Törmäsin oheiseen tekstiin STCS:n palstalla.
Heti herää kysymys, mitä lootalle on tehty.På vägen till mässan passade vi på att bromsa hos Autotech i Trollhättan.
453 hk och 600Nm blev det.
Nu börjar det likna nåt.
Mun hurri kun ei ole ihan "toppen" , niin voisko joku Suomentaa mitä tossa lainauksessa tarkalleen lukeen. Itse ymmärsin että loota on vakio, ainoastaan akseleiden kiristystä muutettu, tai jotain tohon suuntaa.Det är min bil på bilden.
Växellådan är standard så när som på en punkt.
Spännhylsan på utgående axeln är ersatt med ett stumt rör som är inmätt med lite extra förspänning.
Ingående axeln har också fått lite större förspänning.
Sedan får man ge sjutton i att sega på hög växel och se till att det inte spinner loss och hugger.
I det fallet är ju antispinnsystemet bra för växellådan.
Slutligen blir det nog lagerbyte en gång per år och växellådsoljan byts lika ofta som motoroljan på 500 - 700 mil.
Hälsningar
Nyt sitten herää kysymys, miten toi pysyy nipussa 600Nm väännöllä?
No eihän mulla sitten mitään hätää oman kiesin kanssa ole...
Kyseessä siin Maputnin messu-auto. Tässä kuva kapistuksesta