Mazda 6 MPS

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Mazda 6 MPS

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Tuli käytyä koeajamassa ko. auto. Ei voi kun kehua. Voimaa tuntuu olevan jokaisella vaihteella ihan riittävästi. Neliveto tuo pitoa ja ajettavuus on todella mukava, vähän niin kuin takavetoisen ajokäytös eli perän saa halutessa luistoon.

Sisusta vähän arkinen, mutta autohan onkin "perheauto". Jos rahaa olisi, niin vakavasti harkitsisin ko. auton ostoa.

Saabit alkavat tuntua vanhanaikaiselta, kun ei mallistossa ole edes nelivetoa tarjolla.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2092
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Kyllä se täytyis olla 9-5 aerossakin neliveto, jos samanlaiset arvot koneesta kieputtaisivat 191kW/380Nm TM mittas 200kW/425Nm Milläköhän turbolla tuo MPS on? On sentään myöskin vain 4-pyttyinen & 2.3L
Täälläkin juttua olleesta kiihdytyksestä 80-120km/h kolmosella. MPS suoriutuu 4,1sek uskoisin aeron kepittävän tuon :?:

EDIT: ei mennytkään ihan taulukosta lukemalla. Tuos on vaihto kakkoselta kolmoselle. Väli 90-120km/h 3sek ja 60-120 5,4sek kolmosella
Viimeksi muokannut patse, Ke Tammi 18, 2006 19:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Käy ihmeessä ostamassa se
curry
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Hintakin taitaa olla ennemmin edullinen mitä kallis.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kiva kaara tosiaan. Itse tykkäsin turbon nopeasta mukaantulosta ja jatkuvasti sai latoa uutta vaihdetta sisään. Paha sanoa, miten taipuu kuivalla mutkiin. Neliveto toimi ihan kivasti, mutta tietyissä tilanteissa puskeminen oli aika kauheaa. Kun vain saisi autosta ulkoakin siedettävän näköisen :)
STCF #3
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ellen ihan väärin muista niin "normiajossa" 100% etupyörille, ja enimmillään 50-50 vetosuhde... eli taas näitä "nelivetoja". Tietysti ainahan tuo "kaksvetosen" hakkaa...
Mutta tuo vois olla tietty osasyynä siihen puskemiseen.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Kyllä tuo auto hintaansa tarjoaa melko paljon kaikkea. Koeajo oli myös tuulilasissa. Ihmettelisin, jos ei löydä ostajia. Itse en kuitenkaan sittenkään ostaisi...
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kuvien perusteella se dynottiin ST-Motorsin penkissä Juvanmalmilla.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Varmasti on kiva auto, tai siis, olisi. Sopivan hillitty ulkonäkö voimavaroihin nähden.
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Ulkoapäin varsin mitäänsanomaton laite, mutta moni yllättyy viivalle lähtiessään, jopa moni Saabisti :lol:
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Toivottavasti noita myydää paljon niin on muutaman vuoden päästä mielenkiintoisia nelivetoja tarjolla.

Olisi kyllä aika lähellä ykkösvaihtoehtoa ko hintaluokassa tällä hetkellä. Jos noin paljon rahaa pistää autoon niin ei kyllä viitsisi vajaavetoista ostaa. Taitaa esim VAG:n tuotteilla mennä vastaavantehoisten nelivetojen hinnat vähän korkeammalle...

Saabilla ei vaan ole yhtään hyvää yhteistyökumppania, mistä saisi valmiin nelivetotekniikan, mutta luulisi, että pystyisivät ottamaan haldexin käyttöön kuten VAG, Volvo ym
9-3 Aero -01
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Keskustelu on taas hyvin asiallista!?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Petter kirjoitti:Keskustelu on taas hyvin asiallista!?
Totta siivonsin pari turhaa pois.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Pari faktaa, Mazda verrattuna Saab 9-5 Aero Hirsch :

Mazda

0-100km/h 5,9s 0-400m 14,0s

Saab

0-100km/h 6,7s 0-400m 14,8s

Tiedot lainattu TM 1/06 ja TM 19/03 lehdistä.
Nyyrikki
"Ruisku"
Viestit: 149
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:15

Viesti Kirjoittaja Nyyrikki »

usvaa putkeen kirjoitti:Pari faktaa, Mazda verrattuna Saab 9-5 Aero Hirsch :

Mazda

0-100km/h 5,9s 0-400m 14,0s

Saab

0-100km/h 6,7s 0-400m 14,8s

Tiedot lainattu TM 1/06 ja TM 19/03 lehdistä.
Tuollaiset parit faktat ei saa minua vaihtamaan turvattomaan mikälie autoon :roll:
Vastaa Viestiin