Sähköautot teiden tukkona

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minulle kaikki alle suurimman sallitun nopeuden on alinopeutta! :mrgreen:

Suomessa on niin alhaiset nopeusrajoitukset taajama-alueiden ulkopuolella, että joko auto tai kuljettaja eivät ole tieliikennekelpoisia, jos ei pysty ajamaan vähintään nopeusrajoituksen mukaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2164
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja anv »

Noh, taajaman ulkopuolella ja varsinkin motarilla pääsee kyllä hitaammista ohitse. Omalla kohdallani huvittaa kun ajelen kotoa kaupunkiin tai takaisinpäin n. 7km:n matkan 50:n rajoituksella, lähes joka kerta joku vetää letkaa nopeudella 35kmh. Adaptiivin vakkari auttaa tossa, mutta täytyy kyllä tunnustaa että muutaman kerran olen tyhjän tien sattuessa päästellyt kyllä ohikin vaikkei mitään kiirettäkään olisi.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Pakari kirjoitti:
La Maalis 04, 2023 12:12
Turbo Sensonic kirjoitti:
La Maalis 04, 2023 11:16
mestari kirjoitti:
Pe Maalis 03, 2023 18:12
eiks se olekkin normaalia autoille joiden nopeusnäyttis valehtelee ja saabeista sanottiin että ne ajaa aina ohi kun ei ollut mittarivirhettä
Olen huomannut näistä kaikkea kolmea edellä mainittua:
1) Sähköauto ajaa alinopeutta motarin vasenta kaistaa.
2) Polttomoottoriauto ajaa alinopeutta nykyisillä polttoaineiden hinnoilla.
3) Porukka ajaa noin 7 kilometrin alinopeutta mittarivirheen vuoksi, kun itse ajaa Saabilla tasan nopeusrajoitusten mukaan.
Bonuksena:
4) Ei tiedetä kyseisen alueen nopeusrajoitusta ja "varmuuden vuoksi" ajetaan kymmenen kilometriä alinopeutta. Esimerkiksi meidän lähettyvillä olevan tien nopeusrajoitus on 50 km/h, mutta moni mieltää sen nopeusrajoituksen olevan taajama-alueen 40 km/h :evil:

Viime vuoden pääsiäisenä kävi sellainenkin tapaus, että Teslan kaupunkimaasturimalli (onko se X? 🤔) ajeli Lahden moottoritietä pohjoiseen motarin vasenta kaistaa, eikä päästänyt ketään ohitseen, vaan kiihdytteli niin, että ohittaminen oli vaikeaa. Eräällä suoralla pistin sitten yllättäen NG9-5:lla oikealta sen ohitse, jonka jälkeen Tesla palasi kiltisti oikealle kaistalle ja päästi muut ohitseen. Selitys oli selvä: sillä oli vetokoukussaan teline, jossa oli laskettelusukset :mrgreen: Oli ilmeisesti menossa pohjoiseen laskettelemaan, eikä halunnut tuhlata enempää akkua :wink: :twisted:
5. Puhumattakaan ohituskaistoista, joissa lähes jokaisesta tulee autosta riippumatta oman elämänsä Kimi Räikkösiä. Ennen kaistaa 10-20kmh alle rajoituksen ja sitten kun ohituskaista alkaa, niin joka kopperosta löytyy pedaali niin, että joudut ajamaan +40kmh yli rajoituksen, että pääset ohi. Jos et aja ohi, niin ohituskaistan jälkeen nopeus tippuu takaisin 10-20 alle rajoituksen.

Tuota vasemmalla kaistalla nutaamista on havaittavissa myös Pirkanmaalla. Useasti joutuu ohittamaan oikealta, kun se koppimopo ei voi vaihtaa kaistaa ja päästää takanatulevia ohi. Varmaan löysät housuissa jos joutuu lumivallin ylittämään... sekun tuntuu olevan niin monille ylitsepääsemättömän vaikeaa.
Totta.

Se on valitettavaa, että Suomen motarit ovat vain kaksikaistaisia. Mutta tiedä sitten, auttaisiko se, jos olisi kolme kaistaa/suunta :roll: Suomalaiset tukkisivat ne kuitenkin :evil:

Tuota mainitsemaasi vasemmalla kaistalla roikkumista voi havaita sekä motareilla että sisääntuloväylillä (esimerkiksi Mäkelänkatu Helsingissä). Olen miettinyt miksi kyseiset kuskit tekevät niin. Mieleen on tullut kolme selitystä:

1) Ajetaan vain omaa ajoa välittämättä muista liikenteessä olevista. Tämän huomaa yleensä ohittaessaan tällaisen ajoneuvon ja huomatessaan kuskin olevan aivan omissa maailmoissaan tai hänen puhuessa puhelimeen.

2) Ajatellaan vasemmalla kaistalla ajamisen olevan turvallisempaa kuin oikealla kaistalla. Oikealla kaistalla ajajia on enemmän, joten mahdollinen riski joutua ketju- tai peräänajokolariin on suurempi.

3) Vasenta kaistaa ajetaan, koska muutkin ajavat sitä ja pelätään joutuvan oikealla kaistalla (ruuhka-aikaan) "pussiin", josta on vaikea päästä pois. Etenemisnopeudella ei ole väliä, kunhan ei jäädä "pussiin", ja takana tulevat "kiittävät", kun vasemmalla kaistalla eteen tulee joku hidastelemaan. Tämän näkee helposti esimerkiksi Helsingin Mäkelänkadulla pohjoiseen päin ajaessa, kun tullaan Hämeentieltä Mäkelänkadulle. Suurin osa vaihtaa vasemmanpuoliselle kaistalle tottumuksesta, vaikka tarkoitus ei edes ole ajaa muun liikenteen vauhtia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja torque »

pörrätkää muutama rundi ruuhka aikaan tuolla Vantaan Kehä III monikaistoilla, tilaa on, vaan joilleikin aika haastellista eteneminenen(en oleta että kaikki kuskit ovati rallimestareita). Ja lisään, tämä ei liity sähköautoilijaan, nutaa tai ei.

Täällä lähistöllä jokin kaksi kaistaa suuntaansa"kokooamajotie" jossa 50-60km/h nop. rajoitus, osa kuskeista painelee jotain 80-90 km/h vaikka muutakin liikennettä ympärillä(joo, tämä on taas sitä jankutusta).
Viimeksi muokannut torque, Ti Maalis 07, 2023 14:57. Yhteensä muokattu 23 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Maalis 06, 2023 07:41
Tuota mainitsemaasi vasemmalla kaistalla roikkumista voi havaita sekä motareilla että sisääntuloväylillä (esimerkiksi Mäkelänkatu Helsingissä). Olen miettinyt miksi kyseiset kuskit tekevät niin. Mieleen on tullut kolme selitystä:

1) Ajetaan vain omaa ajoa välittämättä muista liikenteessä olevista. Tämän huomaa yleensä ohittaessaan tällaisen ajoneuvon ja huomatessaan kuskin olevan aivan omissa maailmoissaan tai hänen puhuessa puhelimeen.

2) Ajatellaan vasemmalla kaistalla ajamisen olevan turvallisempaa kuin oikealla kaistalla. Oikealla kaistalla ajajia on enemmän, joten mahdollinen riski joutua ketju- tai peräänajokolariin on suurempi.

3) Vasenta kaistaa ajetaan, koska muutkin ajavat sitä ja pelätään joutuvan oikealla kaistalla (ruuhka-aikaan) "pussiin", josta on vaikea päästä pois. Etenemisnopeudella ei ole väliä, kunhan ei jäädä "pussiin", ja takana tulevat "kiittävät", kun vasemmalla kaistalla eteen tulee joku hidastelemaan. Tämän näkee helposti esimerkiksi Helsingin Mäkelänkadulla pohjoiseen päin ajaessa, kun tullaan Hämeentieltä Mäkelänkadulle. Suurin osa vaihtaa vasemmanpuoliselle kaistalle tottumuksesta, vaikka tarkoitus ei edes ole ajaa muun liikenteen vauhtia.
Tuohon kohtaan 2 lisäisin arveluihin, että saattaahan siinä olla ajatus myös siitä, että oikealle kaistalle aina liitytään rampilta, joten ei tarvitse väistellä tai jarrutella kun vedetään kokoajan vasenta kaistaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13221
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Maalis 06, 2023 07:41
Tuota mainitsemaasi vasemmalla kaistalla roikkumista voi havaita sekä motareilla että sisääntuloväylillä (esimerkiksi Mäkelänkatu Helsingissä).
Tulee kuitenkin muistaa, että liikennesäännöt vasemmalla kaistalla ajamisesta eroavat merkittävästi moottoriteillä ja muilla useampikaistaisilla teillä. Moottoriteillä vasen kaista on ohituskaista ja siellä ei tule roikkua, vaikkakin jos opasteilla on ohjeistettu kaistoille määränpäät, niin ajaminen vasemmalla kaistalla voi tällöin olla sallittua. Näin muuten tuntuu olevan ainakin Länsiväylällä ja ykkösmotarilla aika pitkäänkin moottoriteiden alkamisen jälkeen.

Noilla sisääntuloväylillä kaistan valitsemiseen on siis huomattavasti suurempi vapaus. Eri asia on sitten jos oikealla kaistalla oon hyvin tilaa ja ajaa alle rajoitusten, onko tuo asiallista toimintaa. Toisaalta ei-motareilla ei sitten oikealta ohi meneminen ole kiellettyä.

Itse kun olen menossa anoppilaan Turussa niin normaaliliikenteessä valitsen linjuriaseman kohdalla Satakunnantieltä vasemman kaistan ja kääntyessäni Paalupaikan kohdalla oikealle hoidan itseni sitten oikealle kaistalle sopivaan aikaan. Syy kaistan valinnalle on se, että oikealle kaistalle liittyy matkan varrella useampia valottomia risteyksiä ja Satakunnantiellä ajelee myös paljon busseja jotka pysähtelevät pysäkeille siitä oikealta kaistalta ja haluavat myös pysäkeiltä takaisin tielle. Rajoitus on 40-50 km/h eli busseilla on pysäkiltä tullessa etuajo-oikeus.

Ajamalla vasenta kaistaa vapauta oikean kaistan siis noille risteyksille ja busseille, sujuvoitan siis sekä omaan ajoani että muiden ajamista. Nopeuden pidän rajoitusten mukaisena, enkä katso että minulla olisi velvollisuutta ajaa sillä oikealla kaistalla siksi että joku muu saa painaa ylinopeutta vasenta kaistaa ohi.

Saatan olla tällä touhulla ihan hirveä häirikkö, mutta niin on ne kaikki muutkin tuolla liikenteessä, kun häiritsevät juuri MINUN ajamistani :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja aero »

Ja jos molemmilla kaistoilla on alinopeusjonoa, niin paras mitä voi tehdä on ajaa sen jonon vauhtia ja minimoida kaistanvaihdot, koska se aiheuttaa vähiten pumppausta liikenteeseen ja kokonaisuus toimii parhaiten.
AZP kirjoitti:
Ma Maalis 06, 2023 12:13
[Nopeuden pidän rajoitusten mukaisena, enkä katso että minulla olisi velvollisuutta ajaa sillä oikealla kaistalla siksi että joku muu saa painaa ylinopeutta vasenta kaistaa ohi.
Tässä se tavoitenopeuden ja alinopeuden keskustelukäsitteen määrittely on tärkeätä. Olen ihan samaa mieltä, ketään ei erikseen tarvitse auttaa rikkomaan lakia. Sama fiilis moottoritiellä, kun vasemmalla kaistalla rekkaa ohittaessa hätähousujengi yrittää työntää vauhtia ja ite menee jo lähellä rajoitusta.
Pakari kirjoitti:
La Maalis 04, 2023 14:28
Suomessa on niin alhaiset nopeusrajoitukset taajama-alueiden ulkopuolella, että joko auto tai kuljettaja eivät ole tieliikennekelpoisia, jos ei pysty ajamaan vähintään nopeusrajoituksen mukaan.
Olen samaa mieltä siitä, että rajoituksissa olisi monin paikoin nostovaraa. Kellään ei kuitenkaan ole sinänsä oikeutta, saatika velvollisuutta rikkoa lakia eli ajaa kovempaa kuin suurin sallittu ja siksi hahmotan itse sen tavoitehaarukan nimenomaan nopeusrajoituksen alapuolelle. Jos tieosuudella rajoitus nostettaisiin 80->100 (we wish...), niin oma ok-haarukkani nousisi 70-80 -> 90-100.

Ja kyllä, itse yleensä sohin cruisen sinne 0-10% yli nopeusrajoituksen (vähän autosta riippuen) jos liikennetilanne sen sallii. Tähtään tällä reaalinopeuden lähelle rajoitusta, mutta en jaksa ressata jos jää vähän alle tai menee vähän yli.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13221
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja AZP »

aero kirjoitti:
Ma Maalis 06, 2023 12:54
Ja jos molemmilla kaistoilla on alinopeusjonoa, niin paras mitä voi tehdä on ajaa sen jonon vauhtia ja minimoida kaistanvaihdot, koska se aiheuttaa vähiten pumppausta liikenteeseen ja kokonaisuus toimii parhaiten.
Nimen omaan, ja kun nyt mainitaan sana "jono", niin ainakin vanhassa tieliikennelaissa ja sen käytännön tulkinnassa oli kiellettyä ohitella kaistaa vaihtelemalla jonossa ajavia autoja oman matkansa jouduttamiseksi. Eli siis pujottelu kaistalta toiselle siten että ajaa nopeammin kuin molemmilla kaistoille kertyneet jonot oli kiellettyä, vaikka oma nopeus pysyisikin nopeusrajoituksen mukaisena.

Syy on tietenkin selvä, eli jos kaikki harrastaisivat moista, tulisi liikenteestä aikamoista pingistä. En tiedä mitä nykyinen tieliikennelaki tai sen esitöissä sanotaan asiasta, mutta tuo käytäntö tulee tietääkseni ihan kansainvälisesta Wienin sopimuksesta, eli ei ole mikään kansallinen erikoisuus Suomessa.

Sille jos kahta tai useampaa rinnakkaista kaistaa etenee jonot alinopeudella on kyllä joku syy, ja se on harvemmin yksittäinen nutaaja vaan yksinkertaisesti aletaan olla tien välityskyvyn rajoilla liikennemäärän kanssa.

Aika usein näkee sellaista, että jonoutuneessa liikenteessä joku liimautuu takapuskuriin protestina liian hitaasta etenemisestä tai muuten idioottimaisuuttaan. Sitten edessäajavan väistäessä tai liimakielen mennessä kaistanvaihdoilla ohi, on liimakieli seuraavan auton puskurissa kiinni ja samat peippaukset toteutetaan ja kellään ei oikeasti eteneminen muutu yhtään sen nopeammaksi tai sujuvammaksi. Urpo kuvitelma on ikään kuin että jos olisin tässä jonossa yhden pykälän edempänä niin pääsisin paljon nopeammin perille.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Aikoinaan oli Hesarissa artikkeli, jossa vertailtiin formuloita ja apinoita tyyliin:

- molemmissa nuuhkitaan persettä
- molemmissa suurin stara on korkeimmalla ja virtsaa alempiarvoisten päälle

En siis ihmettelisi, jos tappituntumassa ajamisessa monilla (alitajuiset) vaikutteet ja käyttäytymismallit tulisivat formula- ja apinamaailmasta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

aero kirjoitti:
Ma Maalis 06, 2023 12:54
Sama fiilis moottoritiellä, kun vasemmalla kaistalla rekkaa ohittaessa hätähousujengi yrittää työntää vauhtia ja ite menee jo lähellä rajoitusta.
Sitä en myöskään ole tajunnut noilla kaksikaistaisilla motareilla, että rekka lähtee ohittamaan toista. Molemmat puskee lähelle rajoitintaan ja takana oleva liikenne puuroutuu/v*ttuuntuu. Ilmeisesti kiusa se on pienikin kiusa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos se ensimmäinen vaikka pumppaa vauhtiaan, hyytyy mäkiin tms ja jälkimmäinen haluaisi mennä tasatahtia, niin kyllä minä ohituskaipuun ymmärrän. Toki on toivottavaa, etteivät molemmat hinkkaa rajaria vasten että se ohitus joskus tapahtuukin.

Ja kyllähän ne itteasiassa menee ohi silloinkin, kun itellä on 80 rajoitettu kärry perässä, vaikka henkilöauto jaksaakin kiskoa cruise päällä sen 80 tasaisesti eteenpäin. Mulla on tuossa kohtaa tapana nepata cruise tauolle, että vauhti vähän laskee ja ohitus nopeutuu, mutta mullei koskaan tuollasen kärryn kanssa oikein ookkaan kiirettä tai tiukkaa aikataulua, kun en niitä työkseni kisko.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ti Maalis 07, 2023 07:35
aero kirjoitti:
Ma Maalis 06, 2023 12:54
Sama fiilis moottoritiellä, kun vasemmalla kaistalla rekkaa ohittaessa hätähousujengi yrittää työntää vauhtia ja ite menee jo lähellä rajoitusta.
Sitä en myöskään ole tajunnut noilla kaksikaistaisilla motareilla, että rekka lähtee ohittamaan toista. Molemmat puskee lähelle rajoitintaan ja takana oleva liikenne puuroutuu/v*ttuuntuu. Ilmeisesti kiusa se on pienikin kiusa :roll:
Tämä! Rekkojen toistensa ohittelu on täysin nolla-arvoista ja nollahyötyistä hommaa. Ja tätä tapahtuu myös maanteillä... Hyvä esimerkki on Tampere-Parkano väli. Siellä rekat ajelee toistensa ohi käyttäen koko ohituskaistan eikä kukaan muu pääse kaistalla ohi...

Ja nuo rekkojen rajoittimet taitavat olla oikeastaan vitsi... Talvirajoitusaikaan ajelen ko. välillä Saabilla mittarin mukaan 100kmh. Ja rekat hinaavat takapuskurissa kiinni mäkisessä maastossa. GPS:stä tarkastin nopeuden, niin mittarivirhettä on n. 2-3kmh..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13221
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pitäiskö tän ketjun otsikkoa päivittää tai ohjeistaa keskustelua pysymään aiheessa :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja Pakari »

AZP kirjoitti:
Ti Maalis 07, 2023 08:57
Pitäiskö tän ketjun otsikkoa päivittää tai ohjeistaa keskustelua pysymään aiheessa :mrgreen:
Ylläpidolle voi aina ilmoittaa tuosta huutomerkistä ketjun harhautumisen aiheesta. Omien kokemusteni mukaan viimeisen neljän vuoden aikana ne eivät juuri mihinkään ole johtaneet, siis ainakaan itse tekemäni ilmoitukset. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4635
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköautot teiden tukkona

Viesti Kirjoittaja petrisa »

AZP kirjoitti:
Ti Maalis 07, 2023 08:57
Pitäiskö tän ketjun otsikkoa päivittää tai ohjeistaa keskustelua pysymään aiheessa :mrgreen:
Hyvä kommentti ja samaa mietin jo itsekin.

Se on jännää miten usein käy niin, että keskustelu lähtee jostain sivukommentista ihan eri raiteille. Hyviä keskusteluita ei siinä mitään, mutta aika kaukana olleet sähköautoista. Täällähän taitaa olla myös "mitä näit liikenteessä- osio" johon nämä liittyisivät oikein hyvin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin