Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Tänään töiden jälkeen pyörähdimmä neidon kanssa Kanta-Renkaalla Turengissa. Maksupäätteessä luki 476€ ja 159:n kyytiin nousi vanteille asennetut Toyo Proxes Sportit koossa 265/40R18. Yllättävän nätisti istuvat, vaikka TR:n vanne onkin 0,5" (ja rengas 30mm) leveämpi kuin F355:ssa, jonka vakiokoko tämä 265/40R18 on. Leveyden, kuvion ja muodon lisäksi myös korkeus vaikuttaa istuvuuteen; samalla leveydellä 40-profiilinen rengas venyy hämmentävän paljon vähemmän kuin 35.
Hajonneen renkaan vanteessa näkyi ilman rengasta tasapainokoneessa hyvin pieni vippaus, niin pieni ettei sille tehty mitään, koska isompiakin on näkynyt ihan ehjäksi tunnetuissa vanteissa, eli päästiin lopulta niin helpolla kuin voi. Kotiin päästyä heitin pallot alle ja pudotin auton pyörilleen. Kuvia ette tänään saa, hähhähhää, koska minä rötvään loppupäivän enkä aio saada mitään aikaan, en edes kuvaa kauniista autostani.
Mutta Ferrari on jälleen ajokunnossa, joten eiköhän sillä taas lähipäivinä liikuta tallista ulos
Hajonneen renkaan vanteessa näkyi ilman rengasta tasapainokoneessa hyvin pieni vippaus, niin pieni ettei sille tehty mitään, koska isompiakin on näkynyt ihan ehjäksi tunnetuissa vanteissa, eli päästiin lopulta niin helpolla kuin voi. Kotiin päästyä heitin pallot alle ja pudotin auton pyörilleen. Kuvia ette tänään saa, hähhähhää, koska minä rötvään loppupäivän enkä aio saada mitään aikaan, en edes kuvaa kauniista autostani.
Mutta Ferrari on jälleen ajokunnossa, joten eiköhän sillä taas lähipäivinä liikuta tallista ulos
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Joo, jos 348 houkuttaa niin kättä taskuun, kun nää on tosiaan nyt vielä ns. ostovaiheessa. Hinnat ovat kivunneet jo kotvan, mutta ovat vielä reilusti 328:ia ja 355:sta perässä ja odotettavissa on, että yhä nousee. Ei välttämättä tartte aatella sijoituksena, mutta ostaa ennenkö hinta karkaa ulottuvilta.
Tosiaan, yllättävän nätisti istahtaa 10,5" vanteelle 265/40R18:
Kävin kokeilemassa yöominaisuuksiakin. Parkeilla ei näe kovin pitkälle:
Mutta ajovalot on ikäisekseen kyllä varsin hyvät, vähän vaan saisi suunnata ylemmäs:
Tosiaan, yllättävän nätisti istahtaa 10,5" vanteelle 265/40R18:
Kävin kokeilemassa yöominaisuuksiakin. Parkeilla ei näe kovin pitkälle:
Mutta ajovalot on ikäisekseen kyllä varsin hyvät, vähän vaan saisi suunnata ylemmäs:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Siirtyi tuo reissu mennä katsomaan 348:ia. Kauppoja siitä hierottu lisää ja hyvin mahdollista että siitä kaupat tulee vielä tehtyä. Tuolla reissulla kun menen katsomaan niin otan lavalle R129 500:n mersun. Se sieltä ensimmäinen mikä tulee. 348 TS olisi seuraava
3 viikon päästä matkaan
3 viikon päästä matkaan
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Vaikuttiko uudet renkaat muuten ajoon?
Puhut parkeista tuossa luukut alhaalla kuvassa. Eli pitäiskö pykälien mukaan aina ajella luukut auki?
Puhut parkeista tuossa luukut alhaalla kuvassa. Eli pitäiskö pykälien mukaan aina ajella luukut auki?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Aika maltillinen ero ajotuntumassa lopulta.
Joo, etukulman valoklustereissa ei ole huomiovaloja, joten virallisesti pitäisi aina ajaa silmät auki. Käytännössä oon valosalla kelillä mulukku ja ajan parkeilla, ei ole kukaan vielä aiheesta vilkutellut.
Joo, etukulman valoklustereissa ei ole huomiovaloja, joten virallisesti pitäisi aina ajaa silmät auki. Käytännössä oon valosalla kelillä mulukku ja ajan parkeilla, ei ole kukaan vielä aiheesta vilkutellut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Eikös tuollaiseen kasariritsaan sopisi hyvin ajan hengen mukaiset Talmun keltaiset huomiovalot?
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Sinänsä kyllä! Etenkin, jos vielä metsästäisi jostain ranskaversion keltaiset etuvaloklusterit
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
oletkos tulossa porin ferrari tapahtumaan ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Itse mietin tuota ajotuntuman muutosta myös, mutta vertailu hieman hankalaa kun leveys eri ja renkaan ikä vaikuttaa tuohon.
enkelin silmillä tulee ajettua, näin päiväseltään kun liikkuu niin eipä ole tullut muuta käytettyä. Toki kun ei ole luukku juttuja
niin ei sikäli mitään merkitystä ulkonäöllisesti.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Ulkonäön lisäksi luukkulamput toiminee ilmajarruina ja kiinnipito suojelee ajovaloja kiviosumilta, joten pidetään mieluummin kiinni silloin kun niitä ei tarvi.
Koska huomenna on tiedossa vähän ratahauskaa, hellin Fefeä tänään hieman Castrolin superautoöljyllä ja Motulin rrreeissss-jarrunesteellä.
Koska huomenna on tiedossa vähän ratahauskaa, hellin Fefeä tänään hieman Castrolin superautoöljyllä ja Motulin rrreeissss-jarrunesteellä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Toivottavasti pääsit radalle saakka
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Pääsin! Pääsin myös radalta kotiin, eikä ottanut edes puolta matkaa että renkaista tasoittui irti kaikki radalta kiinni kerääntynyt kumi
Ruisailuksi meni, kuten odotusarvo olikin, koska katurenkaiden kyvyt on aika helppo ulosmitata. Hauskaa oli silti ja kunhan taikoo alle parempaa tassua, alkanee saamaan radalla jo jännittäviä vauhteja.
Ruisailuksi meni, kuten odotusarvo olikin, koska katurenkaiden kyvyt on aika helppo ulosmitata. Hauskaa oli silti ja kunhan taikoo alle parempaa tassua, alkanee saamaan radalla jo jännittäviä vauhteja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Kauheen tylsän kuulosta kun ei näitä tarttekaan kokoaika rassata, vaan voi pääosin vaan ajaa . Tänään taas reilu 400km, senku menee vaan ja tankkaa .
Äkkiseltään ei odottaisi urheiluautolta, ettei tuommonen 400km päiväveto tunnu ns. missään, kun ei niitä ihan päivittäin vetele. Siis joo, näkyy se tilillä kun taas loppui tankatessa katevaraus kesken , mutta että on niin leppoisa laite painella menemään vaikka onkin Ajettavaksi eikä matkustettavaksi tarkoitettu ja rakennettu urheiluauto.
Kolmisen tonnia takana tässä kohtaa, mutta johan tää on mulla yli 2kk ollutkin
Äkkiseltään ei odottaisi urheiluautolta, ettei tuommonen 400km päiväveto tunnu ns. missään, kun ei niitä ihan päivittäin vetele. Siis joo, näkyy se tilillä kun taas loppui tankatessa katevaraus kesken , mutta että on niin leppoisa laite painella menemään vaikka onkin Ajettavaksi eikä matkustettavaksi tarkoitettu ja rakennettu urheiluauto.
Kolmisen tonnia takana tässä kohtaa, mutta johan tää on mulla yli 2kk ollutkin
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90
Tais olla Kankaanpään ABC, jossa tarjottiin "ekalla näytöllä" jo 180 € katevarausta, niin saa isommanki tankin täyteen ilman ylimääräsiä näppäilyjä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09