M-B EQE
Re: M-B EQE
Mukavaa että pelotellaan lisäksi 2G:n alasajolla
Jos 2G ajettaisiin alas, niin eikös se sitten tarkoittaisii sitä että 4G- ha 5G-verkon ulkopuolella ei ole kenttää minkäänmoiseen mobiilikommunikointiin, eli ei soitella eikä lähetetä tavan tekstareitakaan sitten puhelimista?
Meinaan taitaa olla Suomessa aika paljon ja laajoja alueita joissa 4- tai 5-geetä ei ole tarjolla. Alkaa tuntua paluulta 90-luvulle koko touhu
Jos 2G ajettaisiin alas, niin eikös se sitten tarkoittaisii sitä että 4G- ha 5G-verkon ulkopuolella ei ole kenttää minkäänmoiseen mobiilikommunikointiin, eli ei soitella eikä lähetetä tavan tekstareitakaan sitten puhelimista?
Meinaan taitaa olla Suomessa aika paljon ja laajoja alueita joissa 4- tai 5-geetä ei ole tarjolla. Alkaa tuntua paluulta 90-luvulle koko touhu
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: M-B EQE
Voe herramakiesus ja jösses. Eli MB:llä ovat laskeneet, että esi-ilmastointikäsky (siis ihan oikeasti autolle toimitetaan viesti, jonka informaatioarvo on tyyliin "AC 20" tai "AC ON") kuljettaa niiiin paljon dataa, että sitä ei voi luotettavasti roudata 2G:n päällä, joten eivät tarjoa enää palvelua aiheeseen. Sillaihan ne toiminnot kyllä tippuu pois, että autonvalmistaja ne ihan suoranaisesti estää. Ja toki, voi olla että siinä viestissä kulkee aina esmes kaikki auton datat vaikka vaan ilmastointia komentaisi, se on sitä tehokasta suunnittelua.
Seuraavaan hengenvetoon kehtaan todeta, että on kyllä umpipaskaa suunnittelua, jos viestintämoduulin vaihto nopeampaan vaatii "laajamittaista erikoismuutostyötä" eikä vaan sen viestintämoduulin vaihtoa ja muille softapäivitystä. Sehän on moduuleihin perustuvan modulaarisen rakenteen idea, niitä voi vaihtaa ja päivittää yksittäin. Nnngggh. Tiesittekö, että voitte kotiverkkoon vaihtaa 4G-modeemin tilalle 5G -modeemin ihan vaan vaihtamalla? Ja sen tilalle taas 6G -modeemin ihan vaan vaihtamalla. Jos sen olisi suunnitellut MB, joutuisitte vaihtamaan ja päivittämään joka ikisen laitteen, joka siinä kotiverkossa on.
Sinällään 4G:tä ja 5G:tä levitetään aika kulovalkean tavoin - kun niille on varattu myös matalampia taajuuskaistoja kuin edes 2G:lle, niin signaalille saadaan kantavuutta lisää eli tukiasemaverkkoa voi itse asiassa harventaa. Toki alemmat taajuudet on tiedonsiirroltaan hitaampia kuin korkeammat, mutta mieluummin hyvin kuuluva kohtuunopea kuin pätkivä tykki.
Seuraavaan hengenvetoon kehtaan todeta, että on kyllä umpipaskaa suunnittelua, jos viestintämoduulin vaihto nopeampaan vaatii "laajamittaista erikoismuutostyötä" eikä vaan sen viestintämoduulin vaihtoa ja muille softapäivitystä. Sehän on moduuleihin perustuvan modulaarisen rakenteen idea, niitä voi vaihtaa ja päivittää yksittäin. Nnngggh. Tiesittekö, että voitte kotiverkkoon vaihtaa 4G-modeemin tilalle 5G -modeemin ihan vaan vaihtamalla? Ja sen tilalle taas 6G -modeemin ihan vaan vaihtamalla. Jos sen olisi suunnitellut MB, joutuisitte vaihtamaan ja päivittämään joka ikisen laitteen, joka siinä kotiverkossa on.
Jep. 1G eli NMT ajettiin alas jo aikaisemmin, eikä siinä toiminutkaan kuin puhelut.
Sinällään 4G:tä ja 5G:tä levitetään aika kulovalkean tavoin - kun niille on varattu myös matalampia taajuuskaistoja kuin edes 2G:lle, niin signaalille saadaan kantavuutta lisää eli tukiasemaverkkoa voi itse asiassa harventaa. Toki alemmat taajuudet on tiedonsiirroltaan hitaampia kuin korkeammat, mutta mieluummin hyvin kuuluva kohtuunopea kuin pätkivä tykki.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: M-B EQE
Vaikuttaa siltä että varastosa lojuvan 27 Mocoman toimivuus kannattas tarkistaa lähiaikoina
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: M-B EQE
Ilmeisesti ainaki joihinkin automerkkeihin on tarjolla modeemin päivitys satasten-tonnin hintaluokassa:
https://www.reddit.com/r/Volvo/comments ... ?rdt=38081
https://www.carpro.com/blog/the-end-of- ... ur-vehicle
https://lincolnmkzforum.com/index.php?a ... ic&id=5055
https://www.reddit.com/r/Volvo/comments ... ?rdt=38081
https://www.carpro.com/blog/the-end-of- ... ur-vehicle
https://lincolnmkzforum.com/index.php?a ... ic&id=5055
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
Hyviä näkemyksiä ja tietoja
Joo kyllähän tämä aika kummalliselta vaikuttaa. Kannattaako jo kait muutenkin puristuksissa olevan eurooppalaisen hyvän katteen valmistajan lähteä pelleilemään tämmöisellä, automyyntiä vauhdittaakseenko?! Tai onko se ihka oikeasti niin, etteivät tuotteet tuollaiseen päivitykseen taivu. No, 2G:n käyttämiseen varmastikin, jos ei estettäisi nimenomaisesti.
Olisi "jännä" tietää, kuinka kategorisesti ja ääriperuuttamattomasti asiat ovat toisin EQE-nimikkeen alla kesäkuussa 2023 ja heinäkuussa 2023 valmistettujen tuotteiden välillä. Jossain noilla main tämä kuuluisa kommunikaatiomoduuli vaihtui 4G:stä 5G:en. Ainakin päällepäin näyttävät samoilta, neljä rengastakin löytyy.
Käsittääkseni Mersu on perinteisesti ollut valmistaja, jonka arvoja on ollut tuotteiden pitkäikäisyys. Epäilemättä näin, koska sillä saadaan mainetta, jolla voidaan parantaa katetta. Yhtäkaikki, vaikuttaa siltä, ettei tässä yhteydessä tuolla perinteellä ole mitään painoarvoa.
Joo kyllähän tämä aika kummalliselta vaikuttaa. Kannattaako jo kait muutenkin puristuksissa olevan eurooppalaisen hyvän katteen valmistajan lähteä pelleilemään tämmöisellä, automyyntiä vauhdittaakseenko?! Tai onko se ihka oikeasti niin, etteivät tuotteet tuollaiseen päivitykseen taivu. No, 2G:n käyttämiseen varmastikin, jos ei estettäisi nimenomaisesti.
Olisi "jännä" tietää, kuinka kategorisesti ja ääriperuuttamattomasti asiat ovat toisin EQE-nimikkeen alla kesäkuussa 2023 ja heinäkuussa 2023 valmistettujen tuotteiden välillä. Jossain noilla main tämä kuuluisa kommunikaatiomoduuli vaihtui 4G:stä 5G:en. Ainakin päällepäin näyttävät samoilta, neljä rengastakin löytyy.
Käsittääkseni Mersu on perinteisesti ollut valmistaja, jonka arvoja on ollut tuotteiden pitkäikäisyys. Epäilemättä näin, koska sillä saadaan mainetta, jolla voidaan parantaa katetta. Yhtäkaikki, vaikuttaa siltä, ettei tässä yhteydessä tuolla perinteellä ole mitään painoarvoa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
Morjesta,
Tämähän oli mielenkiintoinen ketju. Ihan googlaamalla löytyi ja osuu omaan pohdintaan tosi hyvin. Miten EQE:n takavetoversiolla ajelleet ovat nyt talven liukkaat kokeneet? Itsellä olisi EQE:n 300 Electric Art edition kiikarissa, mutta nelivedon puute hirvittää. Koeajoautot ovat luonnollisesti kaikki nelikkoja eli ei itse pääse kokeilemaan kuinka ihanasti sitä hankeen jäädään.
Tämähän oli mielenkiintoinen ketju. Ihan googlaamalla löytyi ja osuu omaan pohdintaan tosi hyvin. Miten EQE:n takavetoversiolla ajelleet ovat nyt talven liukkaat kokeneet? Itsellä olisi EQE:n 300 Electric Art edition kiikarissa, mutta nelivedon puute hirvittää. Koeajoautot ovat luonnollisesti kaikki nelikkoja eli ei itse pääse kokeilemaan kuinka ihanasti sitä hankeen jäädään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
^
Moi,
Kappas, silmä ei huomannutkaan uutta viestiä kuin vasta äsken. Hyvä juttu, kun bongasit ketjun
Taisin alkuviesteihinkin laittaa, niin itseäkin takavedon riittävyys mietitytti ja siksi optimoin vielä nastoilla. Voi sanoa, ettei ainakaan Helsingin suunnalla talvi voisi nykyisestä pahemmaksi mennä eli kokemuksia on kertynyt.
Ja kyllä ainakin tuollaiseen vm. 2011 takavetoässään nastoilla verrattuna ero on huima. Toki monessa paikoissa huomaa, että perä hakee pitoa, mutta kertaakaan en ole jäänyt kiinni edes alustavasti ja pahankin oloiset jäiset mäet ovat menneet heittämällä. Ainoita hiukan tarkempia paikkoja ovat olleet taskuparkkeeraus pieneen väliin ja jääpolanteinen katu alla. Mutta varovaisuudella olen selvinnyt.
Lisävarusteisen ilma-alustan korotusominaisuus on tänä talvena ollut käytössä ahkerasti eli kaupungissa ajettaessa. Sillä saa muutaman sentin lisää pelivaraa muuten matalaan autoon, yhdistettynä 3,12 metriseen akseliväliin.
Olisi mukava kuulla mahdollisia muita pohdinnan paikkoja
Moi,
Kappas, silmä ei huomannutkaan uutta viestiä kuin vasta äsken. Hyvä juttu, kun bongasit ketjun
Taisin alkuviesteihinkin laittaa, niin itseäkin takavedon riittävyys mietitytti ja siksi optimoin vielä nastoilla. Voi sanoa, ettei ainakaan Helsingin suunnalla talvi voisi nykyisestä pahemmaksi mennä eli kokemuksia on kertynyt.
Ja kyllä ainakin tuollaiseen vm. 2011 takavetoässään nastoilla verrattuna ero on huima. Toki monessa paikoissa huomaa, että perä hakee pitoa, mutta kertaakaan en ole jäänyt kiinni edes alustavasti ja pahankin oloiset jäiset mäet ovat menneet heittämällä. Ainoita hiukan tarkempia paikkoja ovat olleet taskuparkkeeraus pieneen väliin ja jääpolanteinen katu alla. Mutta varovaisuudella olen selvinnyt.
Lisävarusteisen ilma-alustan korotusominaisuus on tänä talvena ollut käytössä ahkerasti eli kaupungissa ajettaessa. Sillä saa muutaman sentin lisää pelivaraa muuten matalaan autoon, yhdistettynä 3,12 metriseen akseliväliin.
Olisi mukava kuulla mahdollisia muita pohdinnan paikkoja
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
Moi,
Eipä tässä jäniksen selässä olla. Mukava kun huomasit viestin.
Viikonloppuna oli EQE:n nelivetoversio teräsjousilla koeajolla ja kyllähän se kokonaisuutena vakuutti. Ajettavuus, hiljaisuus ja range nyt päälimmäisinä positiivisina nousi mieleen. Takakontin tilat oli pikkuisen nafti, kun verrokkina on GLC, mutta ihan hyvin sinne sai laukkuja mahtumaan, kun kokeilin.
Miten sinulla on range keskimäärin käyttäytynyt talvikeleillä? Tietenkin tähän asiaan vaikuttaa todella moni tekijä eli näillä disclaimereilla jos uskallat asiaa avata.
Eipä tässä jäniksen selässä olla. Mukava kun huomasit viestin.
Viikonloppuna oli EQE:n nelivetoversio teräsjousilla koeajolla ja kyllähän se kokonaisuutena vakuutti. Ajettavuus, hiljaisuus ja range nyt päälimmäisinä positiivisina nousi mieleen. Takakontin tilat oli pikkuisen nafti, kun verrokkina on GLC, mutta ihan hyvin sinne sai laukkuja mahtumaan, kun kokeilin.
Miten sinulla on range keskimäärin käyttäytynyt talvikeleillä? Tietenkin tähän asiaan vaikuttaa todella moni tekijä eli näillä disclaimereilla jos uskallat asiaa avata.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
^
Noita positiivisia pitkälti itsekin listaisin. Lisäksi äänentoisto ainakin Burmesterilla on mielestäni hyvä. Edition-malleissa taitaa pakotettuna tulla advanced, joka on varmastikin hyvä myös.
Hyvin karkeasti rangesta voisi sanoa kaksi lukua: 16 ja 30
Kesällä ja leudossa syyskelissä on sekalaisessa ajossa tuon 16 ja lämpötilan laskiessa nollan alapuolelle, alkaa kulutus kolmosella. Mulla ei tässä ole lämpöpumppua, jonka vaikutus lienee luokkaa 10-20%?
Talvella olen saanut paljon myös 50-60kWh/100km lukemia, kun esilämmitys on ollut käytössä ja ajoa jotain 10 kilsaa.
-> noin 8kW esilämmitysteho 20 minuuttia käytössä ja ajoa 0,1*100km = n. 27kWh/100km lämmitykseen pelkästään esilämmityksen osalta.
Ilmajousitus on parhaimmillaan käytössä ehkä tuon nosto-ominaisuuden kanssa. Mitään lehdistön kehumaa "pumpulinpehmeää" tai "biisonia pienemmät eivät ylittäessä tunnu"-tuntumaa en ole saavuttanut. Tuskin teräsjousilla olisi tästä jotenkin kovinkaan paljon huonompi kyyti.
Kun on kerran päässyt ajamaan autoa painenestealustalla tyyliin Citroen, joka tuossa AMG:ssä on, niin kaikenlaiset puoliaktiiviset tuntuvat vähän välimalleilta. Eikä näköjään tee eroa, vaikka vuosimalli olisi -23.
Noita positiivisia pitkälti itsekin listaisin. Lisäksi äänentoisto ainakin Burmesterilla on mielestäni hyvä. Edition-malleissa taitaa pakotettuna tulla advanced, joka on varmastikin hyvä myös.
Hyvin karkeasti rangesta voisi sanoa kaksi lukua: 16 ja 30
Kesällä ja leudossa syyskelissä on sekalaisessa ajossa tuon 16 ja lämpötilan laskiessa nollan alapuolelle, alkaa kulutus kolmosella. Mulla ei tässä ole lämpöpumppua, jonka vaikutus lienee luokkaa 10-20%?
Talvella olen saanut paljon myös 50-60kWh/100km lukemia, kun esilämmitys on ollut käytössä ja ajoa jotain 10 kilsaa.
-> noin 8kW esilämmitysteho 20 minuuttia käytössä ja ajoa 0,1*100km = n. 27kWh/100km lämmitykseen pelkästään esilämmityksen osalta.
Ilmajousitus on parhaimmillaan käytössä ehkä tuon nosto-ominaisuuden kanssa. Mitään lehdistön kehumaa "pumpulinpehmeää" tai "biisonia pienemmät eivät ylittäessä tunnu"-tuntumaa en ole saavuttanut. Tuskin teräsjousilla olisi tästä jotenkin kovinkaan paljon huonompi kyyti.
Kun on kerran päässyt ajamaan autoa painenestealustalla tyyliin Citroen, joka tuossa AMG:ssä on, niin kaikenlaiset puoliaktiiviset tuntuvat vähän välimalleilta. Eikä näköjään tee eroa, vaikka vuosimalli olisi -23.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
Joo, näinpä tätä kulutuksen vaihtelua otaksuinkin, mutta pitihän se kuitenkin kysyä.
Harmillisesti ei tuohon EA kamppismalliin pääse oikeastaan ulkoväriä ja sisätilan materiaaleja poislukien vaikuttamaan. Yllättävän asiallinen oli myös advanced sound system, mutta eihän se burmeister ole.
Kiitokset vielä kerran kommenteista ja palailen asiaan omin käyttökokemuksin mikäli valinta EQE:hen osuu.
Harmillisesti ei tuohon EA kamppismalliin pääse oikeastaan ulkoväriä ja sisätilan materiaaleja poislukien vaikuttamaan. Yllättävän asiallinen oli myös advanced sound system, mutta eihän se burmeister ole.
Kiitokset vielä kerran kommenteista ja palailen asiaan omin käyttökokemuksin mikäli valinta EQE:hen osuu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
Nyt kaupan olevat kampanjamallit ovat aiempaan hinnoitteluun/varusteluun nähden suhteellisesti aika houkuttavia.
Varmasti olet tarkistanut käytettyjen tarjonnan ja hinnoittelun. Mutta aina toki käytetty ei ole vaihtoehto. Ja tuntuu, että tämän vaiheen sähköautojen kanssa tämä korostuu.
Tsemppiä valinnan tekemiseen ja olisi mukava kuulla lopputuloksesta.
Oma yhteenveto on, että auto on solid.
Varmasti olet tarkistanut käytettyjen tarjonnan ja hinnoittelun. Mutta aina toki käytetty ei ole vaihtoehto. Ja tuntuu, että tämän vaiheen sähköautojen kanssa tämä korostuu.
Tsemppiä valinnan tekemiseen ja olisi mukava kuulla lopputuloksesta.
Oma yhteenveto on, että auto on solid.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
Varovaisesti sen Mersun lataustägin kanssa sitten:
https://tekniikanmaailma.fi/mauri-sai-s ... ikkavirhe/
https://tekniikanmaailma.fi/mauri-sai-s ... ikkavirhe/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
^
Aiheellinen varoittelu.
Itsellä kerran vahingossa 100kW:n K-laturissa Mersun kortilla toisen tullessa viereen lataamaan toteutunut teho reilu 40kWh ja hinta reilu 0,5 euroa/kWh. K:n tägillä 0,33. Onneksi ei ollut pitkä lataus.
Hyviä nuo maailman etevien kommentit tuolla TM:n uutisen perässä. Viisastelun halu on melkoinen, tuotteen hinnoittemallin ollessa nyt kuitenkin sentään haastava.
Aiheellinen varoittelu.
Itsellä kerran vahingossa 100kW:n K-laturissa Mersun kortilla toisen tullessa viereen lataamaan toteutunut teho reilu 40kWh ja hinta reilu 0,5 euroa/kWh. K:n tägillä 0,33. Onneksi ei ollut pitkä lataus.
Hyviä nuo maailman etevien kommentit tuolla TM:n uutisen perässä. Viisastelun halu on melkoinen, tuotteen hinnoittemallin ollessa nyt kuitenkin sentään haastava.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
Vaikka "tietoviihdejärjestelmä" NTG7/MBUX 2.sukupolvi toimiikin haastavista juuristaan huolimatta valtaosan ajasta oikein mallikkaasti, välillä tulee hassuja juttuja. Oheisessa harmillisen huonossa kuvassa on keräelmä nettipisteistä muutaman kilometrin ajon jälkeen. Yllättäen yhteys omaan puhelimeen katkesi ja systeemi alkoi hakemaan yhteyttä. Löysi kaikkea muuta kuin oman puhelimen Tuli kuntoon helposti.
Toinen yhteyserikoisuus on, kun nyt kolme kertaa peräkkäin (syyskuu -23, joulukuu -23 ja helmikuu -24) ajettaessa Vantaan Flamingon parkkitaloon yhteys auton ja kännykän välillä katoaa täysin. Korjautuu vasta ajettaessa ulos parkkitalosta ja käynnistettäessä yhteys uudelleen alusta. On tullut mieleen, onkohan tiloissa jokin yhteyttä häiritsevä laite/rakenne.
Tässä ketjussa oli joskus juttuja akun varauksen/latauksen symboleista. Selitykset löytyivät lopulta helposti auton näytöltä.
Uusia pikalatureita kotinurkille. Lintulahdessa on Helenin neljä 150kW/300kW (400V/800V) latureita. Harmillisesti tosiaan 400-voltin järjestelmän nopein teho on omassa tapauksessa tähän mennessä rajoittunut noin 130kW:iin.
Pesulla käynnin jälkeen. Onneksi ei tänään tarvinnut ajaa, ikävä kurakeli. Joka toki jatkuu määräämättömän ajan.
Toinen yhteyserikoisuus on, kun nyt kolme kertaa peräkkäin (syyskuu -23, joulukuu -23 ja helmikuu -24) ajettaessa Vantaan Flamingon parkkitaloon yhteys auton ja kännykän välillä katoaa täysin. Korjautuu vasta ajettaessa ulos parkkitalosta ja käynnistettäessä yhteys uudelleen alusta. On tullut mieleen, onkohan tiloissa jokin yhteyttä häiritsevä laite/rakenne.
Tässä ketjussa oli joskus juttuja akun varauksen/latauksen symboleista. Selitykset löytyivät lopulta helposti auton näytöltä.
Uusia pikalatureita kotinurkille. Lintulahdessa on Helenin neljä 150kW/300kW (400V/800V) latureita. Harmillisesti tosiaan 400-voltin järjestelmän nopein teho on omassa tapauksessa tähän mennessä rajoittunut noin 130kW:iin.
Pesulla käynnin jälkeen. Onneksi ei tänään tarvinnut ajaa, ikävä kurakeli. Joka toki jatkuu määräämättömän ajan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
MBUX:n oma navigointi on pääosin toiminut oikein hyvin ja mm. matka-aika-arviot pitävät hyvin paikkansa.
Välillä vastaan tulee hassuuksia. Joka tuosta "Suomen ruuhkaisimmasta risteyksestä" on ajanut, tietää, että ehdotettu reitti on melko haastava toteuttaa:
Tuossa taannoin tunnin reissu vastapestyllä autolla tätä:
Lopputuloksella:
Välillä vastaan tulee hassuuksia. Joka tuosta "Suomen ruuhkaisimmasta risteyksestä" on ajanut, tietää, että ehdotettu reitti on melko haastava toteuttaa:
Tuossa taannoin tunnin reissu vastapestyllä autolla tätä:
Lopputuloksella:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87