Homma kusee... ainakin mun mielestä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
patu
"Hölösuu"

Homma kusee... ainakin mun mielestä

Viesti Kirjoittaja patu »

Mitä mieltä olette korjaamon velvoollisuuksista korvata rikkomiaan osia, kun tuohon tonnariini on yritetty vaihtaa bensapumppua jo kolmisen viikkoa... no juttu meni näin
hinautin tonnarini kyseiseen korjaamoon kolme viikkoa sitten. Syyksi paljastui "kuulemma vika on siinä" bensapumppu.... no hommasin bensapumpun korjaamolle motonetista ja muutaman päivän päästä korjaaja soitti minulle, että oli rikkonut siihen menevät liittimet... no minä taas etsimään hänelle niitä liittimiä no niitä ei saanut uutena kuin länsiautosta.... no ei siinä mitään pikkuisen kirpaisi kun sain hinnan kuulla 8O 8O , kun niitä pelkkiä liittimiä ei saa erikseen hommattua piti se koko auton mittainen putki takaiskuinen hommata.
No minä sitten kävin sanomassa korjaajalle kyseisien liittimien korvauksista, kun kerran on rikkonutkin.... No korjaajalta sain vastauksen, että oisin samalla lailla saanut ne rikki eikä hän suostu korvaamaan rikkomiaan osia :evil: :evil: 8O
Minun mielestä hän olisi velvollinen korvaaman ne ,vaikka ne menevät helposti rikki kuten varmaan tiedättekin :wink:
Mitä mieltä olette kannattaako alkaa vaatimaan, että korvaisi hinnan vai antaa olla ja olla viemättä koskaan kyseiseen puljuun mitää omistamiani autoja :?: ... meinaan jos kehtaa pyytää työstä koko hinnan niin sitten on minusta aika röhkeä, kun olen joutunut ajaa hesan ja lohjan väliä useaan kertaan pumppuja ja liittimiä etsien.... ja niinkuin sanoin tasan kolme viikkoa on siitä kun tonnari hinattiin sinne eikä vieläkään ole ajossa
:roll:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Suurin ongelma tuossa varmaankin on se, että on turhaan ostettu se kallis bensaputki sen pelkän venttiilin saamiseksi, ja tähän valintaan ei liene korjaamolla mitään osaa eikä arpaa jos itse ostit.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=42905
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
patu
"Hölösuu"

Pakko se oli hommaa sille, kun ei se ei itse ois saanu sitä mistään tai ois saanut, mutta samalla lailla kun minäkin eli länsiautosta ja tuo oli tähän hätään ainoa keino saada se tilaamalla länsiautosta... Ja länsiautosta tuli ettei sitä liitintä saa ilman sitä helevetin moista putkea :roll:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minun mielestä korjaamo on korvausvelvollinen rikkomistaan osista. Tietenkään johtuen asian vänkäämisestä en veisi omaa autoa enää koskaan tuohon korjaamoon, vaikka maksaisivatkin jälkikäteen osat.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Dreikki
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

kyllä minunki mielestä korjaamo on korvausvelvollinen. eihän tuossa olisi mitään järkee viedä autoa korjaamolle jos siellä porukka kämmää ja rikkoo osat ja sitte soitellaan perään että käyppä kuules ostaa niitä ja näitä osia kun me hieman rikottiin sun autoa korjatessa.

aika käsi tuntuu moinen firma olevan. kohta ne varmaa soittaa että "hei, me poltettii sun auto vahingossa, käyhän ostaa jostain käytetty tilalle niin katsotaan oisko siinä mitään korjattavaa"
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

vaihdatin vuosi sitten ulomman vetoakselin suojakumin korjaamolla. vein varaosankin mukaan, ja silti hintaa tuli työlle useampi satanen, keskustelujen jälkeen saatiin muistaakseni tingattua hinta pariin sataan.

juttu meni jotenkin niin: irroittivat pyörän navan kumin vaihtamiseksi (mielestäni turhaan), no, osoittautui että napamutterin jengat oli sököt = piti vaihtaa koko ulompi vetonivel.

meniköhän se jotenkin niin että lopulta veloittivat vain ulomman vetonivelen hinnan ja suojakumin vaihtotyön, mutta vetonivelen vaihtotyöstä eivät veloittaneet. eli jonkinlaiseen kompromissiin päästiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Henkka #2283
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

9-5T kirjoitti:Ei missään tapauksessa ole korjaamon vika. RIKKOMINEN ja HAJOAMINEN on ERI ASIOITA vaikka lopputulos on sama.
Takaiskarien vaihdossa saisi saman kavan mukaan aina ilmaiseksi uudet pultit ja puslat.
Oon samaa mieltä. Selvitettäväksi jää, että kummasta oli kyse. Tätä varten on olemassa Kuluttajavalituslautakunta, oikeusistuimet yms. Kuitenkaan lähtökohtaisesti ei automaattisesti ole kyse jommasta kummasta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

9-5T kirjoitti:Ei missään tapauksessa ole korjaamon vika. RIKKOMINEN ja HAJOAMINEN on ERI ASIOITA vaikka lopputulos on sama.
Takaiskarien vaihdossa saisi saman kavan mukaan aina ilmaiseksi uudet pultit ja puslat.
JA kun tuota toista ketjua vilkaisee niin on aika helppo hajoamaan irroitettaessa. Joskus on vaan hankalaa saada osia irti ehjinä, eri asia jos on pudotettu tms. ja osa on sellainen ettei yleensä rikkoonnu. Vertaus takaiskarin vaihtoon on kyllä osuva. Eli mielestäni riippuu tilanteesta. Tässä tapauksessa en usko korjaamon korvausvelvollisuuteen.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vähän sama kun vie vaikka rikkinäisen ilmastointiletkun vaihtoon. Liitokset voi olla sen verran hapettuneet, että menee samalla kenno ja toinenkin letku...

Ainoa, millä murheella olisi voinut päästä, olisi jos korjaamon setä olisi voinut vaikka neuvoia varautumaan siihen, että voivat paikat hajota...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
t0.2 3-9 baaS
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja t0.2 3-9 baaS »

Kerran eräässä huoltamossa (johon en ikinä enää astu eräästä toisesta syystä, ai niin, pitäisi varmaan kertoa kuinka lopulta kävikään) halkaisivat öljypohjan, kuulemma irrottaessaan propun. Vaihtoivat öljypohjan ilman kustannuksia. Asiallista, mutta siitä onkin monta vuotta aikaa.
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
patu
"Hölösuu"

Ei se väärinkään oo.....
Perkele siel se autoni seisoi pihalla kun tänään ohi ajoin korjaamon edestä.... ei mitään ole tapahtunut, vaikka osat on viety oikeen käteen asti sille jo viime perjantaina ja sanoin, että tämän viikon aikana on pakko tulla kuntoon... ei siinä mitään, mut jos se vika ei olekaan bensapumpussa :evil:
toofast
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja toofast »

patu kirjoitti:Ei se väärinkään oo.....
Perkele siel se autoni seisoi pihalla kun tänään ohi ajoin korjaamon edestä.... ei mitään ole tapahtunut, vaikka osat on viety oikeen käteen asti sille jo viime perjantaina ja sanoin, että tämän viikon aikana on pakko tulla kuntoon... ei siinä mitään, mut jos se vika ei olekaan bensapumpussa :evil:
Mulla oli samanlainen episodi. Viikon oli pajalla ei soitellu vaikka lupasi oli pakko soittaa sinne, kytkinkoppa oli halki, toimitin kokonaisen kytkinkoppa vaihdelaatikko yhdistelmän korjaamolle, no siitä sitten vierähtikin kolme viikkoa kaveri ehti olla siinä välissä viikon lomallakin, sanoi vain aina kun sinne soitettiin että ens viikolla. loppujen lopuksi sain sen viimeviikon perjantaina oli taas soitettu sinne torstaina lupasi soittaa perjantaina kun valmistuu, taas piti soittaa sinne ja tyyppi vaan totesi että joo on se valmis, kun kysyttiin et miksei oo soittanu vetosi vaan "kiireeseen".....
Maukka 9000
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Maukka 9000 »

Mulla oli toi eka 900 aikanaan virtalukon vaihdossa (varkaiden jäljiltä) Aineella Kemissä. Sovittu että soittavat, kun homma valmis. Jouduin myös itse kyseleen perään.
Mutta mikä mielenkiintoisinta, jouduin auton ollessa pajalla hakemaan sieltä yhden tärkeän paperin. Mennessäni liikkeeseen, ei tiskillä näkynyt ketään. Huomasin autoni hallissa ja hain tarvitsemani paperin ja kävelin ulos. Kukaan ei kysellyt että millä asialla liikut. Eli periaatteessa kukavain olisi voinut hakea autosta mitävain.
Volvo 760 tdic -88
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

lucaf kirjoitti:juttu meni jotenkin niin: irroittivat pyörän navan kumin vaihtamiseksi (mielestäni turhaan), no, osoittautui että napamutterin jengat oli sököt = piti vaihtaa koko ulompi vetonivel.
Jos oli vetonivel vanhaa mallia niin pitää irroittaa napa vetoakseleineen. Taitaapi olla paljon helpompaa tehdä niin.

Ja tuohon ap. Luulisi niillä olevan joku korvausvastuu. Vähän aika sitten vaimon kaverilta paloi autosta jotain sähköjohtoja liikkeessä. Itse kyllä peräänkuuluttaisiin sitä miten ne johdot kärysi, tai osa hajosi.

Minun mielestä huoltamot on huoltamoja eli kunnostaa autoja, muutenhan ne olis hajottamoita :lol: Ittellä on kuiten ollu sen verran hyvä tuuri ettei ole teetetyissä huolloissa hajonnut mitään. Enkä koputa puuta.

P.S. Ja nyt tekemään kompostilaatikkoa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
suorsa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kuten on jo esille tullutkin niin hajottaminen ja rikkoontuminen on kaksi eri asiaa. Takaiskujen katkeaminen menee mielestäni kategoriaan rikkoontuminen. Eli tässä tapauksessa korjaamo ei liene velvollinen korvaamaan takaiskua. Noin pitkästä korjausajasta kyllä sietäisi jotain hyvitystä saada. Pumpun vaihtoon ei saa kulumaan päivää enempää vaikka tuntityönä tekisikin.

Tosin, takaiskujen irrottamiseen on kyllä monta erilaista tapaa. Itseltäni en ole rikkonut kuin yhden ja ko. osa on tullut irrotettua jokunen kymmenen kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin