Mersun ostin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Niin tuli vielä hinnoista hyvä esimerkki mieleen että mullakin on lentokentälle parin kymmenen minuutin matka niin aina tulee halvemmaksi jos on viikon reissu tai alle niin mennä omalla autolla ja laittaa se lentoparkkiin kuin ajaa taksilla edestakas vaikka se lentoparkkikin on törkeän hintainen.
Mutta köyhäthän ne vaan hintoja vertailee :roll:
9000CS 2,3
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Saappi Kuski kirjoitti:Niin tuli vielä hinnoista hyvä esimerkki mieleen että mullakin on lentokentälle parin kymmenen minuutin matka niin aina tulee halvemmaksi jos on viikon reissu tai alle niin mennä omalla autolla ja laittaa se lentoparkkiin kuin ajaa taksilla edestakas vaikka se lentoparkkikin on törkeän hintainen.
Mutta köyhäthän ne vaan hintoja vertailee :roll:
Mut sittenhän jää ilmaset juomat saamatta takastullessa 8O

Ja lomalle lähtiessä ei jaksa mitään säätämistä parin euron takia, lomabudjetissa kuitenkin yleensä aika olematon summa :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Myönnän että tuntuu se paljolta maksaa joku 30€ ku menee Hki keskustasta kentälle.

Mutta itse kun olen sitä valitusta kuunnellut sieltä takaa en itse enää asiakaspalvelussa jaksa valitaa vaikka olisi aihetta. Kun itsellä ei ole tietoa kuin melkeen yhdestä liiketoiminnasta mistä kustannukset tulee.

Voin sanoa että Taksin vakuutus on niin PRKL kallis, ittellä tulee olemaan joku 4500€ vuodessa !

Kyllä varmasti tienaa jotain ja jää käteen kun töitä teen sen 350 tuntia kuukaudessa joka minulta vaaditaan kun tähän itseni laitoin.

Kyllä mä ihmettelen mistä tietokone firmat laskee sen että tietokoneen korjaus maksaa 50-60€ tunti. Taksi maksaa nyt sen 31.40 € / tunti.

Kahvi kuppi makso ennen sen 5mk nyt se on 1,5 € se on melkein tuplahinta.

Itselle ei tule kusipäähän sen takia että on oma auto ja Mersu
Töitä tulen tekemään enemmän ja ahkerammin kuin ennen vain siksi että auto pysyy itsellä.

Miten muiden tekemisiin tulee ja miten hommansa hoitaa en kommentoi

Mitä Monopooliin tulee, sanon sen että jos tää homma vapautuu, mä roudaan luvat takas läänii ja alan vaikka R-myyjäksi TAI sitten mun taksa on 2€/km . Siinä on turha sitten valittaa, ei maksa ni ei kyytii. Mitä enemmän valittaa niin hinta nousee :D

PK seudulla on nytten se 2700 taksia jos määrä tuplantuu niin tulothan pienenee ja täten taksa nousee. Koska kokemus sanoo että ei ihmiset käytä taksia vain siksi että se olisi halvempi. Koska ihmiset käyttää sitä jos sitä käyttää. Ostan itse 98E bensaa Saabille oli se sitten 1,20€ tai 1,50€ litra ajan vain vähemmän :?

.....tilitys sikseen ja mittaria pörrää renkinä... :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

kristian kirjoitti:Siksi Mersua hehkutin kun niillä nyt kuitenkin on pisimmät perinteet maamme taksikulttuurissa... Olivathan nuo ensimmäisiä sarjavalmisteisia dieselkäyttöisiä henkilöautoja ja edelläkävijöitä monessa muussakin asiassa... sitä on kenenkään turha lähteä kiistämään vaikkei merkistä pitäisikään. Ei mersuviha voi olla mitään muuta kuin kateutta :D
Ei mitään mersuvihaa, mutta olen jutellut muutaman taksisuharin kanssa tuosta asiasta, että pitäisikö taksin olla aina Mersu, niin ovat vastanneet minulle, että eivät enää koe Mersun hinnalla saavansa rahoilleen vastinetta, eli laatu ei enää ole hintansa mukaista, koska muut merkit ovat kirineet laadussa Mersun kiinni (ja jopa ehkäpä menneet ohikin).

Tuo em. puhe oli kyllä ihan ymmärrettävää. Miksi maksaa autosta aivan helvetisti, jos esim. jonkun Avensiksen saa huomattavasti halvemmalla ja Toyotahan on luotettavan ja kestävän auton maineessa. Mutta sellaista imagoa kuin Mersulla on sille ei saa tekemälläkään.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Saappi Kuski kirjoitti:
Hepis kirjoitti:Minä istuisin mielelläni vaikka Ladan takapenkillä jos baarista pääsisi muutamalla eurolla kotiin eikä tarvitsisi kaivaa setelipinkkaa sen Mersun rahoittamiseen.
Kaikki luvanvarainen/monopoli bisnes on Suomessa samanlaista. Hinnat nousee älyttömiin ja palvelu vaan huononee kun ei ole oikeaa kilpailua. Taksit, autokoulut, apteekki..jne. Luvat vapaiksi ja heti niin alkaa hommat toimimaan. Nyt taksikin on sellainen liikkumaväline että sitä tavallinen ihiminen käyttää vain suunnilleen äärimmäisessä hädässä tai sitten jos rahat saa kuitilla pois jostakin. En tiedä kenen etu se lopulta on. Kun menee tuonne etelän sivistysmaihin niin näkee että siellä se on tavallinen palvelu jota käytetään suunnilleen kauppareissuilla. Taksien hinnoiosta kertoo jotain sekin että h:gissäkin monet isännät voi hypätä päivät kolmiloikkaa pihalla kun 1/2mmk auto maksaa itsensä ja tuottaa ihan tarpeeksi vaikka sitä ajattaa koko ajan rengeillä. kele.
Niinhän sen pitääkin olla että jos on tarpeeksi hyvä/toimiva liikeidea, voi itse siirtyä sivummalle ja antaa muiden hoitaa ainakin suurimman osan operatiivisesta toiminnasta :wink: Taksi vaan ei itsellä oikeen täytä noita kriteereitä :?
Ongelmanahan on tosiaan nämä tukiaiset ja muu säännöstely, josta on jo tullut niin itsestäänselvä asia, ettei niitä ilman muka pystyttäisi elämään(vrt. maataloustuet). Toiminnan kehittäminenhän ei voi tulla kysymykseenkään niin kauan kuin kilpailua rajotetaan.
Ja mikä parasta, tätä säännöstelyjärjestelmää pyörittämään tarvitaan armeijallinen virkamiehiä, ja kukas niidenkin palkat maksaa :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ei mitään mersuvihaa, mutta olen jutellut muutaman taksisuharin kanssa tuosta asiasta, että pitäisikö taksin olla aina Mersu, niin ovat vastanneet minulle, että eivät enää koe Mersun hinnalla saavansa rahoilleen vastinetta, eli laatu ei enää ole hintansa mukaista, koska muut merkit ovat kirineet laadussa Mersun kiinni (ja jopa ehkäpä menneet ohikin).

Tuo em. puhe oli kyllä ihan ymmärrettävää. Miksi maksaa autosta aivan helvetisti, jos esim. jonkun Avensiksen saa huomattavasti halvemmalla ja Toyotahan on luotettavan ja kestävän auton maineessa. Mutta sellaista imagoa kuin Mersulla on sille ei saa tekemälläkään.
Eräs taksikuski osti Skoda Octavian, kun olisi joutunut maksamaan auton hinnan väliä ja olis vielä menettänyt edellisen mersunsakin.
Nyt piti entisen taksinsa omana käyttöautonaan ja ajelee taksia Octavialla...

Mersun "laatu" on sieltä ja syvältä ja ollut jo sen verran kauan, että MB menetti "isojen autojen" herruuden myyntiluvuissa Audi A6:lle E-sarjalta, jolla se sitä ennen ehtikin olla suht kauan.

Mitä nyt saanut katella naapurien ja faijan taistelua noiden rotteloiden kanssa, niin voi vaan taas kerran olla tyytyväinen ruotsalaiseen, vaikka on näissäkin omat ongelmansa... :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

No meikäläisen kokemukset rajoittuu lähinnä noihin vanhoihin kunnon W123- ja W124-korisiin :D

Uusista Mersuista en tiedä, voi olla etteivät vastaa sitä mihin ennenmuinoin on totuttu... En senpuoleen kyllä uusista Volvoistakaan pidä, tulee vaan mieleen se perussuomalainen perhehelvetti eli insinöörimies, merkonomivaimo, kaksi mukulaa, kultainen noutaja, rivitalon pätkä sekä se välttämättömäksi muodostunut Volvo V70 ja kaikki nämä pankin rahoilla ostettuja vain voidakseen näyttää naapureille että meillä menee lujaa, jee 8)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ei siihen varmaan ole yrittäjän kannalta yhtä ja oikeaa totuutta olemassakaan että mikä sen auton pitäisi olla. sehän riippuu niin monesta asiasta. Paljonko haluaa sijoittaa, miten kuolettaa, millä rahoittaa, paljonko arvostaa itse autoa jne.jne. 90 luvulla oli yhteen aikaan muotia että ostivat 80 luvun alun diesel mersuja, sitä mannemallia. Mikäs siinä, ei velkaa, kestävä auto jonka arvo ei tipu. Asiakkaat vihaa mutta mitäs sitten, monopoli mikä monopoli ja mittari käy yhtä lujaa kuin S-mersussakin. Se on ihan miten sen laskee. Mutta minkä näköinen on 450tkm ajettu octavia tai avensis?
Vast. ei minkään koska se on ollut paaluna jo vuosia :wink: Mersu näyttää hyvältä ja toimii kuin kello. Eli sitten voi laskeskella esim. että haluatko ajaa x km/vuotta mersulla vaiko kahdella skodalla? Tai vastaavaa. Tallinnassa matkustin kerran E-mersu taksilla jossa oli 650tkm lasissa. Täytyy sanoa että se lotisi jo JOKA paikasta mutta kone kävi ku kello ja matka taittui :)
9000CS 2,3
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Mersun valtti on kuitenkin muihin verrattuna huollon toiminta ja "perinteet" taksiautoilussa (esim. monellako merkillä on oma Taxi-Center). Auto tosiaan tienaa vaan, kun se on ajossa, hukkapäiviä korjaamolla juurikaan ei voi olla. Monet taksikuskit ovat juurikin Mersun huoltoa arvostaneet, vaikka auton laatu ei enää entiselle tasolle ole vuosiin yltänyt.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

^ Juu tuo huollon tilanne minullakin nyt päällimmäisenä mieleen tulee Mersun suosion suhteen. 90-luvusta ylöspäin ei ole henk.koht. kokemusta laadusta, mutta hassusti juuri tuossa iltapäivällä tuli vastaan E-Mersu (ns. väyrynen, ensimmäinen malli ennen faceliftiä) jonka ruostevauriot olisivat saaneet vanhan Hiacenkin näyttämään hyvältä. Karun näköinen kun ovistakin n. 15 cm alareunasta läpimätä.

Onkos muuten joku nähnyt Chryslerin 300C:tä taksikäytössä? Hyvä huomioarvo varmaankin ois sellaisessa.

Avensiksesta, son kyllä kumma juttu kun ei tuota uutta koppaa saa vieläkään automaattina diesel-koneella. Luvassa kuulemma on, aikataulusta ei ole tietoa. Mahtaa Toyotan Suomen myyntiorganisaatiota harmittaa, ainakin täällä päin pyöri niitä vanhakoppaisia takseina niin paljon.

Nyt menee jo hieman offtopicin puolelle, mutta kuinka vanhoja autoja olette Suomessa takseina bonganneet? Itselle nyt ensimmäisenä mieleen tulee Turun seudulla joskus pyörivä Volvo 240 farkku, oisko jotain -89 paikkeilla, naurattaa aina kun näkee kun on kuski vähän niinku suu messingillä sillä ajellessaan. No, mitä sitä turhaan vaihtamaan kestävää laitetta. :)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Tuossa yksi mersu taksari kertoi kauhujuttuja niiden huollosta. Siellä on hommat päässy siihen pisteeseen että oli suoraan alettu uhkailemaan että jos ei asiakas pidä pienempää meteliä niin saattaa loppua palvelu kokonaan! Toinen vaan halusi autonsa liikenteeseen eikä sitä osattu oikein korjata, taisi olla sielläkin joku nykimisongelma eikä kellään mitään hajua miksi nykii. Ensin oli vakio tyyliin vaihdettu muutamalla sadalla eurolla osia random tyyliin että katsotan miten vaikuttaa. Lopulta siltä oli laskutettu ylimääräistä siitä että hankki itse huoltoon nopeammin jonkun osan minkä tilaus olisi muuten kestänyt pari päivää. Laskutuksen syynä se että osan tilausprosessi oli pitänyt perua ja siitä oli aiheutunut ylim. vaivaa. Tapaus oli muutenkin niin huima että oli pakko myöntää että eipä ole edes saabin nuollosta heittää vastaavaa tarinaa. :?
9000CS 2,3
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Suomessa on sen verran kallista ajaa taksilla, että minä ainakin edellytän taksin olevan merssu tai vastaava, mikäli tolpalla on ekana joku skoda, avensis tms., niin pyrin odottamaan sen verran, että joku toinen "nappaa" sen itselleen ja minä saan samalla hinnalla Mercedeksen kyytiä.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

dq kirjoitti:

Nyt menee jo hieman offtopicin puolelle, mutta kuinka vanhoja autoja olette Suomessa takseina bonganneet?
Samaisen Volvon olen Turussa bongannut ja tänne Raumalle ilmestyi juhannuksen alla 90-luvun alkupuolen 124-korinen Mersu, jolle nostan kyllä ehdottomasti hattua 8) Ja näkee noita vanhempia Mersuja jossain muuallakin välillä...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

dq kirjoitti:Onkos muuten joku nähnyt Chryslerin 300C:tä taksikäytössä? Hyvä huomioarvo varmaankin ois sellaisessa.
Minä olen, valkoisen. Tosin näköhavainto oli juhannusyönä joskus kahden jälkeen...
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
advance
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 14:03

Viesti Kirjoittaja advance »

Ah w123 :P itsellä on semmoinen pihassa entinen taxi ja ai että on mukavat kyydit vieläkin. 8)
Vastaa Viestiin