Kotipoliisit
Re: Kotipoliisit
Em. Ison omenan tapauksessa kantsii kuitenkin huomioida että suoraan ajettaessa ajetaan yleensä oikealle kaistalle, siis samalle kaistalle johon oikealta tulevat menevät samanaikaisilla vihreillä. Suoraan ajavien ohjaaminen vasemmalle kaistalle on kyseisessä paikassa vain maalattuna, ei erillisellä merkillä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kotipoliisit
Nyt kun tuli puheeksi niin pitääpä kertoa että toissapäivänä juuri tuossa olisin saanut 2 tonnia rautaa kylkeeni tuossa jos en olisi tehnyt lukkojarrutusta. Minä nousin väylältä ja oikealle, Olarista päin tuli taksi joka ajoi aivan suoraan nokkani edestä ja minun kaistani yli siihen omenan eteen, siinähän on joku taksitolppa. Minulla siis vihreä nuolivalo ja taksilla vihreä pallovalo. Törmäys oli senteistä kiinni.wesku kirjoitti:Em. Ison omenan tapauksessa kantsii kuitenkin huomioida että suoraan ajettaessa ajetaan yleensä oikealle kaistalle, siis samalle kaistalle johon oikealta tulevat menevät samanaikaisilla vihreillä. Suoraan ajavien ohjaaminen vasemmalle kaistalle on kyseisessä paikassa vain maalattuna, ei erillisellä merkillä.
Olin ihan tipalla että on pakko mennä sille sanomaan että huomasitko ollenkaan mitä tapahtui. Yritin katsoa sen naamaa siinä kun ajoin ohi mutta se ei todellakaan huomannut mitään tapahtuneen.
Kuinkahan usein tuossa paikassa mahtaa kolista..
Kun lumipyryt tulee ja kaistat kapenee&viivat häviää niin voisi veikata että useamman kerran päivässä..
9000CS 2,3
Re: Kotipoliisit
Mimmi :
11 §
Ryhmittyminen
Ajokaista kääntymistä varten on valittava hyvissä ajoin. Oikealle kääntyvän on ryhmityttävä ajoradan oikeaan reunaan. Vasemmalle kääntyvän on ryhmityttävä välittömästi ajoradan keskiviivan oikealle puolelle tai yksisuuntaisella ajoradalla vasempaan reunaan.
12 §
Kääntyminen
Kääntyvän ajoneuvon kuljettaja ei saa aiheuttaa vaaraa tai tarpeetonta estettä muille samaan suuntaan kulkeville. Risteyksessä on oikealle käännettäessä ohjattava mahdollisimman lähelle risteävän ajoradan oikeata reunaa. Vasemmalle käännyttäessä on ohjattava siten, että ajoneuvo jättää risteyksen välittömästi risteävän ajoradan keskiviivan oikealla puolella tai yksisuuntaisen ajoradan vasemmalla reunalla.
Tieliikennelain 11 ja 12 §:t säätelevät ryhmittymistä ja kääntymistä:Mites sitten esim. Mellunmäessä Kontulantien ja Länsimäentien risteys?
Siinä kun palaa Länsimäentieltä Kontulantielle Kontulaanpäin yhtäaikaa nuolivalot (Itäväylältä päin vasemmalle ja Länsimäestä päin oikealle).
11 §
Ryhmittyminen
Ajokaista kääntymistä varten on valittava hyvissä ajoin. Oikealle kääntyvän on ryhmityttävä ajoradan oikeaan reunaan. Vasemmalle kääntyvän on ryhmityttävä välittömästi ajoradan keskiviivan oikealle puolelle tai yksisuuntaisella ajoradalla vasempaan reunaan.
12 §
Kääntyminen
Kääntyvän ajoneuvon kuljettaja ei saa aiheuttaa vaaraa tai tarpeetonta estettä muille samaan suuntaan kulkeville. Risteyksessä on oikealle käännettäessä ohjattava mahdollisimman lähelle risteävän ajoradan oikeata reunaa. Vasemmalle käännyttäessä on ohjattava siten, että ajoneuvo jättää risteyksen välittömästi risteävän ajoradan keskiviivan oikealla puolella tai yksisuuntaisen ajoradan vasemmalla reunalla.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Kotipoliisit
Joitakin näyttää suunnattomasti ärsyttävän se, että jos ohitan moottoritiellä rekkajonoa cruise päällä ja todellinen nopeus on 105-110 km/t satasen rajoituksella. Pitää tulla aivan puskuriin kiinni ja kurkkia ohituspaikkaa kaiteen ja oman autoni välissä. Kaukovalojakin voidaan tietysti vilkutella.
Tällä tavoin yritetään sitten painostaa ajamaan suurempaa ylinopeutta tai siirtymään sivuun ja päästämään tämä yksittäinen kouhottaja ohi.
No kun ei ole tapana hermostua kovin herkästi niin annan sitten mennä sitä lievää ylinopeutta sen aikaa että olen ohitukseni suorittanut ja palaan sitten sinne oikeanpuoleiselle kaistalle. Kiitokseksi tästä saa joskus keskisormea ja kurat silmille kurvailua.
Ei se kumma ole jos tuolla tavoin joku kotipolliisi ärsyyntyy. Ihmiset käy liikenteessä aika kuumina ja ei kumma että tulee kolareita.
Tällä tavoin yritetään sitten painostaa ajamaan suurempaa ylinopeutta tai siirtymään sivuun ja päästämään tämä yksittäinen kouhottaja ohi.
No kun ei ole tapana hermostua kovin herkästi niin annan sitten mennä sitä lievää ylinopeutta sen aikaa että olen ohitukseni suorittanut ja palaan sitten sinne oikeanpuoleiselle kaistalle. Kiitokseksi tästä saa joskus keskisormea ja kurat silmille kurvailua.
Ei se kumma ole jos tuolla tavoin joku kotipolliisi ärsyyntyy. Ihmiset käy liikenteessä aika kuumina ja ei kumma että tulee kolareita.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kotipoliisit
Tuollaisen puskuriroikkujan saa muuten aivan raivon partaalle kun antaa nopeutensa laskea ihan pikkuhiljalleen 75km/h nopeuteen. Samalla voi seurata taustapelistä miten mielenosoittajalle pikkuhiljaa kasvaa k**pä otsaan. Välillä voi vähän kiihdyttää. Kokeilkaapa vaikka.
Harmi kun ei ole wireless verenpainemittareita keksitty, siitä olisi hauska seurata "kouluttajan" paineita.
Harmi kun ei ole wireless verenpainemittareita keksitty, siitä olisi hauska seurata "kouluttajan" paineita.
9000CS 2,3
Re: Kotipoliisit
Kyllähän ne varmaan on toimiviksi todettu kun niitä niin paljon käytetään. Mutta siitä sitten voidaankin siirtyä kysymykseen että mikä on hidastelija? Onko hidastelija se joka ajaa liian pientä ylinopeutta? Melkein sama ajatko kympin vai kaksi todellista ylinopeutta niin aina löytyy näitä sivuun "pakottajia".9-5T kirjoitti:Yleensä aina noi keinot toimii häätämään yksittäisen hidastelevan kotipoliisin tai tavallisen hidastelijan.mike kirjoitti:ohitan moottoritiellä rekkajonoa cruise päällä ja todellinen nopeus on 105-110 km/t satasen rajoituksella. Pitää tulla aivan puskuriin kiinni ja kurkkia ohituspaikkaa kaiteen ja oman autoni välissä. Kaukovalojakin voidaan tietysti vilkutella.
Tällä tavoin yritetään sitten painostaa ajamaan suurempaa ylinopeutta tai siirtymään sivuun ja päästämään tämä yksittäinen kouhottaja ohi.
Toimiiko tuo muuten silloin jos eteen sattuukin oikea polliisiauto? Taitavat väistää sivuun ja lähteä perään katselemaan kuinka paljon sitä kaasujalkaa todellisuudessa kutittaakaan.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kotipoliisit
Kyllä, ei se hidastelu sen viisaampaa ole kuin takaluukussa painostaminenkaan. Puhuin tuossa lähinnä aloittajan kuvaaman tyylisestä tilanteesta jossa ohitettava ajaa 105 ja itse ajan 110 cruise päälla siitä ohi. Minusta satasen alueella ei kenenkään luulisi olevan oikeutettu pakottamaan minua 110 ajavaa kiihdyttämään vauhtia tuosta m-tiellä.
Sitä paitsi katson että nopeuden alentaminen on tuossa tilanteessa turvallisuuden kannalta viisasta jos ei jopa pakollista. Parin metrin päässä minun peräluukussa 110 vauhdissa roikkuva tyyppi uhkaa suoranaisesti takapenkilläni istuvien lasten henkeä ja terveyttä. Ihan sama kuin osoittelisi niitä ladatulla aseella. Turvallisuusvälin pitäminen koskee myös häntä. Jos minä joudun jostain syystä tekemään äkkijarrutuksen niin perään tulee että paukahtaa.
Käytännössähän lähes aina tehdäänkin niin että lisätään vauhtia jotta Herra Myyntiedustaja pääsee sieltä TDI:llänsä mustan savun saattelemana ohi mutta onpa tullut joskus ääritapaukissa "harrastettua" opettamistakin.
Se oma reaktio riippuu paljon siitä millä asenteella ja tyylillä sieltä takaa tullaan. On aika hyvähermoinen ihminen jota ei valojen räpsyttely ja keskisormen heiluttelu liikuta millään lailla.
Se on varmaa että jokainen jonka jostain syystä pitää ajaa koko ajan muuta liikennettä nopeammin (tai hitaammin) saa kiroilla sitä kun muut on haittana ja vaikeuttaa sitä matkan tekoa.
Sitä paitsi katson että nopeuden alentaminen on tuossa tilanteessa turvallisuuden kannalta viisasta jos ei jopa pakollista. Parin metrin päässä minun peräluukussa 110 vauhdissa roikkuva tyyppi uhkaa suoranaisesti takapenkilläni istuvien lasten henkeä ja terveyttä. Ihan sama kuin osoittelisi niitä ladatulla aseella. Turvallisuusvälin pitäminen koskee myös häntä. Jos minä joudun jostain syystä tekemään äkkijarrutuksen niin perään tulee että paukahtaa.
Käytännössähän lähes aina tehdäänkin niin että lisätään vauhtia jotta Herra Myyntiedustaja pääsee sieltä TDI:llänsä mustan savun saattelemana ohi mutta onpa tullut joskus ääritapaukissa "harrastettua" opettamistakin.
Se oma reaktio riippuu paljon siitä millä asenteella ja tyylillä sieltä takaa tullaan. On aika hyvähermoinen ihminen jota ei valojen räpsyttely ja keskisormen heiluttelu liikuta millään lailla.
Se on varmaa että jokainen jonka jostain syystä pitää ajaa koko ajan muuta liikennettä nopeammin (tai hitaammin) saa kiroilla sitä kun muut on haittana ja vaikeuttaa sitä matkan tekoa.
9000CS 2,3
Re: Kotipoliisit
Musti kirjoitti :
Ääh noin . 31.7 s ja matkaa 883m
ja nyt saunaan
heh heh.. piti oikeen yrittää laskeskella tuota matkaa, ja pääsin tulokseen, aikaa se ottaa 17,2 sekunttia ja matkaa menee 490m,per rekkojen väli, jos oma nopeus on 100km/h ja rekka ajaa 80 km/h. ja jos aatellaan molempien rekkojen yhteispituudeksi 44 m ohitus matkaa 255m + 25m ennen rekan ohitusta vasenkaista ja paluu oikealle + 15m toisen rekan eteen ottaa 232mSiinä menee suhteellisen pitkä matka maantietä ennen kuin sata metriä on ajettu kahdenkympin nopeuserolla kiinni.
Ääh noin . 31.7 s ja matkaa 883m
ja nyt saunaan
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 22:45
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kotipoliisit
Kyllähän siinä Olarista tuleville on liikennemerkki, jossa heidät ohjataan vasemmalle kaistalle. Itse ainakin sain tossa 4v sitten autokouluopen huutamaan kauhusta kun ajoin siitä suoraan ekalla ajokerrallani... Ja kyllä se siinä merkki siinä oli ainakin vielä viime kesänä, tulee nimittäin joka kerta ohi ajaessa huomattua se.wesku kirjoitti:Em. Ison omenan tapauksessa kantsii kuitenkin huomioida että suoraan ajettaessa ajetaan yleensä oikealle kaistalle, siis samalle kaistalle johon oikealta tulevat menevät samanaikaisilla vihreillä. Suoraan ajavien ohjaaminen vasemmalle kaistalle on kyseisessä paikassa vain maalattuna, ei erillisellä merkillä.
9-5 SE 2.0tA MY00
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP
#3639
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP
#3639
Re: Kotipoliisit
Tuossa täysin samaa mieltä. Itse en nykyään reagoi mitenkään näihin öykkäröiviin juntteihin moottori- tahi maantiellä ajellessa. Tai jos mahdollista ajelen vieläkin tasaisemmin omaa nopeutta.Saappi Kuski kirjoitti:Minusta satasen alueella ei kenenkään luulisi olevan oikeutettu pakottamaan minua 110 ajavaa kiihdyttämään vauhtia tuosta m-tiellä.
Ja mainittakoon että itselläkin on usein pieni ylinopeus lasissa varsinkin moottoritiellä. Olen yksinkertaisesti sitä mieltä että ylinopeudella ajaminen ei todellakaan anna etuajo-oikeutta missään tilanteessa.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Re: Kotipoliisit
Sopinee tämän otsikon alle:
Itseäni nyppii kaikkein eniten itseään ammattikuskeiksi irvokkaasti nimittelevät mistään mitään välittämättömät tyypit, joilla useimmiten on ajettavanaan täysperävaunu yhdistelmä tai säiliöauto kemikaalilastissa. No ei siis kaikki kuvauksen henkilöt, mutta kaikki ne jotka ovat omaksuneet asiakseen ajaa jatkuvasti rajoittimeen nojaten - samalla ulosmitaten itseltään mahdollisuuden kiihdyttää mikäli perävaunu alkaa heittelehtiä. (Tulee mieleen eräs keskisuomalainen onnettomuus..)
Ajele siinä sitten nätisti 80 rajoituksella mittari-85:ttä, kun tällainen urpo tulee suurinpiirtein lukemaan sinun mittaritauluasi olkasi yli. Tänäänkin Turuntiellä (Nokia-Vammala), joka on nyttemmin auliisti pian kameravalvottu, oli peilit rekkaa täynnä. Kyseisellä pätkällä on valtion riistaa enemmän kuin omiksi tarpeiksi (Laukon kartanokin suht lähellä), joten niitä jarrutuksiakin voi olla tarve tehdä. Minähän se suuri mulkvisti siinä tietysti olen tientukkeena, kun ajan rajoituksen mukaan ilman kiirettä. Jotenkin vaan tulee mieleen, ettei noita isoja yhdistelmiä aja suinkaan aina, eikä läheskään aina ammattimaiset "ammattilaiset", vaan ne kenellä kortti sattuu riittämään ja koulutus ja järki olemaan riittävän vähäistä.
Korkealta rekastahan näkee hyvin autoni yli ja pitemmälle, mutta kun se peura hyökkää metsänlaidasta ihan ilman varoitusaikaa auton eteen, niin ei oikein taida turvaväli rekkakuskilla riittää, jos pystyn peilieni kautta laskemaan kuskin amalgaamipaikat hampaista. Eikä siinä enää uskalla alkaa enempää hidastelemaankaan, on kokemusta muutamasta ammatti-jurbosta - Ne katsoo osuuko!
Tilanteita syntyy helposti, kun itse ajaa alamäet moottorijarrulla, kun taas raskaan ajoneuvon pitäisi jarruttaa, jotta oltaisiin tasoissa.
Mukavinta on saada tällainen perässäroikkuja, kun se on ensin kääntynyt sivutieltä eteen ja on itse ohittanut sen.
Usko ammattikuskeihin on olematon, niin raskaan liikenteen kuin taksiliikenteenkin suhteen, valitettavan harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Alalle ilmeisesti ajaudutaan liikaa, alalle hakeutumisen sijasta.
Itseäni nyppii kaikkein eniten itseään ammattikuskeiksi irvokkaasti nimittelevät mistään mitään välittämättömät tyypit, joilla useimmiten on ajettavanaan täysperävaunu yhdistelmä tai säiliöauto kemikaalilastissa. No ei siis kaikki kuvauksen henkilöt, mutta kaikki ne jotka ovat omaksuneet asiakseen ajaa jatkuvasti rajoittimeen nojaten - samalla ulosmitaten itseltään mahdollisuuden kiihdyttää mikäli perävaunu alkaa heittelehtiä. (Tulee mieleen eräs keskisuomalainen onnettomuus..)
Ajele siinä sitten nätisti 80 rajoituksella mittari-85:ttä, kun tällainen urpo tulee suurinpiirtein lukemaan sinun mittaritauluasi olkasi yli. Tänäänkin Turuntiellä (Nokia-Vammala), joka on nyttemmin auliisti pian kameravalvottu, oli peilit rekkaa täynnä. Kyseisellä pätkällä on valtion riistaa enemmän kuin omiksi tarpeiksi (Laukon kartanokin suht lähellä), joten niitä jarrutuksiakin voi olla tarve tehdä. Minähän se suuri mulkvisti siinä tietysti olen tientukkeena, kun ajan rajoituksen mukaan ilman kiirettä. Jotenkin vaan tulee mieleen, ettei noita isoja yhdistelmiä aja suinkaan aina, eikä läheskään aina ammattimaiset "ammattilaiset", vaan ne kenellä kortti sattuu riittämään ja koulutus ja järki olemaan riittävän vähäistä.
Korkealta rekastahan näkee hyvin autoni yli ja pitemmälle, mutta kun se peura hyökkää metsänlaidasta ihan ilman varoitusaikaa auton eteen, niin ei oikein taida turvaväli rekkakuskilla riittää, jos pystyn peilieni kautta laskemaan kuskin amalgaamipaikat hampaista. Eikä siinä enää uskalla alkaa enempää hidastelemaankaan, on kokemusta muutamasta ammatti-jurbosta - Ne katsoo osuuko!
Tilanteita syntyy helposti, kun itse ajaa alamäet moottorijarrulla, kun taas raskaan ajoneuvon pitäisi jarruttaa, jotta oltaisiin tasoissa.
Mukavinta on saada tällainen perässäroikkuja, kun se on ensin kääntynyt sivutieltä eteen ja on itse ohittanut sen.
Usko ammattikuskeihin on olematon, niin raskaan liikenteen kuin taksiliikenteenkin suhteen, valitettavan harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Alalle ilmeisesti ajaudutaan liikaa, alalle hakeutumisen sijasta.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kotipoliisit
Vastaavissa tilanteissa yritän ajaa sivuun ja päästää sen "pikalinjan" ohitseni.Ristom kirjoitti:Sopinee tämän otsikon alle:
Itseäni nyppii kaikkein eniten itseään ammattikuskeiksi irvokkaasti nimittelevät mistään mitään välittämättömät tyypit, joilla useimmiten on ajettavanaan täysperävaunu yhdistelmä tai säiliöauto kemikaalilastissa. No ei siis kaikki kuvauksen henkilöt, mutta kaikki ne jotka ovat omaksuneet asiakseen ajaa jatkuvasti rajoittimeen nojaten - samalla ulosmitaten itseltään mahdollisuuden kiihdyttää mikäli perävaunu alkaa heittelehtiä. (Tulee mieleen eräs keskisuomalainen onnettomuus..)
Ajele siinä sitten nätisti 80 rajoituksella mittari-85:ttä, kun tällainen urpo tulee suurinpiirtein lukemaan sinun mittaritauluasi olkasi yli. Tänäänkin Turuntiellä (Nokia-Vammala), joka on nyttemmin auliisti pian kameravalvottu, oli peilit rekkaa täynnä. Kyseisellä pätkällä on valtion riistaa enemmän kuin omiksi tarpeiksi (Laukon kartanokin suht lähellä), joten niitä jarrutuksiakin voi olla tarve tehdä. Minähän se suuri mulkvisti siinä tietysti olen tientukkeena, kun ajan rajoituksen mukaan ilman kiirettä. Jotenkin vaan tulee mieleen, ettei noita isoja yhdistelmiä aja suinkaan aina, eikä läheskään aina ammattimaiset "ammattilaiset", vaan ne kenellä kortti sattuu riittämään ja koulutus ja järki olemaan riittävän vähäistä.
Korkealta rekastahan näkee hyvin autoni yli ja pitemmälle, mutta kun se peura hyökkää metsänlaidasta ihan ilman varoitusaikaa auton eteen, niin ei oikein taida turvaväli rekkakuskilla riittää, jos pystyn peilieni kautta laskemaan kuskin amalgaamipaikat hampaista. Eikä siinä enää uskalla alkaa enempää hidastelemaankaan, on kokemusta muutamasta ammatti-jurbosta - Ne katsoo osuuko!
Tilanteita syntyy helposti, kun itse ajaa alamäet moottorijarrulla, kun taas raskaan ajoneuvon pitäisi jarruttaa, jotta oltaisiin tasoissa.
Mukavinta on saada tällainen perässäroikkuja, kun se on ensin kääntynyt sivutieltä eteen ja on itse ohittanut sen.
Usko ammattikuskeihin on olematon, niin raskaan liikenteen kuin taksiliikenteenkin suhteen, valitettavan harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Alalle ilmeisesti ajaudutaan liikaa, alalle hakeutumisen sijasta.
JOS on leikkinyt persuksissa-ajoa piruuttain uhoten isoa ja vahvaa, soitan poliisille ja kerron tilanteen.
Muutaman kerran on poliisi soittanut takaisin ja kertonut, että tuo "sankari-kaahaaja" on nyt kiinni ja tutkimme tilannetta.
Ihan offia; Lapsuudessani huomasimme kavereidemme kanssa, että kaikkien yksinkertaisimmat kaverimme alkoivat ajaa rekkaa, saivat päteä jossain.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kotipoliisit
Kun käänteliskin vesilaitoksella, mutta kun kääntelevät jätevedenpuhdistamolla.9-5T kirjoitti: Myös vesilaitoksella on ammattitaidottomia vaikka tilinauhassa lukee sama titteli kuin niillä jotka osaa kääntää oikeaa hanaa.
On toki, mutta nämä teiden ritarit sentään pääsevät rauhallisesti ajavista useimmiten ohi, toisin kuin nämä kymmenien tonnien yhdistelmien kuskit.9-5T kirjoitti: Tiellä tulee oltua kohtuullisen paljon ja huomattavasti suurin osa törppöilevistä autoilijoista on muita kun ammatikseen ajavia.
Yleisesti ottaen en lähtisi liikenteessä häiriköimään muita tahallisesti, se on yllättävän suuri osa kansaa, kun syö mielialalääkkeitä tai on kulttuuriperältään niin tulisieluinen että ei kiinnosta minkäälainen vuorovaikutus toisten kanssa.
Re: Kotipoliisit
Toki, mutta en tiedä vielä tässä maassa kenelläkään menevän muuten niin hyvin, että harrastaisi muun tekemisen puutteessa vaikkapa ADR- kuljetuksia.9-5T kirjoitti: Rekan ratissa voi olla vaikka ulosottomies, huoltomies, autovaras, omistajan vaimo ja yms.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kotipoliisit
Ammattiliikenteessä on kulkuneuvojen ratissa sama kirjo ihmisiä kuin muissakin ammateissa, kyllä tämä nyt pitäisi kaikkien ymmärtää. Sen ammatin ominaisuus vaan nyt sattuu olemaan se että kun liikenteen seassa liikutaan niin ollaan näkyvällä paikalla.
Nyrkkisääntönä voi pitää ja näin on aina ollut että mitä vaikeampi kussakin työllisyystilanteessa alalle on saada työntekijöitä niin sitä epäsopivampaa sakkia siellä on, sitä rekkaa kun valitettavasti saa lupien puolesta ajaa jokainen jolla on rekkakortti.
En minä silti menisi koko ammattikuntaa haukkumaan ja sanomaan että niihin hommiin lähtee ne jotka ei muuta osaa. Sopii mennä koettamaan miten se täysperä taittuu laituriin konttien väliin terminaalin pihalla tai edes ajamaan sellainen kantavuuskuormassa sohjokelissä H:gistä Ouluun yöllä. Voi tulla vähän perspektiiviä asioihin.
Hitsaaja kun tekee virheen ja sauma menee vinoon niin sanotaan että oho, tehdään uusi sauma. Rekkakuski tekee virheen niin 60 tonnia rojua on tien laidassa ja ruumiita ojan penkat täynnä. Molemmat on ihmisiä ja tekevät virheitä.
Kumpi niistä on hyvä ja kumpi huono työntekijä?
Nyrkkisääntönä voi pitää ja näin on aina ollut että mitä vaikeampi kussakin työllisyystilanteessa alalle on saada työntekijöitä niin sitä epäsopivampaa sakkia siellä on, sitä rekkaa kun valitettavasti saa lupien puolesta ajaa jokainen jolla on rekkakortti.
En minä silti menisi koko ammattikuntaa haukkumaan ja sanomaan että niihin hommiin lähtee ne jotka ei muuta osaa. Sopii mennä koettamaan miten se täysperä taittuu laituriin konttien väliin terminaalin pihalla tai edes ajamaan sellainen kantavuuskuormassa sohjokelissä H:gistä Ouluun yöllä. Voi tulla vähän perspektiiviä asioihin.
Hitsaaja kun tekee virheen ja sauma menee vinoon niin sanotaan että oho, tehdään uusi sauma. Rekkakuski tekee virheen niin 60 tonnia rojua on tien laidassa ja ruumiita ojan penkat täynnä. Molemmat on ihmisiä ja tekevät virheitä.
Kumpi niistä on hyvä ja kumpi huono työntekijä?
9000CS 2,3