Nyt olen ajellut Volvolla suunnilleen 2 kuukautta.
Matkaa on mittariin kertynyt kaikkiaan 1949 km, eli, keskimäärin tuhat kilsaa kuukaudessa - kesäkuukausina kertynee hiukan enemmän.
Ajopäiväkirjan mukaan olen tuosta matkasta itse ajanut 1917,13 km.
Polttoainetta on omalla ajomäärälläni kulunut kaikkiaan 80,98 litraa, josta keskimääräinen kulutusarvo 4,22 litraa/100 km.
Ladattua sähköenergiaa on käytetty kaikkiaan 307,4 kWh ja energiaa on regeneroitu (ja käytetty) kaikkiaan 37,1 kWh. Yhteensä 344,5 kWh, josta keskimääräinen kulutusarvo 17,97 kWh/100 km.
Olen pikku hiljaa päässyt sinuiksi auton kanssa eikä yleisimpiä ominaisuuksia ja säätöjä tarvitse enää etsiä ja toiminnot hoituvat niihin sen enempää keskittymättä.
Voimalinjan maksimaalista suorituskykyä en ole vielä testannut, jääköön se suosiolla kevääseen/kesään. Sen verran olen jo kuitenkin todennut, että autolla ehtii rampilta liikenteen sekaan tarvittaessa rivakastikin.
Tuhat kilsaa vielä kuljettua matkaa lisää mittariin niin voimalinjan täysi suorituskyky tulee käytettäväksi.
Kaikista tähän saakka vastaan tulleista ajo-olosuhteista on selvitty sujuvasti ja ilman ongelmia.
Kabiinissa on ollut mukavan lämmintä kovallakin pakkasella eivätkä ikkunat ole huurtuneet. Ainoa epäkohta on polttomoottorin esilämmitys (mitä ei ole).
Ysifemma on hyvä auto ajaa ja tykkään siitäkin, mutta kontrasti tuntuu jo lyhyenkin Volvo-ajan jälkeen suurelta kun äskettäin ajoin pienen matkan pojan Aerolla.
Tykkään autosta kovasti. Parempiakin varmasti on, mutta tämä tuntuu sopivan minulle tällä erää.
Ovikorkeuksien pieni tasoero(kaan) ei enää haittaa/häiritse
(en avaa tätä asiaa tämän enempää).
Mersun uuden C-sarjan esittely oli viime viikolla.
Tulevan lataushybridin sähköiseksi toimintamatkaksi ilmoitetaan tasan 100 km eikä akusto vie enää tilaa takakontista sen enempää kuin muillakaan merkeillä - myös latausnopeudet kasvavat ja latausluukku siirtyy takapuskurin kulmasta takalokasuojaan.
Uusi GLC tulee vuosimalliin -22 ja odotan sitä kyllä mielenkiinnolla.