Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5610
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tturku »

tuohon automaattiseen hätäjarrutukseen sopii kyllä mainiosti tämä :lol: :
http://www.hs.fi/fingerpori/car-2000005235687.html
pahoittelen spämmiä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

JP_Vette kirjoitti:Sonetti on pieni ja söpö, eikai sellanen kovin paljoa voi viedä ainetta :D
No, kyllä se itse asiassa voi, ainakin jos polttoaineletku ei ole kunnolla kiinni kaasarissa. :lol:

Ihmettelin, kun Sonetti tuntui syövän normaalia enemmän ja kun joka kylmäkäynnistyksessä tuli kauhea bensankatku kabiiniin. Päätin sitten yksi aamu töihin tultua vilkaista ja imusarjan päällä olevan bensiinin määrän perusteella näytti menneen vähintään yhtä paljon harakoille kuin mitä FoMoCon kohokammioon. Olin tullut kiinnittäneeksi polttoaineletkun huolimattomasti kaasariin. Talttapäinen meisseli on korvaamaton apuväline autoon kuin autoon.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En hauku. Kunhan ihmettelen. Tuskin Opelin tietokoneesta kapasiteetti loppu, eiköhän tämä ole ihan softasta kiinni. Eli Opelin trippi nollaa ittensä 10 tkm välein. Ajattelin pitää tuota kakkostrippiä pitkän ajan tilastona, mutta eihän se kestä mun käytös edes kahta kuukautta :roll:

Kuva

Toinen ihmetys on kulutus edellisellä tankillisella.

Kuva

Mikä tätä vaivaa? En edes yrittänyt ajaa "taloudellisesti". Käytin ilmastointiaki vähän väliä. Vai onko se nyt sitten se maaginen kaasuläpän asento kiihdyttäes 80% auki? Kuitenki nyt on myös kaupunkiajoa ainaki 200 km kun taas vain vähän paremmalla tankillisella oli puhdasta maantieajoa ja kova yritys päällä :roll: Ja ei, en kirjannut kilsoja väärin. Ajotietokone väitti tuossa kohtaa 4,7 ja se on perinteisesti sen 2-3 dl heittäny, eli sekin tukee kovaa lukemaa. Noh, mitä sitä märehtimään. Spritmonitorin 10 tkm otanta litrasista K-Astroista:

Kuva

Keskikulutus 0,75 l mun lukemaa isompi ja ykkössija 0,01 l mua pienempi :twisted: Toki kakkossijasta ei jaeta pisteitä, häviäjä mikä häviäjä, mutta kyllä mä vielä ennen talvea menen ykköseks. Jokohan nyt olis aika nostaa niitä rengaspaineita, jota oon jo pari kuukautta pohtinu :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Lohdullista, että jossain rääkätään litraista mehumukia vielä enempi kuin täällä... Siis noin kilsojen puolesta. Egoboostin kulutusmittari kertoi, että emäntä on päässyt keskimäärin 6.0 litran kulutuksella ajonsa. Ei yllätä mitenkään, ajaa kuin Kimi Räikkönen. Hän. Kaippa tolla Fiikuksellakin vitosella alkaviin lukemiin pääsisi, jos edes vähän yrittäisi. Tai ainakin mä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8082
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pääs kyllä, mutta vaatii tosiaan keskittymistä. Oisko ollu joku 4,X litraa, kun kerran poikkesin Paippisista Hämeenlinnaan. Ajelin ihan Ekona sen reissun, motariakin oli kuitenkin yli 50% matkasta (120km/h rajoitus), en ainakaan tientukkona ollut ja rajoituksia noudatin.
aero
-
Viestit: 8639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:En hauku. Kunhan ihmettelen. Tuskin Opelin tietokoneesta kapasiteetti loppu, eiköhän tämä ole ihan softasta kiinni. Eli Opelin trippi nollaa ittensä 10 tkm välein.
Se on trippi, ei matkamittari. Perinteisestihän trippi nollasi itsensä 1Mm välein, mutta digitalisaation myötä sekä trippimittareita että rajoja on tullut lisää (kohdattuna on myös ainakin 2tkm).
JP_Vette kirjoitti: Mikä tätä vaivaa? En edes yrittänyt ajaa "taloudellisesti". Käytin ilmastointiaki vähän väliä.
Sisäänajo suoritettu, eikä enää tarvitse huuhdella sylinterinseiniä turhalla bensalla? :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Nollaako se itsestään vain kilsat vai nollautuko keskikulutus- ja muut datat samalla myös?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^^^Työkalujahan nää. Jos ajaisin vähä, olis pihas varmaan joku kasikone. Eli litratilavuus menee mun tapaukses kääntäen verrannollisesti vuosittaiseen ajomäärään :lol: Toi kutosen kulutus Räikkösen jaloilla kertonee siitä, että samoihin menee Focus ja Astra. Varmasti sen kuus toi Astraki hörppäis, jos aina ajais rajotus+10, huudattais ilmastointia ja ajais manuaalivaihteisella kuten kuuluuki eli ei jyrrästäis koko ajan niin, että kaksoismassavauhtis meinaa pohjata. Toi robotti pelkää kierroksia ja koko auto tärisee pienellä vedolla sopivas vauhdis, toki kiihdytyksis huudattaa kevyelläki kaasulla helposti sen 5 krpm.

^^Jos digimittarit olis tehty fiksusti, niin se trippiki laskis vaikka miljoona kilometriä, kun sitä fyysistä rajoitetta ei ole olemassa. Toki jos halutaan jämähtään vanhoihin perinteisiin, niin mikäs siinä. Kohta varmaan veivikäynnistyski on muotia, koska se säästää luontoa ja fitness-tyypit saa aamutreeninsä samalla.

^Liian aikaista sanoa. Nyt kun puheeks otit, niin kakkosmittari on pyöriny 5,4 ja 5,3 välillä jo pitkään. Toki nyt havahduin asiaan siten, että autolla oli ajettu jo se 400 km 10 tkm ylityksen jälkeen. Autolla ajettiin eilen isolle kirkolle ja takaisin, joten jos edelleen lukee 5,3 niin ei se ole nollannu muuta kuin matkan. Täytyyki kattoa aamulla kun lähden töihin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:^^Jos digimittarit olis tehty fiksusti, niin se trippiki laskis vaikka miljoona kilometriä, kun sitä fyysistä rajoitetta ei ole olemassa. Toki jos halutaan jämähtään vanhoihin perinteisiin, niin mikäs siinä. Kohta varmaan veivikäynnistyski on muotia, koska se säästää luontoa ja fitness-tyypit saa aamutreeninsä samalla.
Totta.

Veivikäynnistys voisi tosiaan olla asiaa (se myös pelastaa pulasta kun startti väsyy S&S:n pyörittelystä), mutta lie hankala toteuttaa hillityn vienosti poikittainkoneiseen autoon.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Suuruuden ekonomia sanelee autoteollisuudessa paljon: se muutama bitti lisää mitä järjestelmään tarvittaisiin lisänumeroita varten maksaa sentin kymmenysosia per auto. Mutta kun Ooppeli aikoo vallata maailman maantiet Astralla, niin siinä tuotantomäärässä kokonaiskustannus nousee nuukalle saksalaiselle jo liian korkeaksi :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Kulmavaihdetta vaa kehiin, niin saahan sen veivin mihin haluaa :D

Vaikuttais siltä, että kakkostrippi nollaa vain trippiä mutta ei keskinopeutta tai -kulutusta. Erittäin epäloogista, jos multa kysytään. Tosin ei ole ensimmäinen epälooginen asia tässä autossa. Mutta ehkä jo viimeinen?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7532
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mekin ollaan kattelemassa uutta kulkinetta tuon polottimen tilalle.
Ja toki käytiin opeliakin kattomassa,tosin pientä ennakkoluuloa minulla oli kun edellinen kokemus
opelista on hiukan kauempaa.
Kuva
Mutta olihan tuo muuttunut jo melkolailla. :mrgreen:
Mutta mutta,tuo kojelauta nykyautoissa ei oikein miellytä missään missään mallissa,tahtoo olla liikaa tuota bling blingiä.
Polotin tuli meille ihan tuon kojelaudan takia,mukavan selkeä.
Mutta katsotaan nyt jatkuuko opelien tarina meidän perheessä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nojuu onhan nää menny jo 2000-luvun GAstrasta aika paljo eteenpäin :D Toisaalta niin on ng-femmaki tonnarista tai ng9-3 jostain og-satkusta.

Kojelaudan blingbling on kyl jotain niin vittumaista, että tietää taas mitä seuraavas autos välttää. Joka suunnasta häikii ratin koristeita myöte ja jopa mittariston muovit voi blokata näkyvyyden sopivalla kelillä. Ei oo Saabes viä tullu vastaan lukukelvottomia mittareita auringon takia :mrgreen:

Kulutus on kyl jotain jäätävää. Käväsin jo Spritmonitorin jaetulla ykkössijalla lukemalla 5,52, mut kaks tankillinen lähes pelkkää motaripolkemista laski mut takas kakkoseks. Tosin kai noilla muillaki kolmepyttysillä samaan pääsee, ei oo kokemusta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Laatu on käsinkosketeltavaa? :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin