Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Sitähän se onki. Onneksi takana tuleva oli tarpeeksi kaukana ja toisaalta märkä keli teki hätäjarrutuksesta melko löysän. Minä ihmettelin hetken, että WTF ja jalka oli kokoajan kaasulla (se kuuluisa reaktiosekunti) :mrgreen: Kun punasten ledien välske ja piipitys lakkas, oli marssivauhti jo pian takasi alkuperäses. Tehokasta, toimivaa, loogista. Ainaki virhehälytysten kannalta.

Luin nyt ohjekirjaa oikeen tavaamalla, ja lopputulos on tämä.
Automaattinen hätäjarrutus voi pysäyttää auton kokonaan mahdolli‐ sen törmäyksen välttämiseksi.
Muutenhan tuosta jarrutuksesta on olemassa ainakin seuraavat eri toimintamoodit:
-Etutörmäyksen varoitus
-Aktiivinen hätäjarrutus
-Jarrujen valmiusjärjestelmä
-Automaattinen hätäjarrutus
-Eteenpäin suuntautunut jarrutusapu
-Älykäs jarrutusapu

Oikeesti mua ei enää edes kiinnosta. Paska on nyt kerran hälyttäny (ekana päivänä) ja kerran jarruttanu. Ihan sama millä sen nimeää, se ei vain toimi. Samaan aikaan oon tosissani yrittäny laukasta jarrua ajamalla tahallaan niin pitkälle kuin pokka kestää ja liinat kii viime hetkellä, mutta ei se jarruta. Paitti tietysti sillon kun ei tarttis.

Soitin Länsiautoon varatakseni huoltoajan tolle temppuilevalle paskalle. Ties vaikka valohoito auttais. Huoltomies ei oo kuullu vioista nois järjestelmis. Joo, mitä sitte. Kuoli se Jeesuski. Lisäksi Länsiautolla on niin kauhea jono, ettei voi varata aikaa. Pitäs mennä "pikahuoltoon" jonottamalla. Arvatkaa kaks kertaa, että meenkö joku aamu palkattomalla vapaalla Länsiautolle, jotta voin odotella siä kahvikuppi kädes 8h kuullakseni, että ei ollut vikakoodeja? No huoltomies tiesi sanoa, että herkkyyttä voi säätää. Joo, no sh*t, ihan niinku en tienny! Ei vaa ole valikoissa herkkyyttä "älä jarruta turhaan saatana". Edellä oleva auto liikku samaa vauhtia ja meidän välimatka oli kiinteä.

Niin tai näin, kävin tolla ruoskalla viikonloppuna kiertämäs Pohjoismaiden aatelia. Tuli nähtyä Oslo ja kävin myös näyttämäs Trollis autoa saabisteille. Vähän esimerkkiä siitä, mitä Saab on yrittäny 90-luvulta saakka kopioida huonolla menestyksellä. Opel on edelleen elossa, Saab on ja pysyy kuolleena ja kuopattuna. Kumpi olikaa parempi? Minä olen edelläkävijä, enkä jumitu vanhojen muisteluun.

Kuva

Siinä ajellessa löysin myös lisää ekovalikon kulutuslisääjiä; puhallin.

Kuva

Jos puhallin on nelosella, pomppaa kulutus tietokoneen mukaan 0,13 l/h. Sama 0,13 se on sekä nelosasennossa että maksimiasennossa kasilla. Penkin tuuletuksesta sillä on pykäläkohtainen nousu, lämmityslaitteen tuulettimes ei. Insinööri ei tykkää tämmösestä suurpiirteydestä :mrgreen:

Siitä sitte kulutusta ihmetelles Tukholmaan sellasella ajotuksella, että 2 h ruuhkajumitusta ja n. 17:30 Viikkarin terminaalissa. Joo tosiaan oli ruuhkaa. Ja lämmintä ulkona +21 ja aurinko paisto. Puhallin täysillä, lämpöpyynti "LO", sisäilmankierto päällä tehostamassa jäähdytystä... Voin kertoa, että sisäilmankierto on mulla vihauslistalla nro. 1. Ja silti käytin sitä. Enkä saanut lenssua. Miten v*tus voi olla noin tehoton ilmastointi nykyautos? Saabeis on aina saanu flunssan jos leikkii ilmastoinnilla. Täs ei saa. Vai onko se sitä ekoilua, että ei saa lämmetä.

No otettiin siinä Viikkarin terminaalilla aikaa tappaessa joku 40 mm ukkoskuuro niskaan koko porukka. Hiphei, mitäs pienistä. Autoon koko porukka, lämppäri asentoon "HI", puhallus täysille, ilmastointi päälle. Kyllähän ne vaattteet kuivuu. Mutta ei tullut kuuma. On vastuslangat kanavas ja kaikkee, mutta moottorinlämmöt laski niinku bensanpaine pumppuvikases Saabis. Miten v*tus voi olla noin tehoton lämppäri nykyautos? Paremman puoliskon V6 pitää lämmöt puoles välis vaikka -30 asteen pakkasella kylmäkäynnistyksestä saakka huudattais lämppäriä täysillä. Ja lämmökki nousee nopeesti.

No mitä sitä tollasia muisteleen, muistellaan sitä ruuhka-ajoa, kun oli viä kuuma. Joku tossa aiemmin manasi tota robottia, ja se manasi sitä syystä. Se oli aivan perseestä. Otetaan ranskalaisin viivoin tämä avautuminen:
-Hidas liikenne, kytkin luiiiiiiiissssstaaaaaaa. Ratkasu: nytkäytä liikkeelle, himmaa hiukan niin kytkin ei luista. Kätevää, varsinkin Tukholman mateluruuhkassa. Kai sitä takuunalases autos vois luistattaakki, mutta itku siinäki pääsee ku kytkin sulaa keskelle ruuhkaa ja kotio pitäs päästä. Tai auto heittää ylikuumentuneen kytkimen takia ittensä vikatiltiin. Jee!
-Se pitää pykälää silmässä, ei vaihda vapaalle. Säälin sitä painelaakeria. No tyhmähän säälii takuunalasta autoa, minä kuitenki jostain syystä säälin. Pari vaihtoehtoa:
1: käytä S&S niin se sammuttaa auton. Mutta ai niin, on niin saatanan kuuma jo kylmäkoneenki kans, että en todellakaan halua pysäyttää kompressoria!
2: Heitä vapaalle aina pysähtyes. Toimiva muuten, mutta ei kovin letkeää. No elämä on. Mutta se helvetin parkkitutkahan ei pysy pois päältä. Se menee aina päälle, kun vaihdekeppiin koskee. Ja sehän huutaa, koska ruuhkassa joku aina tulee perseeseen kiinni.
-Kahden edellisen lopputulema ruuhkassa: istu kuumas autos, hikoilu kuin sika, levitä se sian haju penkin tuulettimella, hakkaa vaihdekeppiä enemmän kuin manuaalikuskit, aja rykäsemällä eteenpäin jarruttaaksesi heti. Sitte samassa runkkaat sitä v*tun parkkitutkanappia, jotta se taakse tuleva toinen matelija ei saa aikaseks raivostuttavaa piippausta joka kaiuttimesta.

No keskitytään nyt muuhunki välillä. Ne Here-Mapsin kartat. Olen käyttänyt keväästä 2006 saakka navia autossa. Tai 2007. No vuosi sinne tai tänne, eka navi oli kämänen Symbianin softa ulkosella GPS-palikalla. En ole kertaakaan, siis kertaakaan, kokenut, että navi on ohjannu epäselvästi rampeis. Paitsi tämä Opelin mukana tullut Here. Yhden rampin ajoin väärin, toisen kerran meinas ajattaa jotain huoltoramppia pitkin siä Tukholman ruuhkas. Otin sitte lopulta GoogleMapsin puhelimesta.

Tuo häikivällä näytöllä varustettu paska mankka, joka ei hallitte puhelimia eikä karttoja on ihan susipaska. Lisäks se piippaa ärsyttävästi ruuhkatietoja, enkä keksi miten ne saa pois. Länkkärin myyjä sano, että toi paskalaite oli otettava Suomes litrasen koneen kylkeen, jotta litraset koneet kävi kaupaks. Minä olen jo sitä mieltä, että jossei saa vanhaa ilman paskaominaisuuksia varustettua perusrammaria, niin seuraava auto jää ostamatta.

Mä alan vähitellen ymmärtämään jotain pussihousuja, jokka kumartaa OG-satkun suuntaan. Siihen saa sähkölasit, sähkökattoluukun, cruisen ja ilmastoinnin. Sit perushimmelit ohjaustehostimesta kaukosäätöseen keskuslukkoon. Mitä muuta auto tarttee? Toi Saabin esikuva eli Opel on yks v*tun irvikuva täynnä kaikkia paskoja teknohimmeleitä, joista yksikään ei toimi kuten kuuluis, vaan kaikki lähinnä vituttaa arkikäytös. Okei, automaattisesti ylösnousevat sähkölasit on kivat. Niitä ei mones Saabis ole. Tosin niittenki kytkimet on niin paskas paikas, ettei niihin mun liikeradoilla osu edes vahingos.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin ja anteeksi rumaa kielenkäyttöäni. Jotain tekemistä moderaattoreille, jos joku pahottaa mielensä. Antakaa edes bannia, niin meen avautuun opelclubfinlandin foorumille.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kiitos. Popparit loppui. Tän parempaa luettavaa ei ookkaan. Maahantuojan ei kuitenkaan kannata tätä puuta käskeä seuraamaan, ei mikään myynninedistämisketju :lol:
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13155
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jutuista on aistittavissa, että tämän ketjun aiheena oleva auto löytyy piakkoin vaihtoautohallista. Vai oliko vain huono päivä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Mites Salo? Oikos PP-auto testaamisen arvoinen. Mitä sitä Länkkärin kanssa runkittelemaan jos siitä ei tule mitään.

Maahantuojan ei kuitenkaan kannata tätä puuta käskeä seuraamaan, ei mikään myynninedistämisketju :lol:
Vaikka ne saisi tätä(kin) kautta ilmaiseksi hyödyllistä tietoa sitä mitä asiakkaat tuotteista ajattelevat, niin ei mitään toivoakaan että lukisivat. Automaahantuojat ja myyjät, voiko enää p'skempaa asiakaspalvelua olla. Asiakkaat kyselee foorumeilta toisilta asiakkailta mallivuoden muutoksista, varusteista, ominaisuuksista kun automyyjiltä ei tietoa tai halua tiedon antamiseen löydy.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^No näinhän se menee. Jos sinua arveluttaa joku auton ominaisuus tai omassa mielessäsi vikaantumisherkältä vaikuttava kokonaisuus ja menet merkkiliikkeeseen kysymään, onko ollut ongelmia, sieltä vastataan lähes 99% varmuudella, ettei ole havaintoja ongelmista juuri tässä kohtaa. Kultaakin arvokkaammalle merkkikohtaiselle foorumille kun menet ja luet kyseisen auton ketjusta oikeiden käyttäjien kokemukset, totuus vähitellen paljastuu.
Tämäkin meidän rakas Saab-foorumimme on aivan huikea tietopaketti Saabien suhteen ja alkaa olla sitä myös muutamille muille merkeille ja malleille. Kiitos siitä kuuluu meille kaikille Saabeista ja yleensäkin autoista pitäville ihmisille.

Itse uskalsin ostaa emännälle mehumuki-Focuksen pitkälti Paippisten Paronin raportoinnin pohjalta, toisaalta Vetten kertomukset täällä paljastavat, että en kestäisi kuvailtua robottivaihteiston toimintaa viikkoa pidempään. Kummasti helpottaa päätöksentekoa, jos sattuisi moinen kinneri tulemaan vastaan vuosisadan tarjouksella. Aikoinaan vaihdoin pois 2010-mallisen Accordin sen takia, että perinteinen automaatti jyristeli kaupunkivauhdeissa pintakaasulla liian pienillä kierroksilla ja 2014-mallisen Yariksen multidrive-laatikolla samasta syystä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^^^Ei ehkä oppikirjan mukainen myynninedistäminen, mutta yleensä rehellinen myyjä on myös tykätty. Se taas on tuotteen vika, jos rehellisyys ei edistä myyntiä :roll:

^^^En nyt huonon päivän piikkiin kaikkea laita. Tänään kaivoin sulakekaaviota sammuttaakseni vehkeitä, mutta iso osa sulakkeista oli "korielektroniikan ohjausyksikkö" ja taas pysäköintitutkan sulake sammuttais myös usb-laturit ja radion :roll: Samas metsästykses löytyi myös "jälkikiehumispumpun" sulake, eli s&s ei siis ilmeisesti saa konetta keittämään :D Yritin myös repiä kameran suojamuovia, et saisin johdon pois siitä (törmäilyveikkaus on kameralla, ei tutkalla, ainaki ohjekirjan mukaan) mut ei suosiolla irronnu.

Auton vaihtoki käyny mielessä, mutta tän taloudellisuus on positiivisesti yllättäny. Kaksoiskytkin lienee yhtä paska ruuhkas ku robotti ja mehulinko taas syö soppaa, jolloin rahallinen maksukyky loppuu. Toisaalta Turus ei ruuhkia ole ja pk-seudulla tällä näkymää käyn harvakseltaan. Ja ylämäkeen pakittelut voi pyrkiä välttämään. Nyt tutus ja turvallises työajos toi robotti ei oo vituttanu. Toki jos ton ilmastoinnin työkyky loppuu lämpötilan noustes, voi kellos olla taas eri ääni. Annetaan armoa, ja laitetaan tehottomuus alhaisen ilmavirran piikkiin (vaikka kaikis muis autois sitäki ongelmaa paikkaa flekti).

^^Salon PP:tä vois koittaa. Jos vaikka ohjelmoisivat teknohömpät pois. Kaikki ne on lisävarusteita, jokka varmasti pitää naittaa autoon, joten pakko ne on saada myös pois. Eikä se voi laitontakaa olla, koska niistä on jopa maksettu autoveroa.

Katoin et Raisios olis alle 20tkm tuupattu nahka+alcantara+panoraama+keyless -varusteltu Avensis, mutta en tiä tekiskö se harmaa manuaalivaihteinen möykky mun elämää paremmaks. Toki ic1970 on kehunu Avensista liikaa ketjussaan...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^ :lol: Ainakin sun ja meidän muiden elämä muuttuisi värittömämmäksi, kenties jopa harmaaksi, koska yhtä paljon juttua ei Avensiksesta irtoa. Toisaalta, joka autosta löytyy ärsyttäviä ominaisuuksia, kun niitä ahkerasti itse käyttää. Tuli noista tingeltangeleista mieleen, että ei ole vissiin tullut puheeksi, että otatin silloin Avensista ostaessa muutaman sellaisen pois heti kättelyssä, auton luovutuksessa tuli asentaja compuutterin kanssa auton viereen ja kysyi, mitä sais olla pois. Otatin muistaakseni ainakin sen ovien automaattisen lukittumisen ja jonkun hemmetin tiukuäänen joka kuului jatkuvasti, en enää muista mikä se oli. Luulisi nyt, että Opelistakin saisi noita ärsyttäviä automaatioita karsittua pois samalla tavalla. Pidetään peukkuja.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo, todella harmaata. Ja toisaalta uskaltaako noita euro4:ää uudempia dieseleitä edes ostaa. Kumminkaa mee ekasta katsastuksesta enää läpi ilman uutta moottoria ja saastelaitteita :roll: Katoin Spritmonitorista noi ykskutosten Avensiksien kulutukset ja litrois näyttäis menevän samaan kuin mun Astra. Toki litrahinta on halvempi ja mun ajosuoritteella käyttövoimaverosta ei tarvi murehtia. Bensakoneiset taas pomppaa kerrasta yli seittemän, joten niitä ei tarvi edes pohtia. Jos haluan isoruokasen, voin ostaa vaikka jonku Caprice Classicin :) Ja onneks se 2015 faceliftattu Avensis on keulastaan niin ruma, että ei tartte monesti pohtia mennäkkö kattomaan nyt vai sitte joskus.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Autokeskus airport tarjoaa ns. vanhaa Octaviaa maukkaasti hinnoiteltuna:

Škoda Octavia COMBI 1.0 TSI Style automaatti
sis. metalliväri ja winter-paketti

25 900 €

Volkkarit saa kuraa Saabbifoorumissa, mutta hinnan puolesta tuota ainakin voi suositella.
-Sulla on muuten niin paljon lisävarusteita nykyisessä että hyvityshinta ei varmaan tule miellyttämään. 10tkm ajon kustannukset aikamoiset. Astralla vaan eteenpäin :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Listahinnan hinnat alkaen -hintaan verrattuna varusteita lopullisessa kauppahinnassa oli vajaa 4000 €. Onko se paljon, en tiedä. Toki jos karvalakkihinnasta napataan 5k pois ja sit varusteita ei hyvitetä, niin sehän on sitte jo 9k. Tosin tää on spekulointia. Mene ja tiedä. En mä nyt vielä luovuta tän kans. Kattellaan edes vuosi. Toisaalta huomenna vois olla aikaa käydä kattomas sitä Avensista. Tuntuu vaa idiootilta ostaa yli 20k maksava auto jossa takuukin loppuu juuri. Eikä siinä ole edes kattoluukkua. Kuka älypää sellasen on alunperin edes menny tilaamaan?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7323
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei kai eka kerta olis et uudessa autossa on ilmastointi vajaatäytetty...
Ihan asialliseltahan tuo muuten vaikutti, ei mitään yhteistä vaikka 2000-luvun alun ooppeleihin. Mikä on pelkkää positiivista. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
aero
-
Viestit: 8639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

Onks tää muuten uudesta asti käynyt kahdella, vai miksi se on (entinen) kolmepyttyinen?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Hyvä pointti. Lisää marinaa takuuhuoltoon. Samalla kun säätävät ajovalot...

^GM:n entinen, koska tilasin tän GM:n ajalla mut ennen luovutusta sain tietää, että PSA onkin pääpiruna siinä vaihees, kun mun autoa kootaan. Sanajärjestys ehkä hassu, vaikkakin ihan oikea
Viimeksi muokannut JP_Vette, Su Kesä 18, 2017 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

Ahh, aivan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin