Saabi kävi penkissä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Saabi kävi penkissä

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Nyt on juhla päivä täällä Oulussa :D :D :D
Autona vakio ng900 turbo, 200tkm sisäänajettu, vm95.
Pyöriltä repästiin tehot 140kW, valmistajan mukaan pitäs olla 136kW koneessa.
Koneessa tehoja on 158,4kW 5800rpm, vääntöä löyty 305,6Nm 3990rpm.
Labrainssit oli kuin ällikällä lyötö, spekulointia oli että oliko vakiokone.
No käskin laittaa painemittarin kiinni ja uus veto penkissä. Huiput oli melkein 1 baarin luokkaa, mutta tasaantu kuitenki 0.9 baariin.
Huomatkaa että mittari näytti 0.1 baaria ilman paineita, kaippa siinä sitte on vakio 0.8 baaria paineet.
Lopputulos 215hv koneessa jos nuo kilowatit ei taivu :)
Niin ja kuvat löytyy tuolta http://palkki.oulu.fi/~anttibus/kuvat/saabeli/ ja videot täältä http://palkki.oulu.fi/~anttibus/videot/ sieltä saabeli dynossa.
Olkaa hyvät ja lattailkaa.
Saapi nähdä minkälaiset spekuloinnit tehoista tulee, paperit löytyy ja penkki on kehuttu pohjois-suomen tarkimmaksi.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Näin sitä pitää :D
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Kiinnitin huomiota yhteen juttuun.

Miks toi sun dumppi on noin päin (kyljesä sisään ja pohjasta ulos)
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ihte en oo sitä käynyt kääntämässä ainakaan.
Mutta huomioi että noita on tehtaalla asennettu eri päin riipuen auton mallista.
Kuitenki se kestää paremmin paineita kun se on tiettyyn suntaan käännetty.
Vaikea mennä sanoon mikä on oikea suunta noissa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Turbo SE
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 13:25
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Turbo SE »

Paljonko Oulussa piti hommasta maksaa ja missä päin dyno on? Taidan käydä keväällä Oulussa oman pirssin testaamassa.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Sain ilmaseks penkittää, kun nuo meidän osaston pojat piti labratyö tehrä penkityksestä. Koska meillä ei yliopistolla löydy autolabraa, piti penkitys tuolla Oulun tekussa tehä.
50 euroa ne on mun mielestä aiemmin pyytäny tuosta, johonki niistä labrainsseistä pitää otta yhteyttä ja sopia tulosta jos on ulkopuolinen.
Penkki on kohtuu uus Boschin neliveto penkki.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Grattis !!

Hienot lukemat 8) Jossain mielestäni kauan sitte luin että jostain ng900 oli just penkitetty huomattavasti enemmän ku mitä Saab ilmottaa ja nyt se ainakin on nähty, ei paha :D
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

9-5T kirjoitti:
Subonaattori kirjoitti:Kiinnitin huomiota yhteen juttuun.

Miks toi sun dumppi on noin päin (kyljesä sisään ja pohjasta ulos)
Eikös muutama vuosi sitten joku rallikuski hylätty(lopetti samalla) kun dumppi oli käännetty väärin päin, tehoihin ei vaikuta mutta toimii kuulemma paremmin. Onko tietoa?
Jouko Puhakan N-ryhmän Mitsu. Vauhdin Maailmassa oli dynotesti. Oli muistaakseni aivan hiuksen hieno vaikutus tehoon, ei tosiaankan suuri.
Veti kuitenkin herneet nenään ja lopetti ajohommat.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Lisäisin tähän vielä että ysikasia oli tankissa, silläki voi olla pienoinen vaikutus tuloksiin.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
supo
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 16:36

Viesti Kirjoittaja supo »

Pitäisköhän itekkin käyttää penkissä, jos vaikka multakin löytys vähän enemmän kun on luvattu 8O ! Kun vielä sattuu olemaan samaa "hyvää vuosikertaa".
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Ja kone on aivan vakio ? Aika huimat tehoerot. Jos nuo 200 tkm on hionut käynnin noileemmaksi ?...

Mistä sait kesäkumit ?
JK
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jotenkin mulla on hatara muistikuva siitä, että jossain Teknikens Världissä olis ollu juttua autojen ilmoitetusta moottoritehoista. En muista tarkalleen, mutta joku 2002 loppuvuoden numeroista. Ja pieni mielikuva asiasta, että ilmoittelisivat valmistajat hiukan alakanttiin tehoja???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Niiden on pakko ilmoittaa tehot alakanttiin, muutenhan he voisivat joutua käräjille virheellisestä mainonnasta.
Ottavatako ne sitte jonku otannan eri koneista ja sitte laskevat keskiarvon tehoille.
Sitte ilmoittavat keskiarvoa vähä pienemmät tehot, niin että suurin osa täyttää valmistajan lupaukset.
Eri valmistajilla on hieman eri tyyli noissa tehoarvioissa.
Tietääkseni mun kone on vakio, ahdot on vakiot, sattu vain hyvä ja hyvin pidetty yksilö :D
Stcs;llä yks oli saannu lukemat 174Hv vakiona ja 190Hv steg1;llä
Eli on ne vain yksilöitä nuo meidän autot.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Täällähän oli juttua joskus kauan sitten tommosesta vaikio ng900 turbosta (vakio 185hv) ja auto oli vakio ja dyno näytti 199hv.

Luin tossa äsken -97 vuoden TM:miä jossa oli testissä vm.-97 ng900 cabriolet, Olikohan se tehtaan ilmottama 0-100km/h 8.5sekuntia kun taaskin TM:män kellot pysähty jo 7.9sekunnin kohdalla.

En kyllä ymmärrä noita NG satkuja, en tiiä oisko siinäkin GM:mä laittanu näppinsä peliin, ku eikös se tullu kuvioihin mukaan ku tota NG:etä suunniteltiin/rakennettiin.

Ja eikös jotkut merkit vielä ilmota tehot jotka on otettu pelkästä moottorista ilman vaihteistoo sun muita tehon menettäjiä. Ja eikös euroopassa ole ne SAE hepat ku jenkeissä on taaskin ne jotkut muut mitkä on todellisuudessa kesympiä ku nuo SAE pollet.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

eiku niinhän se olikin et tällä oli DIN ja jenkeissä SAE.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin