Mazda 6 MPS

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2839
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Musti kirjoitti:
usvaa putkeen kirjoitti:Pari faktaa, Mazda verrattuna Saab 9-5 Aero Hirsch :
Mazda
0-100km/h 5,9s 0-400m 14,0s
Saab
0-100km/h 6,7s 0-400m 14,8s
Tiedot lainattu TM 1/06 ja TM 19/03 lehdistä.
Testattu Hirssi oli wagon, omapaino yli 1700 kg.
Masta jäänee alle 1500 kg:n

Musti
Kyllä sillä mastallakin näyttäs tän perusteella olevan omapainoa liki 1700kg.
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=02500764

Täällä puhutaan hirven 0-100km/h olevan 6.4sek, mutta käytännössä mitättömiä eroja tuo 6.7 vai 6.4
http://home.swipnet.se/danny/hirsch.htm
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Money For Nothing kirjoitti:Ellen ihan väärin muista niin "normiajossa" 100% etupyörille, ja enimmillään 50-50 vetosuhde... eli taas näitä "nelivetoja". Tietysti ainahan tuo "kaksvetosen" hakkaa...
Mutta tuo vois olla tietty osasyynä siihen puskemiseen.
Jooh, tuommoinenhan sen neliveto on. Mutta suht hyvin siis kesken mutkan kun painoi kaasua perä irtosi. Kun vain veti pidempiä siivuja niin jos päästi perän suorenemaan ja yritti uusiksi kaasulla irti, niin sitten mentiinkin kovasti suoraan. Piti todella kauan pitää kaasua pohjassa ja kääntää, että perä taas irtosi. Tiet eivät tuohon riitä, onneksi kokeillessa oli tilaa yllinkyllin ;)

Itse en ESP päällä ajanut, mutta kun kaveri ajoi, niin antoi sekin aika paljon luistoa, joutui ihan oikeasti vastaohjailmeaan jne, että auto pysyi tiellä. En sitten tiedä onko hyvä vai huono asia...
STCF #3
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Perustaltaan ko. ajopeli on Mazda 6.

Mielestäni tuhottoman kallis - Mazda 6.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2839
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Työkaverilla on pari vuotta vanha 6 (ei siis mps)

Kaverin kertoman perusteella tuossa Mazdassa on:
+jämäkkä ajaa
+hyvin toimiva ajonvakautus
+hyvä kaarretiellä ja mukava matkanteossa
+farmarin hyvä kuljetuskyky
-pienillä nopeuksilla liian kova (urheilu)alusta
-talvella lämpiää hitaasti
-ruostuu alustasta

Ja tosiaan nuo pointit tulivat esille keskustelussa. (tunnetusta) ruosteestakin kaveri itse tuli kyselemään multa mielipiteitä suojauksesta ja hyvästä firmasta niitä tekemään.

Kyseessähän onkin ns. kaappisaabisti, joka vieläkin kotiseudullaan säilyttää nuoruudenaikaista tahtariaan. Siitä varmasti tuo aulis kertominen myös auton huonoista puolista :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Ehkä olen hiukan maaseudun asukki mutta paikaltaan lähtevät kunnon kilvat on aikas harvoja.
Toisinsanoen ei siitä 0-> ole iloa kuin kaupunki ympäristössä niille jotka saa kiksejä autonmitan etumatkasta joka kestää muutamia sekuntteja.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ja siitä kun toinen kaista loppuu ja pääsetkin rinnalla olleen eteen tai rinnalla ollut joutuu nöyrtymään taakse. Parhaita kiksejä :roll:

Ja oikeasti parhaat kiksit saa sladittelusta ja siihen etuveto on...
STCF #3
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Speedou kirjoitti:Ja siitä kun toinen kaista loppuu ja pääsetkin rinnalla olleen eteen tai rinnalla ollut joutuu nöyrtymään taakse. Parhaita kiksejä :roll:
Ja rusan shellin kulmalta löytyy tähän parhaat valot ja tixistä kuskit tuohon toimintaan 8O
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Onko se sitten sen tyhmempää kuin polkasta motarilla 100-200? Ja en mäkään noita lähde hakemalla hakemaan, vaan tuollaisia tilanteitahan on jatkuvasti ja silloin se sisäinen piru pääsee oikeuksiinsa 8)
STCF #3
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

kiinnostava on

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Olen kyllä erittäin tyytyväinen Griffeen. Mutta...sen verran olen kuitenkin Mazda6 MPS:ään tutustunut, että jos pitäisi automerkkiä vaihtaa, niin Audilla olisi MPS:ssä kova kilpailija. Kyllähän Mazda on japsityyliin varsin vähävikaisen maineessa ja noita ominaisuuksia vastaava Audi maksaisi maltaita.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

kuinkas turvallisuus tässä nipottajas?
VW transporter 2.5tdi vm.99
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Faijalla on parivuotta kohta vanha Mazda 6 farkku tiisseli, ja kun niitä autoja tuli koeajettua muutamaa ennen kun vaihdettiin auto, niin kyllä se mazda oli kovin kiva ajaa ja tilava, sekä hyvä hinta/laatusuhteeltaan. Muita koeajettuja olivat V40 ja Laguna break. Volvohan oli näistä selvästi pienin sisätiloiltaan.
Mazdalla on kiva ajella nykyäänkin ja ihan kivasti se kulkee tiisseliksikin. En yhtään ihmettele, että Mazda 6 ja 3 myydään/ on myyty niin paljon kun ne kummatkin menestyivät todella hyvin ilmestyessään kaikissa testeissäkin. Tais saada viis tähtee NCAP testissä toi 6. En oo ihan varma.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

"Tais saada viis tähtee NCAP testissä toi 6"

4 tähteä, 2003 ja 2005
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Menee hieman aiheen ohi offariksi mutta liittyy tuolla aiemmassa viestissä mainittuun puutteeseen saabeissa; Porukat katselevat taas uutta autoa ja kysyin miksi he eivät ole vielä hakeneet uutta 9-5sta (omistaneet aiemmin useita saabeja, mm, minun nykyisen tonnarinikin), vastaus: "muuten kyllä mutta pitää olla neliveto."
Siltikin, pitää käydä näyttämässä uutta Aeroa kun sen parin viikon päästä saan koeajoon.
#2633
Tomaatti9000
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mazda 6 MPS

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Nyt kun näistä keskusteluista on yli 11 vuotta niin minkälainen auto tuollainen MPS on käytettynä? Ruoste-, moottori- ja neliveto-ongelmat?
9³SS Turbo X '08

-Janne
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Mazda 6 MPS

Viesti Kirjoittaja 93aero »

Joskus noita itsekin katselin kun olivat oikeassa hinta/vetotapa/teho haarukassa. Muutamaa katsottua luovutin kun ruostetta tuntui olevat muiden saman ikäisten Mazdojen malliin. Jenkki foorumeilta lueskeltua että ruoste, kytkin, turbo yms. ongelmia esiintyy...Jenkeissähän tuota myytiin mazdaspeed6 nimellä eli sillä googlesta etsimään.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Vastaa Viestiin