mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
oskuu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 00:22
Paikkakunta: Nakkila

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja oskuu »

Se o sitö kans ku hölmö suomalainen luottaa liikaa.
Pitää men melkee paikanpäälle ja lyödä rahat kouraan, siinä vaiheessa unohtuu tosiostajat ja huomenna hakijat.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mun mielestä on ihan reilua, jos joku sanoo ostavansa tuotteen mutta ei esim. pääse hakemaan samantien että lupaa pitää sen sen aikaa. Tietysti toinen homma jos varataan päiväkaupalla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

tturku kirjoitti:Mun mielestä on ihan reilua, jos joku sanoo ostavansa tuotteen mutta ei esim. pääse hakemaan samantien että lupaa pitää sen sen aikaa. Tietysti toinen homma jos varataan päiväkaupalla.
Kyllä mua on aina valtavasti enemmän potuttanu soitella jollekin ja sopia, että tulen hakemaan pois ja sitten se myydäänkin sillä aikaa vaikka on sovittu... Kerran yhdet Recaron penkit meni kaupaksi sen 30min aikana kun olin sovitusti matkalla niitä hakemaan :evil:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo, kyllä muakin vituttais. Jos jotain sopii niin siitä pitäis pitää kiinni, oli sitten myyjä tai ostaja.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No on eri asia pitää niitä jemmas jollekki joka sanoo olevansa matkalla kuin jemmata jollekki, joka tulee joskus kun kerkee.

Iteki oon sortunu tavaroiden varaamiseen, mut oon aina samassa kohtaa luvannu myös maksaa tuotteen heti ja jos ei oo suostunu ottamaan rahaa, niin oon kehottanu myös myymään jos joku aikusten oikeasti tosiostaja tulee hakemaan.

No ei sil väliä. Eipä tartte leikata nurmikkoa :lol: Tosin entistä vittumaisempaa se on leikata sitte ku se on jo liian pitkää.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jos on jo luvannut myydä toiselle ja kauppa on sovittu, niin silloin sopimuksen ohi myyminen on epärehellistä toimintaa.

Eikö sekin jurpi jos olet tilannut tavaran kauppaan ja kun menet sitä noutamaan, niin se onkin myyty jollekin toiselle ja jäät ilman tilaamaasi tuotetaa, jonka piti olla sinua odottamassa ja kauppakin oli jo etukäteen sovittu...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mitä mä oon myyny tonnin autoja ja parin sadan rihkamaa, niin ne olis kaikki viäki myymättä jos niitä aina jemmais jokaselle sähköpostikyselijälle. Mun mielestä seki on epärehellistä toimintaa, että sovitaan kauppa ja nouto mutta sitte kadotaan kuin pieru saharaan. Vähemmällä pääsee myyjä, kun myy sille jolla sitä rahaa ja ostointoa on tässä ja nyt.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
karihai
"Aero"
Viestit: 494
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja karihai »

Tällä hetkellä vituttaa eniten se että Microsoft yrittää väkisin tyrkyttää Windows 10:ä. Koko ajan tyyli muuttuu yhä agresiivisemmaksi, vaikka olen ilmoittanut etten halua enkä tarvitse Windows 10 kaltaista ohjelmaa, joka muistuttaa vakoiluohjelmia, jotka voivat tehdä oletusasetuksilla tietokoneellasi mitä haluavat. Ei ole olemassa ilmaisia lounaita, miksi ihmeessä Microsoft, joka on aina vaatinut kovan hinnan ohjelmistaan, alkaisi nyt jakamaan uutta käyttöjärjestelmää aivan ilmaiseksi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^ Rouvan kone päivitti itsekseen eilen illalla / yöllä Win 10:iin. 8O
Lärvikirjassa aiheesta avautui, ja ilmeisesti muillekin käynyt vastaavat. Aika huikeeta settiä kun kone itse ilman mitään päivittää käyttiksensä. :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Onneksi tarjonnan voi estää ja vanhan winkkarinkin vielä palauttaa.

Palautukseen vinkkiä tuosta:
http://www.askvg.com/how-to-restore-pre ... indows-10/

Päivitysvihjailun estämisen pitäisi onnistua näin:
http://serverfault.com/questions/695916 ... ade#696070
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kaverilla kanssa alkoi eilen automaattinen päivitys, keskeytti heti alkuun ja poisti päivittäjän. Itte tein saman ku lopultaki muistin (kone nykyään niin harvoin auki). Hyvä että tein jos se muuten pilaa itsensä automaattisesti, on jo kokeiltu että Win 10 ja päälle kolmevuotias edullisen pään Toshiba Satellite ei toimi yhteen... :roll:

Muuta aiheeseen liittyvää: rikoin toissapäivänä ensimmäistä kertaa puhelimen näytön. Sylistä katuun näyttö edellä autoa lukitessa. Onneksi tuli erittäin huomaamaton ja suora halkeama laidasta laitaan, mutta jos se tuosta lähtee leviämään lisää niin :evil: Kahreksan vuotta ehrinkin jo mennä kosketusnäyttöpuhelimilla ilman suojia tai onnettomuuksia.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
ric_91
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Su Maalis 02, 2014 15:42
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ric_91 »

Rattivaihde kirjoitti:Muuta aiheeseen liittyvää: rikoin toissapäivänä ensimmäistä kertaa puhelimen näytön. Sylistä katuun näyttö edellä autoa lukitessa. Onneksi tuli erittäin huomaamaton ja suora halkeama laidasta laitaan, mutta jos se tuosta lähtee leviämään lisää niin :evil: Kahreksan vuotta ehrinkin jo mennä kosketusnäyttöpuhelimilla ilman suojia tai onnettomuuksia.
Eipä se tuosta pitäisi haljeta sen enempää... Itsellä kävi samaten viime syksynä Samsung S4:n kanssa ja halkeama lepää siinä yli puolen vuoden jälkeenkin muuttumattomana. Viereen sain toisen halkeaman joka on tähden muotoinen eli pirstaloi näytön eri suuntiin, mutta silti toimii joten ei huolia :lol:
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Jarruletku hajosi täysin jarruihin liittymättömän remontin yhteydessä kun olis ns. oikeesti kiire saada auto nippuun. Onneksi uuden vielä ehtii hakemaan Motonetistä......

Letku tosin katkesi niin kevyesti ja miltei huomaamatta, että toisaalta olen myös riemuissani, että katkesi auto pukkien päällä eikä moottoritiellä hätäväistössä.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

PK-seudun "taksipalvelut". Mulla on puhelimessa Espoon taksin numero, mutta totesin että se on varmaan muuttunut. Sieltä kuului vain sellaista piippausta, jota aikanaan kuului soittaessa NMT-puhelimeen, joka ei ollut verkossa. Oli hieman kiireehkö tilaus, kun oltiin Kilossa konttorilla ja 20 min aikaa päästä Leppävaaraan ja hypätä Turun junaan. Espoon konttorin kaveri sanoi että nou hätä, taksi kyllä tulee tuosta ihan vierestä tolpalta, kun sen vain tilaa. Kyllä tästä pitäisi junaan ehtiä.

No kun ei numero toiminut eikä kaverillakaan ollut ulkomuistissa taksin oikeaa numeroa, niin guugleen "Taksi espoo", ja koittaa katsoa sieltä sen numeron, joka on Espoon taksikeskuksen, eikä minkään yksittäisen taksin numero. Kohtalaisen luotettavalta näyttää tietenkin otsikolla "Espoon Taksikeskus" oleva tieto ja siitä äkkiä numero puhelimeen ja auto tilaukseen.

Ekat epäilyt heräsi jo puhelun aikana, kun keskuksesa kysyttiin matkustajamäärä, millä maksetaan ("maksatko taksikortilla?"), minne mennään ja saako tästä numerosta kiinni jos kuskin pitää soittaa. Annoin tiedot ja sitten äkkiä pihalle odottamaan sitä naapurista tulevaa taksia.

Puhelimeen tulikin viesti, että kuski on saanut tilauksen, ja tästä linkistä voit seurata auton saapumista kartalla. Hienoa. Kartan mukaan auto lähti tulemaan naapurin tolpan sijasta Lintuvaarasta, arvioitu saapumisaika 8 min.

20 min odottelua kadunvarressa, jonka jälkeen paikalle saapuu pikkubussi, jossa ei taksimerkkiä katolla, mutta autossa lukee isolla "Taksi- ja pikkubussipalvelu Kajon". Tässä kohtaa kiire oli ohi, koska Turun juna oli juuri lähdössä Leppävaarasta. Kuski avaa oven ja irakilaisen oloinen kaveri huutaa sieltä kännykkä kourassa "Oliko teille taksi? Miksi ei vastata puhelimeen!? Minä soittanut ainakin kymmenen kertää!"

Kyllä vain, puhelimeeni oli tullut kaksi puhelua 0 ja 1 min sitten. Puhelin oli palaverissa jäänyt äänettömälle, joten jäi vastaamatta. Kävi ilmi, että hänellä olisi ollut vain sellaista asiaa, että on tulossa juuri pian. Hienoa asiakaspalvelua: ensin saa odottaa 20 min autoa noin 100 metrin päässä taksitolpasta, ja sitten kuski haluaakin soittaa että olen siinä minuutin päässä.

Astuessamme autoon missään ei näy niitä normaaleja taksin tunnusmerkkejä: ei mittaria, ei normaaleja tarroja jne. Tässä kohtaa piti kysyä että mitäs tämä nyt sitten maksaa ja onko mittari päällä? Epämääräistä irakilaista mutinaa. Joku tabletti kuskilla ikkunalla oli, ja sanoi että siinä on mittari ja se on päällä, summa ei näkyvissä asiakkaalle.

Matka Leppävaaraan sujui sutjakkaasti, kuski oli selvästi ajanut ajokorttinsa Kabulin iltapäiväruuhkassa. Stereoista pauhasi Allahu Akbar tai joku muu pohjoispersialainen poikabändi. Perille päästiin ehjänä, ja ainoa asia joka muistutti normaalista suomalaisesta taksista oli loppusumma: 14,70 euroa.

Jos olisin Suomen Taksikartelliliiton leivissä, en suinkaan olisi huolissani Uberista, vaan näistä valetakseista. Tässä kyydissä ei nyt ihan täyttynyt suomalaisen taksin ihanteet ripeydestä ja hillityn tyylikkäästä asiakaspalvelusta. Oli kuskilla sentään suorat housut jalassa ja kauluspaita päällä. Perille päästiin, se on tärkeintä, mutta seuraavaa junaa odoteltiin sitten vielä tunti. Ja ne oikeat taksit seisoi varmaan siinä 100 m päässä tolpalla edelleen sinä aikana...

Niin ja loppuun sitten selvitys siitä Espoon Taksin oikeasta numerosta. Se oli puhelimessa ihan oikein (0100 7300), ja tämä numero on voimassa. Jostain hienosta syystä ovat vain valinneet linjan ruuhkaääneksi tuon tutun Posti- ja Telelaitoksen säveltämän piippauksen 80-luvulta. Tämä minulle selvisi, kun testasin numeroa uudelleen tilanteen oltua jo ohi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin