Lasien "tummennos"
Siksi se kahden viikon aika, että liima kerkisi kunnolla kuivua, eikä näin ollen ala kalvojen kulmat missään vaiheessa repsottaa.Eikä mulla ole reunoja mitenkään millään lakalla yms mönjällä sotkettu reunoista. Ollut kohta puolitoista vuotta kiinni(eli se aika minkä auto mulla ollut), eikä mitään vikaa vielä kalvoissa. Vaikka ikkuinoita availtu aika useastikin. Monesti näkee ettei kalvoissa oleva liima ole saanut kunnolla kuivua, ja sitten on reunat irti kun laseja avattu
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tässä tietoa kirjallisena:
http://finlex1.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 980779.sd)
16 §
Tuulilasi ja muut ikkunat
1. Tuulilasin valonläpäisykyvyn on oltava vähintään 75 % ja etusivuikkunoiden sekä henkilöautontakaikkunan valonläpäisykyvyn vähintään 70 %. Tuulilasissa ja etusivuikkunoissa ei saa käyttää jälkeenpäin asennettavia kalvoja eikä niitä saa muullakaan tavalla muuttaa tai peittää siten, että niiden valonläpäisykyky heikkenee. Muissakaan ikkunoissa ei saa käyttää sellaisia kalvoja tai niitä muuttaa muulla vastaavalla tavalla siten, että ikkunoista voi aiheutua haitallisia heijastuksia.
2. Jos näkyvyys taaksepäin heikkenee rakennemuutosten takia, on autoon asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikeanpuoleinen taustapeili. M1-, M1G-, N1tai N1G-luokan ajoneuvon takaikkunaan saa asentaa tummennuskalvon, vaikka takaikkunan valonläpäisykyky tummennuskalvolla varustettuna on alle 70 %. Jos M1-, M1G-, N1- tai N1G-luokan ajoneuvon takaikkunaan asennetaan tummennuskalvo, autoon on asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikeanpuoleinen taustapeili. Jos auton takaikkunaan on asennettu autossa pakollisena varusteena vaadittu keskijarruvalaisin, ei sitä saa tummennuskalvolla peittää.
http://finlex1.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 980779.sd)
16 §
Tuulilasi ja muut ikkunat
1. Tuulilasin valonläpäisykyvyn on oltava vähintään 75 % ja etusivuikkunoiden sekä henkilöautontakaikkunan valonläpäisykyvyn vähintään 70 %. Tuulilasissa ja etusivuikkunoissa ei saa käyttää jälkeenpäin asennettavia kalvoja eikä niitä saa muullakaan tavalla muuttaa tai peittää siten, että niiden valonläpäisykyky heikkenee. Muissakaan ikkunoissa ei saa käyttää sellaisia kalvoja tai niitä muuttaa muulla vastaavalla tavalla siten, että ikkunoista voi aiheutua haitallisia heijastuksia.
2. Jos näkyvyys taaksepäin heikkenee rakennemuutosten takia, on autoon asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikeanpuoleinen taustapeili. M1-, M1G-, N1tai N1G-luokan ajoneuvon takaikkunaan saa asentaa tummennuskalvon, vaikka takaikkunan valonläpäisykyky tummennuskalvolla varustettuna on alle 70 %. Jos M1-, M1G-, N1- tai N1G-luokan ajoneuvon takaikkunaan asennetaan tummennuskalvo, autoon on asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikeanpuoleinen taustapeili. Jos auton takaikkunaan on asennettu autossa pakollisena varusteena vaadittu keskijarruvalaisin, ei sitä saa tummennuskalvolla peittää.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
itsellä oli noin 4kk kalvot etulaiseissa kunnes päivää ennen katsastusta poliisit iltamyöhään kiinnostu liian tummista laseista... pimeällä ei tonnariin näkenyt sisään mitään
eli lasit oli ne alkuperäiset sävytetyt sekä päällä oli 43% kalvoa(ei ainakaan tästä läheltä löytynyt haaleampaa) ja mitä siitä nyt sitten loppujen lopuksi tulee... sisältä näki ulos hyvin pimeälläkin muttei sisälle todellakaan mitään
Katsastuksessa nipottivat tietenkin.. katsoo nyt josko spayta jaksaisi kokeilla, sopiva lämmin talli on tiedossa sekä osaava henkilö tämän tekemiseen, laseja tässä enään odotellaan...
Ja omasta mielestäni melkein kaikki nelioviset autot on törkeitä jos vain takana on tummat lasit(jos vielä todella tummat). tällä hetkellä omassa autossa vain takalaseissa 43% kalvolla, odotellaan että eteenkin taas saa...
Edelliset edessä oli hyvin, mutta pariminuuttia kun poliisit repi sai yhdestä kohdasta hyvin vähän repeämään... leikattiin terävällä mattopuukolla reuna hyvin, mutta lakkaa se olisi vielä kaivannut..
eli lasit oli ne alkuperäiset sävytetyt sekä päällä oli 43% kalvoa(ei ainakaan tästä läheltä löytynyt haaleampaa) ja mitä siitä nyt sitten loppujen lopuksi tulee... sisältä näki ulos hyvin pimeälläkin muttei sisälle todellakaan mitään
Katsastuksessa nipottivat tietenkin.. katsoo nyt josko spayta jaksaisi kokeilla, sopiva lämmin talli on tiedossa sekä osaava henkilö tämän tekemiseen, laseja tässä enään odotellaan...
Ja omasta mielestäni melkein kaikki nelioviset autot on törkeitä jos vain takana on tummat lasit(jos vielä todella tummat). tällä hetkellä omassa autossa vain takalaseissa 43% kalvolla, odotellaan että eteenkin taas saa...
Edelliset edessä oli hyvin, mutta pariminuuttia kun poliisit repi sai yhdestä kohdasta hyvin vähän repeämään... leikattiin terävällä mattopuukolla reuna hyvin, mutta lakkaa se olisi vielä kaivannut..
boiga kirjoitti: Ja omasta mielestäni melkein kaikki nelioviset autot on törkeitä jos vain takana on tummat lasit(jos vielä todella tummat). tällä hetkellä omassa autossa vain takalaseissa 43% kalvolla, odotellaan että eteenkin taas saa...
Edelliset edessä oli hyvin, mutta pariminuuttia kun poliisit repi sai yhdestä kohdasta hyvin vähän repeämään... leikattiin terävällä mattopuukolla reuna hyvin, mutta lakkaa se olisi vielä kaivannut..
Samaa mieltä tuosta että on rumat, jos takana on tummennus, ja edessä ihan normaalit. Ja kaikkein naurettavin mun mielestä on yhdistelmä, missä takana on niin tummat kalvot kun kaupasta löytää, ja edessä kirkaat lasit
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tuolla jossain muualla joku mainitsi hyvän pointin. Ulkonäköä tärkeämpi voi olla rakkaan koiran pitäminen kompin tai coupen takaloosterissa/takapenkillä. Mutta jos tosiaan puhutaan vain näköasioista niin tummennus=teiniviritelmä vaikka hyvä selitys olisikin
Myyntitykit farmareillaanhan tunnetusti tummentavat takalasit, ettei tavara ala kiinnostamaan ylimääräisiä.
Myyntitykit farmareillaanhan tunnetusti tummentavat takalasit, ettei tavara ala kiinnostamaan ylimääräisiä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 22:36
- Paikkakunta: Nurmijärvi
kalvot
Mulla on ollu omassa pelissa muutaman kuulauden kalvot etulaseissa ja ei oo onnex vielä p....lakit kiinnostunu Kaikista suurin riskihän on jäädä hämärällä kelillä kiinni. Koska silloin kontrasti ero on suurin. Itse oon huomannut hyväksi konstiksi laittaa sisävalon päälle poliisit nähdessäni. Etuikkunat ei näytä pimeässä juurikaan tummennetuilta kun Takaikkunat on 5% ja etulasit 50% sisävalo palaessa
Jarru on vauhdin surma!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Tossa on semmooset sopivat tummennukset
http://faq.saabnet.ru/_gallery/sh_p_15_09_02.shtml
Mafialla onkin erivapaudet
http://faq.saabnet.ru/_gallery/sh_p_15_09_02.shtml
Mafialla onkin erivapaudet