No miten se nyt niin? Onkos kaikki ratkiriemukkaat bemariletkautukset jo käytetty varastosta loppuun?georgahti kirjoitti:ei
Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Liekkö sellaista varastoa koskaan ollutkaan...georgahti kirjoitti:onrälläkkä kirjoitti:Onkos kaikki ratkiriemukkaat bemariletkautukset jo käytetty varastosta loppuun?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Lähtö tekee eniten tuohon epävarmuutta ja siksi nollasta lähtevässä kiihtyvyydessä on tosi paljon epävarmuutta. Loppunopeuden ja muusta kuin nollasta lähdön alkunopeuden ajankohdan voi kyllä aika hyvin interpoloida lineaarisestikin, mutta lähdön lineaarinen ekstrapolointi menee pieleen rankasti.aero kirjoitti:Ei tuollakaan vissiin vielä kovin luotettavasti mitata, pääseekö nollasta sataan 5,9 vai 6,1 sekunnissa (vai siihen välille). Toki monen vedon keskiarvosta voi veikkausta laskea.juhokare kirjoitti:Yhden sekunnin välein eli 1 Hz, mutta taisi olla RaceChronon sivuilla aikoinaan - ja taitaa olla nytkin - 5 Hz :n (0.2 s) mokkula tai vastaava. Sillä lienee tarkkuus ihan siedettävää. Tuolla 1 Hz joutuu tekemään useamman mittauksen, jotta mittaustulos olisi kohtuullinen.
Joskus vertailin RaceChronon tuloksia sen tallettamasta gpx-tiedostosta itse käsin laskemiini tuloksiin ja sen perusteella RaceChronon laskemien tulosten lähtöajanhetki on viimeinen sekunti (siis jos tuollainen hertsin GPS käytössä), jolloin nopeus on likimain nolla. Loppuaika interpoloidaan lineaarisesti loppunopeuden ympäriltä (ainakin, jos kiihtyvyys jatkuu). Lisäksi RaceChrono näyttäisi laskevan nopeuden GPS:n antamista koordinaateista simppelisti kuljettu matka/aika, mikä ei kiihtyvässä liikkeessä pidä paikkansa.
TM:ssä vertailtiin joskus viime vuonna erilaisia kiihtyvyysmittaushärpäkkeitä ja se artikkeli antoi kyllä minun kokemuksiani paremman kuvan GPS:n luotettavuudesta kiihtyvyysaikojen mittaamisessa.
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
No niin,takas asiaan.
Tekeekö tällä mitään esim.tuon RaceChronon kanssa?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=18077
Tekeekö tällä mitään esim.tuon RaceChronon kanssa?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=18077
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Ei se kauhean mitäänsanomaton merkki voi olla kun tälläkin foorumilla siitä aina jaksetaan jauhaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
jokoha tolle yhelle kollolle vähä jäähyä joka ketjuun paskan postaamisesta?
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Ei oo tainny yrjöahti tavata oikeesti nopeeta puimuria. Hellitä vähän niitten saappilasien kanssa, ihme vouhotusta.
Corvette C5
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Tällä foorumilla on aina ollut ajan saatossa aika hervottomia sanaparsia. ...trrraktori , puimuri ja niin edelleen. Ja hyvistä lauseista ja virkkeistä puhumattakaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Kannatan.Hane_81 kirjoitti:jokoha tolle yhelle kollolle vähä jäähyä joka ketjuun paskan postaamisesta?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Sinänsä kiva huomata että " btcf amiksia" aina haukutaan, mutta täältähän löytyy samaa pelleilyä KANNATAN !Tobbana kirjoitti:Kannatan.Hane_81 kirjoitti:jokoha tolle yhelle kollolle vähä jäähyä joka ketjuun paskan postaamisesta?
-Sami
ps. Saisko muutaman Audi "läpän" vielä enneku tää pistetään lukkoon ?
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Herätys luupää, vai pitäskö sanoa että korkki kiinni?georgahti kirjoitti: ei. niin mitäänsanomattomasta merkistä ei paljon sanottavaa kerry. ketään ei kiinnosta vaikka koko merkki lopetettais. paitsi muutamaa saabistia, koska kisaa joutuu ottamaan jo jonkun automerkin kanssa (porsse) ja paineita joutuu tarkastelemaan jo aivan uusilta suunnilta. tosimies saa saabista ja/tai puimurista huolimatta (aja oven eteen, kerro pil*u, ja palaa autolle tunnin-parin sisään, panon kera). jotenkin kaikki tuntuu odottavan puimuria tai mersua otettuaan ensin suihin vessassa.
Noista sun sanayrjöistä, "hauskoista" jutuistasi en ainakaan minä saa mitään selvää, mutta rivien välistä sen verran pystyn katsomaan, että väärä mies on ainakin pil*u puhumaan.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Tuntuu tuo "mitäänsanomattomuus" herättävän aika paljon tunteita. SEHÄN ON HYVÄ ! Skitsofrenian taso taas on paha jos tuon alkuperäisen ryöpyn jälkeen voi vielä käyttää sanaa " mitäänsanomaton"Suppari kirjoitti:Herätys luupää, vai pitäskö sanoa että korkki kiinni?georgahti kirjoitti: ei. niin mitäänsanomattomasta merkistä ei paljon sanottavaa kerry. ketään ei kiinnosta vaikka koko merkki lopetettais. paitsi muutamaa saabistia, koska kisaa joutuu ottamaan jo jonkun automerkin kanssa (porsse) ja paineita joutuu tarkastelemaan jo aivan uusilta suunnilta. tosimies saa saabista ja/tai puimurista huolimatta (aja oven eteen, kerro pil*u, ja palaa autolle tunnin-parin sisään, panon kera). jotenkin kaikki tuntuu odottavan puimuria tai mersua otettuaan ensin suihin vessassa.
Noista sun sanayrjöistä, "hauskoista" jutuistasi en ainakaan minä saa mitään selvää, mutta rivien välistä sen verran pystyn katsomaan, että väärä mies on ainakin pil*u puhumaan.
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Kännykän kaveriksi tarvitset Bluetooth-yhteydellä varustetun GPS:n. Esim. http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohje ... otin-ld-4w.tomaatti kirjoitti:No niin,takas asiaan.
Tekeekö tällä mitään esim.tuon RaceChronon kanssa?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=18077
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Vasta huomasin, että RaceChronon saa myös tavaliiselle Windowsille, joten USB-GPS lienee sitten ok. Tarkemmin en ota tuohon linkkaamaasi laitteeseen kantaa.jlu kirjoitti:Kännykän kaveriksi tarvitset Bluetooth-yhteydellä varustetun GPS:n. Esim. http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohje ... otin-ld-4w.tomaatti kirjoitti:No niin,takas asiaan.
Tekeekö tällä mitään esim.tuon RaceChronon kanssa?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=18077
9-5 2,0t Wagon -05