e-farkku
Re: e-farkku
Joo, toki riippuu niistä harrastuksista. Sukset menee farkkuunkin. Ite harrastelen bänditouhuja ja hyvä että farkkuun sopii kitarakaappi ja -keissit.
Lasten kanssa on kyl aina tolkuttomasti tavaraa reissussa Luulin et alkais jo helpottaa, kun matkasänkyä ja rattaita ei tarvi enää mukaan, mutta niin vaan oli joululomalle pakko viedä pulkat, liukurit, sukset, luistimet, kypärät yms etc
Lasten kanssa on kyl aina tolkuttomasti tavaraa reissussa Luulin et alkais jo helpottaa, kun matkasänkyä ja rattaita ei tarvi enää mukaan, mutta niin vaan oli joululomalle pakko viedä pulkat, liukurit, sukset, luistimet, kypärät yms etc
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: e-farkku
^niinmpä, heitä jotain polkupyörää, ruohonleikkuria, tai muu hieman isompi työkalu(+klapia ) siihen sedanin takapaksiin. Vaan jos jaksaa sen (laina)peräkärryn kanssa touhuta, kai se siinä menee. Farkun saa kuitenkin samaan hintaan kuin jokin sulava sedanin.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: e-farkku
Kyllä näin on. Miksi hypettää ylihintaista kehnosti toteytettya tila-autoa kun tarjolla on Berlingon kaltaisia täydellisiä laitteita?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
Näitä näkyy vain sedanien kattotelineillä, koska mahtuvat farkun konttiin heittämällä. Eiku...
No, vanhan ison jenkkifarkun konttiin mahtunee, mutta aikuisten pyörää voi olla aika mielenkiintoista työntää eurofarkunkaan konttiin. Toki se isompi lastausaukko helpottanee, kun sitä fillaria työntää takapenkille asti, jos sitä tykkää työntää takapenkille asti eikä tartte sitä takapenkkiä samalla.
Ruohonleikkuri tuli muuten kotiin sedanin kontissa. Taisi myös muuttaa uuteen kotiin sedanin kontissa. Muuten tuota ei olekaan ollut tarvetta roudailla paikasta toiseen. Sellanen työnneltävä malli siis, ajettava ei mahtuisi farkkuunkaan.
Kuten...? No, raivaussaha on varmaan mukavampi työntää sisään isommasta lastausaukosta, mutta penkki pitää kaataa taatusti aika monesta farkustakin.
Meneehän sitä henkilöautoon parit saunapuut, mutta aika pieni se farkunkin kontti on, jos pitäisi vaikka talven lämmityspuut kuskata. Tässä hommassa peräkärrytkin jää helposti pieneksi, olen tainnut kerran hakea puuta vain yhden kärryllisen, kun ilmatteeksi sain. Yleensä on tullut lainattua isompi kärry ja/tai paku.
Niin, jos toistuvaa käyttöä osuu just siihen välille, että farkulla välttää kärryn, niin sehän on varsin looginen valinta. Kuten todettu, mulla se tilanne tulee vastaan kutakuinkin joka toinen vuosi, niin kärryn kanssa touhuamisessa ei juurikaan ole eroa. Sen sijaan omassa käytännön elämässä sedani vaan on kirkkaasti parempi, joten mieluummin otan 729 päivää leveämmän hymyn ja yhtenä kapeamman kuin toisinpäin.
Eikä tämä siis ole mutua, takana on kuitenkin ~250tkm farkkumatkaakin joten kehtaan väittää puhuvani kokemuksella siitäkin.
Yllä mainituista esimerkeistä Berlingo veisi farkkua mennen tullen ainakin fillarin ja klapien tapauksessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: e-farkku
Mä kuskasin ensimmäisen ja viimesen kerran pyörää RAV4:ssä penkit kaadettuna ja oli sellanen sovittaminen, että en toista reissua heittäny. En ymmärrä miten se mahtuis sitte oikeen minkään auton konttiin, kun tuo RAV4 on jo ihan hyvän kokonen penkit kaadettuna. Lasten pyörät sitte erikseen, mutta ne mahtuu kyllä sedaniinki. Eli juu, polkupyörät katolle tai koukkuun, jos haluaa kuskailla.aero kirjoitti: ↑To Tammi 12, 2023 15:25Näitä näkyy vain sedanien kattotelineillä, koska mahtuvat farkun konttiin heittämällä. Eiku...
No, vanhan ison jenkkifarkun konttiin mahtunee, mutta aikuisten pyörää voi olla aika mielenkiintoista työntää eurofarkunkaan konttiin. Toki se isompi lastausaukko helpottanee, kun sitä fillaria työntää takapenkille asti, jos sitä tykkää työntää takapenkille asti eikä tartte sitä takapenkkiä samalla.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: e-farkku
^^ja unohdin mainita ne puutarha/terassi kalusteet jne, joustinpatjat sekä IKEAn roinat. (tuo Berlingo taas mainittu vaan ei oikein osu omaan imagoon)
Ja polkupyöriä katolla, minähän en kuskaile, tai jotain telinettä takaluukkuun. nope.
Ja polkupyöriä katolla, minähän en kuskaile, tai jotain telinettä takaluukkuun. nope.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: e-farkku
Ei toistuvaa, se aika epäsäännöillstä milloin sitä kuljetuskapasiteettiä pitää käyttää. Randomina, yhtäkkiä pitää jotain kodin romua siirtää/tuoda. Vaan sedania ollut jokunen, ja jo se kattotelineiden kanssa puuhaminen epämieluisaa(sit on vielä nuo suksiboksi jutut, minä en niihin koske). Lainapakuja kyllä tullut koettua, vaan en oikein innostunut. Pakkohan se oli kuitenkin vuokrata, kun ei ollut pkärryä.Niin, jos toistuvaa käyttöä osuu just siihen välille, että farkulla välttää kärryn, niin sehän on varsin looginen valinta.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: e-farkku
Fillarin kanssa muuten bonarina se, että jos se fillari on likainen (yleensä niillä ajetaan ulkoilmassa, ainakin mun fillarit on olleet joskus likaisia), niin se ei likaa auton sisustaa jos se on tavaratilassa tai vallan pihalla.
Se tilanne vaan ei käytännössä ole totta kaikilla ja minä voin kertoa olevani tästä aiheesta yksi elävä esimerkki. Just noissa mainituissa esimerkeissä on yksi mulle ihan tyypillinen kuskauskohde ne polttopuut, joissa henkilöauton tavaratila vaan mallista riippumatta on lähinnä vitsi,, kun niitä kuskataan kuutioittain eikä klapeittain. Tai sitten jotain rakennuspalikoita malliin kakkosnelosta, joka tulee 4-5m tankoina. Ei mene henkilöautoon, ei, vaan vaatii peräkärryn. Vanerilevy? Taas kärry perään veturista riippumatta, jos henkilöautoissa pysytään.
Mulla siis vaan käytännössä puuttuu se rumpusetin kokoinen kuskausskaala elämästä lähes täysin, enkä ole ainoa tässä maassa. Sen takia sedaneillakin on suosionsa, joka oli se alkuperäinen ihmettelyn aihe, johon vastasin:
Lisäksi tässä kohtaa pitänee AZP:n illan virkistykseksi linkittää tämä: viewtopic.php?p=1310348#p1310348
Joo, jos noita siirtelee vaikka kodin ja mökin välillä, niin siihenhän tarttee sopivasti tilaa. Mulla ei ole mökkiä niin ei tarvi moista roudausta harrastaa.
Ei välttämättä säännöllistä, mutta siis sillai toistuvaa että just sille lisätilalle, jonka farkku tuo, on käyttöä päivittäin, viikoittain tai edes kuukausittain. Eikä sillä ole väliä että onko siellä joka kerta se polkupyörä tai raivaussaha vai joka toinen kerta lipasto tai telkkari, vaan just sillä, että juuri sille pienelle, käytännössä pystysuuntaiselle lisätilalle, jonka farkku tuo tai sille isommalle lastausaukolle, jonka farkku tuo, on käyttöä vähän väliä. Sehän farkusta kätevän monelle tekee ja siksi niitä myydään kuin leipää.
Se tilanne vaan ei käytännössä ole totta kaikilla ja minä voin kertoa olevani tästä aiheesta yksi elävä esimerkki. Just noissa mainituissa esimerkeissä on yksi mulle ihan tyypillinen kuskauskohde ne polttopuut, joissa henkilöauton tavaratila vaan mallista riippumatta on lähinnä vitsi,, kun niitä kuskataan kuutioittain eikä klapeittain. Tai sitten jotain rakennuspalikoita malliin kakkosnelosta, joka tulee 4-5m tankoina. Ei mene henkilöautoon, ei, vaan vaatii peräkärryn. Vanerilevy? Taas kärry perään veturista riippumatta, jos henkilöautoissa pysytään.
Mulla siis vaan käytännössä puuttuu se rumpusetin kokoinen kuskausskaala elämästä lähes täysin, enkä ole ainoa tässä maassa. Sen takia sedaneillakin on suosionsa, joka oli se alkuperäinen ihmettelyn aihe, johon vastasin:
Lisäksi tässä kohtaa pitänee AZP:n illan virkistykseksi linkittää tämä: viewtopic.php?p=1310348#p1310348
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: e-farkku
Ja joissain itämaissa "sedan" on se 1st choice, koska kokevat että jokin farkku on niinku työväline. Heillä perhettä ja varmaankin hieman kuljetustilan tarvetta, vaan sedania pitää olla.Mä taas en tajua sedanien suosiota.
Vaan eihän tuohon tarvii juuttua, "sportback" on nyk. disainin sana (ja noita "sport combi/sedan" juttuja ei lähes uskalla ajatella)
Viimeksi muokannut torque, To Tammi 12, 2023 17:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: e-farkku
Vieläkin aiheuttaa pientä hymynkaretta suupieliin kun muistelen miten joskus yli 10v sitten lapseton kerrostalossa asuva kaverini ei voinut harkitakakaan muuta kuin farkkua tai vähintään Jeep Cherokeen kokoista maasturia. Perusteena oli se että just hetki aiemmin farkkumondeolla oli kuskattu kämpille Ikeasta uusi sohva, niin se oli todiste siitä ettei mitään pienempikontillista voinut edes harkita
Ja nyt kun hällä on kaks lasta, omakotitalo ja kesämökki, on autona Mini Cooper
Kyllä voin myöntää että koin aikanaan lapsettomana kerrostaloasukkaana mm neliovisen MB C-sarjalaisen ja Mazda MX-5:n tavaratilat aika näppärinä kun se luukku oli niin kevyt ja nopialiikkeinen eikä sitä tarvinnut avatessa väistellä. Nykyelämäntilanne suosii luukuperäistä autoa mutta koiran lähdettyä autuaammille jänestysmaille voin sanoa ettei porrasperä tällä hetkellä olis täysin poissuljettu omaan käyttöön.
Silti on sanottava että onhan sedani korimallina tietyllä tavalla menneisyyden jäänne. Mutta ei se siitä mitenkään kaikin puolin huonoa korimallia tee ja voi olla myös automallin tyylikkäin versio.
Ja nyt kun hällä on kaks lasta, omakotitalo ja kesämökki, on autona Mini Cooper
Kyllä voin myöntää että koin aikanaan lapsettomana kerrostaloasukkaana mm neliovisen MB C-sarjalaisen ja Mazda MX-5:n tavaratilat aika näppärinä kun se luukku oli niin kevyt ja nopialiikkeinen eikä sitä tarvinnut avatessa väistellä. Nykyelämäntilanne suosii luukuperäistä autoa mutta koiran lähdettyä autuaammille jänestysmaille voin sanoa ettei porrasperä tällä hetkellä olis täysin poissuljettu omaan käyttöön.
Silti on sanottava että onhan sedani korimallina tietyllä tavalla menneisyyden jäänne. Mutta ei se siitä mitenkään kaikin puolin huonoa korimallia tee ja voi olla myös automallin tyylikkäin versio.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
toinen naapuri täällä jokin melko tuore MB 180 sedan, kertaakaan nähnyt että takaluukkua olisi käytetty (ja en kyttäilemässä, on tässä muutakin puuhamista), vaan hällä kamat aina sinne takapenkille.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: e-farkku
Vein muuten SS:llä 2 joustinpatjaa 300 km. Sopi takapenkin luukusta, kun pisti pahvin väliin, ettei muovit repeä hattuhyllyn reunaan.
Ei sillä kuitenkaan kuljeteta biokompostoria, minkä toin kotia IV Golffilla (ei farmari).
Sedan on kyllä mun auto, mutta eläkkeellä pitää ehkä hankkia jotain korkeampaa. On se sedan niin sport.
Ei sillä kuitenkaan kuljeteta biokompostoria, minkä toin kotia IV Golffilla (ei farmari).
Sedan on kyllä mun auto, mutta eläkkeellä pitää ehkä hankkia jotain korkeampaa. On se sedan niin sport.
Re: e-farkku
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
Plus, että kun sinne laittaa 1-3 ruokakassillista, niin ne pitkin takaloosteria levinneet kamat saa ihan auton ulkopuolelta käsin pakattua takaisin kassiin. Esim. aiempi i20 oli ääreist kätsy tässä. Vale-citikassa taas sai hypätä syöksyllä konttiin sisään kamoja keräilemään.
Avoonkin olen ajatellut laittaa sinne kontin taakse (jonka osan päälle puoliksi katto laskeutuu) muovilaatikot, jotta tavaratilasta saisi sopivamman kokoisen
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: e-farkku
Täälläpäin ei pidetä Volvolla ajoa urheiluna, pitää olla jotain jännitystä ajaa muilla merkeillä Ruotsalaisten mukaan. Itsellä auto usein täynnä lapsen lapsia ja heidän tavaroita.AZP kirjoitti: ↑To Tammi 12, 2023 18:25^Tollanen kaunokki eläkeläisenä sitte
https://teknavi.fi/autot/ajettu-autot/k ... iinicoupe/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.