Saabin insinöörit asialla

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Saabin insinöörit asialla

Viesti Kirjoittaja Numba »

Sehän on nimenomaan tarkoituskin, ettei lasinpyyhin heilahda kuivassa lasissa. Tämähän oli varsin tavallista manuaalissa tihkussa, että pikkusateella tihku unohtui päälle, kun se harvakseltaan heilahti. Saattoihan joillakin unohtua jatkuva pyyhkiminenkin päälle. Sen Saabin insinöörit poistivat, ettei pyyhin heilahda seuraavassa käynnistyksessä. Tästä toiminnosta olin erittäin otettu.
Viestin jälkeen kyllä mietin sitä, että voisiko Volvo olla niin viisas, ettei virtojen päälle laitto aktivoi pyyhkimiä, jos lasi on kuiva. Sateen tunnistava tihku heilahtaa mielestäni aina viiksestä kytkettäessä, vaikka lasi olisikin kuiva. Sehän kalibroi silloin herätevesimäärän tunnistimessa.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2164
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin insinöörit asialla

Viesti Kirjoittaja anv »

^ Tai jäässä! Nimim. yhden pyyhkijänmoottorin käräyttäneenä arvostan tuota ettei lähde pyyhkimään itekseen käynnistyksessä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin insinöörit asialla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tturku kirjoitti:
Ma Heinä 24, 2023 16:55
Tais Turbo Sensonic tarkoittaa että jos autosta sammuttaa virrat auto asennossa ja käynnistää uudestaan niin viikseä pitää liikuttaa että auto tihku alkaa toimimaan. Ei siis osaa lukea että viiksi on jo siinä asennossa.
Juuri niin.

Volvossa sadetunnistin pysyi päällä, vaikka sammutti virrat ja käynnisti auton uudestaan.
Ei ne pyyhkimet pyyhkäisseet kuivaa lasia, sadetunnistin piti siitä huolen. Jos pyyhkäisisi, sadetunnistin ei toimisi moitteettomasti.

Josta tuleekin mieleen tuo NG9-3:n sadetunnistin, siis ainakin meidän cabbessa. Joskus se menee sekaisin ja alkaa pyyhkiä sateella hirveällä vauhdilla, nopeammin kuin olisi tarve. Kestää melko kauan ennen kuin rauhoittuu.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 8694
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabin insinöörit asialla

Viesti Kirjoittaja aero »

Minä en osaa arvostaa sitä, jos toiminnon toiminta ei vastaa fyysisen kytkimen asentoa. Jos viiksi palautuisi perusasentoon auton sammuttaessa tai sadetutka olisi erillsellä napilla (joka ei lukitu), sopisi tutkan oletuksena sammuksissa olo järkeen.

Mutta jos fyysinen kytkin/katkaisija on ja pysyy asennossa "ON", niin soisin sillä ohjattavan toiminteen seuraavan ohjaintansa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin