Citroen C6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C6
Eli noin viikko sitten tuli vanha C6:sen rottelo ostettua, nyt jo vahva 600km suoritus takana.
Tämä on Saksasta tuotu vuosimallia 2007 (rek 12/06) ja kilsoja mittarissa 114tkm. Tietysti Saksasta tuotu, joten oikea lukema voi tietysti olla mitä vain.
Huoltohistoria kuitenkin on täydellinen ja Saksassa huollot tehnyt liike vahvisti heidän tehneet huollot huoltokirjan tietojen mukaan, jopa ilmastointihuollot on tehty ajallaan merkkiliikkeessä ja merkattu myös grammalleen paljonko ainetta on pitänyt lisätä.
Sisustaltaan auto on kuin uusi, ei juuri uutta häpeä. Ulkopuolella on jotain parkkipaikkanaarmuja ja muita kolhuja, ja yksi ainakin tuli vielä Suomen liikkeen parkkipaikallakin, mutta ottaen huomioon, että rotisko on jo lähemmäs 10v vanha, niin ihan hyväksytty suoritus, ja ruostetta ei myöskään näy missään, alustakin on erittäin siistin näköinen.
Ajettavuudeltaan auto on myös kuin uusi, ei kuulu mitään kilinöitä tai kolinoita mistään, ei töyssyissä eikä tasaisella, ja tuntuu myöskin tukevalta, joten alustakin lienee suht kunnossa JA SE MUKAVUUS, tätä leijuvaa fiilistä olen todella kaivannut, tuntuu niin luksuskyydiltä kun koko auto sulavasti kelluu tienpinnan epätasaisuuksien mukana
Vaihteisto pelaa niin erinomaisesti, ettei siihen kiinnitä käytännössä mitään huomiota. Koneessa on pikimustat öljyt sisällä, joten ne joutunee vaihtamaan viikonloppuna, mutta itse konekin pitää ihan tervettä ääntä, mutta mikään säästöpossu se ei ole, reilun 8 litran pinnassa ollut kulutus tähän mennessä. (9-5 TTID keskikulutus oli 7,9l/100km, NG9-5 TiD 6,3l/100km)
Penkit on erinomaiset (oikeasti ng9-5 Aeron penkit eivät ole ainakaan talvitakissa kovin mukavat, vaikka en nyt koe mikään superläski olevanikaan, tuntuvat ahtailta, Vectorin penkit oli mielestäni paremmat istua, ulkonäön puolesta taas Aeron istuimet veti pidemmän korren).
Äänieristys moottorin osalta on erittäin onnistunut, enää ei tarvitse kaupungissa kuunnella joka lähdössä "kräääääääää"-ääntelyä kierrosten noustessa 2000rpm pintaan, joka onneksi sentään tasaisella vauhdilla hiljeni, mutta tämä V6 pitää kyllä mölyt mahassaan joka tilanteessa, sisälle kuulee pelkkää matalaa huminaa kylmäkäynnistystä lukuun ottamatta.
Renkaiden osalta tuli pieni pettymys, nimittäin jyristelee aika kovasti huonolla pinnalla, alla tosin on loppuunkuluneet Saksan kitkat, ja ne ovat jopa autoa vanhemmat, paistettu 3404, eli lähemmäs 12v vanhat Onneksi mukana tuli 2014 paistetut lähes uudenveroiset Kumhot, katsotaan miten melu muuttuu kun saa kesärenkaat alle.
ja onhan tuossa vikojakin;
-kuskin penkinlämmitin ei toimi. Penkinlämmitintä ei ihan niin helposti vaihdetakaan kuin Saabissa, sillä elementti on liimattu penkin sisään ja sitä ei myydä erikseen, vaan koko istuinosa pitäisi vaihtaa.
-kaistavahdin anturit on aika kulutustavaraa, mutta 9-5:ssäkin kaistavahti oli pelkästään ärsyttävä, joten tuon korjauksella ei ole kiire..
-apukuskin ikkuna osuu b-pilarin karmiin ehkä millin verran, pitäisi noi karmittomat ikkunat käydä säädättämässä edestä oikeille paikoilleen tehtaan ohjeen mukaan
JBL Hifit on mielestäni suht samaa tasoa Saabin Harman Kardonien kanssa, navigoinnin osalta RT3 on näytön osalta jo vähän vanhahtava, mutta toisaalta aika helppo käyttää ja siihen sai 2016 kartat ladattua ilmaiseksi, ja niissä tosiaan näkyy myös viime syksynä tehdyt muutokset lähistön teihin, joten siltä osin ihan jees. HUD:stakaan ei tarvinnut tinkiä, mutta huomaahan siitä, että se on vähän vanhempaa tekoa kuin Saabin HUD.
Kokonaisuudessaan aika paljon ranskalaisia huvituksia hintaansa ja yksilöllisyyteensä nähden, C5 ois ollut puolet halvempi, ja varmaan hinta/laatu olisi kohdannut paremmin, mutta pitihän tämäkin kokeilla. Ois vaan saanut olla 3.0 HDI, niin ois vielä kivempää ja päästötkin pienemmät
Aika näyttää paljonko tämän kanssa joutuu kiroilemaan ja meneekö tämäkin vaihtoon 6kk jälkeen
Tämä on Saksasta tuotu vuosimallia 2007 (rek 12/06) ja kilsoja mittarissa 114tkm. Tietysti Saksasta tuotu, joten oikea lukema voi tietysti olla mitä vain.
Huoltohistoria kuitenkin on täydellinen ja Saksassa huollot tehnyt liike vahvisti heidän tehneet huollot huoltokirjan tietojen mukaan, jopa ilmastointihuollot on tehty ajallaan merkkiliikkeessä ja merkattu myös grammalleen paljonko ainetta on pitänyt lisätä.
Sisustaltaan auto on kuin uusi, ei juuri uutta häpeä. Ulkopuolella on jotain parkkipaikkanaarmuja ja muita kolhuja, ja yksi ainakin tuli vielä Suomen liikkeen parkkipaikallakin, mutta ottaen huomioon, että rotisko on jo lähemmäs 10v vanha, niin ihan hyväksytty suoritus, ja ruostetta ei myöskään näy missään, alustakin on erittäin siistin näköinen.
Ajettavuudeltaan auto on myös kuin uusi, ei kuulu mitään kilinöitä tai kolinoita mistään, ei töyssyissä eikä tasaisella, ja tuntuu myöskin tukevalta, joten alustakin lienee suht kunnossa JA SE MUKAVUUS, tätä leijuvaa fiilistä olen todella kaivannut, tuntuu niin luksuskyydiltä kun koko auto sulavasti kelluu tienpinnan epätasaisuuksien mukana
Vaihteisto pelaa niin erinomaisesti, ettei siihen kiinnitä käytännössä mitään huomiota. Koneessa on pikimustat öljyt sisällä, joten ne joutunee vaihtamaan viikonloppuna, mutta itse konekin pitää ihan tervettä ääntä, mutta mikään säästöpossu se ei ole, reilun 8 litran pinnassa ollut kulutus tähän mennessä. (9-5 TTID keskikulutus oli 7,9l/100km, NG9-5 TiD 6,3l/100km)
Penkit on erinomaiset (oikeasti ng9-5 Aeron penkit eivät ole ainakaan talvitakissa kovin mukavat, vaikka en nyt koe mikään superläski olevanikaan, tuntuvat ahtailta, Vectorin penkit oli mielestäni paremmat istua, ulkonäön puolesta taas Aeron istuimet veti pidemmän korren).
Äänieristys moottorin osalta on erittäin onnistunut, enää ei tarvitse kaupungissa kuunnella joka lähdössä "kräääääääää"-ääntelyä kierrosten noustessa 2000rpm pintaan, joka onneksi sentään tasaisella vauhdilla hiljeni, mutta tämä V6 pitää kyllä mölyt mahassaan joka tilanteessa, sisälle kuulee pelkkää matalaa huminaa kylmäkäynnistystä lukuun ottamatta.
Renkaiden osalta tuli pieni pettymys, nimittäin jyristelee aika kovasti huonolla pinnalla, alla tosin on loppuunkuluneet Saksan kitkat, ja ne ovat jopa autoa vanhemmat, paistettu 3404, eli lähemmäs 12v vanhat Onneksi mukana tuli 2014 paistetut lähes uudenveroiset Kumhot, katsotaan miten melu muuttuu kun saa kesärenkaat alle.
ja onhan tuossa vikojakin;
-kuskin penkinlämmitin ei toimi. Penkinlämmitintä ei ihan niin helposti vaihdetakaan kuin Saabissa, sillä elementti on liimattu penkin sisään ja sitä ei myydä erikseen, vaan koko istuinosa pitäisi vaihtaa.
-kaistavahdin anturit on aika kulutustavaraa, mutta 9-5:ssäkin kaistavahti oli pelkästään ärsyttävä, joten tuon korjauksella ei ole kiire..
-apukuskin ikkuna osuu b-pilarin karmiin ehkä millin verran, pitäisi noi karmittomat ikkunat käydä säädättämässä edestä oikeille paikoilleen tehtaan ohjeen mukaan
JBL Hifit on mielestäni suht samaa tasoa Saabin Harman Kardonien kanssa, navigoinnin osalta RT3 on näytön osalta jo vähän vanhahtava, mutta toisaalta aika helppo käyttää ja siihen sai 2016 kartat ladattua ilmaiseksi, ja niissä tosiaan näkyy myös viime syksynä tehdyt muutokset lähistön teihin, joten siltä osin ihan jees. HUD:stakaan ei tarvinnut tinkiä, mutta huomaahan siitä, että se on vähän vanhempaa tekoa kuin Saabin HUD.
Kokonaisuudessaan aika paljon ranskalaisia huvituksia hintaansa ja yksilöllisyyteensä nähden, C5 ois ollut puolet halvempi, ja varmaan hinta/laatu olisi kohdannut paremmin, mutta pitihän tämäkin kokeilla. Ois vaan saanut olla 3.0 HDI, niin ois vielä kivempää ja päästötkin pienemmät
Aika näyttää paljonko tämän kanssa joutuu kiroilemaan ja meneekö tämäkin vaihtoon 6kk jälkeen
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Citroen C6
^Siellä ollaan nyt niin jännän äärellä kuin olla voi. Hienon pelin olet laittanut eikä varmaan joka kulmassa tule samanlaista vastaan. Ei edes joka toisessa. Pistähän tänne päivitystä kun tarinaa on, tulipa taas yksi puu lisää seurattavaa. Toivotaan, että plussat päihittää tulevat miinukset, eikä tarvitse pakkovaihtoa suorittaa vaan saat nauttia
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Citroen C6
Kuvia kehiin!
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Citroen C6
Kyllä. Rahat tulee menemään, mutta menevätpä hitto soikoon tyylikkäästi! Peukkua täältä, näitä vehkeitä ei tosiaankaan oo meikäläisillä leveysasteilla liiaksi asti.IC1970 kirjoitti:^Siellä ollaan nyt niin jännän äärellä kuin olla voi.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Citroen C6
Olen kyllä samaa mieltä, että 3,0HDi:n tuo olisi vaatinut Muilta osin kyllä peukut! C6:sta aina itsekin silloin tällöin vilkuillut "sillä silmällä"
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Citroen C6
Noh saahan sen 2.7-litraisen softattua 3.0 vakiolukemiin ja väännöissä ylikin. Toki isommasta saisi softalla enemmän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Citroen C6
Juuri näin.vmt kirjoitti:Rahat tulee menemään, mutta menevätpä hitto soikoon tyylikkäästi! Peukkua täältä, näitä vehkeitä ei tosiaankaan oo meikäläisillä leveysasteilla liiaksi asti.
C6:tta ei varmasti tule vastaan edes joka viikko. Auto on muuten valmistusmäärältään samaa luokkaa, kuin esim Saab 90.
Jos ketä kiinnostaa, niin tuolla hieman lisää C6:n historiasta:
http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... index.html
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C6
NG-femmaa valmistettiin puolet vähemmän kuin C6:sta ja noppaa, tosin C6 oli paljon pidempään tuotannossa (ja ylipäätään saatiin "valmiiksi"). Noppahan olikin melkoinen myyntimenestys tässä suhteessa, varsinkin kun huomioidaan kehityskustannukset.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C6
Täällä Kajjjaanissa pyörii pari C6:sta! Kyllä ne tulee helposti liikennevirrassa huomattua. Auto on upea ilmestys ja on mielestäni ajoltaan hieno, poikkeuksellinen omalla tavallaan tosi tyylikäs ilmestys. Kävin toista täällä nyt liikkuvista ajamassa, kun oli kaupan! Auto meinas viedä mukanaan, mutta ei lopulta uskallus riittänyt tuon hankkimiseen.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Citroen C6
Pian näitä taas saa, mutta tuskin Suomessa ja ilmeisesti ei mitään samantyylistä kuin mitä edellinen malli oli:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/citro ... n/37pMJ3Um
Tuleeko muillekin tuosta keulasta mieleen Passat, tuo auto, jonka pitäisi olla niin kaukana C6:sta kuin olla saattaa?
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/citro ... n/37pMJ3Um
kauppalehti.fi kirjoitti: Citroën on paljastanut uuden C6:n Pekingin autonäyttelyssä.
Kuvien perusteella uusi Citroën C6 ei juuri muistuta samalla mallinimellä vuosina 2006–2012 valmistettua edeltäjäänsä. Siinä missä merkin edellinen lippulaiva oli persoonallisesti muotoiltu, uusi iso sedan näyttää pikemminkin saksalaisen tyylisuunnan edustajalta.
Uutuutta on tarkoitus valmistaa PSA Groupin yhteisyrityksen Dongfeng Motorin tehtaalla Kiinassa. Automotive News Europen mukaan C6 ei ole tulossa myyntiin Euroopassa. Edellinen malli ei ollut mikään myyntimenestys, sillä autoa valmistettiin alle 24000 kappaletta.
Uusi C6 on hiukan edeltäjäänsä isompi, 4,96 metriä pitkä auto.
Citroën luopuu isoille autoilleen aiemmin tyypillisestä kaasunestejousituksesta. Uutuudessa esitellään Citroënin uusi "Advanced Comfort" -teknologia, joka pitää sisällään uuden mukavuuspainotteisen jousituksen ja muuta uutta tekniikkaa, muun muassa kuljettajan työtä helpottavia ajoavustimia.
Viime vuonna Kiinassa myytiin 300 000 Citroën-merkkistä autoa.
Tuleeko muillekin tuosta keulasta mieleen Passat, tuo auto, jonka pitäisi olla niin kaukana C6:sta kuin olla saattaa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Citroen C6
On se kyllä tavallaan surullista, että vaikka valmistaja vielä pinnisteleekin hengissä niin sitten tekee tuotteita joita ei vanhan koulukunnan fani halua edes koeajaa. DS-mallinimen vetivät jo lokaan, nyt on sitten kutosen vuoro. Mitä seuraavaksi? Kai se on vaan uskottava, että kattelee ittelleen jonkun kohtuukuntosen CX:n ja ajelee sillä fiilistellen "vanhoja, hyviä aikoja".
Ehkä Saabille konkka oli sittenkin parempi lopputulema.
Ehkä Saabille konkka oli sittenkin parempi lopputulema.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Citroen C6
Tylsyys on näemmä muotia!
Mutta minkäs teet, jos edellinen, persoonallisempi C6 ei kuluttajille kelvannut.
Mutta minkäs teet, jos edellinen, persoonallisempi C6 ei kuluttajille kelvannut.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C6
Tässä vähän taustaa tuolle Sitikka-foorumilta:
"in China Citroëns are sold in partnership with Dongfeng, who happen to own 15% of PSA Group. Meanwhile, DS cars are sold through a partnership with a different Chinese company. Dongfeng are not happy about the DS brand being made an independent premium brand and they want Citroën to continue making large upmarket cars. The result is this C6."
Eli siis pakon edessä tehdään, että pidetään kumppani/osaomistaja tyytyväisenä tekemällä myös Sitikalta "luksusautoja".
Passathan tuosta tulee mieleen
"in China Citroëns are sold in partnership with Dongfeng, who happen to own 15% of PSA Group. Meanwhile, DS cars are sold through a partnership with a different Chinese company. Dongfeng are not happy about the DS brand being made an independent premium brand and they want Citroën to continue making large upmarket cars. The result is this C6."
Eli siis pakon edessä tehdään, että pidetään kumppani/osaomistaja tyytyväisenä tekemällä myös Sitikalta "luksusautoja".
Passathan tuosta tulee mieleen
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Citroen C6
Mun on jotenkin tosi vaikea hyväksyä Citroënin huippumallia ilman kaasunestejousitusta.
Tavallaaanhan tämä on paluu 60 vuotta ajassa ja kehityksessä taaksepäin.
Mutta tuskin Kiinan markkinoilla suhtaudutaan tällaisiin perinteisiin näin vakavasti. Maahan on ollut niin pitkään niin suljettu myös automarkkinoidensa osalta, että kaikki muun maailman merkit ovat sikäläisille kuluttajille tavallaan "uusia merkkejä". Ei siellä ole asiakkaita, jotka olisivat ajelleet DS:llä, CX:llä tai BX:llä (tai edes nähneet niitä, edes kuvissa) silloin kun ne ovat olleet uusia.
Tavallaaanhan tämä on paluu 60 vuotta ajassa ja kehityksessä taaksepäin.
Mutta tuskin Kiinan markkinoilla suhtaudutaan tällaisiin perinteisiin näin vakavasti. Maahan on ollut niin pitkään niin suljettu myös automarkkinoidensa osalta, että kaikki muun maailman merkit ovat sikäläisille kuluttajille tavallaan "uusia merkkejä". Ei siellä ole asiakkaita, jotka olisivat ajelleet DS:llä, CX:llä tai BX:llä (tai edes nähneet niitä, edes kuvissa) silloin kun ne ovat olleet uusia.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Citroen C6
Itse asiassa CX:ää on myyty Kiinassa 80-luvulla uutena.
Ei tietenkään tarkoita että siellä olisi kovin isoa kantaa asiakkaita, jotka muistelisivat niitä "omia vanhoja kunnon CX:iä"
Ei tietenkään tarkoita että siellä olisi kovin isoa kantaa asiakkaita, jotka muistelisivat niitä "omia vanhoja kunnon CX:iä"
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K