5.5-6.5L lukemia webaston kanssa (tankilla laskettuja lukemia).
Varusteita on kivasti ja nykyaikaisia kotkotuksia kottero täynnä. Eniten ehkä korpeaa sellainen puolivillainen toteutus, että osan ajasta ne eivät toimi. Talviautona tosiaan muuten mukava, mutta aika äkkiä huomaa että kuolleenkulman varoittimet villinä lentävästä vedestä lumesta tai jäästä. Nopeusmerkkien tunnistus, ledmatrixien toiminta, etutörmäystunnistus ja kaistavahti on pimeänä kun kameran kohdalta tuulilasi huurtuu kun eihän saksalainen osaa suunnitella automaatti-ilmastointia niin että puhallin antaisi lasille riittävästi hönkää auto asennossa... Noh, annetaan vähän armoa hintalapun vuoksi.

Itse valkkasin led matrixit keulalle ja olen kyllä varsin tyytyväinen ollut. Saabin maailman parhaat halogeenit antavat aavistuksen pidemmän pistekeilan suoralla, mutta muuten ei tule yhtään ikävä. Varsinkaan ei tule ikävä vanhoja saabin xenoneita! Valoteho ledeissä on riittävä ja matrixit on ihan mukava silloin kun suostuvat toimimaan automaattitilassa (kun pitää puhallusta riittävällä voimalluudella). Eipähän tartte rämpätä vivusta itse kokoajan. Antavat modernin ilmeen autolle myös, eikä tartte omassa käytössä viritellä kattiloita keulalle.

Luistonesto ja ajonvakautus on mielestäni varsin smooth ja pienestä luistosta ei ilmaannu mitään multimedia spektaakkelia, kuten joissakin autoissa. Liekö tuossa manuaali/isolohko yhdistelmässä toteutettu vetoluisto eritavoin kuin litraisessa.

Takana on tosin vasta 3k, joten ärtymys voi lisääntyä, tai vähentyä. Onneksi voi käydä välistä ajamassa vanhalla kunnon saabilla :lol:
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja VKe »

Mawerick kirjoitti:Biltemalaisiin saa ne kiveniskusuojat jotka poistavat tuon ongelman.
Toivottavasti ne toimii... Toki tuo lisävalolasien monttu on hankala...

Itellä vaan ei toimi 7" Lumisen tasaiset kivisuojat ledivalojen suojana. Räntämoskapaska mokoma liimautuu kiinni tasaiselle pinnalle.
Sininen Saab 9-3, '99
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^Ongelma on sitte myös se, että noi kivisuojat syö valotehoa muistaakseni yli 10%. Toisaalta se sentin jääkerros syö 99%. Valot vaihtuu ens talveks jos kivisuojat ei auta...

^^Eikai Astman ostos mitää kaappikamaa oo :D Jännä, et sun isolohko kuluttaa niinki vähä. Nyt talven tulle mulla menee lähes kuus joka tankillisella :roll: Kylmyys tuo osansa, lumi ja sohjo kans osansa. Toisaalta ajan epätaloudellisempaa ajoa kuin edellises työs. Kesä näyttää, laskeeko kulutus entiselle tasolle vai ei.

Toi huurtuminen on jännä. Moni siitä myös tua ocf:n foorumilla marisee. Olisko ledien kamera sit ronkelimpi? Mulla tosi harvoin vinkuu esteestä kameras. Säästä johtuvaa sokeutta sitäki useammin. Onhan seki, et auton sisäkosteus on matala ku ajan lähes poikkeuksetta yli tunnin kerralla. Ei keräänny vettä eikä lunta matoille.

Tää voi kuulostaa rajulta, mut voisin ihan hyvin vaihtaa tän Astman toiseen samanlaiseen, kun aika koittaa. Tosin mallia Africa Export ja ainoat varusteet kattoluukku ja AGR-penkit. Kaikki ylimääränen tingentangeli saa jäädä tehtaalle. Jos työmaa vaihtuu lähemmäs ajan myötä, että pääosa ajosta olis kilsakorvauksellista eikä koti-työ-koti, niin ehkä jopa 1,6 isolohko (200hp). Tai sit suosiolla säästöpossu. Välimallit on turhia (raju mielipide, tiedän).
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Kyllähän tuo ryystää sitä polttoainetta varmasti suurimmalta osin 6-6.5L/100km väliin näin mutuillen(liian vähän tankillisia takana, mutta 5.5L/100km meni laskennallisesti +400km reissulla siirryttäessä paikkakunnalta toiselle joka sisälti pari starttia viileällä koneella jota lämmitin tovin weballa.
Paljon vaikuttaa ajoympäristö ja ajovauhti. Emäntä tuolla suurimman osan on ajanut ja ajotietokone näyttää saksalaiseen rehelliseen tyyliin 5.4 lukemia koko auton elinkaarelle... :roll:

Ison virheen kyllä tein kun valkkasin nastarenkaat. Alko kaduttaa ajettuani 500m liikkeen ovesta että mitähän tuli tehtyä. Jäätävä meteli lähtee noista hakka8 renkaistaa ja kauheat pullat ajaa! Hulluuttani kokeilin nastarenkaita pitkään aikaan ja aika hienosti paljastaa äänieristyksen heikkouden.
Noh, kaikkea hölmöä tarttee kokeilla. Oispa ollu ees vaikka continentaalit niin se jollotus olis ehkä vähän siedettävämpää.
20v vanha saabi kulueneilla puslilla goodyearin vanhoilla kitkoilla on aika soma ajettava verrattuna noihi nokian ihmeisiin opelin alla. Kesärenkaillahan tuo menee hienosti, joten autoa ei voi syyttää.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja koistha »

Taisin mainita silloin elokuussa viikonlopun kestotestin jälkeen, että tuo 1.4:n olisi ehkä.sopivampi kone farkku-astman koneeksi. Tuo Lasun kertoma vahvistaa mielipidettäni. Ja olen kyllä ihan samaa mieltä noista Nuukian kaseista. Idän ihmeeseen sellaiset sain kaupan päälle ja jollotus on todella ilkeää kuunneltavaa. Näistä halpiksista (Astra,.Octavia jne) puuttuva äänieristys vielä korostaa tilannetta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Voihan se olla joo, et R3 on liian tuhnu. Toisaalta kesällä tää kuluttaa selvästi vähemmän kuin isolohko ja toisaalta hankintahintaki on pienempi. Tää on kuitenki puhdas työkalu, ei mitään muuta.

Talvella tähän on tullu joku pörinä. Selvästi kytkeytyy päälle kun auto käy vaikka hetken paikallaan. Voihan se olla vaikka vesipumppu. En tiä. Mut voi nostaa kulutusta. Ja tosiaan mä ajan huonoaki tietä. Ja paljo. Sohjon ja lumen vaikutusta kulutukseen on helppo demostroida vaikka lykkimällä lastenrattaita pihalla :roll:

Otan osaa nastojen puolesta. Käy äkkiä vaihtamas kitkat. Maksaa se rahaa, mut ei hermoromahduskaa kiva oo :D

Opelin laadusta kertoo yks kuva:

Kuva

Ei oo Saabeis kyynärpää menny ovipahvista läpi :| Ja on niilläki ajettu, femmallaki meni pitkälle yli 100tkm.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vihdoin ja viimein vein auton takuuhuoltoon nylkyttävästä kytkimestä. Sinänsä turhaan "vihdoin ja viimein", sillä kytkimen uudelleensäädöstä huolimatta auto ei osaa pakittaa ylämäkeen. Ehkä se pakki on ajotaidon puutetta. Miksi ajaa takaperin, ku etuperinki pääsee jos on pelisilmää :lol: En kyllä ymmärrä, miksi autossa on peruutustutka ja -kamera, jos sillä ei kuulu ajaa takaperin.

Kysyin samalla päivityksiä eikä kuulemma ollu. OCF:n foorumin mukaan on saatavilla, mutta se nyt sit jää mysteeriksi. Ehkä niitä ajetaan huolloissa eikä takuuhommissa...

Mittaris oli yli 56 tkm eikä asiakaspalvelus vaivauduttu myymään edes 60 tkm huoltoa. En kysyny hintaa, mutta nettitiedon mukaan se maksaa vajaa 600 €. Työlistalla öljyt, suodatin, raitisilmasuodatin, ilmansuodatin ja tulpat. Coltti lupaa työt n. 100 € ja osat päälle. Hänen osatoimittajalta ei kuitenkaa saa tulppia eikä ilmansuodantinta ilman ylimääräistä säätöä, joten ne otan Metroautolta. Hintaa filtterillä 40 € ja tulpilla 96 € :roll: Nois tulpis on ollu jotain säätöä MY17.5 alkaen, eli turvallinen valinta ottaa marmorilta, kun eivät tyyppiä kertoneet. Noheva ruuvais nykyset irti, mut tällä kertaa näin ja ens kerralla saa sit vanhojen tiedoilla.

Köyhä mikä köyhä. Coltin osien hintaa en edes kysy, mutta hiha-arviolta tää "iso huolto" on Coltilla n. 250-300€ halvempi kuin marmorilla. En kyl keksi yhtäkää syytä miks maksaisin marmorilisää. 60tkm aikana huollois säästöä n. 400-500 € ja jos viä kansainvälisen huolto-ohjelman mukaset väliöljynvaihdot laskee, niin 500-600 €. Sillä lyhentää rahotusta jo pari kuukautta, eikä auto oo ollu mulla edes vuotta. Jos ajomäärä pysyy nykysellään, niin melkein tonni vuodes ja takuuaikana siis kaks tonnia huoltokuluja pois. Se on 8 % auton hankintahinnasta :roll: Ite säästää rahaa ja kaverin firmaki saa töitä. Tässähän voittaa kaikki :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin