Liikennevakuutuskeskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Liikennevakuutuskeskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Saab on todettu taas turvalliseksi autoksi (ja ei kannata herjailla, että eihän Saabia enään valmisteta).
Linkki juttuun:
http://www.lvk.fi/automallitutkimus
Olin katsovinani, että paremminkin citymaasturit ohittavat turvallisuudessaan Saabin. Ja onhan siellä aika usea muumerkkinen turvallinen henkilöauto.
Linkki juttuun:
http://www.lvk.fi/automallitutkimus
Olin katsovinani, että paremminkin citymaasturit ohittavat turvallisuudessaan Saabin. Ja onhan siellä aika usea muumerkkinen turvallinen henkilöauto.
Viimeksi muokannut juhokare, Pe Touko 26, 2017 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Itselleni heräsi tilastosta kysymys, että mikä Ford Ka -kuskeja vaivaa? Tiheimmät kolarimäärät per kilometrit osuu Ford Kalle. Onko niin että Ka ostetaan joko perheen nuorimmalle ajokortilliselle harjoitteluautoksi, tai sille jolla on jo viimeinen väri päässä, ja huomiokyky sen mukainen?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
^ olisikohan sillä vaikutusta, että viimeisen viidentoista vuoden aikana Suomen pitsakuljetuksista ainakin 80% on ajettu Ka'oilla? Samaa taustaa voi olla ilmassa myös Fiestan kanssa.
otsikointi sattuu silmiin.
otsikointi sattuu silmiin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
No se on kyllä kolmas hyvä selitys
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Yllättäen OG-kolkki 4. sijalla kuljettajan laskennallisessa loukkaantumisriskissä. Edellä vain vanha e-mersu, tojota verso ja volvo xc60. Jostain syystä ng-kolkki ja femma vähän huonompia, mutta ilmeisen hyviä kuitenkin.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Elikkäs vuoden -87 Corolla on turvallisempi kuin esim. Femma tai V70! Hommaan heti semmoisen ja hurautan ensimmäisen hirven alle .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
^ Juurikin näin. Näitä kannattaa aina lukea kuin piru raamattua.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Sattumoisin on tässä pienen aikaa ajeltu 1989-mallisella W124-mersulla joka on siis tutkimuksen turvallisin auto. Eihän tässä oikein enää uskalla vaimon 2013-mallisen ison perhefarmarin puikkoihin kun se kisaa jossain häntäpään sijoilla
Re: Liikenne Vakuutus -keskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Vähän tarkemmin kun analysoit tuota tilastoa, niin huomaat että W124-kuskina olet tilastojen turvallisin kuski, mutta autosi ei suinkaan ole tilastojen turvallisimpia
Tavallaan itseäkin ärsyttää nipottaa, mutta joka kerta kun tätä ketjua availee, niin tuo otsikko saa aikaan allergisen reaktion. Voisiko juhokare korjata otsikon kieliasultaan oikeaksi: "Liikennevakuutuskeskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta"?
Tavallaan itseäkin ärsyttää nipottaa, mutta joka kerta kun tätä ketjua availee, niin tuo otsikko saa aikaan allergisen reaktion. Voisiko juhokare korjata otsikon kieliasultaan oikeaksi: "Liikennevakuutuskeskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta"?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Liikennevakuutuskeskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
AZP on oikeassa. Huomasin saman virheen. Ei ollut kielipään päivä tai hetki tuolloin kirjoittaessa. Korjattu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Liikennevakuutuskeskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Tuohon LVK:n rankingiin senverran että tuo on sitä aitoa vakuutustilastomatematiikkaa...
Vakuutustilastomatematiikka on jännä "laji". Se ei ole tiedettä eikä matematiikkaa eikä se ole loogista. Sitä ei voi opiskella missään oppilaitoksessa, vaan siihen perehdytetään vain ja ainoastaan vakuutusyhtiöiden sisäoppilaitoksissa, vakuutusyhtiöissä tai tuolla Liikennevakuutuskeskuksessa. Lopputuloksena tuossa matemaattisessa mallinnuksessa on aina se, että vakuutus ei korvaa, asiakas maksaa omasta rahakukkarostaan kaiken valittömän ja välillisen vahingon...
Vakuutustilastomatematiikka on jännä "laji". Se ei ole tiedettä eikä matematiikkaa eikä se ole loogista. Sitä ei voi opiskella missään oppilaitoksessa, vaan siihen perehdytetään vain ja ainoastaan vakuutusyhtiöiden sisäoppilaitoksissa, vakuutusyhtiöissä tai tuolla Liikennevakuutuskeskuksessa. Lopputuloksena tuossa matemaattisessa mallinnuksessa on aina se, että vakuutus ei korvaa, asiakas maksaa omasta rahakukkarostaan kaiken valittömän ja välillisen vahingon...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Liikennevakuutuskeskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Se on erittäin läheistä sukua ns. pavunlaskijamatematiikalle, jonka mukaan mm. kannattaa maksaa heti kerralla ja enemmän eikä vaikka kuukausittain ja kokonaisuutena vähemmän, vaikka se sekä vähentää yhtiön kassavarantoa heti, maksaa kokonaisuutena enemmän eikä kuitenkaan tuota sen enempää.
Samalla matematiikan lajilla kannattaa isojakin IT-alan kokonaisuuksia ostaa varastoon jopa kuukausiksi odottamaan tulevaisuudessa olevaa projektia/asennusta, koska IT-rauta tunnetusti paranee vanhetessaan ja arvokin vaan nousee.
Samalla matematiikan lajilla kannattaa isojakin IT-alan kokonaisuuksia ostaa varastoon jopa kuukausiksi odottamaan tulevaisuudessa olevaa projektia/asennusta, koska IT-rauta tunnetusti paranee vanhetessaan ja arvokin vaan nousee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Liikennevakuutuskeskuksen (LVK) tutkimus kolariturvallisuudesta
Näin varmaan ehkä on. Kuitenkin uskon Saabin olevan yksi turvallisimmista henkilöautoista. Kuulunee top 5 luokkaan ainakin yksi automalli.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003