Auton nimi ???

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Auton nimi ???

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuossa toisessa threadissa alkoi menemään Off Topicin puolelle nimen kyselyt, joten aloitin siitä oman "säikeen" :)

Mun saabin nimi on Sinikka

Syitä on muutamia:
- auton väri on sininen
- vaimon toinen nimi Sinikka
- silloin kun vaimo pillastuu, muuttuu hän Sinikaksi, muutoin on hän Anu. Sinikka on siis temperamenttinen :)
- Sinikka on kaunis nimi ja sopii siis temperamenttiselle Saabille kuin nyrkki silmään.
- Sinikka on niin ihana ja sen paljaita tummia nahkoja on kiva kihnuttaa :)

Keväällä kun Sinikka hankittiin taloon, baarista aamuyöstä kotiin tuleessa sanoin vaimolle että haluasin ottaa Sinikan mukaan sisälle nukkumaan. Vaimo naureskellen kumosi ehdotuksen, joten vetosin vaimon tunteisiin:"Ei Sinikkaa sa syrjiä vaikka se on ulkomaalainen, se on ihan kiva tyttö!"

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mulla ei oikeestaan ole autolle mitään nimeä, eipä ole tullut mieleen edes sellaista keksiä. 8O
Voishan selle jonkun nimen antaa ihan kiusallakin, "mä meen hieman ulos katselemaan että Birgitillä on kaikki ok, ja samalla pesen sen, sisältä myös" sais siinä muijan v-käyrän yhtä astetta ylemmäs :D

Muijan autolle on montakin nimeä, paska, romu, ja pahimpana OPEL :wink: (astralla siis ajelee)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mun auton nimi on auto, mutta puhuttelen sitä seuraavasti "mennään ajelulle" ja tästäkös meillä riemastuttiin kun vastasin puhelimeen
-"me ollaan tulossa"
-"ai ketkä te?"
-"no minä ja autoni"
-"se on vain pelti kasa ei sitä voi puhutella me muodossa, idiootti!"
-"no me tullaan joka tapauksessa siis iditootti ja autoni"
-"klik"

Peinuhan herkuttelee nahka nahkaa vasten. Ajattele niitä hikisiä hetkiä kun iholle muodotuu hikeä ja nahat kihnuttaa toisiaan. Herkkää :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:
Peinuhan herkuttelee nahka nahkaa vasten. Ajattele niitä hikisiä hetkiä kun iholle muodotuu hikeä ja nahat kihnuttaa toisiaan. Herkkää :D
Onkohan Peinulla noissa nahkahousuissa (mitkä on Avatar: ssa) avattava "takaluukku" että saa nahan nahkaa vasten :?: :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

:oops: :oops: :oops: :oops:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mun auton nimi on "POMMI" :wink:

Mistä tää nimi on sitten saanut alkunsa?
Oli takavuosina kavereiden kanssa tapana nimittää "viikon pommi", eli huonokuntoisin auto, joka bongattiin liikenteestä viikon aikana :wink:

No eihän toi mun auto hirveen huonossa kunnossa ole, mutta onhan se jo 6 vuotta vanha, niin kai sitä voi jo "pommiksi" kutsua :?: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Alla on lista autoista ja kutsumanimet:

1984 900T8 3D "nahkasaappi"
Juontaa juurensa kaverin ghia mondeoon ja sen nahkapenkkeihin. Eli "nahkamondeo". Kun hankin tuon viimeisimmän kaikilla herkuilla (myös nahkapenkeillä) varustetun turbon, niin luonnollisesti nimeksi tuli myös nahkasaappi.

1986 900T8 2D "kilpuri"
Talven rakentamisen jälkeen kävin tuolla pyörähtämässä ahvenistolla. Kirjaimellisesti. Onneksi ei pahemmin tärvelty uutta maalipintaa kaiteisiin. Tietysti yliyrittämisestä ja villeistä ajolinjoista ristittiin auto kilpuriksi. Kuskin syyhän tuo edellämainittu ei ollut.

1984 900T8 5D "romu"
Varaosa-auto.

1982 99GL 2D "punainen paholainen"
kauhtunut sininen maalipinta korvattiin ehkä kirkkaimmalla punaisella värillä mitä maalikaupasta löytyi. Naapuritkin tuli ihmetteleen että "jopas on punainen saappi"

Näin täällä. Piti joskus tännekin kirjoitella.

-tuomas-
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Ja kilpuri on ihan kilpuri, mutta tuo kajakki on ollut mulla vuodesta -95 (faijalla uudesta asti), ja jo silloin se ristittiin.
Vieläkin lempinimi on sama, eli KYRPIS!
Ai mistä se juontaa? No joskushan joku on sanonut kajakkia kyrpätynnyriksi... :twisted: Toivottavasti ei liity MITENKÄÄN kuskiin. :lol:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mun auto on nimeltään "Anni". Siihen liittyykin hauska tarina. Olin ostanut autoni paaaaljon ennemmin kuin tapasin vaimoni. Jossain jutun yhteydessä se sitten lipsahti, että mun 99:n nimi on "Anni", joka tulee rekkarista ANN-522. No, hän kun on luokanopettaja (KM), niin näppäränä (ja uskokaa, hän on välistä vähän liiaan näppärä meikäläiselle hidasälyiselle lappilaiselle insinöörille) laski et viides kirjain on E, eikä I. Sitten tuli tovin aikaa tivausta "Miks toi on Anni eikä Anne???". No, edelleen nimi on "Anni", varmaan ainoa asia, josta en ole luopunut sitten poikamiesvuosien. But who cares, jos pikkupojan unelma perheestä on toteutunut, niin parempi tossun alla ku taivasalla...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Kaverit sanovat mun tonttua homopulkaksi... :lol:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vessaksi tulee toisinaan kutsuttua
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Eipä tuota tule omaa autoa nimiteltyä sen kummemmin, mutta aina kun autostani keskustellaan, kutsun sitä milloin miksikin.. Yleisimmin satku, iivari, saappi, saapismi... :lol:

Mutta muita saabeja tulee nimiteltyä, heti automaattisesti kun setäni osti 96, sanoin että "on kyllä tosi hyväkuntoinen kajakki", kaupungilla kun näkee (tosi harvoin :cry: ) kuuppa, sämpylä ym..

Yhdellä kaverillani on 90, ja jostain syystä sanon sitä puolikkaaksi.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Mulla oli aikoinaan pikkuauto, joka kulutti 15 l/ 100 km ja kun siinä oli ex-omistajan jäljiltä jos jonkinlaista teippiviritystä, niin häveliäästi kutsuin autoa "rimpulaksi", mielessä oli kyllä yleensä muuan välimerkkinäkin käytetty, v-alkuinen etuliite.

Perheen ensimmäistä museoautoa on sanottu pitkään "senioriksi", mutta se ei oikein kuulosta hyvältä, kun tallissa on toinen, saman moinen, mutta 4-6 vuotta vanhempi museOpeli ja vähän uudempi tulossa, nykyään siis puhutaan vain A:sta, B:stä, sinisestä C:stä tai keltaisesta C:stä.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

edesmenneen Amazonini nimi oli Irma. :D nimellä ei mitään ihmeellistä tarinaa ole, vaan se tuli suoraan rekkarista: IRM-4... :D
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Rekkaristahan nuo nimet monesti tulee. Edellistä autoani 9-5 Aeroa kutsuttiin nimellä Tykki koska rekkari oli TYC-...
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Vastaa Viestiin