Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 48657.html
Ei ole muuten ihan pienemmän pään retkivene kuvan perusteella.
Ei ole muuten ihan pienemmän pään retkivene kuvan perusteella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 02567.html
Laitakaa sitten joku kehuja amatööreillekin...
Laitakaa sitten joku kehuja amatööreillekin...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Kehun sitten amatöörejä , mutta vastaavasti tätä yhtä ammattilaista en kehu eli sitä peräänajanutta rekkakuskia.
Tuohon risteykseen on pohjoisen suunnasta täysin tasaista ja suoraa tietä liki puoli kilometriä. Näkyvyyttä siis on. Lisäksi ennen risteystä on nopeusvalvontakamera, kun on nopeusrajoitus kesäaikaan muuttuu 80 km/h. Tosin nyt talvella 80 km/h rajoitus on ollut voimassa jo enen tuota paikkaa. Joten arvatenkin rekka ajanut aivan liian lähellä edellä ajavaa.
Täysi idiootti tuo peräänajanut rekkakuski. Kortti pois ja hankkikoon uuden ammatin "turvallisemmalta" alalta. Siinä on juuri esimerkki näistä ammattikuskeista, jotka hiillostaa 80-alueella täysin rajoitusten mukaan ajavaa henkilöautoa takapuskirissa kiinni. Aivan kuin rajoitus ei heitä koskisi ja yrittävät "pakottaa" edellä menevää henkilöautoa nostamaan nopeutta ammattikuskia miellyttävälle tasolle. Kuinkahan kauan lie ajanut henkilöauton perässä aivan kiinni, kun ohikaan eivät mene 80 km/h (80...85 km/h) ajavasta. Vasta edellä ajavan nostaessa nopeutta lähemmäs 90 km/h pääsee "karkuun". Toinen vaihtoehto on alentaa nopeus selvään alinopeuteen niin rekka menee ohi.
Ei hyvä, ei....ei muuta kuin valvontaa ja kortteja muistutukseksi hyllylle vähäksi aikaa. Eivät muuten tokene.
Tuohon risteykseen on pohjoisen suunnasta täysin tasaista ja suoraa tietä liki puoli kilometriä. Näkyvyyttä siis on. Lisäksi ennen risteystä on nopeusvalvontakamera, kun on nopeusrajoitus kesäaikaan muuttuu 80 km/h. Tosin nyt talvella 80 km/h rajoitus on ollut voimassa jo enen tuota paikkaa. Joten arvatenkin rekka ajanut aivan liian lähellä edellä ajavaa.
Täysi idiootti tuo peräänajanut rekkakuski. Kortti pois ja hankkikoon uuden ammatin "turvallisemmalta" alalta. Siinä on juuri esimerkki näistä ammattikuskeista, jotka hiillostaa 80-alueella täysin rajoitusten mukaan ajavaa henkilöautoa takapuskirissa kiinni. Aivan kuin rajoitus ei heitä koskisi ja yrittävät "pakottaa" edellä menevää henkilöautoa nostamaan nopeutta ammattikuskia miellyttävälle tasolle. Kuinkahan kauan lie ajanut henkilöauton perässä aivan kiinni, kun ohikaan eivät mene 80 km/h (80...85 km/h) ajavasta. Vasta edellä ajavan nostaessa nopeutta lähemmäs 90 km/h pääsee "karkuun". Toinen vaihtoehto on alentaa nopeus selvään alinopeuteen niin rekka menee ohi.
Ei hyvä, ei....ei muuta kuin valvontaa ja kortteja muistutukseksi hyllylle vähäksi aikaa. Eivät muuten tokene.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Omat kokemukset raskaasta liikenteestä ovat pääsääntöisesti positiivisia. Pahimmillaan ajelin henkilöautolla 60 tkm vuodessa pitkin poikin Suomea. Hyvin saanut aina "tietä" nopeampana. Pimeällä vastaan tullessa pitkät vaihtuneet hyvissä ajoin lyhyiksi.petrisa kirjoitti:Aivan kuin rajoitus ei heitä koskisi ja yrittävät "pakottaa" edellä menevää henkilöautoa nostamaan nopeutta ammattikuskia miellyttävälle tasolle. Vasta edellä ajavan nostaessa nopeutta lähemmäs 90 km/h pääsee "karkuun". Toinen vaihtoehto on alentaa nopeus selvään alinopeuteen niin rekka menee ohi.
Pari negatiivista pointtia: tuo "perisan" mainitsema rajoitinta vastaan ajaminen eli nopeus pidetään aina tapissa nopeusrajoituksesta huolimatta. Aiheuttaa tuota perässä roikkumista, jos itse ajelet siinä kasikympin pinnassa. Toinen se, että yllättävän moni vastaan tulevan raskaan kaluston kuljettaja ajaa kännykkä korvalla ja kyynärpäät ratissa.
http://yle.fi/uutiset/3-9479816
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Pois alta köröttelijät http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... sa/6324788 tuut, tuut.
9-5 Aero - 00
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tekee muuten höpöä kulutukselle tuomonen 130km/h yhdistelmällä. Todennäköisesti ajotapahtuma menee kaasu pohjassa/jarrulla seisten-tyyliseksi ja kuluttaa kalustoa ja löpöä todella paljon. Eivät ole ammattikuljettajan nimikkeen arvoisia. Puhumattakaan siitä vaarasta minkä tuomonen möykky tuossa vauhdissa aiheuttaa muille. Sairasta ja aivan turhaa
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Hui kauhiaa, taidan jäädä kotia ja mennä sängyn alle
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
130, hyvä kun itellä saan polkastua Paimion mäkeen omalla puolikkaalla täysillä painoilla (48t) Paimion mäkeen niin paljoa... Massalla on hitautta.
Lisäksi ko. mittauspiste on alamäessä ja varmaan taas laskettu kevyet kuorma-autot (Iso Sprinter/Dodge Ram jne riittää) tuohon ja ne on painanu hieman ylinopeutta. Mutta juu, kyllä taas saa meitä syyttää Alkaa tää median ajojahti vähän saamaan jo liian suuret mittakaavat. Mitä tässä enää uskaltaa tehdä ku töihin lähtee? Varmaa pitää auto jättää seisomaan ku kuitenkin jotakuta oon menossa tappaamaan Teppo Tavallisen mielestä...
Lisäksi ko. mittauspiste on alamäessä ja varmaan taas laskettu kevyet kuorma-autot (Iso Sprinter/Dodge Ram jne riittää) tuohon ja ne on painanu hieman ylinopeutta. Mutta juu, kyllä taas saa meitä syyttää Alkaa tää median ajojahti vähän saamaan jo liian suuret mittakaavat. Mitä tässä enää uskaltaa tehdä ku töihin lähtee? Varmaa pitää auto jättää seisomaan ku kuitenkin jotakuta oon menossa tappaamaan Teppo Tavallisen mielestä...
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Ööööööö... Hetkinen, nyt on tosi vaikee kysymys, mietitääs piiiitkään ja pinnistellään... Miten jos ajaisi rajoitusten mukaan...???Killerhangar kirjoitti:Mitä tässä enää uskaltaa tehdä...
(pitiks tähän laittaa joku hymiö...?)
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
83km/h vakkarissa kesät ja talvet. Tappia vasten painetaan kun on oikeesti kiire, laiva ei odota. Se vaan että mediassa leimataan kaikki yli 7.5t tavaraliikutinta ajavat vaarallisiksi ja piittaamattomiksi on vaan, no, haitallista. Kuitenkin toimittajia on harvassa ketkä ovat koskaan edes tätä työkseen tehneet. Etenkin, kun alan oikeat ongelmat ovat jossain muualla kun suomalaisten tappia vasten ajamisessa... Lisäksi kun määkin anna tuon uuden Mersun rullata semmotti mukavasti niin ei tarvii vetoa laittaa ihan heti edes takaisin päälle. Helposti rullaa pari kolmekin kilometriä pienen alamäen jälkeen, ja oikeasti pienen. En meinaa mitään Paimion mäkeä tai Petomäkeä tai mitään. Pienentää kulutusta ja ainoa mistä kuljetusyrittäjäkin nykyään voi säästää (olettaen että kalusto Suomen kilvissä ja kuljettajilla suomalainen palkka.) on polttoaine, niin, no.
Mites noi sen laski. Jos IKEA hoitaisi kuljetukset sellaisin kilometrihinnoin että sitä ajaisi vain Pohjoismaalaiset autot pohjoismaalaisin palkoin, 2000 euroa maksavan sohvan hinta nousisi sen 10e....
Ja vielä se, isolla kun päästäisi sen 130 (tarvii olla joko piiiiiitkä mäki tai paljon kuormaa ja oikeesti halua mennä niin lujaa nykyisillä vehkeillä) niin siinä ollaan hyvin helposti pöpelikössä ja aika pitkällä. Renkaat ei kuitenkaan oo ihan tuohon asti suunniteltu.
Mites noi sen laski. Jos IKEA hoitaisi kuljetukset sellaisin kilometrihinnoin että sitä ajaisi vain Pohjoismaalaiset autot pohjoismaalaisin palkoin, 2000 euroa maksavan sohvan hinta nousisi sen 10e....
Ja vielä se, isolla kun päästäisi sen 130 (tarvii olla joko piiiiiitkä mäki tai paljon kuormaa ja oikeesti halua mennä niin lujaa nykyisillä vehkeillä) niin siinä ollaan hyvin helposti pöpelikössä ja aika pitkällä. Renkaat ei kuitenkaan oo ihan tuohon asti suunniteltu.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Kuolema saa odottaa...Killerhangar kirjoitti:laiva ei odota
Mutta tokihan se on niin, että tuppaa usein se yksi mätä omena pilaavan koko sadon... Näin se taitaa mennä...
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Kaikki me kuollaan, siihen asti elän täysillä
Niin kuin se supikin, joka jäi kolkin alle viikonloppuna ja vei puoli puskuria mennessään. Eipä siinä edes vakkaria tiputettu pois kun vahinko oli jo tapahtunut.
Niin kuin se supikin, joka jäi kolkin alle viikonloppuna ja vei puoli puskuria mennessään. Eipä siinä edes vakkaria tiputettu pois kun vahinko oli jo tapahtunut.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Ja viikko/tuotto menee sitte johonki pahimmassa tapauksessa... Ja vielä hauskempaa on se että myöhästyy laivasta kun edessä joku vetelee pikku mikrallaan 65-70 80km/h alueella eikä uskalla ajaa P-paikalle tai pysäkille ja antaa tietä. Ilmiö joka on tuttu Suomesta, länsinaapurissa ja vielä paremmin Norjassa, osaavat antaa kyllä tilaa. Ja sitten kun ei tilaa anneta itketään Ilta-Sanomat ja sosiaalinen media täyteen että isot ahdistaa ja tappavat kaikki ja mitä vielä.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
No eipä siinä muuta Ruotsiin tai Norjaan ajamaan.Killerhangar kirjoitti: ...myöhästyy laivasta ... ...länsinaapurissa ja vielä paremmin Norjassa, osaavat antaa kyllä tilaa...
Kuolkoot Suomessa siihen että laiva lähti... Mutta mää lupaan, että Suomessa pärjätään vaikka laiva lähtikin...
+hymiöt !!
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Jenkeissä kun ei yleisesti tunneta rekoille omia nopeusrajoituksia (joissain osavaltioissa toki on), niin parhaimmillaan saa päästellä henkilöautojen mukana 80 mph eli tuollaista pyöreää sataakolmeakymppiä. Onkohan jenkeissä ihan erilaiset renkaat jos nuo meidän rekkakumit ei tuollaisia nopeuksia siedä?Killerhangar kirjoitti:Ja vielä se, isolla kun päästäisi sen 130 (tarvii olla joko piiiiiitkä mäki tai paljon kuormaa ja oikeesti halua mennä niin lujaa nykyisillä vehkeillä) niin siinä ollaan hyvin helposti pöpelikössä ja aika pitkällä. Renkaat ei kuitenkaan oo ihan tuohon asti suunniteltu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K