Se lataa todella heikostakin akusta itsensä.Soki kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 14:38Mites tuo sitten jos akku on ihan sippi? Valot päällä yön tmv?Saab 9-3 2000 kirjoitti: ↑Ti Marras 02, 2021 17:25Itellä on tollanen. Toimii eikä tarvitse latailla.https://www.tyokalutori.fi/Akuton-apukaeynnistin-300A
apukäynnistin/energia-asema
- Saab 9-3 2000
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: apukäynnistin/energia-asema
Re: apukäynnistin/energia-asema
Ok, pitääpä tuolanen Virtaselta Salosta kipaista, näytt olevan jonkun euron halvempi sielä kun tuo kalutorin tarjojus.
Re: apukäynnistin/energia-asema
Onko kokemusta riittääkö tuollaissea potku 1.9 dieselin starttaukseen pakkasella hehkutuksineen? Jos nyt oletetaan että akussa on edes vähän varausta jäljellä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
- Saab 9-3 2000
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: apukäynnistin/energia-asema
Kokemusta ei ole mutta varmuuden vuoksi ostaisin diesel autoon ton isomman. https://www.virtasenkauppa.fi/akuton-ap ... acap-39719
Re: apukäynnistin/energia-asema
Itsellä käytössä muutaman vuoden vanha bensa-autolle tarkoitettu apukäynnistin. Dieselin kanssa se on hehkutuksen kanssa kerta tai kaksi mitä jaksaa yrittää. Peltoautossa testattiin, että paremmin sai tuolla dieselin käyntiin kun suihkutti starttipilottia imusarjan ja starttasi ilman hehkutusta ( tuon peltoauton oma akku oli täysin tyhjä).
ex 9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: apukäynnistin/energia-asema
onko kokemusta motonetin tarjonnasta??
katselin tuota
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455612/ ... 1500A-12-V
katselin tuota
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455612/ ... 1500A-12-V
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1110
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: apukäynnistin/energia-asema
https://www.testivoittaja.net/apukaynni ... ivoittaja/nalleolut kirjoitti: ↑Ti Joulu 28, 2021 07:57onko kokemusta motonetin tarjonnasta??
katselin tuota
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455612/ ... 1500A-12-V
Onhan tuo saanut hyvät arvostelut.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: apukäynnistin/energia-asema
^^Kaveri hankki tuollaisen Telwinin, on kuulemma ollut ihan käytössä ja auttanut tuomaan auton kotiin.
Itse päädyin nyt tähän, järean oloinen laite :
https://www.puuilo.fi/ax4-apukaynnistin ... alahteella
Itse päädyin nyt tähän, järean oloinen laite :
https://www.puuilo.fi/ax4-apukaynnistin ... alahteella
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: apukäynnistin/energia-asema
Itse hankin saman laitteen pari päivää sitten. Komeasti starttasi n. 3kk seissyt Aero, joka omalla akulla juuri ja juuri aiheutti naksunaa.torque kirjoitti: ↑Ti Tammi 04, 2022 21:08^^Kaveri hankki tuollaisen Telwinin, on kuulemma ollut ihan käytössä ja auttanut tuomaan auton kotiin.
Itse päädyin nyt tähän, järean oloinen laite :
https://www.puuilo.fi/ax4-apukaynnistin ... alahteella
Vaikuttaa tosiaan mekaanisesti ihan uskottavalta ja tukevalta. Oma käyttö varmasti melko vähäistä ja pienimuotoista, joten uskon ettei testivoittajasta, jota myös harkitsin, omassa käytössä juuri lisäarvoa ollut ainakaan 60e edestä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: apukäynnistin/energia-asema
Ei omia kokemuksia, mutta Facebookin Outlander PHEV -ryhmässä Telwiniä on moni kehunut. 12 voltin akun hyytyminen on lataushybridien yleisimpiä vikapaikkoja, ja sen korvaajaksi toki riittää vähän pienempikin virtapankki, kun ei tarvitse moottoria sillä kierrättää vaan vain herätellä järjestelmät jotta se oikea sähkö saadaan sitten ajoakusta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: apukäynnistin/energia-asema
Tuli investoitua myös tuohon isompaan AX4 tosin motonetistä ctechin ohella. Jaksa enää puljata tarpeen vaatiessa irtoakun ja kaapeleiden kanssa ja ctech saa hoitaa muuten aeron säännöllisiä latauksia.2.polvi kirjoitti: ↑Ti Tammi 04, 2022 21:24Itse hankin saman laitteen pari päivää sitten. Komeasti starttasi n. 3kk seissyt Aero, joka omalla akulla juuri ja juuri aiheutti naksunaa.torque kirjoitti: ↑Ti Tammi 04, 2022 21:08^^Kaveri hankki tuollaisen Telwinin, on kuulemma ollut ihan käytössä ja auttanut tuomaan auton kotiin.
Itse päädyin nyt tähän, järean oloinen laite :
https://www.puuilo.fi/ax4-apukaynnistin ... alahteella
Vaikuttaa tosiaan mekaanisesti ihan uskottavalta ja tukevalta. Oma käyttö varmasti melko vähäistä ja pienimuotoista, joten uskon ettei testivoittajasta, jota myös harkitsin, omassa käytössä juuri lisäarvoa ollut ainakaan 60e edestä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: apukäynnistin/energia-asema
Päivitetääs sen verran, että nykyisin on omia kokemuksia. Juuri tuolla edellisessä viestissä mainitulla AX4:n apukäynnistimellä starttasi jokin aika sitten Oldsin isolohko iloisesti, vaikka kesti hetken pyörittääkin. Ihmeellisesti ei nuo ohkaiset kaapelitkaan sulaneet tuossa pyörityksessä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: apukäynnistin/energia-asema
Ne piuhat lie paitsi ohuet, myös lyhyet? Se auttaa ihmeesti ohutta lakua kestämään ja kun ei niillä tarvi ylttää konetilasta toiseen, niin pitkät piuhat olisi yleensä vaan tiellä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla