ONKO SCANIA HYVÄ REKKA?
ONKO SCANIA HYVÄ REKKA?
Onko Scania hyvä vai huono maanteiden mahti? Ennen oli Sisu ja Volvo ykkösinä nyt on "Scania" vai onko. Volvo keihittää koko ajan hyvempiä ja tehokkaampia rekkoja joihin Scanian suunittelijat eivät pysty. Tuntee itsensä aivan noloksi kun ajaa Scanialla kun Volvo vetää mäen päälle nopeampaa samalla kuormalla. Mikä mättää Scanian tehtailla?
Scania ei ole hyvä sillä se on yksin kertaisesti ainoa oikea ja PARAS
Onhan Scanialta tulossa 620 hv:n kone mahtavalla 3000 Nm: väännöllä. Eli hakkaa tällähetkellä Volvon 10 hv:llä ja väännössäkin muistaakseni n. 200 Nm enemmän kuin Volvossa.
Onhan Scanialta tulossa 620 hv:n kone mahtavalla 3000 Nm: väännöllä. Eli hakkaa tällähetkellä Volvon 10 hv:llä ja väännössäkin muistaakseni n. 200 Nm enemmän kuin Volvossa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Niin...kehitys menee eteenpäin...eiköhän se scaniakin sieltä kerkeä. Paikallisen tukkiautoyrittäjän omassa kalustossa scania vei kuulemma kyllä aivan ylivoimaisen voiton (muutaman vuoden takaa), kulutuksineen ja käyttöineen (FH16 530 vs. 164R 580) Scania söi muuten n.20litraa vähemmän
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Juu kyllä oon samaa kuullut isältäni joka on raskaankaluston huoltaja että Scaniat on kestävimpiä sekä helpoimpia korjata. Mersu tulee hyvänä kakkosena..sen sijaan Volvo ja varsinkin Rellun omistukses oleva Sisu on ottanu takapakkia...Iveco on sit taas semmonen et se voi välimeren maissa toimia, mutta suomen talvessa ei sitten alkuunkaan
BMW 525iA Touring Executive
Kokemuksia on "vähän" toiseen suntaan: Mersussa ulvoo räikät ja tietokone valittaa huolloista, öljyn, jäähdytinnesteen jne vähyydestä ja vaikka mistä, volgat taas kyllä liikkuu, mitä nyt cruiset ei toimi ja varsinkin wanhat on ergonomialtaan huonoja jopa isa-standardin mukaan. Marsussa myös robottilaatikko täys paska, vaihtaa vaihdetta ikuisuuden jos nyt sattuu edes toimimaan.Mäksä kirjoitti:Mersu tulee hyvänä kakkosena..sen sijaan Volvo
Scaniat tuntuu toimivan kohtuullisen luotettavasti, ilmavuotoja ja muuta pikkukiusaa. Konekin ok. Suurin miinus on ainakin 4-sarjassa tuskaisen hitaat ilmajouset.
(MAN (elikkäs klonksvagen) on kyllä niin uskomaton paskavärkki ettei aika riitä vuodatukseen, onneksi siitä laukesi kone, ei tarvi enää kärsiä..)
ym siis perustuvat kokemuksiin mahdollisimman vähällä huollolla olleisiin 4-10v ilmoitetulta teholtaan ~360hp nuppeihin joilla kaikilla matkamittarit ainakin toisella kierroksella ja yksi scania ajettu viimeiset 4 vuotta kaupungissa 24/7
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Itse ei ole tullut ajettua kuin noita Saksan johtotähtiä. Ihan mukava niilläkin oli päästellä, vaikka telivetoisia jokainen nyt olikin. Manuaalilaatikko oli kyllä alle luokituksen. Vaihteet menevät päälle joskus ja jouluna. Robotti taas vaihtoi hieman paremmin, vaikka välillä hieman hidas olikin. Oikeastaan Actros 2657 robotilla oli ihan mukava ajaa.
Ja se matka mitä tuli ajettua hieman vanhemmalla Scanian veturilla, sujui lähes paremmin kuin Mercedeksen manualilla varustetulla. Vaihteet jopa menivät päälle ja autoilla ikäeroa ainakin 10 vuotta.
Ja se matka mitä tuli ajettua hieman vanhemmalla Scanian veturilla, sujui lähes paremmin kuin Mercedeksen manualilla varustetulla. Vaihteet jopa menivät päälle ja autoilla ikäeroa ainakin 10 vuotta.
Sitten kun lähdetään hakemaan puuta metsästä oli ainakin vielä kymmenkunta vuotta sitten se kotimainen vaihtoehto kestävin. Cummins + Fuller + Sisun akselistot nostoteleineen olivat joskus se legendaarinen yhdistelmä. Scaniasta paukkui toisinaan voimalinja ja Volvoista jouset.
Rahtiliikenteeseen oli jo silloinkin parempia vaihtoehtoja.
Taitaa vieläkin olla Sisun/Vanajan teli se ainoa, joka nostaa teliakselin ylös vaikka olisikin ns. "täysmälli" päällä.
Tosin taitaa useimmat puuautot olla jo vetävällä telillä varustettuja?
Rahtiliikenteeseen oli jo silloinkin parempia vaihtoehtoja.
Taitaa vieläkin olla Sisun/Vanajan teli se ainoa, joka nostaa teliakselin ylös vaikka olisikin ns. "täysmälli" päällä.
Tosin taitaa useimmat puuautot olla jo vetävällä telillä varustettuja?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Mitä olen faijaani kuunnellut niin ei ole kovin "hauskoja" korjattavia enään uudet Scaniat. On kuulemma muuttunut kaikki hiukan työläämmäksi viimeisen 35 vuoden aikana. Saa purkaa välillä puoli autoa pikku homman takia.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Essonbaarista olen kuullut (ja Nesteen myös), että Scania olisi "se oikea".
Muistan yhden koulukaverin, joka oli kova Scania-mies ylä-asteelta asti, aina kuvaamataidon tunnillakin loi mitä komeampia Scania-piirroksia ja maalauksia. Nykyään on ehta rahtari, Scania-takki päällä tietty
Muistan yhden koulukaverin, joka oli kova Scania-mies ylä-asteelta asti, aina kuvaamataidon tunnillakin loi mitä komeampia Scania-piirroksia ja maalauksia. Nykyään on ehta rahtari, Scania-takki päällä tietty
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
näin se on joka merkillä tänäpäivänä..Scanialla kuitenkin vähitenPsychocowboy kirjoitti:Mitä olen faijaani kuunnellut niin ei ole kovin "hauskoja" korjattavia enään uudet Scaniat. On kuulemma muuttunut kaikki hiukan työläämmäksi viimeisen 35 vuoden aikana. Saa purkaa välillä puoli autoa pikku homman takia.
BMW 525iA Touring Executive
Mitä olen faijaani kuunnellut niin ei ole kovin "hauskoja" korjattavia enään uudet Scaniat. On kuulemma muuttunut kaikki hiukan työläämmäksi viimeisen 35 vuoden aikana. Saa purkaa välillä puoli autoa pikku homman takia (lainaus ylempää)
kokemuksella sanon ihan samaa, kyllähän niillä ajaa ku ei tarvis korjata
yhtä paskoja molemmat mut mielummin otan halliin volvon kun scanian kun korjaamaan alan
kokemuksella sanon ihan samaa, kyllähän niillä ajaa ku ei tarvis korjata
yhtä paskoja molemmat mut mielummin otan halliin volvon kun scanian kun korjaamaan alan
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
No eipä ole scania tehnyt vielä "rekkoja"tähän päivään mennessä.REKKA puoliperävaunu.No mutta asiaan.Kyllä sen verran mitä tuolla tien päällä on tullut katseltua niin scania se yleisimmin on mökki kaadettuna tiensivussa..4 sarjan scania jotenkin menee mutta 3 sarjalaiset on aika hirveitä pelejä..Onhan R scanikka ihan hyvä peli.Kyllä itse kuitenkin olen vannoutunut sisu ja fuller mies vaikka ajokkina tällähetkellä ei olekaan.Ja mersulla nyt ei aja erkkikään-varsinkaan vanhalla.Rattikin niissä on helvetin iso.No eipä pääse kainalot hikoamaan..paitsi kun yrittää peruuttaa.Ei meinaan pyörät käänny ne korkeintaan kallistelee.Mistä tuntee mersumiehen kahvilassa?No sillä on kahvi ja sämpylä erissä pöydissä..
Viimeksi muokannut tomaatti, To Marras 03, 2005 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotain kertoi kyllä lausunto kun eräs paikallisen erikoiskuljetusliikkeen nokkamies kehui uutta MAN TGA:ta (18-litrainen V10). Moottori oli chipattu ja sillä vedettiin testimielessä erästä 200tn painavaa muuntajalavettia, jota tavallisesti kuljetetaan kahdella veturilla (toinen keulilla ja toinen perässä). Ylämäkeen liikkeelle lähtiessä kuivalla asvaltilla oli alkanut läpivetävä teli lyömään tyhjää, mutta kun kuormaa siirrettiin niin saatiin pitoa. Vetoauton keula nousi noin metrin korkeudelle ja sitten lähdettiin liikkeelle. Kommentti oli: "Jos olis ollu Scania niin kaikki lootat ja vetokepit olis räjähtäny helvettiin siinä". Kevyemmät hommat siinäkin puljussa tosin Scanialla hoidetaan.