Avautumista rengasliikkeistä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Avautumista rengasliikkeistä

Viesti Kirjoittaja Svc »

Missä on rengasliikkeiden ammattitaito?

Ostin viime syksynä reissussa ollessa uudet kesärenkaat. No renkaat ovat muuten OK mutta:

-Nopeusluokka on T vaikka pitäisi olla H. Tämä oli oma moka, kun en muistanut vaatia. Eikä rengasliikekään viitsinyt tarkistaa. (Saksaankaan en ole menossa, joten olkoon...)
-Aluvanteet vedettiin pulttikoneella n 500 Nm kireyteen. Jälkikiristyksestä ei ollut mitään puhetta. Tästä kyllä annoin palautetta. "Ei ne pysy 120 Nm momentilla väitti asentaja"
-Yksi rengas täristää yli 100 km/h nopeudessa.

Vein renkaat tänään uudelleen painotettavaksi paikalliseen rengasliikkeeseen, koska renkaiden myyjä on 80 km päässä. En viitsi ajaa 160 km pelkästään tuon takia.

Asentaja teki hienon piilopainotuksen, vaikka sanoin, että paino ei mahdu pyörimään satulan ja vanteen välissä. (14" vanne)
"Ääh, kyllä se mahtuu, kato mä oon tehnyt näitä hommia jo monta vuotta..."

Eipäs vaan mahtunut, eli nyt asentaja tekee homman uudelleen.

Missä on nykyään autoalan ammattitaito ja asiantuntemus yleensäkin? :evil:
Viimeksi muokannut Svc, Ti Huhti 03, 2007 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Minulla kiristivät tiistaina vanteen yhdellä pultilla, muut oli laitettu sormimomenttilla :evil:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Faijalla kävi kans nopeusluokan kanssa vastaava... joskin hän osti W ja kun kävin mielenkiinnosta katsomassa (epäluottamuslause liikettä kohti :wink: ) niin alla oli V. Palauttivat 20e, tuon verran väittivät että oli hinnassa eroa... ei jaksanut itse sen enempää hintoja alkaa selvitteleen.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Kiireisinä aikoina rengasliikkeiden työtaso on oletettavasti heikoin.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Vaan kun ei ollut edes kiire. Ei syksyllä eikä nyt. Olin molemmilla kerroilla ainoa asiakas. Kiire ei ole mikään puolustus selkeälle tunaroinnille, ylimielisyydelle ja ammattitaidottomuudelle.

Ne ei vaan osaa. :evil:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Ammatti taidon puutteen oon huomenna ku oon köyny erään Saab merkkiliikkeen vara-osa puolella, myyjä ei erottanu 9000sta 900sesta, aina tulee vääriä osia ja kaikki mättää.
Jotenki tuntuu et se on simmonen firma et jos vanhalla Saabilla meet ne haluaa susta vaan nopeasti eroon. Kerran menin puku päällä sedän 9-5 Aerolla oli palvelu vähän eri tasoo verrattuna siihen et menin kerran öljyset farkut t-paita lenkkarit päällä vanhalla 900sella.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niin totta... Ammattitaitoa rengasliikkeissä saa kyllä hakea ainakin nykyään ja täälläpäin.. :roll: Itsekin ollut jo monta vuotta sitten töissä yhdessä, ja tulihan silloinkin nähtyä. Nykyään pyrin käymään siellä mahdollisimman harvoin, ja teen silloinkin hommat itse. Tai no, paitsi tietty sen yhden kerran kun koitin antaa yhden "pojan" poimia katkenneen naulan renkaan sisältä(olin jo itse paikannut) ja siinähän oli sitten yhtäkkiä puolet reunasta pitkän naarmun peittämänä..! :x Unohti ottaa painot irti. Eihän siitä maksaa tarvinnut mutta arvaa vituttiko.. Kellään niistä ei ollut yhtään tekemistä kun sinne tulin, mutta kuitenkin kaiken piti jostain syystä tehdä aivan he**etillisellä kiireellä?? :?

Vinkkejä hyvistä liikkeistä otetaan aina vastaan. :roll:
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Pe Maalis 30, 2007 18:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

jsuomi kirjoitti:Kerran menin puku päällä
Tuohan on klassikko, puku vaikuttaa kaikilla aloilla :lol:
Kokeilkaapa vaikka!
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Ja yleensä rengasliikkeiden tasapainotuskoneet ovat päin vi...a, koska kalibrointia ei suoriteta riittävän usein... :evil:
Kokemusta on Joensuulaisista liikkeistä, joissa vain yhdessä kalibrointi on aina ajantasalla.


Tarina viime kesältä;
Ostin liikkeestä "17 215/45 renkaat ja he suorittivat tasapainotuksen ja allelaiton.
No tärinä oli aivan helvetillinen ja vaikka ajelin monta sataa kilometriä renkailla eikä se vähentynyt.
No tärinästä kypsyneenä menin hyväksi kuulemaani toiseen rengasliikkeeseen tasapainotukseen. Asentaja laittoi renkaat koneeseensa ja kas kummaa jokaisessa renkaassa oli heittoa 35g - 55g ( ja painot olivat paikoillaan ). 8O

Ottivat painot pois ja laittoivat uudet ja tärinä katosi... :D

Enkä muuten jatkossa asioi enää muualla! ! !
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ässä kirjoitti:Minulla kiristivät tiistaina vanteen yhdellä pultilla, muut oli laitettu sormimomenttilla :evil:
Tämän takia vaihdan ja unohdan kiristää renkaani aivan itte... :P
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: &%¤@/" tunarit. (Rengasliikkeet)

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Svc kirjoitti: Missä on nykyään autoalan ammattitaito ja asiantuntemus yleensäkin? :evil:
o/ täällä :D
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

jsuomi kirjoitti:Ammatti taidon puutteen oon huomenna ku oon köyny erään Saab merkkiliikkeen vara-osa puolella, myyjä ei erottanu 9000sta 900sesta, aina tulee vääriä osia ja kaikki mättää.
Jotenki tuntuu et se on simmonen firma et jos vanhalla Saabilla meet ne haluaa susta vaan nopeasti eroon. Kerran menin puku päällä sedän 9-5 Aerolla oli palvelu vähän eri tasoo verrattuna siihen et menin kerran öljyset farkut t-paita lenkkarit päällä vanhalla 900sella.
ihan utelun vuoksi onko kokemus ollut etelästä päin vai hiukan pohjoisemmasta :roll: Itellä kokemuksia jälkimmäisestä....välillä tympii kun saa neuvoo tiskin toiselta puolen....riippuen kyllä henkilöstä
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tri-Lo kirjoitti:Niin totta... Ammattitaitoa rengasliikkeissä saa kyllä hakea ainakin nykyään ja täälläpäin.. :roll: Itsekin ollut jo monta vuotta sitten töissä yhdessä, ja tulihan silloinkin nähtyä. Nykyään pyrin käymään siellä mahdollisimman harvoin, ja teen silloinkin hommat itse. Tai no, paitsi tietty sen yhden kerran kun koitin antaa yhden "pojan" poimia katkenneen naulan renkaan sisältä(olin jo itse paikannut) ja siinähän oli sitten yhtäkkiä puolet reunasta pitkän naarmun peittämänä..! :x Unohti ottaa painot irti. Eihän siitä maksaa tarvinnut mutta arvaa vituttiko.. Kellään niistä ei ollut yhtään tekemistä kun sinne tulin, mutta kuitenkin kaiken piti jostain syystä tehdä aivan he**etillisellä kiireellä?? :?

Vinkkejä hyvistä liikkeistä otetaan aina vastaan. :roll:
Käyppä vaikka rengaskeskuksessa välillä? Palvelu on pelannut tuolla hyvin(parin vuoden kokemus). Osasivat jopa ottaa kuupan pölykapselit irti.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Paikallinen kumikorjaamo Kalajoella on myös kehunsa ansainnut. Lähes aina on ollut aikaa, vaikka sesonki ollut päällä ja työn jäljessä ei ole valittamista. Palvelukin pelaa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ässä kirjoitti:
jsuomi kirjoitti:Kerran menin puku päällä
Tuohan on klassikko, puku vaikuttaa kaikilla aloilla :lol:
Kokeilkaapa vaikka!
ei se mopokaupassa tee terää :D

mut kalliit releet kyl, alpinestarsin nahkatakki ja huippuarskat mukana, niin päästään jo jonon ohi 8)

repesin niin täysin, kun tulin vaan vaihtamaan siskon skootterin pääsuuttimen isompaan :lol: :lol:

myyjäkin siinä sitten hölmistyneen näkösenä rupesi palvelemaan.

joo, ton takia tasapainotin ite vanteet, tietääpähän että on kunnossa.

mutta kyllä jyväskylässä ammattitaitoa löytyy, hienosti ja ilman naarmuttamista meni 20" renkaat päälle kun seurasin sivusta :D

aikaa kyllä ottaa hieman enemmän..

tai sitten vaan on liian kalliit naarmutettaviksi :twisted:
Vastaa Viestiin