Auton akut

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Auton akut

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Ok, kiitos vastauksesta. tarttee zoomailla tarkasti reikää, jos siellä kynnet olis näkösällä.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Auton akut

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuossa oikein amerikankielinen artikkeli aiheesta:

https://homebatterybank.com/how-much-wa ... r-battery/

Siellä on kuva jossa nuo kynnet näkyy:

Kuva

Tän ohjeen mukaan pitäisi jättää nesteen ja kynnen alapinnan väliin 1/8", elikkäs kolme milliä. Se hankaluus on vain se, että tosta reijästä mustuuteen tuijotellessa on vähän vaikea hahmottaa montako milliä sitä väliä on. Yleensä itse siis laittanut sen verran että tulee tuon kynnen alareunan tasolle, se on helpompi katsoa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Auton akut

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Kyllähän Vartastakin nuo löytyi. No eipä ollu paljo lisäiltävää,muutama kenno oli vähä alempana ku toiset.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Auton akut

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Entä jos tekee mittatikun? Pääasia että on yli kennojen se nestepinta. Jos akku on kovin kuiva, kannattaa tsekata latausjännite. Korkea jännite haihduttaa nestettä akusta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Auton akut

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla on ollut myös tapana varovasti tökätä ominaispainomittarin kuminen kärki levyyn kiinni, nostaa kärki ylös akusta ja lukea kastuneen osan pituudesta paljonko neste on yli levyjen.

Jos nestettä on 10-15 mm levyjen yli niin en ole yleensä lisännyt.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Repolainen
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: Auton akut

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

Hommasin Motonetin outletistä pari artic battery heateria. Täytyy kertoa kokemuksia kunhan saa ne kiinni 😁👌

https://arcticheat.fi/products/arctic-b ... steakuille
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05

# 6286
Vastaa Viestiin