Suihke, naama ja sarana

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Suihke, naama ja sarana

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kaikkee ne keksii suihkuta rekisterikilpi ja salavalvontakameran kuva ylivalottuu. Pue naamari päällesi. Mutta tää vika on mainio jonka näin yksi päivä. Joku oli laittanut rekisterikilven yläreunaan saranat ja saranan toinen puoli puskurin alalaitaan kiinni. Kun auto oli paikallaan kilpi oli kuten piti mutta kun nopeus nousi riittävästi se kääntyi etupuskurin alle :D Tolle pitäis antaa jo valtion tiede ja keksintö palkkio.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Suihke, naama ja sarana

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Kaikkee ne keksii suihkuta rekisterikilpi ja salavalvontakameran kuva ylivalottuu. Pue naamari päällesi. Mutta tää vika on mainio jonka näin yksi päivä. Joku oli laittanut rekisterikilven yläreunaan saranat ja saranan toinen puoli puskurin alalaitaan kiinni. Kun auto oli paikallaan kilpi oli kuten piti mutta kun nopeus nousi riittävästi se kääntyi etupuskurin alle :D Tolle pitäis antaa jo valtion tiede ja keksintö palkkio.
En muista mikä oli ohjelma, mutta siinä oli aiheena nämä "suojautumiskeinot" valvontakameraa vastaan. Testi osoitti ettei näillä "hiussuihke" sun muilla vermeillä ollut mitään vaikutusta. Parhaimpaan tulokseen pästiin kun laatan päälle asennettiin muovi, joka sekoittaa kuvan salaman vaikutuksesta. Filmiltä tarkasteltuna kuva näyttää epäselvältä, eikä reknumerosta saa selvää. Lainkoura muuttaa kuvan tarvittaessa negaksi, jolloin laatta on luettavissa, eli tämäkään konsti ei toimi. Poppakonsteihin ei siis kannata uskoa, vaan kilpi rehellisesti piiloon jos sitä ei halua näytille. Tuosta saranakilvestä en olekkaan aiemmin kuullut, onko kuvia?

Mutta emmehän me saabistit aja ylinopeutta, joten kilven näkyminenkään ei myöskään pitäisi muodostua ongelmaksi :lol:
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ei

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla ei ole koskaan kameraa mukana kun sitä tarvittais joten kuva tostakin jäi teiltä näkemättä.

Ikinä en ole ajanut, tai ainakaan en tunnusta jos olisin, mutta kun en ole niin... 8O
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Suihke, naama ja sarana

Viesti Kirjoittaja Haza »

http://www.saunalahti.fi/linna1/kuvat/t ... age049.jpg

Tuossa miatassa oli muistaakseni saranoitu rekkari, ei vaan näy kuvassa :/

Mitäköhän poliisit mahtaa tykätä em. virityksestä..

Ennemmin tekisin vaikka sähköisesti tai vaijerilla tms. esiin/piilon taittuvan, tosin siinä olisi älyttömästi enemmän hommaa :(
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mutta emmehän me saabistit aja ylinopeutta, joten kilven näkyminenkään ei myöskään pitäisi muodostua ongelmaksi
Emme ajakaan, paitsi jos joku japanialaisen autonkorvikkeen (tojo carina 2.0gli) omistaja ajaa kuin omistaisi koko moottoritien, niin pitäähän se palauttaa maan pinnalle...

-Ville
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Re: Suihke, naama ja sarana

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Vigge kirjoitti: Mutta emmehän me saabistit aja ylinopeutta, joten kilven näkyminenkään ei myöskään pitäisi muodostua ongelmaksi :lol:
Tähän yleiseen harhaluuloon SAABISTIEN ylinopeudesta ja ohittelusta liikenteessä tahtoisin sanoa että me olemme niitä harvoja jotka ajamme aina rajoitusten mukaisesti. :lol:

Kiitos tarkkojen nopeusmittareidemme. :mrgreen:
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Semmonen juridinen seikka, että kilven piiloon laittamisessa ei saa olla mitään aktiivista osaa, eli kuljettajan käyttämää vaijeria tms. Tuo ylälaidasta saranoitu kilpi on täysin lain kirjaimen mukainen, koska ei keneltäkään autoilijalta voida edellyttää, että hän tietää missä asennossa hänen autonsa kilpi on 100 km/h nopeudessa. Myös nuo suihkeet ovat toistaiseksi laillisia, koska niillä ei ole mitään aktiivista funktiota.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Mimmi kirjoitti:Tämänpäiväisessä (9.1-04) Puskurissa oli testissä tuo suihke. Aika karua kertomaa, ei mitään eroa tavalliseen kilpeen. Molemmat näkyivät samalla lailla.
Ko. testin tulokset tulee varmaan nettiin jossain vaiheessa.
Nyt näyttäis oleva jotain infoa.
http://www.yle.fi/liikenne/

Tässä sivu
Kuva


Kuten Mimmi tossa totesi niin vaikutusta ei ollut. Testi tehtiin päivänvalossa poliisin "kamerapakusta".
Mömmön maahantuoja oli haluton kommentoimaan testin tuloksia.
Kuten jo aiemmin totesin mä en usko ton mössön tehoon, enkä usko vieläkään. Vertailun vuoksi olisi kyllä kiva nähdä sama testi pimellä, kun salamaa käytetään kohteen valaisuun.
#1730
500whp.net member
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Ruotsissahan siinä testissä tuo oli toiminut. Mutta voiko silläkin olla vaikutusta, kun ruotsin kilpi on muutenkin vähän erilainen, esim ihan tasainen, muovia. Tekstit valettu kilven sisälle, missä on joku kerros päällä lakkaa, kirkasta muovia tai jotain semmoista.

No eipä tuolla väliä, kun itse ei tuommoisia tarvi.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mua nauratti se niiden kehuskelu huippusoftasta, sehän oli ihan tavallinen PhotoShop7 jota käyttivät :D :D .

Ja kuvasta ei tullut ihan plankkoa koska saivat eroteltua värien rajat.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

potkuhousu kirjoitti:Mua nauratti se niiden kehuskelu huippusoftasta, sehän oli ihan tavallinen PhotoShop7 jota käyttivät :D :D .

Ja kuvasta ei tullut ihan plankkoa koska saivat eroteltua värien rajat.
Ihmettelin kans samaa, ku kaveri pokerinaamalla kehuu, et jo vuosi sitten on nää ongelmat ratkastu ja ollaan kuvankäsittelyn kärjes. Eiköhän se kärki ole jossain muualla. :lol:
BMW 320dA Coupe LCI
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ajn kirjoitti:Semmonen juridinen seikka, että kilven piiloon laittamisessa ei saa olla mitään aktiivista osaa, eli kuljettajan käyttämää vaijeria tms.
Hehee. :D Toi onkin hyvä. Samalla kun vetelee sitä ahtopaineletkua pannuhuoneesta kabiiniin painemittarille niin vois saranoida rekkarin ja vetää siitä vaijerin jota voi sitten nykiä tilanteen mukaan. :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
Hehee. :D Toi onkin hyvä. Samalla kun vetelee sitä ahtopaineletkua pannuhuoneesta kabiiniin painemittarille niin vois saranoida rekkarin ja vetää siitä vaijerin jota voi sitten nykiä tilanteen mukaan. :D
Tosta tulikin mieleen eräs kiesi jossa kilven taittumien oli hoidettu ilmavirran avulla. En nyt tarkkaan muista yksityiskohtia, mutta periaate oli se, että kilpi oli kiinnitetty jousien avulla ja se pääsi kääntymään kun ilmavirran aiheuttama voima kasvoi tarpeeksi suureksi. Tällöin jos ajoi tarpeeksi lujaa ei kilvestä näkyvyt kuin viiru, koska se oli poikittain :lol:
#1730
500whp.net member
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

potkuhousu kirjoitti:Mua nauratti se niiden kehuskelu huippusoftasta, sehän oli ihan tavallinen PhotoShop7 jota käyttivät :D :D .

Ja kuvasta ei tullut ihan plankkoa koska saivat eroteltua värien rajat.
Ihan äkkiä ei tule mieleen tehokkaampaa kuvankäsittelysoftaa. Eikös se ole kuvasta kiinni, että jos siinä on pieniäkin sävyeroja havaittavissa, niin kyllä ne rajat sieltä löytyvät.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Eikö kukaan oo kattonu Taxi 3:sta? Siinähän on danielin pösössä kätevä kilpi ku se oli kiinni semmosessa kolmion muotosessa motikässä jossa yhessä oli se oikee kilpi ja toisessa vale kilpi ja kolmannessa joku "kiss my ass" tyylinen teksti. Pyörittäminen toimi jollain moottorilla kabiinin puolelta.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin