Poliisipäälikön itkuvirsi

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja Kaide »

HAH ! Kuulostaa tutulta valitukselta , mutta että poliisi. Kyseessä siis tämä kaveri joka ajelee tutkaan rajumpaa ylinopeutta ajoittain

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/66682.shtml
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Kaide kirjoitti:HAH ! Kuulostaa tutulta valitukselta , mutta että poliisi. Kyseessä siis tämä kaveri joka ajelee tutkaan rajumpaa ylinopeutta ajoittain

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/66682.shtml
Eihän tossa mitään jerkeä ole valvoa nopeuksia tuollaisessa paikassa. Toivottavasti miettivät asiaa, kun itse poliisipäällikönkin mielestä tuossa ei ole itään järkeä :?:
Saab 900S Combicoupe
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

väliin tuntuu että sitä tutkaamista harrastetaan ihan sakkojen takia, ei liikenneturvallisuuden parantamisen takia... aamuisin on työmatkalla n. klo 5.30 tullut usein nähtyä poliisit tutkaamassa valaistulla hiljaisella tiellä jossa rajoituis vaihtuu 80->60 about 200 metrin matkan ajaksi.... kyseisellä kohdalla on kylläkin koulu, mutta olisivat sitten koulu aikaan tutkaamassa :|
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja Kaide »

pakinen kirjoitti:
Kaide kirjoitti:HAH ! Kuulostaa tutulta valitukselta , mutta että poliisi. Kyseessä siis tämä kaveri joka ajelee tutkaan rajumpaa ylinopeutta ajoittain

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/66682.shtml
Eihän tossa mitään jerkeä ole valvoa nopeuksia tuollaisessa paikassa. Toivottavasti miettivät asiaa, kun itse poliisipäällikönkin mielestä tuossa ei ole itään järkeä :?:
No ei se ihan niinkään ole että jokainen autoilija itse saa päättää ajaako 50 alueella 60,70,80,90 vai peräti 100 km/t ihan sen mukaan onko siinä paikassa järkevää jonkun olla tutkaamassa vai ei. Eli se sama rajoitus on voimassa oli siinä alamäki, suora tai mutka. Jos sen nopeuden haluaa ylittää, pitää vaan varautua maksamaan " huvivero" ilman itkuvirsiä siitä että ajaa kovempaa :mrgreen:

Kyllä, mulla on ollut kortti hyllyllä ja sakkoja paukkuu tuon tuosta , mutta en mä sentään ala narisemaan että tutka oli " väärässä paikassa" vaikka pikaisten laskujen mukaan olen saanut 5 sakkoa ohituskaistan päässä ja aina nopeutta on ollut 15-19 yli sallitun, siis rikesakkoja kaikki. Kyllä tuokin on yksi "typerä" paikka mutta voi voi...
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ottamatta kantaa tuohon tapaukseen voisi kuitenkin sanoa että kun nopeutta lasketaan 1/4, niin jarrutusmatka lyhenee puoleen. Käyttökelpoinen kaava esimerkiksi koulujen läheisyydessä.

Toinen mikä jaksaa kummastuttaa on että ihmiset yleensä pitävät poliiseja jotenkin liikenneasiantuntijoina. Millähän perusteella? Ei taida olla edes kovin pitkä aika kun niillä ollut edes ajokortti pakollinen poliisikouluun mennessä. Onko vieläkään?
9000CS 2,3
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mun mielestä järkevintä on tutkata just sellasilla suorilla missä autoilijat luulee ettei oo mitään valvontaa.
Alamäkeen ajavien tutkaaminen ei ole kovin järkevää.
Alamäkeen kyllä nopeus nousee, mutta empä oo tuolla yhellä jyrkkämäkisellä naapurikunnan tieosuudella huomannu että vauhti kiihtyis alamäkeen 50->80 puhdittomalla signaturen CD:llä (tuntuu tosin jotenki jarruttavan, oudon hitaasti kiihtyy kickdownillakin). Ehkä se mahdollista on.
Koulujen kohdalla mun mielestä on ihan hyvä tutkata just sen takia että jotkut oppis ajattelemaan että hieman eri aikaan siitä ohi ajaessa voi sattua jotain vakavaa. Mutta kohtuus siihenkin. 22.00-07.00 välisenä aikana tuskin lapsia liikkuu koulun lähellä.
Iltaisin saattaa muutenkin liikkua lapsia koululla, aamuisin epätodennäköisempää että ennen 8 lapsia liikkuisi (jos koulu alkaa vaikka 8.30), sen jälkeen kylläkin. 5.30 koulun lähistöllä tutkaaminen on järjetöntä, ellei ole varma tieto että joku yön ryypänny rattijuoppo siitä kaahais läpi.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5259
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Paras paikkahan on tutkata siellä missä taatusti ajetaan ylinopeutta, konstappelille pullaa ja serihville lisää kirkkaita pöytälaatikkoon prkl. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Melko suuri ylinopeus joka tapauksessa :?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja tommij »

Heh, tais päällikköä kismittää kun oli naapurikylän partio tutkaamassa oman kylän puolella. Omathan tietää missä ne menee. :D
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Niinpä..sakkoja on saatu, ja aina ne on narisematta maksettu. Oppirahoja, eikä oppi ojaan kaada...
Muukkonen

Bmw 523 Touring
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja wesku »

Kaide kirjoitti: Kyllä, mulla on ollut kortti hyllyllä ja sakkoja paukkuu tuon tuosta , mutta en mä sentään ala narisemaan että tutka oli " väärässä paikassa" vaikka pikaisten laskujen mukaan olen saanut 5 sakkoa ohituskaistan päässä ja aina nopeutta on ollut 15-19 yli sallitun, siis rikesakkoja kaikki. Kyllä tuokin on yksi "typerä" paikka mutta voi voi...
Ihan oikein tutkailla ohituskaistakohdissa. Ihme kyllä että noin pienistä ylityksistä ovat sakottaneet. Yleensähän noissa kohdissa otetaan kortteja kuivumaan, etenkin jos on joku sopivasti kirittämässä :)
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja puu »

tommij kirjoitti:Heh, tais päällikköä kismittää kun oli naapurikylän partio tutkaamassa oman kylän puolella. Omathan tietää missä ne menee. :D
Hehe, meidän poikia. Olis vaan sattunut ennen kesäistä ajokortin menetystäni, niin olisin voinut kuulusteluissa vedota, että "kun poliisipäällikkökin..." :) Ja itsellänihän vauhtia oli prosentuaalisesti saman verran kuin tuolla herralla.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Nää on näitä...Itse olen pari ylinopeussakkoa saanut, toinen ihan oma moka, tiesin että kohta alkaa 80 rajoitus ja aloin kiihdyttämään 50 rajoituksella, noh tutkahan siinä oli n. 100m. ennen 80 lätkää.. Tai no, kyllä nää oikeastaan on molemmat omaa vikaa. Toinen tuli rekkaa ohittaessa, oli "ripeästi" kulkeva härveli alla, ja rekka kääntyi edessä samalle kaistalle, muttei toki kuorma päällä ehtinyt riittävästi kiihdyttää, joten kaistanvaihto ja ohitse. Siviilisetä sitten stoppas ja sanos että 80 alueella reilun kilsan matkalla mittas keskinopeudeksi 102 km/h. Olisihan sitä voinut jarruttaakin... Siksipä ihan omana syynä pidän.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Työkaveri kerran ruokpöydässä valitti kun oli saanut ylinopeussakot siitä kun alamäessä nopeus nousi yli rajoituksen. Sanoi vielä PUOLUSTUKSENA että kun ei katsonut nopeusmittaria.
Minä siihen tyylilleni uskollisena tölväsin että eihän tuo edes mikään ylinopeussakon paikka ole, korttihan se pitää ottaa pois jos ihminen ei pysty ajaessaan tarkkailemaan edes nopeusmittaria ja vielä MYÖNTÄÄ sen itsekin.! Suuttui vielä tuosta kommentista. :lol:
Kyllä taas tuli todistettua että ihminen on keskimäärin olevinaan kaikkitietävä kuningas autonratissa ja kaikki jotka tulee arvostelemaan tai tutkalla osoittelemaan ovat kyttääviä natsipoliiseja.
9000CS 2,3
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisipäälikön itkuvirsi

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mimmi kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Alamäkeen kyllä nopeus nousee, mutta empä oo tuolla yhellä jyrkkämäkisellä naapurikunnan tieosuudella huomannu että vauhti kiihtyis alamäkeen 50->80 puhdittomalla signaturen CD:llä (tuntuu tosin jotenki jarruttavan, oudon hitaasti kiihtyy kickdownillakin).
Puuttuuko autostasi jarrut?
Eikä tossa mitään jarruja tarvita. Käykääpä kokeilemassa: Etsi suht jyrkkä alamäki, aja mäen alussa esim.80 kmt 5.vaihteella ja nosta mäen ajaksi jalka pois kaasulta. Aika jyrkkä mäki saa olla että vaihti nousee edes 90 kmt lukemaan. Eli, todella onneton selitys että alamäessä vauhti nousee " väkisin " jaa , kait se sitten ylämäessä laskee sen saman vähintään 20kmt eli 80->60 :lol: No nyt mulle selkis miks tuolla maantiellä joskus V*tuttaa ajaa kun nopeusvaihtelu on luokkkaa 40kmt suuntaan jos toiseenkin saman rajoituksen alueella.
Vastaa Viestiin