Autovakuutuksesta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Autovakuutuksesta

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Hei! Tässä ollaan kaverin kanssa pähkäilty vakuutuksesta ja lyöty jopa kossupullo vetoa kumpi on oikeessa. Noh, tilanne on siis tälläinen. Perheessä on auto ja se on vaimon nimissä, samalla kaikki liikennevakuutusbonukset on kertyneet vaimon nimiin. Sitten auto siirretään miehen nimiin. Minä olen sitä mieltä, että myös saavutetut bonukset siirtyvät miehelle. Kaverini on taas sitä mieltä , että miehen bonukset alkavat nollasta. Kumpi saa siis kossupullon.. :oops: :x 8O 8)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Autovakuutuksesta

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Henna Makkonen kirjoitti:Hei! Tässä ollaan kaverin kanssa pähkäilty vakuutuksesta ja lyöty jopa kossupullo vetoa kumpi on oikeessa. Noh, tilanne on siis tälläinen. Perheessä on auto ja se on vaimon nimissä, samalla kaikki liikennevakuutusbonukset on kertyneet vaimon nimiin. Sitten auto siirretään miehen nimiin. Minä olen sitä mieltä, että myös saavutetut bonukset siirtyvät miehelle. Kaverini on taas sitä mieltä , että miehen bonukset alkavat nollasta. Kumpi saa siis kossupullon.. :oops: :x 8O 8)
En tiedä mikä tilanne on nyt, mutta ainakin jokunen vuosi sitten bonareiden siirto onnistui perheenjäsenien välillä.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Perheen kesken voidaan siirtää bonuksia jos toinen puoliso antaa siihen kirjallisen luvan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Jotenkin toi on nyt muuttunut etten muistaakseni saanut itselle isän boonuksia viime vuoden puolella... en tiä sitten mikä siinä oli...
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Ennenhän (joskus 5 vuotta sitten tjsp) bonuksia sai siirrettyä perheenjäseniltä toisille, eli siis myös isältä pojalle/tyttärelle. Tämä käytäntö muuttui joku vuosi sitten ja nykyään bonuksien siirto onnistunee enää aviopuolisoille.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7352
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ainakin toista vuonna sitten siirto onnistui vaimolta minulle.
Vaatii vaimolta suostumuksen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Aviopuolisolta toiselle siirto onnistuu. Perheenjäsenten kesken ei voi siirtää, ennen on voinut siirtää bonuksia, onnistui ainakin vuonna 1998, jolloin saatiin veljen kanssa isän vanhan liikennevakuutuksen bonukset (-70% 8) ). Silloin muuan vuosi sitten, otettiin veljen kanssa yhteinen vakuutus yhteiseen autoon. Veli osti itselleen oman auton ja 99 siirtyi minun nimiin alkuvuodesta 2002, jolloin sain kaikki 70%-bonuksia. Tämä siksi, koska vakuutusyhtiössä ei oltu merkitty niitä bonuksia, joten sain valtakirjalla itselleni, tietenkin veljen suostumuksella...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin