e-farkku
Re: e-farkku
Farkkua pukkaa: https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c ... 6084765e68
Jokohan ollaan sellaisissa lukemissa että alkaa pohdinta kestääkö rakko ajaa Lappiin asti ilman taukoja?
Jokohan ollaan sellaisissa lukemissa että alkaa pohdinta kestääkö rakko ajaa Lappiin asti ilman taukoja?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
Vaikkei ihan 1000 km tosielämässä menisi, niin alkaa 140 kWh olla sellainen akkukoko että voi melko vapaavalintaisella yhdellä pysähdyksellä ajaa Hesasta Leville suksiboksi katolla
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: e-farkku
^Paitsi talvella -30 asteen pakkasella. Ja mikähän mahtaa olla tuon vehkeen vetokyky? Jarrullinen parin tonnin kärri pitää saada perään Lapin reissulle
Lexus tekee kepinvatkaajille oman patteriauton ->
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/6 ... edb1e60bdd
Eski
Lexus tekee kepinvatkaajille oman patteriauton ->
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/6 ... edb1e60bdd
Eski
Re: e-farkku
Parin tonnin kärryt ja niitä tarvitsevat on aika harvassa, mutta siitä innostuneena tein pienen haun. Nettiautossa on n. 74000 henkilöautoa myynnissä, joista n. 10000 jarrulliseksi vetomassaksi on mainittu 2000kg tai enemmän. Kovin tarkka tilasto tuo ei toki ole, koska merkittävässä osassa ilmoituksia ei sen laatija ole vaivautunut vetomassoja ilmoittamaan.Eski kirjoitti: ↑Ke Joulu 28, 2022 13:23^Paitsi talvella -30 asteen pakkasella. Ja mikähän mahtaa olla tuon vehkeen vetokyky? Jarrullinen parin tonnin kärri pitää saada perään Lapin reissulle
Lexus tekee kepinvatkaajille oman patteriauton ->
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/6 ... edb1e60bdd
Eski
Noinkin suuri osuus jopa hieman yllätti, harvemmissa normiautoissa on 2000 eikä katumaastureissakaan lähellekään kaikissa.
Edit. Arvelen muuten, että ei mene 30 asteen pakkasessa 2000kg kärry perässä yksikään polttomoottoriautokaan 1000km ilman välitankkausta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: e-farkku
Todellakin, yllättävän iso osuus on tuo 2t+ vetomassalliset jos noin paljon on. Missähän corollassa on joku fiba vääristämässä tilastoa?
Aiheeseen, Astra oli kai ketjussa aiemmin markkinoitu että on tulossa, olin kuulevinani että nykyään olisi jo tilattavissa.
Aiheeseen, Astra oli kai ketjussa aiemmin markkinoitu että on tulossa, olin kuulevinani että nykyään olisi jo tilattavissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: e-farkku
Jatkoin tutkimustyötä. Ehkä osuutta selittää alla oleva Suomen myydyimmät 2020 (ja aika samantyyliseltähän listaus on näyttänyt 2010 alkaen). Perstuntumalta boldasin autot joiden malleista kaikki tai osa menee tuohon >2000kg osastoon.aero kirjoitti: ↑Ke Joulu 28, 2022 14:21Todellakin, yllättävän iso osuus on tuo 2t+ vetomassalliset jos noin paljon on. Missähän corollassa on joku fiba vääristämässä tilastoa?
Aiheeseen, Astra oli kai ketjussa aiemmin markkinoitu että on tulossa, olin kuulevinani että nykyään olisi jo tilattavissa.
1. Toyota Corolla 5394 (+7,8)
2. Skoda Octavia 3896 (-30,4)
3. Toyota Yaris 3396 (-21,4)
4. Nissan Qashqai 2947 (-32,1)
5. Ford Focus 2315 (-40,5)
6. Volkswagen Golf 2142 (-28,8)
7. Volvo XC40 2019 (+65,5)
8. Volvo V60 1950 (-12,3)
9. Toyota RAV4 1914 (-1,0)
10. Volvo XC60 1740 (-25,6)
11. Kia Ceed 1721 (-13,3)
12. Volkswagen Polo 1662 (-19,0)
13. Toyota C-HR 1614 (-16,7)
14. Kia Rio 1582 (+24,7)
15. Ford Fiesta 1525 (-38,1)
16. Skoda Superb 1477 (+26,0)
17. Volkswagen Passat 1299 (-6,3)
18. Citroen C3 1190 (+6,5)
19. Volkswagen T-Roc 1163 (-21,1)
20. Skoda Kamiq 1158 (+1628,4)
21. Mercedes A-sarja 1132 (-25,6)
22. Volkswagen T-Cross 1115 (+42,6)
23. Mercedes GLC 1109 (+171,8)
24. BMW 5-sarja 1053 (+9,9)
25. BMW 3-sarja 1019 (-16,0)
26. Kia Stonic 1010 (+8,4)
27. Audi A4 999 (+13,1)
28. Mercedes C-sarja 952 (-25,6)
29. Renault Captur 931 (+25,6)
20. Kia Niro 921 (-15,3)
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: e-farkku
Golffi, Octavia, 3-sarja ja A4 hämmästyttää kovasti, mutta vissiin niissäkin on lukema parantunut. Järein mulla ollut 3-sarjalainen oli 335i xDrive ja silläkin oli "vain" 1800kg, mutta sen jälkeen on jo pari sukupolvea julkaistu, niin lie sitten saatu lisää vetokykyä..
Edit: oon "vähän" skeptinen. Nuo 2+t 3-penarit on:
https://www.nettiauto.com/bmw/320/13051677 - E91 2.0d takaveto vuodelta 2009. 2 vuotta tuoreempi 3.0t neliveto tosiaan 1800kg, sekä
https://www.nettiauto.com/bmw/320/12996040 - E46 2.2i takaveto vuodelta 2002, vetomassat 2000kg (jarruton) ja 3600kg (jarrullinen), kyyyyllä kyllä.
Edit: oon "vähän" skeptinen. Nuo 2+t 3-penarit on:
https://www.nettiauto.com/bmw/320/13051677 - E91 2.0d takaveto vuodelta 2009. 2 vuotta tuoreempi 3.0t neliveto tosiaan 1800kg, sekä
https://www.nettiauto.com/bmw/320/12996040 - E46 2.2i takaveto vuodelta 2002, vetomassat 2000kg (jarruton) ja 3600kg (jarrullinen), kyyyyllä kyllä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: e-farkku
Tsekkasin nettiautoa kans. 3-sarjassa ei näytä olevan 2000kg massoja, perstuntumani petti. Mutta nelivetoisissa Octavioissa ja Golfeissa on, A4:ssa vain tehokkaimmissa malliversioissa.aero kirjoitti: ↑Ke Joulu 28, 2022 14:50Golffi, Octavia, 3-sarja ja A4 hämmästyttää kovasti, mutta vissiin niissäkin on lukema parantunut. Järein mulla ollut 3-sarjalainen oli 335i xDrive ja silläkin oli "vain" 1800kg, mutta sen jälkeen on jo pari sukupolvea julkaistu, niin lie sitten saatu lisää vetokykyä..
Edit: oon "vähän" skeptinen. Nuo 2+t 3-penarit on:
https://www.nettiauto.com/bmw/320/13051677 - E91 2.0d takaveto vuodelta 2009. 2 vuotta tuoreempi 3.0t neliveto tosiaan 1800kg, sekä
https://www.nettiauto.com/bmw/320/12996040 - E46 2.2i takaveto vuodelta 2002, vetomassat 2000kg (jarruton) ja 3600kg (jarrullinen), kyyyyllä kyllä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: e-farkku
Taitaa suurin selitys olla se että uusien myynnin lisäksi Suomeen on käytettynä uitettu liuta isoja Volvoja, E-Mersuja, 5-Penareita ja A6-Audeja sekä kyseisten merkkien katumaastureita, joista isolla osalla saa vetää pari tonnia.
Nopealla analyysillä Nettiautosta noista noin 10 000 mainitusta autosta on Mersuja n. 2200, Bemareita vajaa 1900, Volvoja vajaa 1800 ja Audeja 800. Yhteensä siis yli 6600 kappaletta noista autoista on neljältä automerkiltä, joiden myynti painottuu isoihin henkilöautoihin ja maastureihin. Näiden merkkien osuus Nettiauton n. 74 000 henkilöauton yhteismäärästä on muuten yli 27 000, eli yli kolmannes.
Se 2000 kg on valmistajalle näköjään kiva tasaluku, koska yli 2001 kg vetomassalla olevia autoja on Nettiautossa alle 6000.
Nopealla analyysillä Nettiautosta noista noin 10 000 mainitusta autosta on Mersuja n. 2200, Bemareita vajaa 1900, Volvoja vajaa 1800 ja Audeja 800. Yhteensä siis yli 6600 kappaletta noista autoista on neljältä automerkiltä, joiden myynti painottuu isoihin henkilöautoihin ja maastureihin. Näiden merkkien osuus Nettiauton n. 74 000 henkilöauton yhteismäärästä on muuten yli 27 000, eli yli kolmannes.
Se 2000 kg on valmistajalle näköjään kiva tasaluku, koska yli 2001 kg vetomassalla olevia autoja on Nettiautossa alle 6000.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
Keula Porschesta ja perä Audista. Mistähän lie laatu kopioitu?AZP kirjoitti: ↑Ke Joulu 28, 2022 08:06Farkkua pukkaa: https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c ... 6084765e68
Jokohan ollaan sellaisissa lukemissa että alkaa pohdinta kestääkö rakko ajaa Lappiin asti ilman taukoja?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: e-farkku
Jep, mutta tankkaus ottaa noin 5-10min ja sitä on tarjolla myös Ivalossa2.polvi kirjoitti: ↑Ke Joulu 28, 2022 14:12Edit. Arvelen muuten, että ei mene 30 asteen pakkasessa 2000kg kärry perässä yksikään polttomoottoriautokaan 1000km ilman välitankkausta.
Sehän on helppo arvata, kun koko tuote tulee maasta, jossa kaikki muu on paskaa paitsi kusi
Eski
Re: e-farkku
Sotkit kiinan venäjään...
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: e-farkku
Vautsi mikä kötöstys
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: e-farkku
Pitäis nähdä ja kokea livenä että osais lausua Zeekristä oikein mitään. Muotoilu on mun silmään kuvien perusteella ihan tasapainoista. Porsche-kopioltahan se näyttää edestä, sivulta ja takaa mutta toisaalta ei noi kiinalaiset nyt ihan ainoita ole jotka ottaa vaikutteita muilta, tekevät sen vain astetta häpeilemättömämmin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
Eipä tarvitse edes nähdä livenä, kun tietää, että niin kauan kun on jotain muita vaihtoehtoja tarjolla, niin zeekeri tms kiinalainen keksintö ei takuulla tule meidän tontille
Sikäli ihme, että tuo ajopell on tuollainen porsse-wannabe, kun suuren yleisön autojen pitää olla näitä katumaastureita tms möhkäleitä, kun eiväthän varakkaat kaljamahat pääse ylös/ulos matalasta urheiluautosta
Eski
Sikäli ihme, että tuo ajopell on tuollainen porsse-wannabe, kun suuren yleisön autojen pitää olla näitä katumaastureita tms möhkäleitä, kun eiväthän varakkaat kaljamahat pääse ylös/ulos matalasta urheiluautosta
Eski
Viimeksi muokannut Eski, To Joulu 29, 2022 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.