Fiat/Opel-paskanjauhanta(Oli:mikä väkeä vaivaa?)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Lukittu
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Fiat/Opel-paskanjauhanta(Oli:mikä väkeä vaivaa?)

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Niin, mikä on? 9000, NG900, 9-3, 9-3S(S/C), 9-5 eivät ole mitään muuta kuin
Fiateja ja Opeleita näiden "tositositosi"saabistien mielessä. Sama vaikka eivät olisi metriäkään niillä ajaneet...

Jos se 70-luvun suunnittelu on niin ylivoimaista 30 vuotta uudempaan verrattuna niin ajakaa niillä sitten ja antakaa meidän muiden ajaa uudemmilla kaikessa rauhassa. En ole ainakaan huomannut että uudemmilla ajavat olisivat vittuileet OG-saabisteille, kyllä se on toisinpäin lähes 100%. Vähän väliä on joku vinoilemassa opelista tai fiatista.

Olkaa hyvä ja avatkaa sanainen arkkunne mikä v**tu se näissä uudemmissa saabeissa niin helvetisti risoo?

Ja toinen juttu on nämä kaikenmaailman saatanan koeajoraportit. Honda v**tu sitä ja toyota saatana tätä. Jos ei Saab enää miellytä niin kuka perkele sillä pakottaa ajamaan??!! Ostakaa se honda, toyota, bmw, opel mikä v**tu lie se nyt sitte on niin ylivoimainen sekä hiljainen saabiin verrattuna ja olkaa tyytyväisiä.

Eipä minulla muuta. Nyt kaljanjuontiin :wink:
Viimeksi muokannut rälläkkä, La Helmi 18, 2006 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mikä väkeä vaivaa?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Eipä minulla muuta. Nyt kaljanjuontiin :wink:[/quote]

asia meininki......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Se on joka merkillä täysin sama kehityssuunta. Mersupuolellakin ahistaa nämä, jotka hokevat, että W123-mallin jälkeen ei oikeita mersuja ole tehtykään 8O Paskat. Nykyiset hakkaavat ominaisuuksillaan mennen tullen vanhat mannelavetit.
Sama on muiden merkkien kohdalla. Uusi on aina uusinta tekniikkaa, josta tulee myöhemmin se "viimeinen oikea malli".

Autojen valmistuksessakin rationalisoinnin myötä on siirrytty käyttämään yhteisiä osakokonaisuuksia täysin kustannussyistä.
Tämä, jos mikä on järkevää nykyisten autojen hinnan huomioonottaen.

Kun näitä kommentteja, joissa jotain autoa mainitaan toisen merkkiseksi klooniksi, lukee tarkemmin, on taustalla yleensä aika vähän eri automerkkien ominaisuuksista tietävää porukkaa.

Nämä autothan ovat vain autoja ja kaikista löytyy ne hyvät ja huonot ominaisuudet, joiden yhteisvaikutus rakentaa omistushalun kyseiseen tuotteeseen, tai sitten ei.
Minä en ainakaan absoluuttisen täydellistä autoa ole omistanut, saati ajanut, sillä painotukset, tarpeet, mieltymykset, jne. muuttuvat koko ajan.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

rälläkkä kirjoitti: Ja toinen juttu on nämä kaikenmaailman saatanan koeajoraportit. Honda v**tu sitä ja toyota saatana tätä. Jos ei Saab enää miellytä niin kuka perkele sillä pakottaa ajamaan??!! Ostakaa se honda, toyota, bmw, opel mikä v**tu lie se nyt sitte on niin ylivoimainen sekä hiljainen saabiin verrattuna ja olkaa tyytyväisiä.
Tämä oli vissiin mulle... :wink:

Pahoittelen ensinnäkin, että tuli kirjoitettua pikku raportti tuosta Hondasta. Ei ole tosiaan ensimmäinen kerta, kun jokin toinen automerkki mainitaan täällä foorumilla, jonka Yleinen-osaston alla lukee: "Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu".

Ja pitää korjata - mikäli tekstistäni toisen kuvan voi saada - että en ole maininnut, että Saab ei kiinnosta ja ei myöskään pakota minua sillä ajamaan. Ja lopuksi, en ole maininnut Hondan olevan ylivoimainen tai ylipäänsä verrannut sen ominaisuuksia juuri Saabiin.

Minua ainakin kiinnostaa yleisesti autoiluun ja moottoreihin liittyvä tekniikka - merkkiin katsomatta. Tällä kertaa tarkoituksena oli hieman esitellä "Vuoden moottori" -maininnan saanutta konetta tuossa kyseisessä autossa.

Olen "rälläkän" kanssa täysin samaa mieltä, että ihmetyttää tämä uudempien Saabien lähes käsittämätön anti-arvostus (ilmeisesti ääriryhmän, vrt. Jihad...8) keskuudessa. Ja tätä melko vahvasti pönkitetään Fiat/Opel -leimasimen kanssa. Aika harva kuitenkin leimasimen omistaa.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Olisikohan koko Saabia enää olemassa jos suitset olisi annettu 90-luvulla ennen GM:n omistukseen siirtymistä juuri näille jo vanhentuneen mallien kannattajille. Noo, leikki leikkinä.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Samoilla linjoilla Tevisun kanssa. Eli ihmetyttää toi saabien eri ikäkausien vertailu ja parjaaminen , merkkiuskollisia kun ollaan! Melkein kaikkia olen ajanut ja omistanutkin ison osan tarjonnasta (95, 99, 900, ng900, 9000, og9-3). Harrastusten takia olen saanut/joutunut ajamaan useita automerkkejä ja silti ajan sillä yhdellä ja samalla ja vielä bensakoneella 8O .
Nyt on tälläkin foorumilla jotkut immeiset oikeasti ottanut moisesta "siipeensä" ja kyllästyneet moiseen kettuiluun. Näin ollen meiltä on kadonnut joukko immeisiä joilta on saanut todella hyviä korjausohjeita ja -vinkkejä. Olisi mukavaa jos "rauha" laskeutuisi tämänkin ongelman ylle ja homma jatkuisi vain kevytmielisen naljailun merkeissä. Kaikkia vinkkejä, oli ne siten miten vähäpätöisiä tahansa, tarvitaan aina.
Rauhaa veljet ja siskot :D
EDIT: Hyvä että Rälläkkä otit asian esiin. Itse en ehkä olisi uskaltanut :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä väkeä vaivaa?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Saabeja, joita olen omistanut: 96 2t (vm.66), 96V4 (vm.79), 99 (vm.83), 900T8A (vm.86), 900S (vm.90), NG900T (vm.94), OG9-3t (vm.02) ja nyt tilattu 9-3SC.
Omasta mielestäni kaikki oikeita ja aitoja Saabeja! Työsuhdeautona on itsestäni riippumattomista tekijöistä johtuen muu, kuin Saab. Kyllä Saab erottuu edelleen muista merkeistä. Saabismia on mielestäni tietty massata erottuminen ja innovatiivisuus. Nämä kriteerit täyttyvät tänäkin päivänä. Klubin jäsenenä 13 vuotta ja kaikkien Saabien puolesta liputtaen.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Mikä väkeä vaivaa?

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jyrki73 kirjoitti: Saabismia on mielestäni tietty massata erottuminen ja innovatiivisuus. Nämä kriteerit täyttyvät tänäkin päivänä.
Asiaa :D :D :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Minusta on mukava lukea käyttäjien kommentteja muista automerkeistä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tuo fiiat, ooppeli..hössötys on muakin alkanut ihmetyttää. Saabit on Saabeja eikä muuksi muutu, vaikka uusimmat valmistaakin GM.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

gls kirjoitti:tuo fiiat, ooppeli..hössötys on muakin alkanut ihmetyttää. Saabit on Saabeja eikä muuksi muutu, vaikka uusimmat valmistaakin GM.. :)
Amen ja hyvää viikonloppu kaikille.
MPR69
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 17:18
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MPR69 »

Samaa olen minäkin ihmetellyt, kun olen n. 2 vuotta foorumilla pyörinyt,
että mikä näissä uusissa Saabeissa niin vastenmielistä on .

Itse olen päätynyt (siis oma yksittäinen mielipide) siihen, että porukkaa
risoo se, että "nyky" Saabit suunnitellaan ja tehdaan yhteistyössä muiden
automerkkien esim(9000=Fiat/Lancia/Alfa-Romeo) 900/9-3=(GM/Opel) ja autonvalmistajien kanssa yhteistyössä. Pisteenä IIn (i) päälle oli Saabin
valmistuksen loppuminen Suomesta kokonaan.
He eivät siis pidä Saabia "Saabina", koska ennen tehdas pyrki tekemään itse kaiken alusta loppuun. He pitävät Saabia sekarotuisena piskinä.


Mutta kyllä ennenkin oli turvauduttava ulkopuoliseen apuun. 1967 kun
siirryttiin saastuttavista ja savuttavista ja haisevista Saabeista nykyaikaan (=V4), kone
tuli Fordilta. 99:ssä moottori suunniteltiin yhdessä Triumphin kanssa ja
sitä rataa. Mielestäni yhteistyötä on aina ollut.
Se taas oli huonoa onnea, että Saabin huoli itselleen GM. Mielestäni
huonoinmahdollinen vaihtoehto. Mutta toisaalta jos ei olisi huolinut,
niin eipä olisi Saab-merkkiäkään olemassa. Kuralla oli Saabin talous
90-alussa, kun GM osti puolet "puljusta". Nyt on GM:n talous kuralla, Saab
yksittäisenä siihen vaikuttamassa.

Itsellä ollut /on seuraavat mallit:96/99/90/900/9000/9-3

ja kaikista on kivat muistot. Vanhemmissa Saabeissa vain oli huomattavasti enemmän fiilistä, kun näissä nyky Saabeissä. Tai
sitten se johtuu vain minun ikääntymisestä.

T: Marko
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Jarmo900 kirjoitti:
gls kirjoitti:tuo fiiat, ooppeli..hössötys on muakin alkanut ihmetyttää. Saabit on Saabeja eikä muuksi muutu, vaikka uusimmat valmistaakin GM.. :)
Amen ja hyvää viikonloppu kaikille.
Samoin!!! :wink: ja,kiitos rälläkälle!!! 8)
#2389
9-5 2.0t XWD
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

Joo o, tuntuu viimeaikoina joka helvetin threadissa jossa uudemmista Saabeista puhutaan niin joku tuntee velvollisuudekseen enemmän tai vähemmän vakavasti heittää jotain Opel/Fiat typeryyksiä.

Nuo on kuultu jo satoja kertoja, ne eivät ole kenenkään mielestä enää vähänkään hupaisia. Jos ei siellä takarivissä osata käyttäytyä niin sitten turpa kiinni. Tuon paskanjauhannan salliminen täällä lienee osasyy siihen miksi klubiin liittyminenkin voi arveluttaa monia uudemman Saabin omistajaa.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Tästä tulee varmaan kommenttia ihan kiitettävästi :lol:

Sanoisin että valtaosa näistä marisijoista omistaa "old-school" Saabin ennen GM -aikaa. Ja tähän viitaten kaikki uusi on paskaa vaikka todellinen syy on siinä että hinnat ovat karanneet juuri näiden autojen omistajien ulottuvilta.

Nimim. Tokihan sitä satkulla ajelee ennemmin kuin noilla fake -Saabeilla tyyliin SS / SC:illä :lol:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Lukittu