Ford Mondeo TDCi -04 vikaa, merkkiliikkeet huuli pyöreänä...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Ford Mondeo TDCi -04 vikaa, merkkiliikkeet huuli pyöreänä...

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Ajattelin kysäistä viisaimmilta, että mikähän mahtaa vaivaa ja onko kokemuksia seuraavanlaisista ongelmista:

Mittaristo menee pimeäksi startatessa (tapahtui yhtenään talvella viimeksi), merkkiliike väittää että starttimoottorissa häikkää ja aiheuttaa ison virtapiikin.

ABS valo syttyy, merkkiliikkeessä antaa vikakoodit C1165 ja C1234, eli jotain herjaa oikea etu ja takapyörän antureiden datan saannissa. Tähän eivät osaa sanoa mitään. Valo sammuu silloin tällöin mutta syttyy uudestaan.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Ford Mondeo TDCi -04 vikaa, merkkiliikkeet huuli pyöreän

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

9000cst kirjoitti:Ajattelin kysäistä viisaimmilta, että mikähän mahtaa vaivaa ja onko kokemuksia seuraavanlaisista ongelmista:

Mittaristo menee pimeäksi startatessa (tapahtui yhtenään talvella viimeksi), merkkiliike väittää että starttimoottorissa häikkää ja aiheuttaa ison virtapiikin.

ABS valo syttyy, merkkiliikkeessä antaa vikakoodit C1165 ja C1234, eli jotain herjaa oikea etu ja takapyörän antureiden datan saannissa. Tähän eivät osaa sanoa mitään. Valo sammuu silloin tällöin mutta syttyy uudestaan.
Oletkos koittanut ottaa antureiden johdot irti ja puhdistaa ja laittaa takaisin :)

Fordeissa kun tunnetusti on SRS:ssä sekä ABS:ssä kosketushäiriöitä :(
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kosketus häiriö kyseessä, virtalukko? Tuo starttimoottorin ottama virta on helppo todeta? Pihtimittari kiinni ja mittaus (mulla on semmonen jos tarvii lainaan). Tarkoitatko että mittarivalot sammuu kun starttaa vai starttauksen jälkeen jäävät sammuksiin? Noiden antureiden vikaan tosiaan riittää että siellä on pieni kosketus häiriö joka korostuu kun startatessa jännite putoaa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Ja voithan mitata normaalilla yleismittarilla akun jännitteen startatessa. Jos tulee iso jännitteen pudotus, niin silloin siellä menee myös isot virrat.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Moottorin maadoituspisteen kunto? onko kuinka hapettunut tai ruosteinen?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kiitoksia vinkeistä, ilmoitteliun asiasta eteenpäin ja aikoo puhdistella absi antureita ja etsiä maadotuspisteitä ja tarkistaa niitä. Kuulema akun jännite on mitattu startatessa.

Lisää ehdotuksia saa laittaa jos tulee mieleen... :P
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin