Kolariturvallisuus taulukko
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Mutta ei se massa kaikkeen auta. Hyvä esimerkki se fift gearin 2000-luvun alun puolinokkakolari, jossa 90-luvun alun volvo 940 ja 2000-luvun alun rellu modus ajettiin yhteen. Rellu käytännössä lävisti volvon nokan. Löytyy youtuubista kyllä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Olenko väittänyt, että yksistään massa kaikkeen auttaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Mulla on jäänyt vähän ristiriitainen kuva siitä testistä. Käsittääkseni Volvo pyysi jälkikäteen autoa tutkittavakseen, koska heidän mielestään korin ei olisi kuulunut pettää sillä tavalla. Eivät saaneet.tturku kirjoitti:Mutta ei se massa kaikkeen auta. Hyvä esimerkki se fift gearin 2000-luvun alun puolinokkakolari, jossa 90-luvun alun volvo 940 ja 2000-luvun alun rellu modus ajettiin yhteen. Rellu käytännössä lävisti volvon nokan. Löytyy youtuubista kyllä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Asia selvinee sillä, että Modus painaa yhtä paljon kuin Volvo. För att försöka förklara vad som hänt med säkerheten hos småbilar de sista 10-15 åren så räcker det med att se på bilarnas vikt. För 20 år sedan vägde småbilarna ofta under 1 000 kg. Vikter runt 800 kg var inte ovanligt. En ny Renault Modus väger runt 1600 kg, vilket är i princip lika mycket som en Volvo 940. På gott och ont givetvis (trist för körglädjen, bra för krocksäkerheten).
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Et enkä niin tietääkseni vättänytkäänjuhokare kirjoitti:Olenko väittänyt, että yksistään massa kaikkeen auttaa?
10 vuotta vanha volvo on voinut saada pusuja ennen tuotaa törmäystä ja ruostepeikkokin on voinut iskeä.
Mua aikanaan ihmetytti suuresti lopputulos. Olin varma että volvo olisi murskaannut rellun. Pehmeämpi materiaali noissa antaa periksi. Isommissa autoissa on enemmän varaa deformaatioalueille törmäyksissä.
Viiggenillä myös hyvä huomio. Pikkuautoissakin on nykyään enemmän massaa.
En itsekään haluaisi olla jossain pikkukipossa kolarissa. En lukenut folksamin raaporttia kuin hätäisesti selaillen ja jäi sellainen fiilis että tuossa oli vain vertailtu varusteita. Ei siis perustunut mitenkään varusteiden toimivuuteen tai käytännön kolaridataan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Jotkut kirjoittivat, että Volvosta olisi poistettu moottori ja vaihdelaatikko ennen testiä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Ne jotkut voisivat vaikka katsoa kyseisen videon. Se on nähtävillä esim. Youtubessa, joten ei pitäisi olla ylivoimaista. Jos ei tuo ole Volvon vinokone, niin testissä ollut Renault on suihkuhävittäjä:
https://youtu.be/emtLLvXrrFs?t=6m50s
https://youtu.be/emtLLvXrrFs?t=6m50s
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Pakkohan se on olla Illuminatin tai jenkkien hallituksen salaliitto jos mikään Rellu pärjää millekään Volvolle missään kaksintaistelussa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kolariturvallisuus taulukko
Tässä on sitten tämän hetkistä listausta: minun valintani auton ostossa on tuossa ylemmässä listauksessa.
https://media.folksam.se/sv/2017/09/12/ ... raste-bil/
https://media.folksam.se/sv/2017/09/12/ ... raste-bil/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.