Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ajatko uudella Opel Astralla? Vastaa kyselyyn
http://www.tuulilasi.fi/kestotestit/aja ... a-kyselyyn
Opel Astra vm. 2016 - Tuulilasi
Kiitos vastauksista! Tiedot on tallennettu.
Oli niin surkean yleismalkanen kaavake, että piti laittaa linkki tähän ketjuun. Toivottavasti lukee. Ja kiitos linkkivinkistä opelclubfinlandin puolelle. Nyt on vuodatettu ammattitoimittajalle koko sydämestä :mrgreen:

Opel on taas pelannu ihan moitteetta kun on unohtanu jarruttelut. Piti käydä tankillaki ja oikeen sydäntä riipasi Tukholman ruuhka ja laajamittainen tyhjäkäynti satama-alueella: 5,9 l/100km. Punanen nuoli muistuttaa, että kulutus on yli mun keskiarvon :twisted: Mutta ei hätää, olen edelleen kakkosena Spritmonitorissa. 9 tkm matkalla:
kaikkien keskiarvo on 6,31
paras on 5,52
mun lukema on 5,59
kolmas on 5,77

Kyl mä viä pärjään nois kekkereis. Pitäs saada joku pitkä komennushomma tyyliin Helsinkiin taas, niin sais kihnutella 80 mittarivauhtia sen 320 km päivässä, niin johan lukema tippuis ja ykköspaikka olis taattu :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Taas toi 310 € lainalyhennys kummittelee tua nettipankin erääntyvis maksuis, mutta pikanen laskutoimitus osottaa kummittelun olevan tuskaa vain pään sisällä eikä todellista.

Opel hankittu 25.4.2017 ja sen jälkeen sillä on ajettu edelliseen tankkaukseen saakka 9626 km ja tankkiin on upotettu 828,9 €. Jos pyöristellään viikko eteenpäin eli 2kk ajanjakso, niin 27 € on menny ajoneuvoveroon (45 snt/päivä).

Saabilla olis tuos samas menny 14 litraa satasella viinaa (yli 100 tkm perstuntuma siitä, mitä se vehje imee ainetta) ja hinnan olles melko tarkkaan euron litralta, niin se olis 1348,48 € potti. Päälle sit viä ajoneuvoveroa 60 € eli tasan euron päivässä.

Kahden kuukauden säästö verossa ja polttoaineessa on siis 545,58 € joka tekee kuukautta kohti 272,79 €. Sitte viä päälle saa laskea karkeasti kympin kuus katsastuksista. Vakuutus mun tapaukses halpeni, mutta se on omaa mystiikkaansa se. Huollois tulee takkiin (joutuu teettämään vs. femman diy, pl Coltille ulkoistamiset, kun omat taidot loppuu) mutta taas korjauskulut menee takuun piikkiin. Ja sellasta autoa ei olekaan, jolla pääsee 100 tkm korjaamatta mitään (okei takuunalasiski jarrut ym pitää ite kustantaa).

Luvuthan heittää viä vähä paremmin Opelin hyväks, koska ehdin täs viikon aikana viä hyvällä tuurilla melkein tonnin tuuppaamaan mittariin. Lakkas se erääntyvä maksu masentamasta kummasti, kun femmaan verrattuna erotus on käytännössä +-0 :) Toki se 2.2 TiD helmiyksilönä on oma lukunsa ja jokasella on joku vanha W123 Mursu, jolla pääsee miljoonan vaihtamalla öljyjä, mutta jos lähtökohta oli se "ah niin taloudellinen ja halpa euron litra viinaraketti" niin ihan jees lopputulema. Plus tietty femmaan ei ollu edes renkaita enää, niin vuoden lyhennyksistä yhden kuukauden saa laskea kesärenkaille ja toisen kuukauden talvirenkaille, mutta se menee jo ehkä vähän siihen, että jokanen laskee riittävän väärin kotiinpäin saadakseen luvut hyväks :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Samanlaisia fiilareita itselläkin. Sillä rahalla, mitä Femmaan tankkasi ponua kuussa, tankkaa nyt kaksi autoa, noin karkeasti arvioituna. Sonetti toki on janoisempi kuin Pösö, mutta siltikin tuntuu, että ihan kohtuudella pärjää. Tokihan siinä on nuo naftaverot sun muut, joten ei aivan suoraan vertailukelpoista.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Sonetti on pieni ja söpö, eikai sellanen kovin paljoa voi viedä ainetta :D

Öljynvaihtomittari herjaa jo n. 50 % tasolla, vaikka viä pitäs olla 10 kk / 20 tkm huoltoon. Soitin sit Länsiautolla vain kysyäkseni 30 tkm huollon hintaa (220 €). Jotain koritarkastuksia ja Mikki Hiiri -hommia öljyjen lisäks. Olin jo varaamas sitä huoltoa sitte 15 tkm kohdalle ja samalla olisin rutissu kaikki viat ja vaivat takuuseen, kunnes huoltoneuvoja sano, että ei kannata tuoda viä, et ajaa viä hetken, koska liian paljo ennakkoon piipanneet öljynvaihdot menee maahantuojan piikkiin. Okei, en sit huollata :D Laskennallisesti pääsen sillä siis 20 tkm ilmaseks tai jos ite maksan niin menis 10 tkm vaihtovälillä. Jos pidän autoa "pitkään", niin kannatta huollattaa rahalla. Jos dumppaan pois parin vuoden päästä, niin ei kannata. Vaikee päätös.

Lupas myös selvittää poissoftattavia varusteita. Tällä menoa siis takuurutinat voi olla hyvinki pian edes, jos varusteita pystyy ohjelmoitteen pois. En sit tiä mitä niistäki laskutetaan. Minähän haluisin ne takuuseen. Ihan hyvä kompromissi, jos paskat ei toimi ja minä ne haluan vain pois. Toinen vaihtoehto olis käydä vähän väliä takuuhuollos vinkumas, kun taaski toimii huonosti.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8082
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Skeidassa myös herjaillu useampaankin otteeseen törmäysvaaraa, vaikka ei ole ollut edes liki. Jotenkin tuntuu, että tutka oli alkuun "herkempi" antamaan noita virheellisiä hälyjä. Rouvakin raportoi, että ei ole enään pitkään aikaan sitä tehnyt. Viimeksi antoi minulle hälyn ihan "aiheesta" muutama viikko sitten. Tilanne siis semmoinen, että tsadissa suhasin ja vasemmanpuoleisella (lyhyellä) kaistalla oli auto kääntymässä pysähtyneenä siihen risteykseen. Viereinen kaista, jota siis itse ajoin, kurvasi aika jyrkästi oikeaan karvan ennen pysähtynyttä autoa, eli vehje tulkitsi sinällään ihan oikein,että jos olisin jatkanut suoraan, olisi kolaririski ollut ilmeinen.

Eli ehkä tuo ooppelinkin tutka tuosta rauhottuu? Skodillakissa sentään se hyvä puoli, että ei ala itekseen jarruttelemaan ellei vauhdit olle alle 35km/h tjsp.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eli vika ei ole Opelissa vaan nykyhömpötyksis. Ennustan kivistä tietä robottiautoille.

Länsiautosta soitettiin ja kukaan ei tiä voiko niitä ohjelmoida pois ilman, että syntyy lisäherjoja. Testaavat asiaa 5.7. ja koekaniinina mikäs muukaan kuin mun rakas ruskea kattoluukullinen Astra. Eli törmäysvarotus ja peruutustutkat pysyvästi pois. Ehkä elämä voittaa. S&S poistaminen olis varmaa veropetos, joten se lienee pysyvästi päällä myös softas, mut noi muuthan on lisävarusteita.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

JP_Vette kirjoitti:Eli vika ei ole Opelissa vaan nykyhömpötyksis. Ennustan kivistä tietä robottiautoille.

Länsiautosta soitettiin ja kukaan ei tiä voiko niitä ohjelmoida pois ilman, että syntyy lisäherjoja. Testaavat asiaa 5.7. ja koekaniinina mikäs muukaan kuin mun rakas ruskea kattoluukullinen Astra. Eli törmäysvarotus ja peruutustutkat pysyvästi pois. Ehkä elämä voittaa. S&S poistaminen olis varmaa veropetos, joten se lienee pysyvästi päällä myös softas, mut noi muuthan on lisävarusteita.

Jokainen tekee omalle autolleen mitä haluaa, mutta eikai kukaan tarkoituksellisesti ohjelmoi parkkitutkaa tai törmäysvaroitusta pois käytöstä?

En tietysti tiedä kuinka heikosti se Opelissa toimii, mutta ainakaan itse en luota olevani niin täydellinen kuski, etteikö katseeni voisi joskus herpaantua tiestä ja mielelläni otan kaiken avun vastaan törmäyksen välttääkseni. Tietysti jos auto itsekseen vetelee jarrutuksia niin on helpompi ymmärtää poistamista, mutta itsekin kun olen useamman 10tkm ajanut törmäysvaroituksellisilla autoilla, niin ainakaan Mersussa tai Volvossa ei moista sekoilua ole esiintynyt, tarpeettomia varoituksia toki vanhemmassa Mersussa on tullut, esim. jalankulkijoille tehty keskiseikase vilkkaalle tielle, niin joskus se erehtyy luulemaan niitä liikennemerkkitolppia esteiksi, ja kerran vinkasee, mutta nopeasti tajuaa virheensä, eipä toi ole häirinnyt. Uudessa Volvossa ei ole turhia ilmoituksia näkynyt, joten sikäli kehitys lienee kehittynyt ainakin joillain merkeillä. Volvossa myös city safety-jarruttaa vasta niin lähellä seuraavan auton perää, ettei itsellä ole pokka riittänyt liikenteessä sitä kokeilla, mutta kyllä se ainakin testiradalla toimi ihan halutusti. Itse ainakin jaksan uskoa, että liikenteessä olisi turvallisempaa, jos useampi auto olisi varustettu törmäykseen välttämiseen kehitetyllä järjestelmällä.

Parkkitutkan toteutusta täytyy myös ihmetellä, PSA-tuotteissa tutka on koko ajan päällä pienissä nopeuksissa, mutta en nyt muista, että viimeiseen neljään vuoteen olis kertaakaan inahtanut turhaan Helsingin ruuhkissa, joten ilmeisesti ei ole paljon kehitystä tapahtunut sitten Insignia 1:sen/Saab NG9-5:sen, jossa tutka menee päälle vasta pakille laitettaessa tai erikseen napista, ilmeisesti tästä onnettomasta suunnittelusta johtuen.
Mutta en kuitenkaan Saabistakaan poistaisi tutkia käytöstä mistään hinnasta, se tutka voi pelastaa, kun parkkipaikalla pikku nappula päättää karata vanhemmiltaan ja tulla sun auton takaluukkua ihailemaan tai koira tai jostain ilmestyykin se unohtunut lyhyt tolppa jotai ei näkynyt sivupeileissä jne.

Ja toki voi saivarrella, että turvallisinta on pysyä kotona ja vuorautua foliolla ja vaahtomuovilla, mutta tarkoitus oli vain painottaa noita hyviä puolia ko. varusteista, kun niitä ei juuri täällä tuntunut löytyvän :)
Tomppa & Saabit myyty :(
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Rommitommi kirjoitti: eikai kukaan tarkoituksellisesti ohjelmoi parkkitutkaa tai törmäysvaroitusta pois käytöstä?
HEP! Minä ohjelmoin, jos Opel vain siihen taipuu!

Sanassasi on pointtia, en sitä kiistä. Moni ajaa jatkuvasti ylinopeutta, moni ajaa renkailla yli valmistajan suositusten, moni kääntää jarrupaloista kitinäraudat sivuun kun kitinän alkaes on pintaa viä 3 mm jäljellä. Autoki pitäisi sammuttaa tankatessa, kävellen pitäisi aina käyttää suojatietä, punaisia valojakaan päin ei saisi kävellä. Elämä on pelkkää turvallisuuden riskeerausta.

Opelissa törmäystunnistus on luonut illuusion, jossa isoin riski lienee se, että ruuhkassa jarruttaessa joku tulee peräluukusta sisään. Voi olla, että istun 6.7. pyörätuolissa vain siksi, että uhmasin turvajärjestelmiä mutta elän sitten päätökseni kanssa. Se ei mua hirveästi lohduta, että Mersu ja Volvo ei jarruttele, koska tää mun Opel jarrutelee.

Parkkitutkaa kannattaa tulla kokeilemaan, jos et usko. Se on niin paska, että minä kytken sen aina pois kun se vinkasee. Ja jos se vinkasee, niin en edes katso miksi se vinkasee, koska se ei ole kertaakaan vinkassut aiheesta. Ja se muuten vinkuu lujaa. Lisäksi se tosiaan vinkuu takatutkaa myös eteepäin ajaessa.

Ja se vinkuminen alkaa aamulla pihasta. Auto on lähellä avopuolison autoa piippiippiip takaa ja edessä on ruohoa piippiippiip edestä. Heti ku auto startannu niin piippippippi. Lähen pakittaan ja n. 0,5m jälkeen alotan käännöksen takavasemmalle piippiippiip koska etuoikealla on kivikasa metrin pääs. Kivikasa kun loppuu, on auto n. 20 cm hiljaa kunnes alkaa piippiippiip ruusupuskasta, joka on n. 40 cm auton sivulla. Kun ruusupuska on ohi, alkaa taas käännös takaoikealla, jossa kuuluu piippiippiip etuvasemmalla olevasta mäestä ja lopulta takaa myös heinästä.

Pakittelu on ohi. Ajan n. 2 metriä eteenpäin ja alkaa piippiippiip koska roskis ja kalastajien kiusana olevat puurattaat. Niin ja se kaidekki piippaa vasemmalla, eli vilkutan vasemmalle ja olen menossa tielle piippiippiip koska se kaide.

No pääsen johonki parkkipaikalle. Vähä jyrkkää mäkeä (esim Tampereentien Prisman "alapiha") piippiippiip, ajan auton parkkiin piippiippiip 5cm korkeasta rotvallista. Sitte risteykses joku tulee metrin päähän perästä piippiippiip. v**tu sitä jaksa kukaa. Ja se hälytys menettää merkityksensä, jos se hälyttää koko ajan. Vai mitä mieltä olet palohälyttimestä, joka hälyttää joka yö tunnin välein vaikka savua ei tuu kuin omasta päästä siinä vaihees?

Ainut on tietty kaistavahti, että se lähtee törmäilykameran myötä, mutta mittariston logoa tutkimalla senki tunnistustarkkuus on olemattoman ja paskan välimaastos, niin jos satun just sillon saamaan sairauskohtauksen kun se vehje tunnistaa kaistan, niin lottolappua vaa täyttämään.

Ja se tutkan piippaus on sitte aika korkeeta ja ärsyttävää taajuudeltaan. Volumea voi säätää väliltä kuuro tai kuulovammanen. Se huutaa lujaa. Ja sitä moni netis haukkuu, kukaan niistä ei liiottele. Joku Saabinki parkkitutka on ihan eri planeetalta ääneltänsä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5610
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tturku »

Poistamisella tarkoittanet että se ei ole päällä kokoajan defaulttina, vain silloin kun haluaa pystyy aktivoimaan napista? Vai haluatko ihan kokonaan disabloida? Jos sen kerran ottaa pois päältä parkkitutkan niin onko se pois päältä sen jälkeen vai aktivoituuko uudestaan itsestään?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tunnistan oireen ja sen aiheuttaman käyttäytymisen. Itselläni on Saabissa jälkiasenteinen peruutustutka joka piippaa jo siitä että takapuskurissa on pölyä. En käytännössä koskaan kuuntele sitä vaan peruuttelen kuin sitä ei olisikaan. Jos siellä joskus on sitten se pikkulapsi takana, niin piippari ei sitä lasta pelasta. Sinänsä ihan sama jos sen multakin poistaisi kokonaan, ainoa hyöty vehkeestä on silloin kun taskuparkkia tehdessä huomaa laitteen olevan jotenkin järjissään, niin siitä piippauksen tihentymisestä tietää miten lähelle sitä takana olevaa uskaltaa peruuttaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Laitteen off-napin toimintaa ei pysty muuttamaan. Sen saa pois päältä, mutta aktivoituu ilman kuskin tahtoa. Vrt vaikka W212, jossa aktivoituu vasta auton uudelleenkäynnistykses.

Poistaminen tarkoittaa, että kerrotaan ajotietokoneelle, että ko. varustetta ei autossa ole eli pysyvästi pois ja päälle ei saa ilman käyntiä marmorihuollos. Isoin mutta ja koeluontonen juttu on se, että mitä auton tietokone tykkää jos rautaa on kii väyläs mut konffaus puuttuu. Mut sehän selviää sitte.

Jos azp haluaa tutkan, nii vaihda purkuautosta orkkis. Omassani ei kertaakaa hälyttäny väärin tai turhaan. Ääniki erittäin miellyttävä eikä riipassu koko korvas. Todella sivistynyt ja hyvä vehje oli.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

En mä tutkaa oikeastaan kaipaa. Edellinen omistaja oli tuon tuohon asennuttanut, kun "vaimo kolhi aina takapuskurin tallista ulos ajaessa". Mahtokohan auttaa siihen kolhimiseen että aina kun peruutti tallista ulos oli autossa sisällä hirveä meteli? :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei kuule kolahdusta, niin kymmeneski kerta samaan kohtaan menee henkisesti yhtenä kolhuna :wink:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5610
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tturku »

aikamoista, jos Opel on saanut noin totaalisesti kämmättyä ton tutkan kanssa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitaa halpasaksalaisen premiumyritys kolahtaa omaan nilkkaan. Kuulostaa kiinalaiselta toteutukselta, eli laitetaan halvalla kaikki varusteet mitä keksitään ja niiden toiminta on sitten hintaluokan mukaista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin