saab 90 tanskassa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

saab 90 tanskassa

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Oleilin kotona ja katselin toisella silmällä tvtä oli joku Tanskalainen
elokuva ja siinä näkyi 90 saab ensin luulin että 99 mutta kun näky
perä niin 90 se olikin mitenkä mahdollista en kyllä nähnyt näkyjäkään.
Eikös 90 pitänyt olla suomen malli.?
Ari 1622
vesapo

Re: saab 90 tanskassa

Viesti Kirjoittaja vesapo »

ari_viitanen kirjoitti:Oleilin kotona ja katselin toisella silmällä tvtä oli joku Tanskalainen
elokuva ja siinä näkyi 90 saab ensin luulin että 99 mutta kun näky
perä niin 90 se olikin mitenkä mahdollista en kyllä nähnyt näkyjäkään.
Eikös 90 pitänyt olla suomen malli.?
On sitä myyty jonkin verran Eurooppaan ainakin Pohjoismaihin ja Hollantiin. Valmistus tapahtui vain Suomessa, että sikäli olet oikeassa
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Määku jostain luin että niitä ois tehty hollannissakin. Vai oliko se 99 mitä ne teki siellä?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

peinu kirjoitti:Määku jostain luin että niitä ois tehty hollannissakin. Vai oliko se 99 mitä ne teki siellä?
99:ä on kasattu Belgiassa, joten läheltä liippaa.
pnusu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:47

Viesti Kirjoittaja pnusu »

Belgian Mechelenissä on tehty 16677 kpl 99 2d ja 814 kpl 4d -mallia. Ysikymppistä tehty vain Uudessakaupungissa (25378 kpl) ja sitä myytiin pohjoismaiden lisäksi myös Hollannissa, Saksassa ja Iso-Britanniassa.

Tiedot Lance Colen kirjasta "Saab 99 and 900" josta voi saada väärän käsityksen tuotannosta, jos ei tiedä että Nystad on sama asia kuin Uusikaupunki, Finland.
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Linnoinen kertoo kirjassaan, että he ensin tekivät ehdotelman, jossa oli 900:n etuosa ja 99:n takaosa. Ajatus kääntyi sitten toisinpäin ja syntyi 90. Syynä kehittelyyn oli saada aikaan ysisatasta halvempi aloitusmalli 99:n valmistuksen loputtua. Ysikymppiä tehtiin kohtuullinen määrä ,joitakin kymmeniätuhansia.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Vastaa Viestiin