ikävä yllätys/ESP löpinää

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

ikävä yllätys/ESP löpinää

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

ajelin tossa jokupäivä pikkuteitä pitkin ja oli kunnon urat ja osa tiestä oli jo sulaa, takaapää putoaa uraan etupää on ylhäällä ESP ottaa oikein kunnolla kiinni ja sillä hetkellä uran pohja muuttui sulaksi, kerkes kyllä nappaamaan oikeen kunnolla kuljettajan vöitä vasten ennekuin vapautui :mrgreen: :saab:
Viimeksi muokannut Rene-Rane, Pe Maalis 26, 2010 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7547
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ikävä yllätys

Viesti Kirjoittaja mestari »

voiko tollasella autolla saada itsensä kuristettua jos jalka lipsahtaa ns pidemmäksi aikaa kaasupedille?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5654
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: ikävä yllätys

Viesti Kirjoittaja tturku »

joo, harvasen päivä saa lehdistä lukea kun autot kuristaa kuskit ja mukulat... Parempi pysyä vaan niissä vanhoissa ja halvoissa... :oops: :lol:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: ikävä yllätys

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

no jos vyö ei ole kaulalla niin ei ole pelkoa en se muutakun kerran nykäise , mutta jos vyö on kaulalla en tiedä mitä tapahtuu , enkä ole kokeilemassa :mrgreen:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: ikävä yllätys

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

ja ei voi yhtä nopeasti se vapautuu vauhdistahuolimatta, ainakin toivottavasti :mrgreen:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: ikävä yllätys

Viesti Kirjoittaja mursu »

Yritin tänään ihmetellä miten väärän merkkisestä saisi ESP:n poiskytkettyä kokonaan, kun tuo napin painaminen 3sek ei poista kaikkia ominaisuuksia kokonaan käytöstä.

Ei meinaa nimittäin päästä täältä korvesta pois kun tiellä on 20cm paksu kerros sohjoa, ja ESP alkaa väkisin jarruttelemaan pyöriä jos vähänkin joku rengas sohjoon uppoaa.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: ikävä yllätys

Viesti Kirjoittaja Kaide »

mursu kirjoitti:Yritin tänään ihmetellä miten väärän merkkisestä saisi ESP:n poiskytkettyä kokonaan, kun tuo napin painaminen 3sek ei poista kaikkia ominaisuuksia kokonaan käytöstä.

Ei meinaa nimittäin päästä täältä korvesta pois kun tiellä on 20cm paksu kerros sohjoa, ja ESP alkaa väkisin jarruttelemaan pyöriä jos vähänkin joku rengas sohjoon uppoaa.
Mun Audissa lähtee ESP tolla tavalla pois , mutta elektroninen tasauspyörästön lukko jää päälle ja se koittaa ABS.lla pitää suunnilleen saman pyörintänopeuden molemmissa pyörissä. Ihan kätsä oikeestaan. Saattaapa samalla idealla toimia noissa muissakin autoissa
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: ikävä yllätys

Viesti Kirjoittaja mursu »

Kaide kirjoitti:
mursu kirjoitti:Yritin tänään ihmetellä miten väärän merkkisestä saisi ESP:n poiskytkettyä kokonaan, kun tuo napin painaminen 3sek ei poista kaikkia ominaisuuksia kokonaan käytöstä.

Ei meinaa nimittäin päästä täältä korvesta pois kun tiellä on 20cm paksu kerros sohjoa, ja ESP alkaa väkisin jarruttelemaan pyöriä jos vähänkin joku rengas sohjoon uppoaa.
Mun Audissa lähtee ESP tolla tavalla pois , mutta elektroninen tasauspyörästön lukko jää päälle ja se koittaa ABS.lla pitää suunnilleen saman pyörintänopeuden molemmissa pyörissä. Ihan kätsä oikeestaan. Saattaapa samalla idealla toimia noissa muissakin autoissa
Pitää nimenomaan kaikki pyörät samassa vauhdissa ABS:illä jarruttelemalla, ja on tasan yhtä kätevä siihen asti kun yrität polkea tuol 20cm loskassa kilometrin. Auto ei kulje ykkösellä tyhjäkäyntiä kovempaa, kyseessä siis etuvetoinen Transporter. Juuri kun meinaa vauhtiin päästä niin joku pyörä jarruttaa ja auto kaivautuu tuohon pehmeään mössöön. :)
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: ikävä yllätys

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

mursu kirjoitti:Yritin tänään ihmetellä miten väärän merkkisestä saisi ESP:n poiskytkettyä kokonaan, kun tuo napin painaminen 3sek ei poista kaikkia ominaisuuksia kokonaan käytöstä.

Ei meinaa nimittäin päästä täältä korvesta pois kun tiellä on 20cm paksu kerros sohjoa, ja ESP alkaa väkisin jarruttelemaan pyöriä jos vähänkin joku rengas sohjoon uppoaa.

mitä jos ostasit traktorin ja auraisit sen tien siten itsellä on mökillä ollut tapana eikä jäädä siihe sohjoon kiinni :mrgreen:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin