Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

viime kerralla ku oman pikkupotun täytin oli se halvempi ku samankokosen vuokrapullon.

2päivää ulkona kesti tuo pikkupottu hitsata kuplavolkkarin keulaa aikoinaan.

taidan pitää tuon oman saa hitsailla antenni kiinnikkeitä ja ratsupaikkoja projektien kylkeen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itellä ollu vuokrapullo Woikoskelta nyt kaksi sopimuskautta, 3v sopimusaika. Kesällä tais lähtee se toinen kaus käyntiin, aika hyvät alennukset sain tälläkertaa. 8)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mr_Who kirjoitti:Itellä ollu vuokrapullo Woikoskelta nyt kaksi sopimuskautta, 3v sopimusaika. Kesällä tais lähtee se toinen kaus käyntiin, aika hyvät alennukset sain tälläkertaa. 8)
Mitä Woikosken 3v vuokrapullon lähtöhinta sitten oli ja paljonko täyttö maksaa?
jeeeeeee!
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Keme kirjoitti:
Mr_Who kirjoitti:Itellä ollu vuokrapullo Woikoskelta nyt kaksi sopimuskautta, 3v sopimusaika. Kesällä tais lähtee se toinen kaus käyntiin, aika hyvät alennukset sain tälläkertaa. 8)
Mitä Woikosken 3v vuokrapullon lähtöhinta sitten oli ja paljonko täyttö maksaa?
Tuota hmm.. oisko jonku kolomisensattoo se kolome vuue sopimus ja pullopantti 60e tais olla.. selviishä se ku kaivelis ne sopimuslaput. Täyttämässä en oo tarvinnu käyvvä, just riitti kaasu edellisen sopimuskauden loppuun. Ja samalla sitte pullo vaihdettiin, en hintoo sille muista.. :) Satunnainen hitsooja ite oon, lähinnä tullee autojen pakoputkiremppoja tehtyy muitten autoille ja ite jos joskus jottai rakentelloo. Lankarullaa en oo pitkillee katellu, liekkö vielä miten paljo jälellä. :)

Oli kuitenkin paljon halvempi, mitä Aga:lta. Näin muistelen. Kannattaa siu käyvvä kyselemässä hintoja paikallisilta edustajilta.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Minkä kokonen pullo se sit oli? 20L ja kokonaishinta ~360e/3v?

Noi OVH:t lienee about samat ympäri Suomea. Sillä mä näitä kyselen, jos joku joskus meinaa itse hommata pulloa, niin voi etukäteen vähän vertailla hintoja ja lähtee sitten miettimään mikä on itselle paras vaihtoehto.

Ps. toi murremongerrus on aivan kamalan paskaa luettavaa.
jeeeeeee!
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Keme kirjoitti:Minkä kokonen pullo se sit oli? 20L ja kokonaishinta ~360e/3v?

Noi OVH:t lienee about samat ympäri Suomea. Sillä mä näitä kyselen, jos joku joskus meinaa itse hommata pulloa, niin voi etukäteen vähän vertailla hintoja ja lähtee sitten miettimään mikä on itselle paras vaihtoehto.

Ps. toi murremongerrus on aivan kamalan paskaa luettavaa.
Juu vissii, joku semmone. Reilun metrin korkune pullo. Ihan riittävä satunnaiskäyttöä varten. Ite en paljo vertaillu senkummin kun agalta ja woikoskelta kyselin. Kahesta paikallisesta liikkeestä. Hitssoommaan piti piästä nii ei paljo tarvinna vuotella piätöstä. :) Ihan oon tyytyväine ollu valintaani.

Ps. Se on vua koitettava tulukita, en ruppee huastammaa kirjakieltä vaikka miten ois. Tää murre kuitennii suhtteellisen heleppolukusta, ei muutaku vähä kiänttee ja viänttee sanoja. :D
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja mestari »

naapuri sattui soitteleen ja kertoi jotta vie vuokrapullon pois kun maksaa vuosi yli satasen ja heppausta on tod vähän.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Perkele. Tänään ajattelin vaihtavani tyhjän Unicyl pullon uuteen, mutta paikallisessa AGA:n myymälässä ei ollutkaan yhtään täyttä pulloa. Nyt joutuu keskiviikkoon asti odottelemaan uutta täyttä pulloa. Ei tän näin pitänyt toimia.
jeeeeeee!
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja mestari »

Keme kirjoitti:Minkä kokonen pullo se sit oli? 20L ja kokonaishinta ~360e/3v?

Noi OVH:t lienee about samat ympäri Suomea. Sillä mä näitä kyselen, jos joku joskus meinaa itse hommata pulloa, niin voi etukäteen vähän vertailla hintoja ja lähtee sitten miettimään mikä on itselle paras vaihtoehto.

Ps. toi murremongerrus on aivan kamalan paskaa luettavaa.
Ka eihän sitä ole pakko lukea jos se nyppii,lakkaa vaan kyselemästä nin ei kukaan sitten vastaile... :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja Keme »

mestari kirjoitti:
Keme kirjoitti:Minkä kokonen pullo se sit oli? 20L ja kokonaishinta ~360e/3v?

Noi OVH:t lienee about samat ympäri Suomea. Sillä mä näitä kyselen, jos joku joskus meinaa itse hommata pulloa, niin voi etukäteen vähän vertailla hintoja ja lähtee sitten miettimään mikä on itselle paras vaihtoehto.

Ps. toi murremongerrus on aivan kamalan paskaa luettavaa.
Ka eihän sitä ole pakko lukea jos se nyppii,lakkaa vaan kyselemästä nin ei kukaan sitten vastaile... :D
Joo. Yleisellä tasolla on parempi, että kysymyksiin vastataan mahdollisimman epäselvästi. Eikai tämänkään foorumin tarkoitus ole mitään tietoa jakaa oikeastaan mistään asiasta. Keskitytään kaikki vaan arvailemaan juttuja ja selvittelemään ihan itse.
jeeeeeee!
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Viimeksi muokannut Risto, Ti Syys 22, 2015 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Re: Hitsaus suojakaasu: vuokra vai oma pullo?

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

ostin nettivaraosasta jotain 50e c02 pullon. kiloja en muista, jotain metrin korkuinen. kestää 2-3 vuotta. Täyttö tampereen sammutinhuollolla jotain parikymppiä. En nähnyt vuokrapulloa omalla kohdalla kannattavaksi.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Vastaa Viestiin