Lodjun kestävyys (maptun 9-5)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Lodjun kestävyys (maptun 9-5)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Siis mitä sviddua 8O
Törmäsin oheiseen tekstiin STCS:n palstalla.
På vägen till mässan passade vi på att bromsa hos Autotech i Trollhättan.

453 hk och 600Nm blev det.

Nu börjar det likna nåt.
Heti herää kysymys, mitä lootalle on tehty.
Det är min bil på bilden.

Växellådan är standard så när som på en punkt.
Spännhylsan på utgående axeln är ersatt med ett stumt rör som är inmätt med lite extra förspänning.
Ingående axeln har också fått lite större förspänning.

Sedan får man ge sjutton i att sega på hög växel och se till att det inte spinner loss och hugger.
I det fallet är ju antispinnsystemet bra för växellådan.

Slutligen blir det nog lagerbyte en gång per år och växellådsoljan byts lika ofta som motoroljan på 500 - 700 mil.

Hälsningar
Mun hurri kun ei ole ihan "toppen" :lol: , niin voisko joku Suomentaa mitä tossa lainauksessa tarkalleen lukeen. Itse ymmärsin että loota on vakio, ainoastaan akseleiden kiristystä muutettu, tai jotain tohon suuntaa.
Nyt sitten herää kysymys, miten toi pysyy nipussa 600Nm väännöllä?
No eihän mulla sitten mitään hätää oman kiesin kanssa ole...

Kyseessä siin Maputnin messu-auto. Tässä kuva kapistuksesta
Kuva
#1730
500whp.net member
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Juu älä Vigge huolehdi siitä laatikosta, uudet männät vaan tilaukseen.. :D Jotenkin tuohon suuntaan minäkin tuon tekstin ymmärtäisin.
Vastaa Viestiin