Webaston tms polttoainelämmittimen säätönamiskat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Webaston tms polttoainelämmittimen säätönamiskat

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Tarjottiin edullista orkkis polttoainelämmitintä tonnariin. Ilmeisesti tuo säätönamiska kuitenkin puuttuu...

Saakos sitä ohjattua ihan millä tahansa kellolla?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Tonnarissako myös? DCC:n kauttako???
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

ajotietokone

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Jep..ohjelmointi ajotietokoneesta,myös tonnareissa.
Tarkastin oikein luettelosta 8)
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Miten tuo ohjaus tapahtuu?

Jos ostan vanhan lämmittimen niin saakohan sitä pelittämään ajotietokoneen kanssa?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Kun taas surffailin ruotsin keskustelupalstoilla niin tuli vähän epäselvä kuva siitä että onko nuo orkkis lämmittimet myös moottorinlämmittimiä, vaiko pelkästään sisätilalämmittimiä? Ilmeisesti jokin malli on ollut apukuskin penkin alle asennettuna :idea: :idea: :idea: vai 8O
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Ei kyllä mulle selvinnyt että mitä noista saisi ohjattua tonnarin ajotietokoneella...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tonnarin DCC:ssä on toiminto lisälämppärin ohjaamiseen. Ohjelmoidaan milloin auton pitää olla lämmin ja lämmitys menee päälle sitten säätilan mukaan tarpeeksi ajoissa niin, että auto on valmis lähtöön kun haluttiin. Bensalämppärin tapauksessa enintään tuntia ennen ohjelmoitua lähtöaikaa.

DCC:ssä on ihan vaan jännitelähtö ohjausreleelle. Sillä voi siis ohjata mitä vaan sähköllä toimivaa.

SCC:ssä kai ei ole.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Oukei...mutta vaatii siis kuitenkin alkuperäsen lämmittimen ja johtosarjan...vai saako kukaan pelle peloton viriteltyä mitä tahansa lämppäriä toimimaan DCCn kautta?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Mitenkä tuo DCCn kautta ajastaminen käytännössä sitten tapahtuu, noin niinku rautalangasta väännettynä...nappi napilta...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ohjeet löytyvät auton käyttöohjekirjasta.
Valitset lämmitystoiminnon lämmitysnappulalla.
Painat pitkään lämmitysnappulaa, kellonajan tunnit alkaa vilkkua, säädä + ja - nappuloilla, paina lyhyesti lämmitysnappulaa, minuutit alkaa vilkkua, säädä +/-, paina lyhyesti lämmitysnappulaa.

Ajastuksen päälle/poiskytkentä painamalla samanaikaisesti lyhyesti + ja -.

Ajastustoiminto on otettava käyttöön asennuksen tai virtakatkoksen yhteydessä painamalla 8 sekuntia lämmitys ja +nappia.

Ainakin 87-tonnarissa lisälämmittimen releelle tarkoitetut ohjausjohdot tulevat samassa johtonipussa kuin radion johdot, ovat muovisukalla huputettuna paljaat johtimen päät. Toiseen niistä tulee rele, toisella kerrotaan onko bensalämppäri käytössä ja siten lämmityksen maksimiaika 1 tunti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

No nyt alkaa pikkasen mennä mullakin jakeluun :) Taitaa olla mun tonnarissa siis SCC eikä DCC. Ei ihme ettei oikeen uponnu että miten tuo ajastaminen tapahtuu :oops:

Kiitokset kuitenki Juhalle oppaan mailaamisesta...taitaa jäädä toiveajatteluksi tuo ajotietokoneen kautta ajastaminen...
:cry:
Kuva
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Mulle kelpais edelleenkin tollaisen orkkis compact heaterin/webasto thermo topin asennusohjeet saabiin. Siis saabin omat ohjeet, webaston mulla onkin..
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

webasto

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

tsekkaa toi. rakensin gsm ohjauksen itse, osat oli puhelin säädettävä päästöhidasteinen aikarele ja darlington trankku bdx33c tuli halvemmaksi paljon kuin

http://koti.mbnet.fi/free/harrastukset/gsm/gsm.htm
ja tässä toinen mistä voi olla hyötyä:
http://www.kolumbus.fi/probyte/gsmrele.htm

mä otin ohjauksen vaan värinä hälyltä eli poistin värinämoottorin ja kytkin johdot relekytkentään. puhelin on5210 ei ole hyytynyt edes kovilla pakkasilla. etuna saa päälle kun haluaa pelkällä pommi soitolla.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

webasto

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

mulla on ne sinikantiset webaston dbw50 ohjeet, ne on tarkoitettu webaston asennukseet omalla kellolla.
9-3.1972
Vastaa Viestiin