Saabbi Rallyyyn

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Saabbi Rallyyyn

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Onko kenelläkään tiedossa, milloin Saab julkistaisi WRC-mallin ja osallistuisi Maailman Mestaruus Ralliin?? Mielestäni Saab olisi juuri sopiva siihen sydemiin, koska tehoa ja kestävyyttä löytyy. Mutta suurin este taitanee olla rahanpuute eli Saab taitaa olla vieläkin liian pieni yhtiö siihen hommaan!?!?!

Ja sitten toinen parempi olisi se, että Saabbi osallistuisi Formula 1:een. Vaikka Volvon kanssa yhdessä, mutta siitä on jokaisella omat mielipiteet. Mutta eihän Volvokaan kovin huono merkki ole ollenkaan -vai mitä mieltä olette?? Yhtä hyvä kuin Suappi - ainakin minun mielestäni.

Hyvinhän tuo Saappi on pärjännyt näissä pienissä kisoissa ja mitä olen katsonut listoja, niin yleensä toisella sijalla. Esim. taisi olla Juha Kankkusen ja sitten joku toinen suomalainen vanha rallykuski Saab-merkkisellä autolla liikenteessä. Taisi olla nyt viime sunnuntaina auto-ohjelmassa, jonka nimeä en nyt muista. Taisi olla joku jääralli. Siinä Suapissa oli jotain 600 heppaa ja automalli oli 9-3!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabbi Rallyyyn

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

juhokare kirjoitti:

Ja sitten toinen parempi olisi se, että Saabbi osallistuisi Formula 1:een. Vaikka Volvon kanssa yhdessä, mutta siitä on jokaisella omat mielipiteet. Mutta eihän Volvokaan kovin huono merkki ole ollenkaan -vai mitä mieltä olette?? Yhtä hyvä kuin Suappi - ainakin minun mielestäni.
Vaikka volvoo yleensä haukunkin, niin on se kuitenkin toisiks paras merkki Saabin jäkleen, tosin kaukana kakkosena.

Ei oo varmaa ihan heti lähössä MM-ralliin tai ei sitä tiiä ku on se Pikes peak viggen rakennettu.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Taitaisi vaatia kilpailukyvyn kannalta pienemmän mallin kuin 9-3 pohjaksi ja nelivedon. Mutta eikö nuo historic-rallit ole 95:ten ja 96:ten leipälaji ?
JK
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Eipä ole viellä yhtään 95:sta tullut vastaan noissa hommissa :?: :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Joo ei ole oikeen saabilla tarpeeksi pientä menopeliä noihin hommiin. Neliveto kokemuskaan ei olisi pahitteeksi ja tuo raha-asia on varmaan se suurin este.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Muutama vuosi sitten joku britti firma olis vuokrannu jyskälään tehtaan subarun tehtaan täydellä huollolla, renkailla ja vakuutuksilla kisa olis maksanut jotain KOLMEMILJOONAA mummon markkaa. wrc autolla ajaminen maksaa jotain 150€ per. kilometri joten halpaa on :!: :!: :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Rean
"Saabisti"
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 19:56
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

Kapaleino kirjoitti:Muutama vuosi sitten joku britti firma olis vuokrannu jyskälään tehtaan subarun tehtaan täydellä huollolla, renkailla ja vakuutuksilla kisa olis maksanut jotain KOLMEMILJOONAA mummon markkaa. wrc autolla ajaminen maksaa jotain 150€ per. kilometri joten halpaa on :!: :!: :!:
Auton kehittäminen, kisamatkan, henkilöstön palkka jne. maksaa paljon. Joillakin nykyisista talleista on vissiin aika tiukka taloudellinen tilanne.
Vastaa Viestiin