Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
9000_urbo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:50

Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja 9000_urbo »

Olin pitänyt Suomea hyvinvointivaltiona, joten olikin järkytys havaita seuraava asia: naapurilla on uudessa tsi-oksussaan peltivanteet muovikapseleilla 8O Ilmankos onkin niin surumielisen oloinen kaveri.

Itse kun istuu tonnarin nahkapenkillä ja nauttii stagetetun 2,3 turbon huippuväännöistä, niin eipä yleensä tule mieleen ajatella millainen tuska kanssaihmisellä voi olla piiskatessaan 1,2 tsi-dsgtään liikkeelle. Mutta tämän aamuinen havainto avasi silmäni, nyt ymmärrän ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin. :cry:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ne peltivanteet + pölykapselit saattaa maksaa enemmän ku sun auto.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
APS
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ma Heinä 27, 2015 12:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja APS »

Kapselimuovi on kallista.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
molby
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja molby »

Täällä Suomenmaassa saa nykyään sillä mitä toiset ostaa uuteen autoon erikoisvanteet ja renkaat niin huippukuntoisen käytetyn paremmanluokan henkilöauton.
Kyllähän se on hienoa kun naapuria vituttaa ja naama norsunvitulla katselee kun ajat vanhalla hyväkuntoisella erikoisvarustetulla 9000 mallin turbo Saabilla.
Kyllähän me sen kaikki autoharrastajat tiedämme mikä nautinto kun ajamme vanhemmalla huippukuntoisella meno pelillä niin uuden kaluston omistajat meitä kateellisena katsovat.
Emme käytä autoliikkeiden palveluja, merkkikorjaamoja, ei kalliita kaskoja, huoltoja ja eteenkään ei tarvi lyhentää rahoituksella kulkupeliä.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Peltivanteet on myös kevyemmät kuin aluvanteet, eli ovat sporttisemmat. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
CDtonnari
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Su Syys 16, 2007 16:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja CDtonnari »

9000_urbo kirjoitti:Itse kun istuu tonnarin nahkapenkillä ja nauttii stagetetun 2,3 turbon huippuväännöistä, niin eipä yleensä tule mieleen ajatella millainen tuska kanssaihmisellä voi olla piiskatessaan 1,2 tsi-dsgtään liikkeelle. Mutta tämän aamuinen havainto avasi silmäni, nyt ymmärrän ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin. :cry:
Aamen :D

Joudun miltei päivittäin kärsimään työ-Ocsennuksen ratissa, ja voi sitä helpotusta, kun pääsee taas tonnarin puikkoihin. Ei tarvi piiskata, ja nahkat vaan arvokkaasti narahtaa, kun maisema alkaa vaihtua.
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Ensio
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 08:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja Ensio »

Olipa tuossa pääsiäisenä sellainen tilanne että oltiin menossa jyväskylän suunnasta kotio päin (ajelin rauhassa kun ajattelin että possu poliisit on kyllä taas ratsiat vääntäny) jaguari kuski sitten päätti ohituskaistalla näytellä valoja että pitäisi päästää oikea auto ohi, siinä sitten ei muuta kuin reipas polkasu saabilla ja rekan ohi ja oikealle kaistalle, jagge kuski jäi metritolkulla. Siinä sitten jagge kuski sai kohtauksen ja alkoi sitten ihan reippaasti kiihdytellä kun sai saab kuskin kiinni. Siellä ne possu poliisit oli ohituskaistan päässä mokkula kädessä ja viittoili jagge kuskin liikenteestä pois. Ei siinä ihan päiväsakoilla selvitty. Siinä sitten :lol: väännettiin autossa.
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tobbana kirjoitti:Peltivanteet on myös kevyemmät kuin aluvanteet, eli ovat sporttisemmat. :)
Ei ihan pidä aina paikkaansa... Kaikki ne peltivanteet mitä olen pakon edessä joutunut nostelemaan ovat olleet painavampia kuin saabin aluvanteet. Toki on mulla yhdet tarvikevanteet jotka painavat aivan hirveästi...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Pakari kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Peltivanteet on myös kevyemmät kuin aluvanteet, eli ovat sporttisemmat. :)
Ei ihan pidä aina paikkaansa... Kaikki ne peltivanteet mitä olen pakon edessä joutunut nostelemaan ovat olleet painavampia kuin saabin aluvanteet. Toki on mulla yhdet tarvikevanteet jotka painavat aivan hirveästi...
Toki poikkeuksia aina löytyy suuntaan ja toiseen.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin