Sama tilanne kuin 50-luvulla. Käytetty Kupla maksoi enemmän kuin maahantuojan listahinta. Faija tilasi joskus -51- -52 sellaisen ja -58 tuli postikortti, jossa oli ilmoitus "tilaamanne auton" saapumisesta (saattaa olla kortti tallessa jossain), vaikka hän kuului maanmittarina johonkin etuoikeusryhmään. Pari käytettyä sellaista oli sillä välillä jo sitten ollut.AZP kirjoitti: ↑La Tammi 08, 2022 11:36Hyvä puoli tietenkin tässä markkinatilanteessa on se, että jos sulla on uusi käyttämätön ja itsellesi sopimaton auto pihassa, niin todennäköisesti saat siitä paremman hinnan kuin mitä autokauppa voi pyytää uudesta vuoden päästä toimitettavasta. Siis vanha totuus siitä että uuden auton arvosta lähtee tonneja kun sen ajaa autokaupasta ulos on kääntynytkin päälaelleen: kaupasta ulos ajaessa auton arvo nousee tonneja!
Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Niin se kehitys kehittyy
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Meillä vaihtui 2014 V60 plugari vajaa vuosi takaisin uudempaan (2019) V60-malliin ja tuota noin, mitähän siitä nyt sanoisi... Vanhan mallin V60 oli mielestäni aika lailla laadukkaampi tuote kuin tämä uusi. Ihan toimivuudeltaan ja "näppituntumalta". Tässä uudemmassa on kaiken maailman murhetta ollut kun vanhempaa vain määräaikoina käytettiin huollossa. (pl. hybridin kompura, joka sekin meni tehtaan piikkiin). Jotenkin se vanha tuntui enemmän Volvolta. Tukeva, jämäkkä, huurteeton kelissä kuin kelissä, mukavat penkit jne.2.polvi kirjoitti: ↑To Tammi 06, 2022 11:52Tulipa lukaistua koko ketju uudelleen läpi, aloin nimittäin markkinoimaan rouvalle samanlaista/vastaavaa S60-mallia. Kun katselee hinnastoja ja varusteluetteloita, niin kyllähän aika tavalla tässä saisi rahalle vastinetta. Neliveto, todella hyvät varusteet jo vakiona, 2000kg vetokyky ja 455 heppaa. Lisävarustelistalta ei tarvitsisi ruksia kuin vetokoukku ja mahdollisesti metalliväri sekä 360° kamerat, jolloin verotusarvo olisi 905e.
Toinen päätään nostanut malli on BMW 330e xdrive sedan. Nämä pitää ensitilassa käydä koeistumassa ja aistimassa tunnelmaa.
Samaan aikaan pihassa oli jo tuo mun työmatkakampe 2016 F10, joka tuntui jo aika luksukselta verrattuna 2014 V60:hen mutta fiilisero tähän uudempaan on ihan vielä eri planeetalta. Siinä missä BMW on mukava kääre kuljettajan ympärillä, on tuo uusi V60 pelkkä kolkko ja kova käyttöliittymä. Että kannattaa varmaan käydä se pimmerikin koeajamassa.
Mut makuasioitahan nämä on.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Nonni nyt tuo V60 on rikki
Kun ajaa auton illalla talliin, ilmastointi auto-asennossa ja lämpö +24 asteessa. Tallissa +2 länpötila.
Aamulla kun starttaa auton lämmityslaite ihmettelee tovin ja alkaa tohottamaan 5 sekuntia auton käynnistyksen jälkeen jääkylmää ilmaa, lämpötilaksi muuttuu ittestään LOW-asetus. Tommoista vaivaa nyt ollu nyt 3 kk ajan. Kun auto ulkona parkissa, ei tuollaista juilua tee.
Merkkihuolto ei osaa korjata. Ei auta kun paalaus.
Kun ajaa auton illalla talliin, ilmastointi auto-asennossa ja lämpö +24 asteessa. Tallissa +2 länpötila.
Aamulla kun starttaa auton lämmityslaite ihmettelee tovin ja alkaa tohottamaan 5 sekuntia auton käynnistyksen jälkeen jääkylmää ilmaa, lämpötilaksi muuttuu ittestään LOW-asetus. Tommoista vaivaa nyt ollu nyt 3 kk ajan. Kun auto ulkona parkissa, ei tuollaista juilua tee.
Merkkihuolto ei osaa korjata. Ei auta kun paalaus.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Säädä lämpötila +20 ja laita takki päälle.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Hiivatti, joku bittivaras pölli nollan viestistäni
Siis tallin lämpö +20, kaksi ja nolla
Siis tallin lämpö +20, kaksi ja nolla
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
... siis autoon.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 600
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Joku lämpötilaa seuraileva anturi sökö? Tai tietsikka muuten vaan luulee että autossa on todella lämmin ja alkaa jäähdyttämään sisustaa +24 asteiseksi.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Tärvellään tätä ketjua ainaisella volvo-valituksella...
Taas tuulilasi rikki. Nyt halkeama taustapeilin kohdalla ihan lasin ylälaidasta kaartuen keskelle. Ei minkäänlaista iskemää näkyvissä. Ittestään on haljennu tuo, syy on Volvossa ei minussa...
Mutta on tuo V60 minusta edelleenkin mahtavan mukava auto, tykkään täysillä. Ei ole kukaan keksinyt parempaa tarjolle, siksipä auto pääsi vuodeksi vielä vahvasti jatkoon
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Päivitelläänpäs vähän tilannetta pitkästä aikaa.
Noita tuulilaseja on joo saanut vaihdattaa joka kevät. Edellä ajavasta autosta yks kunnon kivi lasiin kevätrospuutossa ja se on siinä.
Mittarissa nyt karvan yli 54 tuhatta.
Takuu- ja/tai huoltosopimuskorjauksessa auto on käynyt kaikkiaan 15 kertaa. Mut pakko sanoa, että Volvolla on asiat hoidettu heti ilman mitään kitinöitä. Aina oon saanut valita sijaisauton alle - ja tätä kautta oon päässyt tutustumaan uusimpiin malleihin.
Auton turvajärjestelmät on pelastaneet minut vaimo-kullan kanssa kaks kertaa varmalta hirvikolarilta ja yhden kerran törmäykseltä kahteen kettuun.
Ite oon huomannut elukat aina vasta sitten kun auto on jo aloittanut hätäjarrutuksen. Ihmettelen, miten kummassa hirven kokoinen elukka pääsee tulemaan tielle silleen ettei sitä havaitse...
On se onni ettei nää tilanteet oo sattuneet kohdalle Saabeilla ajaessa, kun ois ite pitänyt hoitaa elukoitten havaitseminen ja jarrutus.
Oon ollut autoon kaikkiaan hyvin tyytyväinen, ajoltaan on kyllä tosi hyvä ja vakaa. Voimaa riittää hätäisempiinkin ohituksiin. Kenties olisin vaihtanut jo uuteen, mut uusissa on ainakin käyttöliittymä aiempaa sensusta huomattavasti kökköisempi. Ja seuraava auto pitää olla SUV - ja esim. XC60 hinnat on kunnolla varusteltuna melko suolaiset.
Viimeisimmän määräaikaishuollon ajan ajelin ihan uudella täyssähköisellä twin moottorisella XC40:llä. Lähteehän se paikaltaan kuin se kuuluisa hauki rannasta, mut range hupenee kyllä melkoista vauhtia kun antaa kenkää.
Autolle tuli tän kuun alussa kolme vuotta ikää.
Jatkoin Volvo sopimusta vuodella. Sen verran on ollut noita kaikenlaisia murheita, että kuukausimaksulle on saanut vastinetta. Ja on helppoo, kun ei tartte ite alkaa ropaamaan mitään, vaan voi soittaa tai viestittää omamekaanikolle ja varata ajan.
Eilen kävin tilaamassa yhden uuden 19" AEZ vanteen. Tyttärelle sattui viime lauantaina vahinko naisväen maakuntamatkalla. Ilmeisesti polanteen poistossa oli kirkonkylän kadunkulmassa yks reunakivi kääntynyt päästään ulos. Tytär oli huomannut kiven kulmasta oikealle kääntyessään, oli ehtinyt kurvata etupyörän kiven ohi, mut takapää oikaisi sen verran, että takavanteen reuna otti kipeää. Ei se vääntynyt tms. mutta ruma siitä tuli. Maksan ihan ite, en tiputa kaskon prosentteja tuon takia.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
^
Hyvä, että homma toimii.
Tuliko muuten huolenpitosopimuksessa jonkinlainen hyppy kustannuksessa, kun alkaa neljäs vuosi?
Itsellä on Mersun EQE:ssä HPS ja hinnat ovat tiedossa kolmannen vuoden loppuun. Siitä eteenpäin en ole löytänyt tietoja.
On vissiin ollut autoissa huolenpidettävää, omalla kilometrimäärällä on hinta noussut 30% viime kesään verrattuna, jos nyt ottaisi.
Hyvä, että homma toimii.
Tuliko muuten huolenpitosopimuksessa jonkinlainen hyppy kustannuksessa, kun alkaa neljäs vuosi?
Itsellä on Mersun EQE:ssä HPS ja hinnat ovat tiedossa kolmannen vuoden loppuun. Siitä eteenpäin en ole löytänyt tietoja.
On vissiin ollut autoissa huolenpidettävää, omalla kilometrimäärällä on hinta noussut 30% viime kesään verrattuna, jos nyt ottaisi.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Oma soppari oli 15 tkm per vuosi. Se meni sitten 9 tkm yli kolmen vuoden kumulatiivisesta.Henkka #2283 kirjoitti: ↑Ke Tammi 31, 2024 22:10Tuliko muuten huolenpitosopimuksessa jonkinlainen hyppy kustannuksessa, kun alkaa neljäs vuosi?
Joudun maksamaan nuo sopimusmäärän ylittävät kilsat.
Jatkovuoden soppari on nyt 20 tkm vuodessa. Aiemman sopparin ylimaksu on jyvitetty jatkosopparin kuukausieriin.
Kun mulla on tiedossa mitä ylitys maksaa per kilsa ja minkä verran 20 tkm soppari on kalliimpi kuin 15 tkm soppari, laskin näiden kautta verrokkiarvot ja totesin, että peruskuukausimaksu on noussut verrattain vähän.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
^
Okei. Hyvä kuulla, että ainakin tässä tapauksessa noin.
Alkaa vaikuttamaan, ettei oikein ilman sopimusta viitsi olla silloinkaan, jos/kun yli kolme vuotta pitää.
Tähän mennessä ei kuitenkaan ylimääräisiä ole ollut.
Okei. Hyvä kuulla, että ainakin tässä tapauksessa noin.
Alkaa vaikuttamaan, ettei oikein ilman sopimusta viitsi olla silloinkaan, jos/kun yli kolme vuotta pitää.
Tähän mennessä ei kuitenkaan ylimääräisiä ole ollut.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87