Ohjelmia iMacille?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Ohjelmia iMacille?

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Olisi tarve muutamille yksinkertaisille ohjelmille Mäcille, kun winkkari sanoi poks.

- ftp tiedonsiirto
- htlm editori

Ihan simppelit jutut kelpaavat. Nyt on ollut Dreamweaver käytössä editorina.
# 419 Vesa Pohjalainen
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ohjelmia iMacille?

Viesti Kirjoittaja vmt »

Eikös Dreamweaverin kuitenkin saa Macillekin? Suotta sitä uutta softaa rupeaa opettelemaan.

FTP-tiedonsiirto onnistuu OS X:ssä komentorivin avulla ilman ohjelmiakin, mutta jos ajatus hirvittää niin eiköhän esimerkiksi FileZilla ihan aja asiansa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ohjelmia iMacille?

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Cyberduckia olen käyttänyt FTP:lle ja Smultronia HTML muokkaukseen, tosin viime mainittu on tekstieditori, muistaakseni dreamveivain oli näitä graafikkojen juttuja?
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Ohjelmia iMacille?

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Appstoressa on Dreamweaverille jotain opetusohjelmaa. WS_FTP 95 tai joku muu ikuisen vanha softa on ollut käytössä. Siihen on tallentunut kaikki salasanat, joita en edes muista enää noille palvelimille.

Mulla on nyt kuolleen koneen kovalevy tyyppiä SSD ja kloonattu sellainen. Jos sen asentaa ehjään tekniikkaan, niin alkaako pelata?
Pojalla olisi jouten Acer, tosin seiskalla, kun nämä minun juttuni ovat Vistalla. Toisaalta, eikös Mozillojen tiedot saa siirretyksi, kun ovat tallessa ja Dreamweaver on ihan laillisesti ostettu ja levy tallessa..
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7570
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ohjelmia iMacille?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mulla on nyt kuolleen koneen kovalevy tyyppiä SSD ja kloonattu sellainen. Jos sen asentaa ehjään tekniikkaan, niin alkaako pelata?
( Jos kovalevyllä on wintoosa )
Oletan että tuossa kovalevyllä on käyttöjärjestelmä entisen koneen ajureilla höystettynä.
Ja jos näin on ja uusi kone olisi melkolailla samanlainen esim amd prosessori ja näytönohjain
olisi saman valmistajan tekosia, tarkoitan vanhan koneen näytönohjain vs uuden koneen näytönohjain
niin se voisi lähteäkkin toimimaan, mutta pahoin pelkään että blue screen on lopputulos.

Mutta mitä minä olen kloonaillut näitä kovalevyjä, kun on tila loppunut kesken, ja siirtänyt ne uuteen
läppäriin.
Aina olen katsonut että uusi läppäri on ns samaa perhettä, tässä tapauksessa aina acer.
Ja että prosessorin valmistaja on sama.

Tuosta vanhasta kovalevystä olisi syytä hävittää ainakin näytönohjaimen ajurit, silloin voi olla jotain
toivoa että se ehkä lähtee käyntiin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Ohjelmia iMacille?

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

OK, eli lienee helpointa siirtää Mozillan tiedostot uudelleen asennettuun ohjelmaan.
Ja nämä osoite, kirjanmerkki yms. tiedot löytyvät?
Joskus nämä olen osannut siirtääkin, mutta eihän vanha ihminen muista vuosien taklaisia tekemisiään, hyvä kun muistaa tänään, kuka on. :)
# 419 Vesa Pohjalainen
MikkoLaine
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Ohjelmia iMacille?

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine »

Brackets koodailuun. (emmetti siihen lisäks.. ja jottain autoindenttijuttuja tms, oman maun mukaan lisäosia, tai sitten tekee niitä ite)

Filezilla pätevä ftp-hommiin.
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
Vastaa Viestiin