Webaston tms polttoainelämmittimen säätönamiskat
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Webaston tms polttoainelämmittimen säätönamiskat
Tarjottiin edullista orkkis polttoainelämmitintä tonnariin. Ilmeisesti tuo säätönamiska kuitenkin puuttuu...
Saakos sitä ohjattua ihan millä tahansa kellolla?
Saakos sitä ohjattua ihan millä tahansa kellolla?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
ajotietokone
Jep..ohjelmointi ajotietokoneesta,myös tonnareissa.
Tarkastin oikein luettelosta
Tarkastin oikein luettelosta
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Tonnarin DCC:ssä on toiminto lisälämppärin ohjaamiseen. Ohjelmoidaan milloin auton pitää olla lämmin ja lämmitys menee päälle sitten säätilan mukaan tarpeeksi ajoissa niin, että auto on valmis lähtöön kun haluttiin. Bensalämppärin tapauksessa enintään tuntia ennen ohjelmoitua lähtöaikaa.
DCC:ssä on ihan vaan jännitelähtö ohjausreleelle. Sillä voi siis ohjata mitä vaan sähköllä toimivaa.
SCC:ssä kai ei ole.
DCC:ssä on ihan vaan jännitelähtö ohjausreleelle. Sillä voi siis ohjata mitä vaan sähköllä toimivaa.
SCC:ssä kai ei ole.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Ohjeet löytyvät auton käyttöohjekirjasta.
Valitset lämmitystoiminnon lämmitysnappulalla.
Painat pitkään lämmitysnappulaa, kellonajan tunnit alkaa vilkkua, säädä + ja - nappuloilla, paina lyhyesti lämmitysnappulaa, minuutit alkaa vilkkua, säädä +/-, paina lyhyesti lämmitysnappulaa.
Ajastuksen päälle/poiskytkentä painamalla samanaikaisesti lyhyesti + ja -.
Ajastustoiminto on otettava käyttöön asennuksen tai virtakatkoksen yhteydessä painamalla 8 sekuntia lämmitys ja +nappia.
Ainakin 87-tonnarissa lisälämmittimen releelle tarkoitetut ohjausjohdot tulevat samassa johtonipussa kuin radion johdot, ovat muovisukalla huputettuna paljaat johtimen päät. Toiseen niistä tulee rele, toisella kerrotaan onko bensalämppäri käytössä ja siten lämmityksen maksimiaika 1 tunti.
Valitset lämmitystoiminnon lämmitysnappulalla.
Painat pitkään lämmitysnappulaa, kellonajan tunnit alkaa vilkkua, säädä + ja - nappuloilla, paina lyhyesti lämmitysnappulaa, minuutit alkaa vilkkua, säädä +/-, paina lyhyesti lämmitysnappulaa.
Ajastuksen päälle/poiskytkentä painamalla samanaikaisesti lyhyesti + ja -.
Ajastustoiminto on otettava käyttöön asennuksen tai virtakatkoksen yhteydessä painamalla 8 sekuntia lämmitys ja +nappia.
Ainakin 87-tonnarissa lisälämmittimen releelle tarkoitetut ohjausjohdot tulevat samassa johtonipussa kuin radion johdot, ovat muovisukalla huputettuna paljaat johtimen päät. Toiseen niistä tulee rele, toisella kerrotaan onko bensalämppäri käytössä ja siten lämmityksen maksimiaika 1 tunti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
No nyt alkaa pikkasen mennä mullakin jakeluun Taitaa olla mun tonnarissa siis SCC eikä DCC. Ei ihme ettei oikeen uponnu että miten tuo ajastaminen tapahtuu
Kiitokset kuitenki Juhalle oppaan mailaamisesta...taitaa jäädä toiveajatteluksi tuo ajotietokoneen kautta ajastaminen...
Kiitokset kuitenki Juhalle oppaan mailaamisesta...taitaa jäädä toiveajatteluksi tuo ajotietokoneen kautta ajastaminen...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
Mulle kelpais edelleenkin tollaisen orkkis compact heaterin/webasto thermo topin asennusohjeet saabiin. Siis saabin omat ohjeet, webaston mulla onkin..
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
webasto
tsekkaa toi. rakensin gsm ohjauksen itse, osat oli puhelin säädettävä päästöhidasteinen aikarele ja darlington trankku bdx33c tuli halvemmaksi paljon kuin
http://koti.mbnet.fi/free/harrastukset/gsm/gsm.htm
ja tässä toinen mistä voi olla hyötyä:
http://www.kolumbus.fi/probyte/gsmrele.htm
mä otin ohjauksen vaan värinä hälyltä eli poistin värinämoottorin ja kytkin johdot relekytkentään. puhelin on5210 ei ole hyytynyt edes kovilla pakkasilla. etuna saa päälle kun haluaa pelkällä pommi soitolla.
http://koti.mbnet.fi/free/harrastukset/gsm/gsm.htm
ja tässä toinen mistä voi olla hyötyä:
http://www.kolumbus.fi/probyte/gsmrele.htm
mä otin ohjauksen vaan värinä hälyltä eli poistin värinämoottorin ja kytkin johdot relekytkentään. puhelin on5210 ei ole hyytynyt edes kovilla pakkasilla. etuna saa päälle kun haluaa pelkällä pommi soitolla.
9-3.1972